Durarara!!

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

wiltti

Durarara!!

Viesti Kirjoittaja wiltti » Su Helmi 21, 2010 00:11

Durarara!! on uusi animesarja Baccanon tekijöiltä. Tietääkseni siitä on ilmestynyt tähän mennessä 7 osaa.
Tarina sijoittuu Ikebukuroon, jossa kaikki tuntuu olevan mahdollista. Päätön moottoripyöräilijä, jengit sekä jääkaappeja yms. heittelevä jätkä eivät ole harvinaisia näkyjä kaupunkikuvassa. Ensimmäisien jaksojen jälkeen saattaa tuntua, että ei älynnyt yhtään mitään, sillä jo ensimmäisissä jaksoissa mainitaan ohimennen kymmenkunta hahmoa. Itse olen katsonut kaikki jaksot tähän mennessä eikä kaikkia hahmoja ole vieläkään esitelty. Yhdessä jaksossa on yleensä yhden henkiön tarina joka risteytyy muiden henkilöiden kertomusten kanssa.
Lisätietoja: http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... p?id=10947

Itse aloitin katsomaan sarjaa ihan tekijöiden takia, sillä Baccano on lempisarjani. Yhtäläisyyksiä ainakin löytyy! Yhtenä niistä voisi pitää tarinan "sekavuutta" ja toisena aivan ihania hahmoja! En osannut kuvitellakkaan miten huipputyyppi voi olla kaveri jolla on vihanhallinta ongelma! :lol: Itse olen ihan koukussa sarjaan ja olisi kiva kuulla mitä muut on tykännyt sarjasta.

(Toivottavasti tää menee nyt ees oikeeseen paikkaan kun en oo ennen alottanu aihetta! :D)

Peruna
Viesti:

Re: Durarara!!

Viesti Kirjoittaja Peruna » Su Helmi 21, 2010 00:36

joo mägi gatoin tätä ku bakkano toi tosi hyvä mut tää oli aika meh ei oikee iskenny. :| yritää olla liikaa ja o liia vähä tossa vois olla syy miks ei oikei kiinostanu tää
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Weaselgirl

Viesti Kirjoittaja Weaselgirl » Su Helmi 21, 2010 20:15

Minä aloitin katsomaan tätä sarjaa, koska se oli Baccanon tekijöiltä. Rakastan Baccanoa yli kaiken ja siksi odotin paljon Durararalta. Odotukseni täyttyivät, sillä Durararassa on:
1.) mahtavat henkilöt
2.) kiinnostava juoni
3.) hyvät musiikit
4.) "sitä jotakin", joka sai minut tähän sarjaan täysin koukkuun

Mutta nyt taidan siirtyä kuuntelemaan Durararan ihanaa openingia ja tuijottamaan lempihenkilöni Izayan kuvaa 8)

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ma Helmi 22, 2010 00:37

9 ilmestyneen ja luetun manga chapterin perusteella on Ryohgo Narita todellakin Skullmaninsa katsonut.
samoja teemoja ja piirteitä pyöritellään tässäkin sarjassa. onko se sitten hyvä vai huono asia, jää jokaisen oman harkinnan varaan.
anime ei parin katsotun jakson perusteella täysin identtisesti seuraa mangaa, mutta juonikuviot tulee kyllä selville.

toivottavasti tätä nyt ei jäädä Baccanon siivillä myymään. potentiaalia on kliseistä huolimatta
Viimeksi muokannut Kkos, Ti Maalis 09, 2010 02:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What a horrible night to have a BO!

wiltti

Viesti Kirjoittaja wiltti » Ma Helmi 22, 2010 17:18

Kkos kirjoitti:9 ilmestyneen ja luetun manga chapterin perusteella on Ryohgo Narita todellakin Skullmaninsa katsonut.
samoja teemoja ja piirteitä pyöritellään tässäkin srajassa.
Miten minä en ollu tienny että siitä on mangakin! :shock: Pitää heti ruveta lukemaan!

Animesta myönnän, etten minäkään heti koukuttunut sarjasta. Ekat jaksot tuntui jotenkin laimealta Baccanolta, mutta kun jatkoin sarjaa ja hahmoihin ja juoneen alkoi päästä kiinni, rakastuin sarjaan! Syyt aivan samat kuin Weaselgirlillä!

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 20:23

Ekasta jaksosta olen kattonut ( heti kun ilmestyi nettiin ) ja tykästyin heti. Piirrosjälkie ei ole mitään parasta, mutta sopii sarjaan hyvin. Kertoo mielenkiintoisella tavalla asiansa tuo sarja.

