Chi's Sweet Home - Oma koti kullan kallis

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

avalkama
Sangatsu Manga

Chi's Sweet Home - Oma koti kullan kallis

Viesti Kirjoittaja avalkama » Pe Touko 06, 2011 08:59

Joko olen kehno hakija tai tältä sarjalta puuttuupi ketju. Jos ensin mainittua, pyydän jotakuta moderaattoria siirtämään tämän.

Mutta. Suomeenkin on siis rantautunut Kanata Konamin lysti kissasarjakuva. Tässä arvostelut Helsingin sanomista ja Kvaakista. Myös viimeisimmässä Animessa oli arvostelu. Onko joku täkäläinen jo lukenut Chin seikkailuja? Mitä pidit?
Jep.

Tounis

Re: Chi's Sweet Home - Oma koti kullan kallis

Viesti Kirjoittaja Tounis » Pe Touko 06, 2011 11:17

Ykköspokkarin ostin puoliksi heräteostoksena ja puoliksi siksi, että olin kuullut siitä paljon hyvää. Vähän Yotsuban tapaan Chiillä on mystistä, kaikenikäisiin tehoavaa vetovoimaa, vaikka se ensivilkaisulta kovin hölmöltä vaikuttaakin.

Ei se kuitenkaan mahtavalta mestariteokselta vaikuttanut, joten ajattelin, että jääköön ekaan pokkariin... kunnes kannoin toisen ulos ärrältä. Maagista!
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

otapunk

Viesti Kirjoittaja otapunk » Pe Touko 06, 2011 17:55

Animet katteltu.. Kissoja meitillä kolme kappaletta ja tollasta se niitten aivotusten pohtiminen on.

Kizuna

Viesti Kirjoittaja Kizuna » Pe Touko 06, 2011 22:51

Ostin ensimmäisen pokkarin. Idea oli kiva, mutta Chin puhuma "vauvakieli" ei oikein kuulostanut/näyttänyt hyvältä... sen takia saa jäädä muut osat kaupan hyllylle.
Married to Sudou Maasa.

Matti

Viesti Kirjoittaja Matti » Su Touko 08, 2011 15:35

Olen ostanut ja tykännytkin. Tätä on varmasti kiva tavata siskon tyttärelle. En kuitenkaan taida ostaa toista kirjaa...

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ma Touko 09, 2011 12:42

Kuten Tounis jo sanoikin, Chiillä ja Yotsuballa on tosiaan yhteistä. Samalaisia hölmönoloisia slice-of-lifejä molemmat, vaikka kaksikosta Yotsuba vetääkin pidemmän korren. Olen ostanut Chi's Sweet Homen ensimmäisen osan ja aion kyllä hankkia koko sarjan, sillä pidin kyllä kissavaavin seikkailuista. Ihana lukea kerrankin jotakin värillistä! Kuvituksesta ja väreistä tulee ihan vanhanaikaiset lastenkirjat mieleen ja sarja sopii hyvin myös nuorimmille lukijoille. Luvut eivät ole pitkiä ja niitä on juuri hyvä lukea pari kolme iltalukemiseksi. Meininki on pirteää eikä liian vakavaa ja Chi on tosi söötti! Meillä ei ole lemmikkejä joten sillä tasolla en osaa samastua kissan arkeen, mutta tykkään eläimistä ja Chin lukeminen on siksikin mukavaa. Tätä lisää!
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

hidiz

Viesti Kirjoittaja hidiz » Ma Touko 09, 2011 14:25

Ostin ensimmäisen osan, koska olin kuullut sarjasta paljon hyvää sekä olin erittäin kiinnostunut värisivuista, enkä ollut uskoa että koko kirja on värillinen. Mahtavaa! :D
Tykkäsin pikkukissan toimista ja aika suurella varmuudella ostan koko sarjan. Leppoisaa luettavaa monen ikäisille.
Incognito, sarjakuva narkomaani.

