Durarara!!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

wiltti

Re: Durarara!!

Viesti Kirjoittaja wiltti » Ma Maalis 22, 2010 23:57

madu kirjoitti:Heh, kattelinpa tossa just Guy Ritchien leffan "Snatch." ja näköjään Baccanon ja Duraran OP-ohjaajat ottaneet pätkästä "hieman" mallia.
Ei vitsi! Sehän on ihan samanlainen kuin baccanon avaus! :shock: Eteenkin se missä ne oli siinä pelipöydän ääressä! Pitää varmaan kattoo toi leffa! :D

Ja onneksi durarara on 24 jaksoa! Mitähän ihmettä oisin tehny jos näin hyvä sarja loppuis jo parin jakson päästä! Tai no, vaikka tää sarja loppuis sadan jakson päästä, olis mulla varmaan silti aika hautajaisfiilis... Eteenkin nyt vaikuttaa pahasti siltä, koska edellisen jakson jälkeen oli ihan hirvee pliistulejoseuraavajakso-olo. Olinkohan edes baccanoon yhtä koukuttunu kuin tähän?

xCherry

Viesti Kirjoittaja xCherry » La Huhti 03, 2010 01:03

Katsonut olen animea ja mangaa sekä light novellia on tullut luettua jonkin verran jo.
Ihastuin sarjaan todella paljon, suosittelen kaikille lämpimästi.
Lemppari hahmoja ovat tällä hetkellä kaikki, yhtä tai kahta en vain voi valita :D

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Pe Touko 28, 2010 12:22

5 jaksoa jäljellä ja loppuhuipennus ei voi muuta kuin räjäyttää tajunnan. Seurannassa olevista sarjoista ylivoimaisesti paras siis. Juonikuviot ovat mehukkaita, hahmot nerokkaita ja visuaaliaudiopuoli toimii. Viimeisimmässä jaksossa pelkkä nettikeskustelun seuraaminen jänskätti aivan tuhottomasti.

Perstuntuman perusteella tosin sanoisin, että tähän saadaan vielä joku ylionnellinen loppu aikaiseksi, mikä kyllä veisi hieman fiilistä koko jutusta. Haluan tragediaa!

wiltti

Viesti Kirjoittaja wiltti » Ke Kesä 02, 2010 14:04

Pavez kirjoitti:Perstuntuman perusteella tosin sanoisin, että tähän saadaan vielä joku ylionnellinen loppu aikaiseksi, mikä kyllä veisi hieman fiilistä koko jutusta.
Joo mie aattelin ihan samaa. Kyllä ne siihen jonkun happy ending kehittää. Toivotaan että se ei oo lattea. Vähän ärsyttäis jos loppu olis huono kun tää sarja on ollu niin älyttömän hyvä!
Aaa!! Haluun nähä jo seuraavan jakson!

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » To Kesä 03, 2010 20:42

Vasta ensimmäinen jakso katsottuna, mutta olen varma, että tämä tulee katsottuna ja innolla.

Minäkin ihastuin Durararaan Baccanon kautta, joka on mielestäni yksi parhaista animeista mitä katsoin. Kaveri kertoi tässä yhtenä päivänä Durararasta ja pakkohan se oli heti katsomislistalle laitettava. Kunhan saan tämän koulun käydyksi loppuun tältä keväältä niin saan keskityttyä kunnolla.

Olen saanut selllaisen käsityksen, että Durarara olisi hieman vähemmän väkivaltainen ja enemmän komediaan keskittyvä kuin Baccano. Ehkä myös jotenkin kevyempi. Vaikka jääkaappeja ja alastomia ukkeleita lenteleekin, ketään ei ainakaan vielä näyttänyt saavan veristä loppua. Ainakaan väkivallalla ei ole vielä mässäilty.
Spoiler:
Edes ukkelin pää, joka rullattiin mopon pyörällä vasten betoniseinää, ei murskaantunut veriseksi läikäksi.
Mielenkiintoisin huomioni oli, että ensimmäisessä jaksossa näkyi Spice and Wolfin Horon-kyltti. Pitääpä pitää silmät auki muiden animeyhteyksien varalta.

Sitten vielä vähän kehuja: Hahmot olivat mielenkiintoisia ja "päähenkilökin", jos se mustatukkainen poika ekasta jaksosta nyt oli päähenkilö, mitä kyllä epäilen (luulin Firoakin ensin Baccanon päähenkilöksi), on todella hyvältä vaikuttava hahmo.

