Oh! My Goddess

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Su Touko 20, 2007 14:23

Hooh~ Itse ostin tämän ensimmäisen osan suomen kielisenä ja mielestäni se ei ollut kovin hyvä... :?

Piirrosjälki oli kaunista ja hienoa joo, mutta tarina! :shock: Alku oli mielenkiintoinen, mutta koko loppu kirja oli sitä, kun Belldandy loihti jotain ja auttoi toisia. Ei siinä mielestäni ollut mitään jännitystä. Eniten kuitenkin ärsytti se, kun kannessa piirrosjälki oli erilainen, kuin itse sarjakuvassa! :evil: Muuten ihan hyvä... Saatan ehkä kerätä sarjan loppuun. :roll:
Muff'n~

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Su Touko 20, 2007 17:59

Marsipaani kirjoitti:Eniten kuitenkin ärsytti se, kun kannessa piirrosjälki oli erilainen, kuin itse sarjakuvassa!
Piirosjäljen totaaliseen erilaisuuteen kannessa ja itse kirjan sisällä syynä on, että Kosuke Fujishima piirsi nuo ensimmäiset luvut vuonna 1989, mutta kansikuva on piirretty ihan 2000-luvulla. Kyllähän yli kymmenessä vuodessa jokaisen piirustustyyli muuttuu, otetaan nyt esimerkiksi Belldandyn evoluutioituminen 80-lukuisesta tähän päivään: Havaintokuva.

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ma Touko 21, 2007 01:50

Minäkin ostin tuon ensimmäisen osan toissa päivänä, enkä voi kuin todeta,

SILMÄNI, KAUNIIT SILMÄNI

Varmaankin rumin manga, jonka olen ikinä nähnyt. Jeesus Kristus.

Olin vielä jonkin aikaa sitten melko iloinen siitä, että Suomeenkin saadaan vihdoin jotain haaremisarjan tapaista. Fanipalvelua ei vaan ole ollut tarpeeksi muissa täällä julkaistuissa teoksissa. Mutta kun katson OMG:n piirtotyyliä, en tiedä pitäisikö olla iloinen vai surullinen tuuletinhuollon puutteesta.

Akamatsu-Sensei, pelasta meidät!

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Touko 21, 2007 08:32

Amazing Slug kirjoitti:Minäkin ostin tuon ensimmäisen osan toissa päivänä, enkä voi kuin todeta,

SILMÄNI, KAUNIIT SILMÄNI

Varmaankin rumin manga, jonka olen ikinä nähnyt. Jeesus Kristus.

Olin vielä jonkin aikaa sitten melko iloinen siitä, että Suomeenkin saadaan vihdoin jotain haaremisarjan tapaista. Fanipalvelua ei vaan ole ollut tarpeeksi muissa täällä julkaistuissa teoksissa. Mutta kun katson OMG:n piirtotyyliä, en tiedä pitäisikö olla iloinen vai surullinen tuuletinhuollon puutteesta.

Akamatsu-Sensei, pelasta meidät!
Samaa mieltä se minäkin olen, mutta koska tämä ensimmäinen pokkari on aika kauan aikaa sitten tehty, niin pikku hiljaa tyyli siitä kehittyisi.
Toivottavasti...

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » Ma Touko 21, 2007 09:05

kyll se lopussa vastaa ihan melkee animen tasoa että ei hätää... tosin joudut oottaan sitä siihen ~16 osaan ;)
May the light guide you, vanguish the darkness on the way.

Egmontin Yookai

Viesti Kirjoittaja Egmontin Yookai » Ma Touko 21, 2007 16:42

Drikon Rjelavan kirjoitti:kyll se lopussa vastaa ihan melkee animen tasoa että ei hätää... tosin joudut oottaan sitä siihen ~16 osaan ;)
Kumpi oli ensin? Muna vai kana? OMG-animea ei olisi olemassa ilman mangaa, joten kyllä se animen taso on mangasta lähtöisin, eikä päin vastoin.

