Gosick

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Pyon

Gosick

Viesti Kirjoittaja Pyon » La Helmi 05, 2011 13:01

Tälle hyvälle animesarjalle ei löytynyt ketjua, joten korjataampa asia. :'D

Sarjan MAL-sivu~

Ylläolevassa linkissä siis sarjan juonta yms.

Mitä pidätte? :3 Jos ette, niin miksi? Keskustelua sarjasta. :'D

-------

Mä ainakin itse pidän. Historia on kiinnostavaa ja Victoriquen ja Kujon suhdekehitys on hauskaa katsottavaa.

Olenko muuten ainut jonka mielestä Victorique (tai Victorica miten jossakin lukee) muistuttaa Shinkua Rozen Maidenista?

TLein

Re: Gosick

Viesti Kirjoittaja TLein » Ma Helmi 07, 2011 10:04

En ole animea katsonut, mutta alkuperäisiä romaaneja ilmestyi pari englanniksi TokyoPopin käännöksinä, ja ne olivat kyllä hyvinkin kiinnostava ostos.

En vain tiedä, kun koko tarina yrittää vakuuttaa jotakin heti alusta lähtien...
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » La Helmi 12, 2011 06:21

Otetaan Rozen Maidenin Shinku, vähän mysteeritsunderekuorrutusta, maailman yksinkertaisimmat arvoitukset ja yliluonnollisuutta, jonka jälkeen kiedotaan vielä tarina osaksi eeppisen suurta tapahtumaa.
Spoiler: Jaksot I-V
Tyyppi ammutaan lukon läpi: Päättelin ennen paljastusta
Kirjoitus seinällä tehty repimällä suoja pois: Päättelin ennen paljastusta
Henkilöt eivät palanneet samaan huoneeseen, mistä lähtivät: Päättelin ennen paljastusta
Laukku kevyt; siellä siis pidettiin asetta: Päättelin ennen paljastusta
Ei pulssia, mutta elossa: Päättelin ennen paljastusta

Ei tosiaan vakuuta mielikuvituksellaan.

Neljännessä jaksossa kiteytyy aika hyvin tämä sarja. Irtoava pää ja muumioritari eivät kiinnostaneet juurikaan verrattuna kaikkeen muuhun, mitä jaksossa tapahtui. Sitä kaikkea muuta ei paljoa ollut, mutta silti se kiinnosti enemmän. Ja oho, vitosjakso oli peräti hyvä.

Ekassa maailmansodassa käytettiin ennustajia... Niin mitä vattua? Joo-o, saa nähdä mitä tästäkin tulee. Katsonen nyt kuitenkin, kun on jo 5 jaksoa tähän uhrattu. Oikeastaan katsojalle tämä on harvinaisen aktiivinen sarja, jos mielikuvitusta riittää. Koska arvoitukset on teemana, niin joka kohtauksesta voi yrittää (ylianalysoimalla) kalastella palasta arvoituksen ratkaisuun. Jos tuuri käy, niin Checkhovin Ase tarttuu koukkuun(olettaen, että tähän sarjaan on sellainen edes älytty työntää).
OP/ED on kivoja.

ATTENTION, DUELISTS! MY HAIR IS NOW BLONDE!

Rannaty

Viesti Kirjoittaja Rannaty » La Huhti 02, 2011 16:37

Ensimmäisen jakson perusteella sarja on ainakin kaunista katsottavaa. Pidin erityisesti siitä synkästä aloituksesta ja toivon, että kun vihdoin saan seuraavat jaksot katsottua, olen nähnyt lisää sellaista pahaenteistä synkistelyä :D Suotavaa olisi myös, että mysteerit monimutkaistuisivat ja hahmot saisivat jotain sisältöä etteivät ihan näteiksi pahveiksi jäisi.
pöö...

SILVERDROPS

Viesti Kirjoittaja SILVERDROPS » Su Huhti 03, 2011 22:39

Mä oon kattonut 10 jaksoa, ja tykkään. Tykkään Victoriquen hahmosta, sillä on kivoi vaatteita ja se on ihana kun se yrittää peittää tunteitaan :D Mutta pakko myöntää että tuo Victoriquen ja Kujon juttu ja koko sarjan juoni on aika käytetty, mutta mukava silti :)

Matti

Viesti Kirjoittaja Matti » Ti Touko 03, 2011 17:42

Aluksi luulin tätä tyypilliseksi kouludraamaksi, mutta sehän on sivuosassa. Olen tykännyt katsoa, ja katson vastakin.

Murry

Viesti Kirjoittaja Murry » Ti Kesä 14, 2011 01:16

Loistokas sarja, BONES laatua parhaimmillaan~

aarnipaarni

Viesti Kirjoittaja aarnipaarni » Pe Kesä 24, 2011 14:06

Sarja vaikuttaa kiinnostavalta. Oon aina tykännyt tällaisista mysteerisarjoista. Jos aikaa riittää nii voisi kyllä ottaa katseluun, ainakin kokeilla pari jaksoa. =)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”