En kyllä usko, että Durarara voittaa Baccanon, mutta kyllä siitä varmaan hyvä vastus tulee näin ennakkonäkymiltä.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Pe Kesä 04, 2010 02:41

^Tuossa nyt ei varsinaisesti tarvitse animeyhteyksiä etsiä kun kaverit jotka ko. kylttiä kantoivat puhuvat useaan otteeseen mangasta jne. Ja siis ihan tosiaan sellaisista joita nytkin saattaa vielä TV:stä tulla.

Tosiaan.. paras sarjahan tämä on edelleen, ja innolla odotankin sitä että miten tämä saadaan päätökseen..Harmittaa tosin kun on taas yksi sarja vähemmän katsottavana kohta puoliin.. kun ei tuo kesä anime antikaan näytä kovin kirkkaalta.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Pe Kesä 04, 2010 03:49

Bijou kirjoitti:Mielenkiintoisin huomioni oli, että ensimmäisessä jaksossa näkyi Spice and Wolfin Horon-kyltti. Pitääpä pitää silmät auki muiden animeyhteyksien varalta.
Baccano! taitaa hahmojen taustalla pyöriä pariinkin otteeseen. Häpeilemätöntä markkinointia siis, ja hyväksyn peukut pystyssä!

roora

Viesti Kirjoittaja roora » Pe Kesä 04, 2010 14:38

Itse en ole tähän Baccano!:oon mitenkään tutustunut enkä mihinkään muuhunkaan joten Durarara!! on minulle kaikinpuolin uusi tuttavuus, mitä pidän ihan hyvänä asiana.
Itse pidän sarjasta todella paljon, ja olen katsonut animea kai 19 jaksoa jollen aivan väärin muista. Piirrosjälki viehättää, samoin musiikit hahmoista ja juonesta (sun muusta sellaisesta) puhumattakaan. Pidän myös erittäin hauskana sitä, että siellä täällä on viittauksia muihin sarjoihin. : D
Hahmoista tykkään todella paljon (oikeastaan vain Yagirin sisarukset (ja se Seijin tyttökaverikin on aika ärsyttävä) eivät miellytä), enkä oikeastaan osaa valita suosikkia. Shizuo ehkäpä? Muita suosikkeja ovat sitten Izaya, Shinra, Celty, Simon ja se Kadotan porukka. XD Liikaa suosikkeja mutta ei voi mitään. Olen myös huomannut että ihan alusta asti olen parittanyt Izzyä ja Shizzyä. :''D

Kokonaisuudessaan olen tykännyt ja pituuskin on sopiva, seuraan varmasti loppuun asti ja toivon että lopetuskin on mainio.
I'm a grey cat
Neither white nor black!
I'm right in-between

Sallalala!!

Viesti Kirjoittaja Sallalala!! » Ti Kesä 22, 2010 15:07

Drrr!! on yksi minun lemppareistani Gintaman ohella.
Minuun ainakin Durarara!! kolahti kovaa ja nopeaa. Tieto, että Baccanon! tekijöiltä tulee uusi anime sai minut kiinnostumaan, ensimmäinen jakso sai minut katsomaan ja seuraavat jaksot ovat saaneet minut koukkuun tähän sarjaan. Durarara!! saa minulta kympin kaiken puolin; hahmot, musiikki, taide/animaatio ja tarina.

Hahmot ovat kaikki kiinnostavia ja on varmaan turvallista sanoa, että melkeinpä kaikki hahmot ovat jotenkin häiriintyneitä/mielipuolisia, mutta ei yksinkertaisia. Mutta kaipaisin kipeästi enemmän tietoa Simonista... Henkilökohtaiseksi suosikiksi on noussut (yllätys yllätys) Izaya Orihara, tuo informaatiota huvikseen myyvä, ihmisrakas Ikebukuron besserwisser. Täytyy myöntää että hän on melkoinen persläpi, joten olisi ihanaa nähdä Shizuo joskus lyömässä häntä oikein kunnolla turpiin. Mutta Izaya saisi murskata minun puhelimeni milloin tahansa, IF YOU KNOW WHAT I MEAN. Ja niin kuin muutkin 90% prosenttia sarjan fanikunnasta, minäkin paritan Shizuota ja Izayaa keskenään.

