Wandering Son

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

EpikFeil

Wandering Son

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » La Maalis 19, 2011 10:02

Shuichi Nitori on murrosikäinen poika, joka haluaisi olla tyttö. Yoshino Takatsuki on murrosikäinen tyttö, joka haluaisi olla poika. Wandering Son aka Hourou Musuko kertoo kaksikon ja heidän ystäviensä elämästä ja ongelmista.

ANN ja MAL animeversioon.

Itse olen katsonut sarjasta nyt viisi episodia, tämän viestin jälkeen olisi tarkoitus katsastaa loput kolme ilmestynyttä (yhteensä jaksoja on siis kuulemma yksitoista). Pakko kiittää kunnolla Animea kun kirjoittivat jutun sarjasta, muuten en olisi varmaan tiennyt koko sarjasta. Totta kai se nappasi heti, kun käsittelee allekirjoittaneelle suhteellisen läheistä asiaa. Wandering Son kiipeää kyllä kevyesti suosikkisarjojen joukkoon. Aidon oloinen, miltei kaikki hahmot kivoja (paitsi Nitorin isosisko ja Chiba ja Chiban kaveri), visuaalisesti silmänkalkkia, Sasa on moe jaja... Jee.

Sarja on siis tehty mangan pohjalta, mutta paperiversiota en ole vielä päässyt lukemaan. Vielä.

Sana on nyt jonkun muun.

miae

Re: Wandering Son

Viesti Kirjoittaja miae » La Maalis 19, 2011 13:58

Oh, odottelinkin milloin joku tekisi tästä aiheen :) Itse bongasin Hourou Musukon jostain tuolta tulevan kauden sarjoja käsittelevästä ketjusta parisen viikkoa sitten. En tosin ollut tunnistaa englanninkielistä nimeä, hyvä että olen muuten vain utelias ja tarkistin ketjun.

Sarja on tosiaankin silmänkarkkia ja pidän sen rauhallisesta ja hillitysti esitetystä huumorista sekä aiheen tietyllä tapaa vakavammasta käsittelystä verrattuna useimpiin muihin sarjoihin. Lisäksi, Shu on älyttömän söpö, Takatsuki myös. Itseasiassa melkein kaikki hahmot ovat suloisia ja symppiksiä, joten en heitä kaikkia tähän listaa. Sasasta tulee mieleen Azumanga Daiohin Chiyo-chan. Ulkonäöllisesti lähinnä.

Olen paljolti samaa mieltä että sarjassa on vain muutama hahmo jotka ärsyttävät tai joista on hankala pitää. Mako-chan ehdottomasti, mutta olen vähän kahden vaiheilla Chiban suhteen, välillä pidän, välillä en. Ja Chiban kaveria en aluksi edes muistanut, mutta kyse on varmaan siitä samassa-kirkossa-Chiban-kanssa-vaikkei-Chiba-juuri-koskaan-käy-siellä -tyypistä. Vähän turhahko hahmo, kenties hänellä on suurempi osa mangassa ja animeen sitä piti tiivistää.

Mangaversio alkoi kiinnostaa kun selailin googlesta muutamia kuvia. Etenkin kun sarja ilmestyy ikävän hitaasti. Katsoin eilen yhdeksännen jakson tekstittämättömänä kun ei innostanut odottaa puolta vuorokautta niitä tekstejä. Monen muun sarjan kanssa ei olisi toiminut, mutta hourou musukossa ei aina dialogi ole pääosassa, joten tarinaa oli helppo seurata ruostuneesta japanintaidosta huolimatta.

Aaa yksitoista jaksoa vain :--( Enää kaksi jäljellä.

Rannaty

Re: Wandering Son

Viesti Kirjoittaja Rannaty » Ma Huhti 11, 2011 17:34

Katsoin juuri viimeisenkin jakson... Täytyy myöntää, että on hieman haikea fiilis. Sarjan löytämisen jälkeen tuli taukoa kaiken muun katsomisessa enkä nyt tiedä miten palata kaiken sen hullun mätkinnän pariin mitä yleensä katon.

Wanderin Sonissa erityisesti pidin siitä miten se onnistui kertomaan asiansa niin vähä eleisesti. Se todistaa, ettei kiinnostavuutta tai viihdyttävyyttä pidetä yllä kirkkailla väreillä tai rönsyilevällä dialogilla, vaan mielenkiintoisilla ja moniulotteisilla henkilöhahmoilla. Jos katsojan saa välittämään hahmoista, hahmoille tapahtuvat asiat kiinnostavat. Arkisista asioista ja varhaisteinien ongelmistakin tulee kiinnostavia kun niistä kerrotaan oikein. Sarja ei myöskään lähtenyt moralisoimaan, mikä herättää ainakin minussa arvostusta.

Varmasti katson vielä uudestaan joskus :)
pöö...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”