Vertailin tuossa juuri rinnakkain tankouboneja 1 ja 33, ja kyllä minä annan aika monta henkilöiden kulmikkuutta tasoittavaa pistettä siitä, että ensimmäisessä pokkarissa taustojen kanssa on oltu huomattavasti ahkerampia... Länsimaiseen sarjakuvaan tottumattomia ne valkoiset taustat eivät tietysti haittaa laisinkaan.
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

Kyumin

Viesti Kirjoittaja Kyumin » Ma Touko 21, 2007 21:11

Mun mielestä ihan lukemisen arvoinen manga.. Piirrosjälki on kyl kummallinen. :? Ite ostin sitä nyt suomeks ja ajattelin ostaa kyl seuraavanki osan.... Kannattaa ainaki kokeilla... :D

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » To Touko 24, 2007 02:09

tarkoitan tuolla suomeksi ilmstyneitä opuksia :) englanniksihan on tullut aivan sikana...

Magetsu

Viesti Kirjoittaja Magetsu » To Touko 24, 2007 13:44

Vertailun vuoksi sivu Fujishiman tyylistä Ah! My Goddessin 28. kirjasta.

Belldandy

Marko.

Yasashiku20

Viesti Kirjoittaja Yasashiku20 » Ti Heinä 17, 2007 03:10

Itekki sain aluksi jonkin asteen sätkyn ku aloin lukemaan goddesia ,mutta jostain syystä huomasin luettuani ekan osan ,että pidän sekä piirrostyylistä ,että tarinasta. Joten nyt on sitte uusi sarja kerättävänä ^^
Those Were The Days..

Nazukka

Viesti Kirjoittaja Nazukka » Ti Heinä 17, 2007 22:12

En aluksi edes ajatellut että Oh my goddess voisi olla kiinostava sarja, mutta lainattuani kaksi ensimmäistä osaa kirjastosta huomasin yllätyksekseni että sarja onkin ihan kohtuu hyvä....Rahani eivät riitä ostamaan sarjaa itselleni:? , mutta kirjastosta kyllä tulen sitä lainaamaan :D
-Please tell me your new password. remember to spesify uppercase and lowercase, and i highly recommend that this time you mix in some numbers or characters!!
-I told you NO!!!
-You mean, no?

Bluemail

Viesti Kirjoittaja Bluemail » Ke Heinä 18, 2007 12:00

Näytti aika rumalta kun Anime-lehdestä katsoin, mutta ei se kaupassa ollut niin kamalan näköinen (pienempi koko?). En kuitenkaan ostaisi sarjaa, kun muutenkin on jo neljä sarjaa kerättävänä.
Voisi kokeilla jos löytäisi kirjastosta, mutta tuskin sitä sieltä löytyy.
Olen kyllä kuullut sarjasta ennenkin, ja taisi siellä kirjastossa olla jokin numero englanniksi. Ja tuo tyylinmuutos on kyllä huima :D

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » Ke Heinä 18, 2007 21:20

voin sanoa vinkkinä että jos englannin taitoo löytyy kannattaa manga luke englanniksi.

suomennettu versio on ihan päin p...

sen mitä sitä katto 2 osaa kaupassa selailtuna laittoivat kylmän hien kihoamaan verrattuna englanninkieliseen versioon.

muuten koskas 3 season ois tulossa?

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Ke Heinä 18, 2007 21:26

voin sanoa vinkkinä että jos suomen taitoo löytyy kannattaa manga luke suomeksi.

englannistettu versio on ihan päin p...

sen mitä sitä katto 2 osaa kirjahyllyssä selailtuna laittoivat kylmän hien kihoamaan verrattuna suomenkieliseen versioon.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

TLein

Viesti Kirjoittaja TLein » Ke Heinä 18, 2007 21:50

Täytyy olla Furinjin kanssa samaa mieltä. Varsinkin kun mietitään sitä, että yleisimmin saatavilla olevat on sitä penteleen PEILATUUA versiota, jota vielä muistaakseni sensuroivatkin...

Että se siitä ja sen paremmuudesta. Puhumattakaan, että yhden enkkuversion hinnalla saat kolme-neljä volumea suomenkielistä... Herääkin kysymys, millaista provikkaa Drikon saa?
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”