Alkutunnari (ensimmäinen) on aivan mahtava. Vaikka video on samanlainen kuin Baccanossa (vai pitäisikö sanoa että Snatch:issä?), niin pidän silti enemmän DRRR:n versiosta. Uragiri no Yuuyakessa minun on pakko aina liikuttaa huulia musiikin mukana ja biisi saa minut aina hyvälle tuulelle. Toisesta alkutunnarin videosta en pidä ollenkaan. Ihan ok biisi, mutta ei vedä vertoja Uragiri no yuuyakelle. Ensimmäisen lopputunnarin nähdessäni mietin, että tästä tehdään varmaan paljon parodioita. Ja kappas, heti seuraavalla viikolla netissä oli niitä vaikka muille jakaa. Toisesta minulla ei ole oikein mielipidettä. Latasin tässä Soundtrackin, joka oli ihan ok. Ei loistava muttei huonokaan.

Animen taide on minusta oikein kaunista ja animaatio taas upeaa. Eeppinen tappelu-kohtaus kolmannessa jaksossa (ja Simonin random sisääntulo)... Livejournalissa on kuvia, jotka näyttävät että DRRR!:n taustalla näkyvät rakennukset ja maisemat löytyvät ihan oikeasta Ikebukurosta. Mutta mangan taide näyttää jotenkin niin hirveän typerältä, etten ole lukenut yhtä lukua pidemmälle.
Valitettavasti enää yksi jakso jäljellä ensimmäistä kautta. Vaikka olenkin aika vakuuttunut, että tulevaisuudessa tulemme näkemään lisää animea.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Kesä 29, 2010 12:41

Novan blogiin kommentoinkin tuosta lopusta mutta otetaan sama tänne suomeksi. Spoilereihin varmuuden vuoksi.
Spoiler:
Durarara oli selvästi keskivertoa parempi animesarja (mikä ei nykypäivänä ole mikään kovin kova saavutus huomioonottaen millaista keskivertohuttu on...) mutta ihan en osaa allekirjoittaa sitä, miten moni herjaa Durararaa parhaaksi näkemäkseen sarjaksi.

Pidän todella paljon animesarjoista joissa on konkreettinen tarinankaari ja juoni joten Durarara saa kyllä pisteet siitä. Myös hahmot (ainakin osa niistä) olivat reilusti keskivertoa mielenkiintoisempia ja kehittyivät sarjan aikana. Tahditus sen sijaan oli kovin kummallinen - lopetin sarjan katsomisen kai ensimmäisten kuuden jakson jälkeen ja kun reilun kuukauden jälkeen jatkoin sitä, alkujaksojen tapahtumilla ei ollut mitään relevanssia myöhempiin tapahtumiin. Useat hahmot jäivät myös aika litteiksi - esimerkiksi sen alkujaksojen twintailstytön rooli jäi ihan vaan niihin alkujaksoihin, Celty-Shinran isä -kuvio saavutti konkluusionsa ihan turhan pikaisesti, Shizuon pikkuveljen olemassaolon pointti jäi aika hämäräksi ja niinpäinpois, tosin ehkä näistä sitten laajennetaan jatkossa? Ja suhteutettuna loppujaksojen build-uppiin, itse lopetus oli kohtuu laimea.
Kaikesta huolimatta kun nykyanime tuntuu lähinnä olevan juonetonta söpöilyä, sliceoflaiffia tai tissejä, tollanen juonellinen sarja on erittäin tervetullut tuulahdus ja kun tarinassa jäi noinkin paljon juttuja auki, en panisi yhtään pahakseni jos anime saisi jatkoa, alkuperäismateriaalia ainakin kai riittää.

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » Ti Kesä 29, 2010 12:53

madu kirjoitti:
Spoiler:
Tahditus sen sijaan oli kovin kummallinen - lopetin sarjan katsomisen kai ensimmäisten kuuden jakson jälkeen ja kun reilun kuukauden jälkeen jatkoin sitä, alkujaksojen tapahtumilla ei ollut mitään relevanssia myöhempiin tapahtumiin.
Spoiler:
Joop, samaa mieltä osittain. Tahditus tosiaan on vähän outo, koska vaikka se periaatteessa on ihan arkkiluonteinen, niin se ei varsinaisesti sulje tai päätä arkkeja, vaan jättää ne puoliksi kesken tai avoimeksi ja unohtaa koko jutun. Miettii vaikka sitä moottoripyöräpoliisi & Celty -juttua, jota vilkastiin kerran ja jätettiin sitten asia hautumaan eikä koskaan palattu.
madu kirjoitti:
Spoiler:
Useat hahmot jäivät myös aika litteiksi - esimerkiksi sen alkujaksojen twintailstytön rooli jäi ihan vaan niihin alkujaksoihin, Celty-Shinran isä -kuvio saavutti konkluusionsa ihan turhan pikaisesti, Shizuon pikkuveljen olemassaolon pointti jäi aika hämäräksi ja niinpäinpois, tosin ehkä näistä sitten laajennetaan jatkossa? Ja suhteutettuna loppujaksojen build-uppiin, itse lopetus oli kohtuu laimea.
Spoiler:
Tästä täytyy olla pikkusen eri mieltä. Mun mielestä on nimittäin ihan okei, että käytetään yhden jakson sivuhahmoja (twinteils-söpöliini) nimenomaan päähahmon esittelyn välineenä. Sen jakson (kakkonen tai jossain siinä?) tarkotushan oli nimenomaan esitellä meille Izayaa persoonana ja millasta touhua se oikein läpällä harjottaa, ja kuinka pitkälle se on valmis menemään for the lulz. Toimii erittäin hyvin.

