Armitage III

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Matti

Armitage III

Viesti Kirjoittaja Matti » Su Touko 08, 2011 15:42

Tästä animesta ei tällä foorumilla ole paljon keskustelua. Onko tämä miten tunnettu ja mitä tästä pidetään? Itse olen katsonut tämän viikon aikana alkuperäisen OVA:n ja juuri tänä aamuna Poly-matrix -elokuvan. Poly-matrix on muuten vaan lyhennetty versio alkuperäisestä OVA:sta jossa ääninäyttelijänä on Kiefer "Jack Bauer" Sutherland, ja japaninkielinen ääniraita puuttuu.

Indio

Re: Armitage III

Viesti Kirjoittaja Indio » Su Touko 08, 2011 16:11

Alkuperäinen OVA on oikein menevää 90-luvun cyberpunk-animea lukuisin Blade Runner -viittauksin (joku ilkeämielinen voisi jopa puhua plagioinnista). Ei nyt mitään maata järisyttävää, mutta viihdyttävää ja kelvollisesti kirjoitettua toimintadraamaa joka tapauksessa. Jatko-osa Dual-Matrix onkin sitten jo vähän heikompi, mutta silti ihan mukiinmenevä rymistely. Mainittu Poly-Matrix tosiaan on pelkkä jenkeille tehty tiivistetty versio alkuperäisestä OVA:sta ja vieläpä varsin kökkö sellainen.

Eli jos joku suosituksia kaipaa, kehotan katsomaan ensin alkuperäisen OVA:n kaikki neljä jaksoa. Mikäli tykkäsit, katso myös Dual-Matrix, mutta ellet ole maailman suurin Kiefer Sutherland -fani, kehotan kiertämään Poly-Matrixin kaukaa.

Matti

Re: Armitage III

Viesti Kirjoittaja Matti » Su Touko 08, 2011 17:19

Poly-matrixia voisi puolustaa sen verran että siinä on muutama kohtaus jota OVA:ssa ei ole, tai mulle sattu sensuroitu versio. No lähinnä lähikuvia paljaista tisseistä, mutta on vähän muutakin. Dual-matrix on omistuksessa mutta vielä katsomatta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”