Digimon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Su Kesä 10, 2007 14:06

Arrgh, Digimonin 1. tuotantokausi oli ihan kamala vain ja ainoastaan niiden suomidubbien ansiosta. Kyllä sen jaksoi katsoa, mutta ääniin en koskaan tottunut. Ihan kiva olisi nähdä koko 1. kausi japaniksi, niin lähtisivät nämä typerät Agapion monotoniset dubit mielestäni pois. :D Sora ja Yamato olivat lempihahmojani, tosin Soran rispektiä laski aika tehokkaasti se kamala kimitysääni, mikä sillä oli koko sen ajan kun sarjaa dubattiin suomeksi.

02 oli samaa tasoa kuin ensimmäinenkin, eli hyvä, tosin en vielä silloinkaan ollut tyytyväinen dubbauksiin. Erityisesti Daisuken ja Iorin äänet olivat aika korvia raastavat, ja siksi kai en heistä muutenkaan erityisemmin pitänyt. Kyo oli lempihahmoni uusista valituista lapsista ja Yamatosta oli tullut aika bishi. XD Ken oli ehkä suurin ihailuni kohde ja olin ihan täpinöissäni kun selvisi että hänkin on valittu ja kun hän liittyi muiden joukkoon. Too bad, hänestä katosi samalla kaikki se särmä mikä hänessä oli ollut Digimon-keisarina, ja hänestä tuli minun makuuni ällöttävä kiltti poika joka tuntui olevan koko ajan muiden tossujen alla. Plööö~

2. kautta en loppuun asti sitten koskaan nähnytkään, koska se jäi jossain vaiheessa tauolle, eikä uudelleen alkamisesta ilmoitettu missään. Minulta jäi sen verran monta jaksoa välistä, että seuraavan kerran kun huomasin että kappas, Digimon tulee, ja olisin katsonut, niin en tajunnut yhtään missä mentiin. Todennäköisesti alkaisin katsoa jos vain näyttäisivät uudelleen koko kauden.

3. kausi Digimon Tamers, oh~ *dramaattinen pyörtyminen* Tämä on ihan eri tasoa kuin kaksi edellistä. <3 Kaksi ensimmäistä olivat hyviä, Tamers on loistava. Hahmot ovat yksinään mielenkiintoisempia kuin aiempien tuotantokausien hahmot yhteensä, ja Digimonitkin ovat coolempia. Etenkin Renamon~ <3 Olen yrittänyt etsiä ties mistä tätä japaniksi enkkusubeilla, mutta toistaiseksi olen löytänyt pelkästään espanja- ja enkkudubeilla, ja niitähän ei kerta kaikkiaan kestä kuunnella. Mikäli joku tietää mistä tätä saisi japaninkielisenä e-subeilla ja ilmoittaa minulle, niin olisin erittäin kiitollinen.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Su Kesä 10, 2007 20:44

Niitä subattuja versioita Tamersista on itse kukin yrittänyt etsiä, mutta tuntuu siltä, että muutamaa ensimmäistä jaksoa pidemmälle kukaan ei ole sitä viitsinyt tehdä. Seuraavat kaudet, Frontier ja Savers, löytyvät kyllä hyvin.

Olen Digimon-fani edelleen huolimatta jo 18 vuoden iästäni. Enkä edes häpeä sitä. Tutustuin sarjaan, kun se tuli Suomeen. Enkä edes ymmärtänyt inhota dubbausta, kun vertailukohtia ei ollut. Rakastuin kuitenkin alkuperäisiin musiikkeihin, lähinnä siis kehittymisteemaan Brave Heart. Siitä se lähti. Nyt minulla on muut kaudet paitsi Tamers katsottuna, Adventure ja Zero Two telkkarista kasetille nauhoitettuina ja aktiivinen aiheeseen liittyvä foorumi-roolipeli käynnissä.

Omia digimoneja on ollut mukava suunnitella. Onko kukaan muu kehitellyt omia otuksiaan, jotka siis kuitenkin on selkeästi suunniteltu digimoneiksi? Minulla on muutama kokonainen kehityslinja aina munasta megaan/ultimateen, riippuen käytetäänkö japanilaisia vai amerikkalaisia termejä. Niitä on tullut sitten käytettyä siinä mainitsemassani roolipelissä, joka on muuten suomalainen. Siinä saa kyllä käyttää virallisiakin otuksia, mutta niistä on usein hankalampi löytää kivoja kuin itse tehdyistä.

