Pronssimies, anyone? Kadonnut elokuva

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

gekkonen

Pronssimies, anyone? Kadonnut elokuva

Viesti Kirjoittaja gekkonen » To Marras 15, 2012 22:09

Tilanne on siis tämä, oon jo pitkään pitkään aina muistaessani koittanu googlettaa ja ettiä, selailla ja löytää, elokuvaa joka kotoani löytyi kauan sitten VHS:läl, ja elokuvan nimi oli Pronssimies. Google on tässä tilanteessa ollut täysin polvillaan ja hyödytön.

Vihdoin epätoivoltani keksin lähteä alan harrastajilta kyselemään ku nykyään netti senkin mahdollsitaa.

Muistikuvia elokuvasta:
Spoiler:
Elokuva alkaa kohtauksella, jossa pieni lentelevä lautanen jahtaa vuoristotiellä kaahailevaa autoa ilosesti autoa kohti tulitellen. Kohta kyseinen auto sitten ottaa ja syöksyy tieltä alas ja alus lentää pois.

Paikalle saapuu nuorimies moottoripyörällään ja huomaa että joku on ajanu autolla tieltä alas ja painuu tarkastamaan tilannetta ja löytää yllätyksekseen muistaakseni harmahtavan värisen avarusmiehen, joka antaa tälle nuorelle miehelle juuri ennen kuolemaansa supervoimat tai jotain sinnepäin. Sankaritekoihin lähtiessään tälle nuorelle kaverille ilmestyy päälle semmonen kullanhohtoinen / pronssinen haalari ja muistini mukaan myös valkoinen kypärä, aseenaan sillä on varusteeseen kuuluva tapparamallinen kirves. Maksuttomana lisävarusteena oli joku lentävä, musta mekaaninen pantteri.

Itse Pronssimies oli (edelleenkin muistini mukaan) semmonen isonluokan robotti, mikä oli armeijan omistuksessa.

Lopussa tää nuorimies/elokuvan sankari päätyy taistelemaan sitä em. avaruusalusta ohjannutta alienia vastaan, ja pahiksen piiloluola löytyy vesiputouksen takaa jonne tää nuorimies pääs kätevästi vartavasten esiin ilmestyvää putkea pitkin.
Spoiler:
En oo nähny tätä kyseistä pätkää varmaan sitten vuoden -91, ja mistään ei löydy mitään viitteitä tai tietoa, tuntuu että ite ainoana muistan koko elokuvan olemassaolon.

Jos joku muistaa nähneensä ko. leffaa tai tietää kyseisen pätkän niin olis mahtavaa ja sais tän etsinnän viimein päätökseen.

Asiasta tehen tein tunnukset ku alkaa oleen ideat vähissä :D

Jokatapaukses tänksit, kävi miten kävi!

Indio

Re: Pronssimies, anyone? Kadonnut elokuva

Viesti Kirjoittaja Indio » To Marras 15, 2012 23:51

Minä olen nähnyt tämän (tai osia tästä) joskus 80-luvun loppupuolella. Muistan vieläkin, kuinka päähenkilö transformasi supersankariasuunsa hyppäämällä voltin eteenpäin. Lisäksi se pääpahis-alieni oli aivan tismalleen samannäköinen kuin se alussa kuollut hyvis-alieni, mikä penskana hämmästytti minua suuresti.

Valitettavasti en osaa muuten auttaa, sillä muistikuvani noilta ajoilta ovat erittäin hatarat - en edes muistanut tuota nimeä "Pronssimies".

gekkonen

Viesti Kirjoittaja gekkonen » Pe Marras 16, 2012 00:05

Tuon volttihypyn olin jo unohtanu, oon koittanu et miten se tranformaatio tapahtui mutta nyt seki onneks palautu mieleen :) Ja siin kypäräs oli muistaakseni semmonen sininen visiiri tai semmonen suoja.

Se pahisalieni oli tosiaan saman näköinen, mutta se muistaaksein kans sitte lopussa otti ja muutti muotoaan pahiksemman näköiseks ja pysty jotenki teleporttaileen tai jotain. Uskoisin että leffa on tullut mahdollsiesti joskus 70-luvulla, ellei sit jotain 80-luvu alkua. Wanha pätkä jokatapauksessa.

Hyvä että joku vielä muistaa mun lisäks, ehkä tää mysteeri ratkeaa vielä!

nakano
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nakano » Ma Marras 19, 2012 21:47

Tuossa oli ihan hyvin tuntomerkkejä, joilla etsiä. DeviantArtin kautta tulin johtopäätökseen, että kyseessä voisi olla eteläkorealainen elokuva Gold Wing. En ole koskaan nähnyt sitä tai kuullut aiemmin, mutta näyttääkö tutulta?
Kuva

gekkonen

Viesti Kirjoittaja gekkonen » Pe Joulu 07, 2012 16:04

Jep! Siinä se lepää! Kiitosta kovasti, tarttee alkaa tutkiin mistä tuon löytäis.

Iso käsi ja kiitos!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”