chibi-kagu

Viesti Kirjoittaja chibi-kagu » Ma Touko 16, 2011 11:22

Ensinnäkin Chi näyttää niin hellyyttävältä, että jo sen takia on pakko lukea (joo ja olen muutenkin kissafanaatikko). :D Värisivut ovat aivan loistojuttu, kivaa vaihtelua mustavalkoisuuteen. Aina kun Chin oppimista ja seikkailuja lukee, tulee vallan hyvä mieli. Mielestäni suomennos on erittäin onnistunut.
Animenakin on tullut katseltua ja sekin on ihanan pastellisävyinen. Pikku pätkissä oikein suloista ja hauskaa menoa sielläkin.
She's not insane, she just sounds it. Gilmore girls.
MyAnimeList

Neiti takkutukka, lumpeenkukka, kompuroiva raitasukka.

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Ma Touko 16, 2011 16:26

Tämä on minusta tosi söpö manga!
Ostin ykkösosan viime viikon kauppareissulla, kun sen sieltä lehtihyllystä bongasin ja piti kotiin tultua päästä heti lukemaan se. Chin ilmeet ovat hauskoja ja se vauvamainen lässytys antaa söpön lisän pienelle kissanpennulle. Ostan kyllä toisenkin osan heti kun vaan voin :D
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ma Touko 16, 2011 16:48

Kivaa ja rentoahan luettavaa tämä on, ei mikään maailmaamullistava. Värisivut ovat minusta hyvä plussa, mutta harmi, että paperista näkyy vähän läpi. Tosin, eipä se lukemista sinänsä haittaa, ulkonäkökysymys.

Chi on ihan söpö, mutta ei tämä minulla nauruhermoon oikein osu, vaikka niin sanottiin. Kyllä tämä pari kolme kertaa saa hymyilemään, mutta sekin tulee Chin söpöydestä, ei siitä "hauskuudesta". Aion silti ostaa kaikki osat, ihan huviksi.

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Ti Touko 17, 2011 23:33

Ykköspokkarin tutustumistarjous kun oli se karvan verran alta 5€, niin pitihän se silloin maaliskuun lopulla kaupasta mukaan haalia varsinkin, kun julkaisun laatu kansi- ja paperimateriaaleineen vaikutti ensiluokkaiselta.

Varsinaisia odotuksiahan minulla sarjaa kohtaan ei ollut, joten siinä mielessä ei kait voida puhua "pettymyksestä", mutta kyllä tämä silti aika kylmäksi jätti. Vissiin on ihan kohderyhmästä kiinni, mutta parikymppisen miehen näkökulamsta hauskahan tämä ei ollut. Aiemmin parjattu Chiin "vauvakieli" kävi ikävästi hermoille täälläkin päässä, vaikkakin varmasti se on tarkoitettu (ja siinä se on onnistunut) imitoimaan vauvakissan "puhetta". Elämänviipale kissanpennun näkökulmasta on kyllä paperilla ihan kiinnostavan kuuloinen konsepti, mutta nyt kun tuota on sen yhden kirjan verran saanut katsella niin onneksi jo tässä vaiheessa voi varmuudella todeta että kiitti mulle riitti.

Harmi sinänsä, sillä kuten aiemmin sanoin niin materiaalisilta ominaisuuksiltaan Sangatsun Chii-julkaisu hipoo täydellisyyttä. Jatkakaa samoilla linjoilla, niin varmasti joku tuleva tapaus yhtä laadukkaalla julkaisutoteutuksella jaksaa kiinnostaa jo paljon pidemmälle. :)

Chaïm Azusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chaïm Azusa » Ti Touko 24, 2011 13:07

Olen lukenut kaksi ensimmäistä osaa. Ihan hauskoja olivat, mutta piirrostyyli ärsytti välillä (Chi oli kyllä söpö, mutta ne ihmiset...) Itse tykkäsin siitä lässytyksestä. En tiedä jaksanko kuitenkaan lukea enempää.
Jos pitää kissoista ja esim. Yotsubasta niin suosittelen, mutta ei kannata odottaa mitään kovin ihmeellistä. Söpöjä tarinoita, ei paljon muuta. Animea en ole katsonut.

