Ao no Exorcist

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

pontsi

Ao no Exorcist

Viesti Kirjoittaja pontsi » Ke Heinä 27, 2011 15:59

Ao no Exorcist/Blue Exorcist.

Animenewsnetwork

Tähänmennessä ilmestyneet anime jaksot on katsottu ja tykkäsin todella paljon. Sarja kiinnosti jo heti ensimmäisestä jaksosta alkaen ja koukkuunnutti. Varmana alan seuraamaan viikottain~
Mangankin aijon jossakin vaiheessa lukaista, kun anime on loppu.

Mitäs porukka tykkää?

ps. Olin järkyttyn ku en löytänyt tälle omaa ketjua.
I laughed at myself.

Mourumaru
Viesti:

Re: Ao no Exorcist

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Ke Heinä 27, 2011 18:55

Aivan mahtava sarja! Rakastuin ihan alusta lähtien tohon animeen, kyllä huomaa että on kunnon budjetin anime ja olkoonkin vähän kliseinen, niin pidän. Tyyli on rakastettava, animointi ja värit on kaunista ja hahmot harvinaisen pidettäviä. Tuli tässä hiljattain sitten tietysti ostettua mangaakin ja sitä sitten seuraa samalla. Mangasta sen verran, että himmeen nostalgiat iski kun tyylissä on jotain samanlaista henkeä kuin D.Gray-manissa sillon aikoinaan, mikä oli eka enkkumanga mitä rupesin ostamaan.

Animeen on saatu tosi monta hyvää (lempi)seiyuuta ja tähän asti sarja on oikeesti ollu äärimmäisen koukuttava, sitä aina innolla odottaa Sunnuntai-iltaa kun uus jakso tulee nettiin. Onneks jaksoja on ainakin tuo 24 eikä vain 12 mitä yleensä. Kyllä varmasti iskee sitte tämä jälkidepressio kun se vika jakso tulee, toivon totisesti että joskus tän sais ihan DVD enkkujulkasuna, ehdottomasti tahdon <3. En oo pitkään aikaan ollu näin innossani mistään uudesta animesarjasta, tästä on jotenkin vaan vaikee olla pitämättä.
Spoiler:
Ja taitaa olla toinen animesarja koskaan, mikä on saanu mut kunnolla herkistymään. Siis se kun Shiro kuolee, oikeesti se on yks päheimmistä hahmoista koskaan niin väkisinkin meinaa tippa linssiin tulla ainakun sitä ilmestyy jaksoissa, varsinkin näitä flashbackeja niiden lapsuudesta. Aijai.

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ke Heinä 27, 2011 22:48

Aaah ehdit minua enemmin ; D Olin juuri tulossa luomaan mutta ei se mitään. Mutta asiaan.

Jäin itseasiassa aivan heti koukkuun kyseiseen sarjaan ja olen myös katsonut kaikki episodit jotka ovat tähän mennessä ilmestyneet ja innolla odottelen seuraavaa. Kuten Mourumaru tuossa jo totesikin että kyllä huomaa että on kunnon budjetin anime, pidän eritoten hahmoista ja animointi on todella hyvää laatua. Ei sitä varmaan parempaa voisi toivoakkaan. Ehkä sitä jossain vaiheessa tätä vuotta alkaa sarjasta cossia asua vääntämään ennenkuin siitä tulee massaa.

Mangaa omistan huikeat ensimmäisen osan sillä toista ei saa tällä hetkellä mistään ellei sitten netistä ala tilaamaan.
Viimeksi muokannut BanaaniMiku, Pe Heinä 29, 2011 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ke Heinä 27, 2011 23:28

Mangana aloin heti lukemaan, kun kuulin että tämän niminen anime alkaa. Juoni kuulosti kiinnostavalta ja taide näytti kivalta.

Lempihahmoja tällähetkellä ovat Rin, Yukio, Mephisto, Ryuuji ja Shirou. Hahmot näyttävät kivoilta ja mangan taide on selkeää ja nättiä. Ensiki luulin Kazue Katoa mieheksi jotenkin "poikamaisen" piirtotyylin takia, joten pikkuisena yllätyksenä tuli että kyseessä onkin nainen...
Animeversio alkoi vähän huonoissa merkeissä fillerin parissa, eikä fillereiltä tullakaan säästymään. Animesta todellakin löytyy ties kuinka monta lempiseiyuutani, tunnarit&endingit ovat todella hyviä ja soundtrackistä vastaa eeppinen Hiroyuki Sawano, joten aika hyvin on pullat uunissa. Animaatio on kyllä välillä vähän tönkköä, mutta taistelukohtaukset ovat ihan perhanan coolin näköisiä.

Omistan mangan 1. osan, mutta vaikka kakkososaa kävin tänäänkin Hesassa metsästelemässä, kerrottiin minulle ettei sitä kuulemma ole saanut enää vähään aikaan mistään... -__- Möh.