Ihmishahmoista minulla ei ole miltään kaudelta ollut selkeitä suosikkeja, mutta ehkä Takerun voisi laskea sellaiseksi, johtuen ehkä kuitenkin siitä, että hänellä on Angemon, joka taas on suosikkini monstereistä itseistään. Enkelit on yleensäkin jotain ihan liian hienoa ja kyseessä on vielä miespuolinen, melko bishi enkeli. Ei siitä voi olla pitämättä.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Chiame

Viesti Kirjoittaja Chiame » Su Heinä 15, 2007 18:00

AA! Digimon! Muistoja luokalta kaksi :P Surkea dubbaus suomeksi, mutta se japanilainen musiikki! :D mm. Brave Heart ja Butter-fly ovat himputin hyviä! niin ja Takeru!

Haruhi

Viesti Kirjoittaja Haruhi » Su Heinä 15, 2007 23:27

Nyt kun taas muistutit minua Brave Heartista... *Alkaa hyräillä* :) Pitäisi taas löytää tokaa kautta jostain.. Takeru tosiaan jää mieleen.. En lieemmin välitä Suomi- tai Enkkudubeista. Surkeita kumpainenkin. Katsoin Ensimmäisen kauden jakson 21 Suomena niin... Kyllä korvat olikin kipeitä sen jälkeen. :x Olen Taichista pitänyt.. Odotas vähän.. Peräti 6 Vuotta. Pitääkö pian mennä uhkailemaan nelosen työntekijöitä puukkojen kanssa, vai aikooko ne saada sinne Digimonia Ensi vuodeksi? :o Joo, enpä ehkä taida.
Get away, hide in the moonlit night and be silent

Ryo Asuka

Viesti Kirjoittaja Ryo Asuka » Su Elo 12, 2007 20:21

Digimonista oon pitäny siitä asti, kun sitä on täällä näytetty. Vielä nykyäänkin tulee aina sillon tällön katteltua vanhoja Digimon-jaksoja, joita on silloin joskus nauhoitettu. Ekojen jaksojen dubbaus oli kyllä aika hirveä, mutta onneks vaihtoivat dubbausta sitten myöhemmin. Musiikit on musta kanssa Digimonissa todella hyvät, eniten pidän näistä:
- Butterfly
- Brave Heart
- Yuuki wo Tsubasa ni Shite (josta pidän aivan erityisesti)
- Holy Light
- I Wish
- Beat Hit
- Ashita wa Atashi no Kaze ga Fuku
- Itsumo Itsudemo
- What makes you think she's a witch?
- Well, she turned me into a newt!
- A newt?
- [hetken hiljaisuuden jälkeen] ... I got better.

Lilith-chan

Re: Digimon

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » To Kesä 12, 2008 14:13

Olen katsonut sarjaa kaksitoista jaksoa alkuperäisillä äänillä ihan vaan nostalgian vuoksi. Välillä kuulen jossakin kohdissa alkuperäiset suomidubit pääni sisällä. Silloin repeän todella pahasti, vaikkei siinä itse kohdassa olisi muuten mitään hauskaa.

Olisi kyllä todella hienoa saada ostaa erityisesti ensimmäisen tuotantokauden jaksot DVD:llä. Petyin aikanaan tosi pahasti tokan tuotantokauden loppuun, koska siinä oli vääristelty ekan tuotantokauden loppua ja se oli muutenkin jollakin tavalla aika laimea.
Spoiler:
Silloinen rakkauteni kohde Vandemon :oops: oli tehty todella tyhmältä näyttäväksi Digimoniksi.

Nykyisin harmittelen, etten mennyt katsomaan elokuvissakin näytettyä Digimon-elokuvaa. Olen nähnyt sen totaallisesti raiskatun jenkkiversion joskus aikoja sitten. En ole huonompaa elokuvaa varmaan ikinä nähnyt! Kolme elokuvaa niputettu yhteen huonojen ääninäyttelijöiden kera, eikä itse juonessa ole senkään vertaa päätä tai häntää. Tyylikin muuttuu välillä niin radikaalisti, että väsyneempikin ihminen huomaa oitis, milloin on pelottavan leikkaajamiehen sakset päässeet töihin. Se jos mikä on varoittava esimerkki jenkkien entisestä pinttyneestä tavasta kohdella japanilaisia animaatioita! Hyi miten puistattaa. :x