Venia

Viesti Kirjoittaja Venia » To Maalis 04, 2010 21:21

Baccanoa en ole katsonut, mutta Durararaa edeltäneen jonkinmoisen hypetyksen takia aloin seuraamaan ja sarja onkin osoittautunut kaikenlaisten vampyyrilolien seasta tämän kauden parhaaksi sarjaksi. Animaatio on hyvänlaatuista ja tyylistäkin voin sanoa pitäväni. Hahmoja on kyllä kummallisen iso liuta (toisin sanoen liikaa), eikä monesta ole vielä saanut juuri minkäänlaista käsitystä. Joitakin poikkeuksia tosin on, joihin olen jo samaistunut. Esim. Celty, se blondi mies, jonka seiyuu on Daisuke Ono ja Izaya. Op- ja ed-kappaleet on muuten ihmeellisen tarttuvia. Kaikki hahmot ei tosiaankaan jaksa kiinnostaa, mutta kyllä niitä kiinnostaviakin aina näkyy, joten eipä sarja ole vielä ainakaan yhtään pitkästyttänyt. Täytyisi tuo Baccanokin saada katsotuksi!
Viimeksi muokannut Venia, Ti Maalis 16, 2010 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Shinashinju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinashinju » Su Maalis 14, 2010 20:32

Kiinnostuin durasta heti kun näin animen trailerin. Animea olen katsonut kaikki tähän mennessä ilmestyneet jaksot, ja mangaakin olen lueskellut, mutta anime on jotenkin iskenyt enemmän vaikka mangakin on mahtava. Durararassa on aivan mahtavat hahmot joka on yksi innostukseni syy tähän sarjaan ~ Samoin kuin musiikit; Trust Me on avan ihana ^q^ <3

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Ma Maalis 15, 2010 00:44

Sarja on mielestäni mielenkiintoinen ja yksi tämän talven yllättäjistä. Sarjan OP oli yksi syy katsoa, sillä musiikki herätti mielenkiintoni. Mielestäni on erittäin mielenkiintoinen idea käydä joka jaksossa eri hahmon tarina läpi ja nähdä asiat heidän näkökulmasta.
I will show you the power of the half finn

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ma Maalis 15, 2010 19:03

Aloin katsoa, koska eräs tuttu suositteli. Ihastuin saman tien, en malta odottaa seuraavaa jaksoa : ) Hyvin erilainen siihen verrattuna, mitä yleensä tulee katsottua, omalaatuisuus viehättää ja hahmot vaikuttavat kaikki persoonilta, eivätkä lainkaan kierrätetyiltä tai pinnallisilta. Omia suosikkeja ovat tällähetkellä Celty ja Izaya.. Ja sitten se yo-man, joka liikkuu niiden kummallisten ylimeikattujen neitosten kanssa on kovin huvittava.

Musiikkeihin myös ihastuin, varsinkin openingiin. Katson sen joka kerta, mikä on minulle kovin harvinaista.. Yhtä miellyttävää introkappaletta en muista tavanneeni kuin higurasheissa.

Weetun kanssa joudun olemaan eri mieltä; minusta piirrosjälki on aivan upeaa.. Se on tarpeeksi yksinkertaistettua, joten sopii sarjan tyyliin.

.. Baccano.. : D Täytyy myöntää, että ehkä kerran olen kuullut kyseisen nimen, joten en voi sanoa mitään siitä, onko DRRRssa siitä kierrätettyä. Pitänee joskus tutkia sitäkin sarjaa lähemmin.
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » Ti Maalis 16, 2010 21:56

defia kirjoitti:Aloin katsoa, koska eräs tuttu suositteli. Ihastuin saman tien, en malta odottaa seuraavaa jaksoa : ) Hyvin erilainen siihen verrattuna, mitä yleensä tulee katsottua, omalaatuisuus viehättää ja hahmot vaikuttavat kaikki persoonilta, eivätkä lainkaan kierrätetyiltä tai pinnallisilta. Omia suosikkeja ovat tällähetkellä Celty ja Izaya.. Ja sitten se yo-man, joka liikkuu niiden kummallisten ylimeikattujen neitosten kanssa on kovin huvittava.

Musiikkeihin myös ihastuin, varsinkin openingiin. Katson sen joka kerta, mikä on minulle kovin harvinaista.. Yhtä miellyttävää introkappaletta en muista tavanneeni kuin higurasheissa.

Weetun kanssa joudun olemaan eri mieltä; minusta piirrosjälki on aivan upeaa.. Se on tarpeeksi yksinkertaistettua, joten sopii sarjan tyyliin.

.. Baccano.. : D Täytyy myöntää, että ehkä kerran olen kuullut kyseisen nimen, joten en voi sanoa mitään siitä, onko DRRRssa siitä kierrätettyä. Pitänee joskus tutkia sitäkin sarjaa lähemmin.