Narukataaf

Viesti Kirjoittaja Narukataaf » Ti Joulu 27, 2011 03:42

Tähän ihastuin aivan heti katsottuani ensimmäiden episodin! 8D

Jotenkin todella koukuttava, jäin heti tähän koukkuun enkä pääse koukusta pois. xD
Yksi kuvakin vain Rinistä - woaaah, todella ihana! :D ~ On kyllä animena tosi kiinnostava ja jännittävä. Juonikin on kiinnostava. Tykkään hahmoista. Ja ne taistelukohtaukset, ei voi sanoa kuin sykähdyttävän jännä ja nättiä jälkeä! Olen harkinnut lukea sitä myös mangana, muttakun niitäkin vasta englanninkielisenä.. Nääh, en tiedä, suomennetaankohan tätä vielä? Vai onko jo suomennettuna? Onko kukaan tietoinen? :/
'' How the heck can I live in the middle of all this shit? ..All of this? ''

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » Ti Joulu 27, 2011 21:12

Narukataaf kirjoitti: Nääh, en tiedä, suomennetaankohan tätä vielä? Vai onko jo suomennettuna? Onko kukaan tietoinen? :/
Ei ole vielä enkä usko että tulee pitään aikaan : / ainahan voit toki toiveitasi esittää suomalaisille kustantajille!
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

silvermoon

Viesti Kirjoittaja silvermoon » Ke Joulu 28, 2011 22:20

Täälläkin tuli ihastuttua tähän sarjaan heti ensinäkemältä. Jo pelkästään opening sai innostumaan, ottaen huomioon, että kappaleen esitti yksi lempibändeistäni. ^^ Animessa tosiaan fillerit ja lisäykset vähän häiritsi sen jälkeen, kun olin ruvennut lukemaan mangaa, mutta animaation jälki ja tarina itsessään on jotain todella hienoa. Sellaisia sarjoja on ärsyttävä katsoa, mihin ei olla nähty lainkaan vaivaa.

Itse pidän kuitenkin enemmän mangasta. Onhan alkuperäinen tarina aina alkuperäinen, vaikka ei animessakaan mitään vikaa ole. Se on tosiaan yksi lemppareistani. Rin ja Mephisto ovat ehdottomasti parhaat hahmot koko sarjassa! :D
[Roronoa] kirjoitti:Ensiki luulin Kazue Katoa mieheksi jotenkin "poikamaisen" piirtotyylin takia, joten pikkuisena yllätyksenä tuli että kyseessä onkin nainen...
Öhöm... tuosta itsekin yllätyin, sillä nyt luin siitä vasta ensimmäisen kerran x'D

nakkisankari

Viesti Kirjoittaja nakkisankari » Su Tammi 15, 2012 20:23

Ensiki luulin Kazue Katoa mieheksi jotenkin "poikamaisen" piirtotyylin takia, joten pikkuisena yllätyksenä tuli että kyseessä onkin nainen...
... ttafak. Tää on nyt kyllä kuukauden mindrape.

Öääh no, anygays, siitä sarjasta tota noin. Tykkään tykkään jee, vaikken erityisemmin shoonenia genrenä fanitakaan. Kun anime alkoi, rupesin seuraamaan tylsyyteeni ja no, hupskeikkaa, jäin koukkuun. Ei parasta mitä oon kattonut, mutta loistava silti. Hyvin toteutetut taisteluanimoinnit, kylmät väreet tuova soundtrack, hyviä ääninäyttelijöitä ja mielenkiintoisia hahmoja. Ja tarinakin oli kivaisa, joskin lässähti lopussapäin. Että shoonenkliseistä huolimatta katsottava sarja, ja no, niin. Mangaa pitäisi lukea, se on kuulemma parempi. Ekan parin pokkarin perusteella en osaa sanoa mitään, kun tarina kulkee samoilla raiteilla, mutta josko se myöhemmin syventyisi. Animun loppuratkaisu jäi imo aika pinnalliseksi, joten plöäh.

Ja en sit kommentoi mitenkään sitä AnE-doujinshikansiota mikä mulla on koneella, enkä sitä että sarja näkyy suosikkien joukossa MALissa. En mä vaan voi mitään sille että ihkupihku Mephisto sulatti meikän syrämmen. .__.

Phantomhive

Viesti Kirjoittaja Phantomhive » Ma Helmi 04, 2013 00:34

Rakastuin kyllä sarjaan heti !
Olin aikaisemmin nähnyt nimen & joitain hahmoja, mutta ei sitten innostanut.
Nyt kun viimein kuitenkin päätin alkaa katsomaan, jäin täysin koukkuun ! Ja sen
ansiosta sainkin sarjan kahdessa päivässä päätökseen. :'D
Todellakin hommaan mangat tästä sarjasta !
Tämmösiä sarjoja pitäis olla enemmänkin.
Ja lopuksi täytyy vielä sanoa, että omasta mielestäni sarjat menevät pilalle kun ne suomennetaan.
Jotenkin itsellä menee ainakin fiilis siitä, alkuperäisempi tunne kun saa lukea ne enkuksi ja katsoa japaniksi / enkkutekstit.

JohGaga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JohGaga » Ma Helmi 04, 2013 00:46

Aloitin mangan lukemisen vain sen vuoksi, että halusin taas sivistää itseäni ja jäin pahasti koukkuun <3
Mangan (ja Mephisto-cosplayn) takia aloin myös katsomaan animea ja katsoinkin sen sitten hetkessä läpi, vaikka yleensä en jaksa animea paljon katsella (sekin saattoi auttaa, että ompelin samalla Mephistoa XD).
Rakastuin kyllä sarjaan ja sen hahmoihin sen verran pahasti, että vaihdoin alle 3 viikkoa ennen Frostbitea yhden cossin Mephistokseksi, vaikka siihen toiseen olisi ollut jo kankaatkin.... mutta mitään en kadu,ja asu on jo hyvällä mallilla ^^

Ihana sarja kaikenkaikkiaan <3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”