Shizuon pikkuveljeä taas käytettiin Shizuon esittelyyn häneen liittyvässä jaksossa. En edes muista tarkalleen koko pikkuveljen roolia, mutta eikö sen kautta kuitenkin saatu Shizuon motiivit ja luonne aika hyvin esiteltyä? Eihän kaikista hahmoista voikaan saada tärkeää hahmoa veistettyä, eikä tarvitsekaan.

Loppu taas oli laimea, mutta tavallaan kuitenkin aika osuva loppu sarjalle, koska eihän DRRR mitään ilotulitusta muutenkaan ole. Tavallaan sopii kyllä erittäin hyvin sarjan henkeen ja kerrontatapaan. Ei ehkä vastannu kaikkiin niihin ennakkotärinöihin mitä jakson 23 loppu nostatti.
madu kirjoitti: --, en panisi yhtään pahakseni jos anime saisi jatkoa, alkuperäismateriaalia ainakin kai riittää.
Baccano! S2 vitun missä? Eikös sitäkin matskua riitä kumminkin? Tosin DRRR on varmaan todennäköisempi, veikkaan että myi esim. aika paljon, koska onhan DRRR huomattavasti helpompi sarja kuin Baccano. Toivottavasti tulee toinen kausi!
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Kesä 29, 2010 13:01

Tounis kirjoitti:
Spoiler:
Tästä täytyy olla pikkusen eri mieltä. Mun mielestä on nimittäin ihan okei, että käytetään yhden jakson sivuhahmoja (twinteils-söpöliini) nimenomaan päähahmon esittelyn välineenä. Sen jakson (kakkonen tai jossain siinä?) tarkotushan oli nimenomaan esitellä meille Izayaa persoonana ja millasta touhua se oikein läpällä harjottaa, ja kuinka pitkälle se on valmis menemään for the lulz. Toimii erittäin hyvin.
Joo, toi on kyllä sinänsä ihan pätevä pointti, vähän samaa oli myös siinä
Spoiler:
alussa sen Kazutanon? (mikä sen nimi oli, huonosti japania puhuva viiksihemmo anyways) kaappauksessa, vaikka sillä jannulla ei sitten loppujenlopuksi ollutkaan mitään väliä niin sillä sitten esiteltiin Kadota & kumppanit. Tosin niidenkin koko pointti jäi kyllä vähän hämäräksi, Kadota ilmeisesti on Sairaan Kova Jätkä kun kaikki pelkää sitä ja sit ne muut sen kaverit on vaan ekstroja tai jotain, haha.
Emmätiiä, monessa suhteessa ois kyllä voinut viilata. 24 jaksoa on kuitenkin senverta iso määrä että siinä pitäisi pystyä kuromaan kiinni kaikki mitä on aloitettu, ellei sitten tosiaan sarjan kanssa olla tehty tietoista ratkaisua siitä, että kakkoskausi tulee sitten joskus ja koko hommaa pitäs käsitellä 50-jaksoisena kokonaisuutena. Verrattuna esmes just tohon Baccanoon Durararan juonenkuljetus oli vähän ontuvaa kun Baccano pystyi epälineaarisesta aikajanastaankin huolimatta (/just sen ansiosta?) keräämään kaikki irtonaiset juonenpätkät yhtenäiseksi kokonaisuudeksi erittäin kiinnostavalla tavalla. Just tohon Guy Ritchien Snatch.iin palaten (mikä on ollut ihan selkeä inspiraation lähde muutenkin kun vaan OP:ltaan) tollasen tarinankerronnan koko pointti mielestäni on just se, että ripotellaan alkuun paljon sellasia juonielementtejä mitkä ei vaikuta liittyvän toisiinsa mitenkään mutta lopussa kaikki sitten liittyykin kaikkeen. Durararassa moni juttu liittyy kyllä moneen juttuun mutta se jää siihen että ne langanpätkät löydetään eikä niitä edes aleta sitomaan yhteen.