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » Ke Kesä 18, 2008 13:39

Minä en ole nähnyt kokonaan kuin tuon vasta telkkarista tulleen Zero Two-kauden, mikä oli kyllä tosi hyvä, vielä kivempaa oli katsoa kun Neloselta yhtäkkiä ehkä noin puolessa välissä jaksot tulivatkin japaniksi. :D Yay!Oli myös mukavaa kun kukaan Valituista Lapsista ei ärsyttänyt minua vaan kaikki hahmot olivat ihania. Etenkin Ken. Pidän myös niistä ketkä olivat 1.tuotantokaudella mukana, etenkin Taichi ja Yamato. <3
Mistä tulikin mieleeni että todellakin haluaisin nähdä myös tämän Adventure-kauden alkuperäisillä äänillä, kun ei oikein ne Agapion suomidubbaukset (jostain kumman syystä) minustakaan ollut kovin...onnistuneita. Varsinkin se Takerun ääni: "ÄÄÄ-ÄÄÄ ÄÄÄ" :D Joten olisi todella hienoa jos ainakin kaksi ensimmäistä kautta saisi dvd:lle, mutta kuulostaa aika kaukaa haetulta..

Digimonissa on muuten paljon hyviä lauluja, etenkin Butter-fly, Brave Heart, Beat Hit, Ashita Wa Atashi No Kaze Ga Fuku, Break Up!, Itsumo Itsudemo, Target - akai shougeki jne.. Hyvä on, pidin melkein kaikista. ^^'
Drasa kirjoitti:Sit se, mistä eniten tykkään digimonissa: Digimon World -PS-peli <3. Ihan loistava seikkailu-virtuaalilemmikki-taistelu-peli :D. Suosittelen.
Totta, tuo peli on mielestäni TODELLA hyvä, mutta en tiedä saako sitä enää mistään. Siinä on pelattavaa pitkäksi aikaa, en ole tosin pelannut sitä koskaan läpi. Näitä Digimon-pelejähän on enemmänkin, ainakin Digimon World 4:n taitaa saada PS2:lle.

Lilith-chan

Viesti Kirjoittaja Lilith-chan » Pe Kesä 20, 2008 18:48

[quote="kijineko" kirjoitti: Näitä Digimon-pelejähän on enemmänkin, ainakin Digimon World 4:n taitaa saada PS2:lle.
En suosittele välttämättä kokeilemaan tuota Digimon World 4-peliä. Olen ymmärtänyt asian sitä pelaamalla niin, että sen ainoa yhdistävä tekijä Digimoniin ovat vain ne hahmot. Täytyy myöntää, että mielelläni tappelisin Veemonilla käyttäen sen OIKEITA liikkeitä, ei mitään ihmeellistä ja huonotasoista miekkaa heilutellen. Mutta makunsa kullakin. Tai sitten toiset eivät vain osaa pelata mätkimispelejä (nimim. ekan kentän alkuun jysähtänyt). :?

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » Ma Kesä 23, 2008 09:32

Lilith-chan kirjoitti:Täytyy myöntää, että mielelläni tappelisin Veemonilla käyttäen sen OIKEITA liikkeitä, ei mitään ihmeellistä ja huonotasoista miekkaa heilutellen.
Mitä ihmettä? Veemon ja MIEKKA? :D Kuulostaapi juu vähän kummalliselta, ja oikeastaan tuon voi jo laskea perusteeksi miksi en sitten ostakaan tuota peliä varmaan ikinä, vaikka hirveästi olisi kiinnostanut. Kuvittelin pelin kuitenkin olevan aika samanlainen kuin tämä DW 1. Taitaa olla Digimon-pelien taso laskenut aika reilusti. -__-

pieceofheart

Viesti Kirjoittaja pieceofheart » Ma Kesä 23, 2008 21:45

Tuskinpa yksikään DW peli yltää niin hyvälle tasolle, kuin se ykkönen. ;>
Jos jonkun Digimon pelin hommaatte, niin hommatkaa se ykkönen.

Itse läpi pelannut allekirjoittaa suosituksensa.
  /l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ
 じしf_, )ノ

staylmon

Viesti Kirjoittaja staylmon » Ke Heinä 02, 2008 23:00

Olen ollut Digimon-fani jo pikku mäkärästä asti. <3 Siihen aikaan oli suuri Pokémon vs. Digimon kamppailu, joten aseenteeseen kuului Digimonien ihkuttaminen ja Pokémonien vihaaminen. Mutta nyt käy kyllä molemmat, molempien täysiverinen ylistäjä olen :wink:
Hei faija, olen delfiini!