punpun

Viesti Kirjoittaja punpun » La Heinä 23, 2011 20:57

Täällä on kaikki jaksot katsottu, molemmista sarjoista, ja paraikaa olen lukemassa mangaa :) Mokomaan jäi samantien koukkuun ja onneksi olivat lyhyitä nuo jaksot, niin ehti katsella niitä aina opiskelujen ja muiden menojen välissä. Ja pakkohan tuo manga oli sitten ostaa, suomennoskin tuli hyvään saumaan, juuri sen jälkeen kun olin animen katsonut xD Itse kyllä pidän hieman enemmän animesta, siinä kokonaisuus toimii minusta paremmin. Silti, pisteet Sangatsulle siitä että julkaisee sarjaa, todella hyvälaatuista painojälkea jota on ilo lukea!
me @ dA.com
Allekirjoittaneen ja siskoni cosplay-blogi: Pun Cos

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » To Elo 04, 2011 13:22

Chin seikkailuita on niin mukava lukea! Lässytystä on kyllä välillä hieman ärsyttäväkin lukea, mutta en kuvittelisikaan sellaisen pikku kisun puhuvan kirjakieltä. Animea en ole vielä ainakaan katsonut (Saa nähdä tulenko katsomaan, yritetään ainakin) mutta tähän mennessä ilmestyneet pokkarit on kyllä ostettu. Värisivut on ihania. Muissa mangoissa joita satun lukemaan, ei niinkään ole värisivuja (K-ON! issa kyllä on alussa värisivuja)... Chi oli söpö lisä ainakin minun manga- hyllyyni.

Ykkösosa muuten sattui ilmestymään ostoskoriini Hamsteripäiväkirjojen sijaan. On hyvä, että mangoja aletaan julkaisemaan koko ajan lisää, kun edellinen loppuu, seuraava kiinnostava saattaa alkaa.

Chiaki!

Viesti Kirjoittaja Chiaki! » Ma Elo 08, 2011 18:32

Minusta Chi's sweet home on hauska. Todellakin - ottaessani kirjan käteeni ajattelin: "Mikä ihme... hah hah...!" Sen jälkeen olenkin lukenut niitä oikein innolla. Chi on söpö (kisufani kun olen, mutta muutenkin), ja kumma kyllä, vaikkei ihmisiä kovin hyvin olla piirettykään, ne ovat silti... hauskoja ja... sopivat sarjaan! Kun luin ensimmäistä osaa, tajusin jossakin vaiheessa: Tässähän on värit! Minusta oli hauskaa kerrankin lukea värillistä mangaa. :D

Yotsubaa muistuttaa - kyllä - vaikka Yotsuba ja piirtäjän aiempi manga Azumanga Daioh! ovat molemmat parempia. Chi on kyllä mukaansa tempaava ja oikeasti kissamainen. XP

En kyllä ole ostanut ainuttakaan "Chiitä", lainaan kirjastosta. Ostaa tuskin raaskin. Joskus alussa alkoi ärsyttää: "Tii tulee myöt!" Se on yksi sarjan huonoista puolista. En koskaan lue kissojen "mräyh"-puhekupliakaan, mutta olisi itse asiassa hölmöä, jos niitä ei olisi. Nyaa!

Muuten sarja on aika mukava, sopii toden totta nuorimmillekin - jos pikkusiskoni alkaisi lukemaan sarjaa, hän pitäisi siitä taatusti. Animeakin on tullut katsottua aika paljonkin. Kun tajusin, että jaksot kestävät 3 MINUUTTIA, ihmettelin aika lailla. Ei se mitään oikeastaan haitannut, yllätyin vain. Kun kolmen minuutin välein jakson avauslaulu lähti soimaan, sen oppi kyllä jokseenkin nopeasti ulkoa. :D

// muoks muoks... ^^ Sarjaan kyllästyi sittenkin aika nopeasti. -.-
Viimeksi muokannut Chiaki!, To Heinä 19, 2012 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(; ・_・)―――――――――C<―_-) Capture!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”