Haha, vähän hankalasti selitetty mutta ehkäpä pointti kuitenkin käy ilmi.

edit: niijoo, plussaa siitä tsättielementistä. Oli erittäin mielenkiintoinen toteutus enkä ole aiemmin törmännyt vastaavanlaiseen (eikä tollanen periaatteessa kovin monenlaisessa sarjassa edes olisi mahdollinen).

Donkeyhead

Viesti Kirjoittaja Donkeyhead » Ke Kesä 30, 2010 02:44

Mielestäni sarja loppua kohden huononi...

wiltti

Viesti Kirjoittaja wiltti » Ke Kesä 30, 2010 22:45

madu kirjoitti: tarinankerronnan koko pointti mielestäni on just se, että ripotellaan alkuun paljon sellasia juonielementtejä mitkä ei vaikuta liittyvän toisiinsa mitenkään mutta lopussa kaikki sitten liittyykin kaikkeen. Durararassa moni juttu liittyy kyllä moneen juttuun mutta se jää siihen että ne langanpätkät löydetään eikä niitä edes aleta sitomaan yhteen.
Ihan samaa mieltä!
Spoiler:
Ainakin minua hämäsi, että esim Shizuon pikkuveli ei esiintynyt kuin yhessä tai kahessa jaksossa, mutta se on kuitenkin räntätty alkuteksteihin! Jos jätetään ihan puhtaasti sivuhahmoksi niin ei sen minusta olis tarvinnu olla siinä alussa hämynä! Sama vika sen poliisin kohdalla! Jos henkilöitä ei avata nii ei niitä ois tarvinnu toisia hahmoja ylemmäs nostaa! Esim se Horoda (kai sen nimi nyt oli noin) oli lopuksi molempia edellämainittuja suuremmassa osassa.
Ja olihan se vika jakso aika laimee! Vähä potutti siinä vaiheessa ku Kida makaa siinä maassa verisenä ja nää rupee hempeilee ympärillä! Siinä vaiheessa oli semmonen "Ette kyllä pilaa tätä sarjaa tämmösellä hempeilyllä!" Sama vika siinä Kida Saki sairaala kohassa. Joittenkin mielestä ne ei varmaan ollu yhtään liian imeliä, mutta minua se häiritsi!
Vastaavasti plussaa oli, että Selty ei saanu päätänsä. Sillon ois menny jo niin yli kun kaikki muu oli niin happy ending!
Mutta kaiken kaikkiaan loppu oli musta liian pehmeä, hempeä ja onnellinen. Olisin toivonu paljon räväkämpää! Tuli semmonen olo, että nää on yrittäny tehä vähä samanlaisen lopun kuin Baccano!ssa. Petyin kun tähän mennessä olin tykänny sarjasta tosi paljon!
Mutta vaikka dissasin viimeisen jakson, niin muuten sarja on ollu mielestäni tosi mielenkiintoinen ja koukuttava! Ehdottomasti katsomisen arvoinen! :)

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ke Kesä 30, 2010 22:56

Pavez kirjoitti:Perstuntuman perusteella tosin sanoisin, että tähän saadaan vielä joku ylionnellinen loppu aikaiseksi, mikä kyllä veisi hieman fiilistä koko jutusta. Haluan tragediaa!
lolwut

Juu eihän tämä Baccanolle pärjää.

Osa hahmoista onnistuttiin hitsaamaan juoneen mukavasti, mutta sitten löytyi kyllä täysin epämääräisiäkin tapauksia. Kyllähän epärelevantteja sivuhahmoja saa olla(tosin kun ne löytyvöt OP:sta niin jossakin mättää), mutta ei niille saa antaa relevantteja asioita tehtäväksi! Silloin ruutuaika ja katsojan luoma tunnesidos hahmoon ei mitenkään korreloi kyseisen hahmon juoni-impaktin kanssa. Asiat, joiden pitäisi olla koskettavan dramaattisia floppaavat, kun joku hahmo kohtauksessa on täysi what's-his-face.

Build-up ja itse loppu eivät myöskään korreloineet ollenkaan. Lupailee hieman toista kautta tämä lopetus.

P.S. Haluan muuten giffin siitä kohtauksesta, jossa Celty vikassa jaksossa vaihtaa asustustaan!

*muoks*
Muokataan nyt tähän kuitenkin selvennys; että dissauksesta huolimatta tykkäsin sarjasta tosi paljon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”