Kaiba-sama <3

Jounouchi-kun <3

kijineko

Viesti Kirjoittaja kijineko » La Heinä 05, 2008 12:55

Minullakin oli joskus pienenä tuo Pokémon vs. Digimon -juttu, mutta taisin enemmänkin kallistua ainakin aluksi tuonne pokemonien puolelle. Mutta pidin sitten myöhemmin myös digimoneista.

Nykyään taas en oikeastaan pidä Pokémonista. Mielestäni Digimonissa on vain kaikki jotenkin mielenkiintoisempaa. Kun Pokemonissa taistellaan niillä pokeilla vain ihmisten huvin vuoksi jossain pokemaailmassa, ja kerätään niitä joihinkin pieniin palloihin, niin Digimonissa kuitenkin taistellaan pahaa vastaan ja se on mielestäni muutenkin paljon syvällisempi ohjelma (voinko sanoa noin?). Muutenkin Digimonissa on paaaaljon mielenkiintoisemmat hahmot, parempi musiikki jne jne..

En ole saanut pelattua muuten koskaan sitä DW 1:stä ihan sataprosenttisesti läpi, siis että kaikki Digimonit on saatu takaisin File Cityyn. Nyt liippaa jo läheltä kun talvella innostuin kaivamaan sen jostain pölyyntymästä. Vaikka tuo pelin ykkösosa vaikuttaisi olevankin vertaansa vailla niin silti kiinnostaisi kokeilla niitä muita, ainakin 2 ja 3 osaa, ellei nekin ole sellasisia miekkapelejä *brrrr* :D

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ma Heinä 07, 2008 14:41

En ole koskaan oikein tykännyt Digimonista. Kyllä sitä tuli katsottua vikat jaksot mitä Nelonen näytti ennen Cyborg 009:ä. Enemmän oli tullut seurattua Pokemonia mistä pidän hiukan enemmän. Toki ei se Digimon aivan surkea ollut, ei vain minun makuuni Pokemonin jälkeen.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

chiuchan

Viesti Kirjoittaja chiuchan » Su Joulu 14, 2008 00:10

Mielestäni tämä Digimon on oikein hyvä. Tai ainakin kaksi ensimmäistä tuotantokautta. Toisen kauden ensimmäisestä puoliskosta en pitänyt niin paljon, johtuen luultavasti siitä, että siinä oli suomalainen ääninäyttely. Ja vaikutti se Digimon-keisarikin asiaan, en nimittäin hirveämmin pitänyt siitä. Sitten hyviksenä se oli kiva tyyppi.
Lempihahmoni siitä olivat Hikari, Wormmon (ja Stingmon, tottakai), Ken Ichijoji, Vandemon, Devimon, Ladydevimon, Mummymon, Angewomon (ja tietysti Tailmon) ja Yamato.
Kolmas kausi taas. En pitänyt siitä (niiden muutaman jakson, jotka olen nähnyt) perusteella juuri ollenkaan. Eiväthän he edes käy Digimonmaailmassa. En kyllä katso sitä kautta enempää, se on varma.

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ti Heinä 06, 2010 23:57

GOMENASAII!!! OLEN AIVAN HIRVEÄN PAHOILLANI, ETTÄ NOSTIN TÄMÄN TOPICIN, mutta kun se uusi, odotettu, kuudes tuotantokausi, Digimon Xross Wars on alkanut! Jotain uutta ja jotakin vanhaa on näemmä luvassa. En spoilerivaaran takia paljasta yksityiskohtia. Katsokaa itse. Odotan innolla jatkoa(ja subbeja).
Sitten hiuka lyhyesti muista kausista:
Digimon Adventure: Nostalgista, mutta ei iskenyt samalla tavalla kuin 02.
Digimon Adventure 02: Iski ja lujaa. Paras kausi. Nostalgiaa. Japanin kielisillä jaksoilla lienee osuutensa siihen miksi pidän tästä kaudesta.
Digimon Tamers: Suomidubbi erinomaista, jos jenkkinimien runsasta käyttöä ei oteta lukuun. Syyllinen siihen, miksi olen Terriermon-/Lopmonfani
Digimon Frontier: Chakmon/Blizzarmon rulaa. Syyllinen siihen, miksi pidän jäisistä digimoneista.
Digimon Savers: Piirrosjälki erinomaista ja piirteitä löytyy aiemmista kausista. Kesyttäjäryhmä olisi saanut olla isompi. MachGaogamon rulaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”