Joo kyllä se sarjaan sopii hyvin, sillä jos joku toinen tyyli olisi ulkoasussa ei sarja olisi niin kivaa katsottavaa.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ti Maalis 16, 2010 23:56

OP on aivan kuin Baccanossa. Hahmoja näyttäisi olevan 'liikaa', aivan kuin Baccanossa. Normaaliin ympäristöön on sekoitettu elementti yliluonnollista, aivan kuin Baccanossa. Kronologia välillä vähän kuusessa, aivan kuin Baccanossa.

Paranee edetessään kyllä. Kymmenen jaksoa tykitystä takana, ja fiilis on aivan katossa. Hahmot, animaatio, musiikit ja juoni toimivat kaikki. Plussana Selty on ihku.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ke Maalis 17, 2010 18:59

Heh, kattelinpa tossa just Guy Ritchien leffan "Snatch." ja näköjään Baccanon ja Duraran OP-ohjaajat ottaneet pätkästä "hieman" mallia.

http://www.youtube.com/watch?v=y-xNqj7S54E

Taitaa olla aika harvinaisia animessa toi tollaset hatunnostot länsielokuville.

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » La Maalis 20, 2010 20:28

Kauden paras sarjahan tämä on, ehdottomasti. En nyt jaksa alkaa perustella miksi kun täällä varmaan tärkeimmät syyt jo mainittukin. Uusin jakso eli 11 varsinkin oli aivan mahtava.. Loppuukos tämä sarja nyt jo 12 tai 13:een jaksoon ?

Mutta .. Miksi kaikki vertaavat tätä Baccanoon ? Latasin Baccanon koska sain sen käsityksen että se olisi samantyyppinen kuin Durarara .. Höh. Ensimmäisen jakson aikana teki mieli laittaa video pois ja katsoa jotain aivan muuta vaikka kuinka monta kertaa... Tokan jakson aikana sama juttu, varmaan yksi tylsimmistä sarjoista joihin ikinä törmännyt tähän mennessä.. Tai no, ei ehkä ihan niin tylsä kuin Monster mutta melkein. Ei tullut katsottua enempää, sarja lensi roskakoriin.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Tounis

Viesti Kirjoittaja Tounis » Su Maalis 21, 2010 15:29

-Dist kirjoitti:Kauden paras sarjahan tämä on, ehdottomasti. En nyt jaksa alkaa perustella miksi kun täällä varmaan tärkeimmät syyt jo mainittukin. Uusin jakso eli 11 varsinkin oli aivan mahtava.. Loppuukos tämä sarja nyt jo 12 tai 13:een jaksoon ?

Mutta .. Miksi kaikki vertaavat tätä Baccanoon ? Latasin Baccanon koska sain sen käsityksen että se olisi samantyyppinen kuin Durarara .. Höh. Ensimmäisen jakson aikana teki mieli laittaa video pois ja katsoa jotain aivan muuta vaikka kuinka monta kertaa... Tokan jakson aikana sama juttu, varmaan yksi tylsimmistä sarjoista joihin ikinä törmännyt tähän mennessä.. Tai no, ei ehkä ihan niin tylsä kuin Monster mutta melkein. Ei tullut katsottua enempää, sarja lensi roskakoriin.
Durarara tulee olemaan 24 jaksoa pitkä. Eli ei lopu onneks vielä! Kauden paras, kyllä.

Baccanoon verrataan siksi, että sen on tehnyt sama tiimi, eli esmes ohjaaja ja studio on samat. Senmyötä ne jakaa paljon etenkin visuaalisia elementtejä. Myös alkuperäisromaanien tekijä on sama molemmissa, ja tyyliltäänkin ne on aika samanlaisia (molemmissa luonnollinen ympäristö + pieniä fantasiaelementtejä)

Baccanohan on sellasta hitaasti aukeavaa tyyppiä, itse aloin tykkäämään siitä kuudennen jakson kieppeillä, kun aloin pääsemään kärryille epäkronologisesta kertomistavasta. Siinä kyllä asiat punoutuu helvetin hienosti yhteen lopussa ja outo kerronta pitää otteessaan ihan toisenlaisella tavalla kuin vaikka DRRRssä. Sitä en sano, kumpi tyyli on parempi, koska en tiedä. Suosittelen silti jatkamaan, se mafiapelleily jää kyllä sivuun muutaman jakson jälkeen. Loistohahmoja hurjasti.
mal | blog | band || [23:17] <+Tutka> Aniki - paikka jossa Touniskin näyttää fiksulta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”