Mahou Shoujo Madoka★Magica

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

bottlemiku
Viesti:

Re: Mahou Shoujo Madoka★Magica

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Pe Maalis 16, 2012 17:19

On kyllä ihan mahtava sarja >w<
Se on ihan erilailla piirretty kuin muut sarjat, ja tykkään ihan sairaasti siitä tyylistä. Hahmot on ihania (oikeasti, eka anime jossa tykkään kaikista hahmoista) Pitäisi vaan kattoa sarja loppuun ^^
Kyoko on vaan niin ihana kun se on niin ärsyttävä :3
Ihanaa kun sarja on niin monipuolinen. On onnellista kohtausta ja surullista kohtausta. Ehkä vähän pelottavaakin välillä... Mutta sehän on vain hyvä. Ja on vaihtelua tuommoiselle normaalille taikatyttö höpinälle~ Juonikaan ei ole mikään super ennalta-arvattava, mikä on muutes ihanaa~
Kyubey on ainut hahmo joka ärsyttää :D Se on vain koko ajan kauhea.. En tiedä, jotenkin "tyrkyn" oloinen :3
Spoiler:
Suuri järkytys kun Homura tuli, ampui QBn, joka myöhemmin tuli ja söi itsensä. En vain tiennyt olisinko XD vai ;'( vai O.O vai :|

chiyoko0

Viesti Kirjoittaja chiyoko0 » Su Maalis 18, 2012 17:59

Olin todella ennakkoluuloinen sarjaan kohtaan, vaikka ei ihmekään kun kyseessä on taikatyttöjä ja sellaisia en ole koskaan ennen katsonut tai ei ole tullut mieleenkään että sellaisia katsoisin. Kuitenkin suosituksesta ajattelin katsoa sarjan, kun eihän siinä ole kuin 11 jaksoa.

Katsottuani sitten sarjan, en tiedä voinko sanoa rakastuneeni siihen, mutta ainakin se vaikutti ja jäi mieleen. Animoinnin tyyli on hienoa ja hahmojen design on erilainen ja ihastuin erityisesti Madokan designiin.
Jälkeenpäin kun on miettinyt mikä siinä sarjassa on niin hienoa, niin se on se aitous esim. tunnetasolla. Hahmot kun kerta ovat 14v niin ne sitten ovat 14v ulkonäöllisesti ja henkisesti, eikä kuten yleensä että luulet hahmo olevan 18v, mutta myöhemmin selviää että se olikin vasta muka 14v. Lisäksi sarjassa viehätti se kuinka mielenkiintoisesti keksittiin perinteiseen taikatyttöilyyn tuollainen paha tai negatiivinenkin puoli kuten tuo "witch"/noita -hommeli.
Pidän todella paljon Madokasta hahmona ja hän onkin melkein ensimmäinen naispuolinen hahmo josta voin sanoa pitäväni. Madoka on vilpitön ja aito.
Hyllyyni saapuikin eilen: http://otakufuel.files.wordpress.com/20 ... figure.jpg *.*

ColdPebble

Viesti Kirjoittaja ColdPebble » Ti Touko 22, 2012 22:11

tosi hyvä sarja.
katsoin sen toisen kerran vähän yli viikko sitten
ja se on yksi suosikkianimeistani nyt

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ti Heinä 10, 2012 10:32

Jee, ensimmäistä kertaa tulee vastaan mahoushoujoa jota jaksaa katsoa vielä tämän ikäisenä XD (kun olen pitänyt siitä hattarasta viimeksi kymmenvuotiaana :D)

Juuh, pidin kyllä. Erittäin paljon. Hahmot eivät olleetkaan sisältäpäin kuolleita nukkeja (miltä ne usein vaikuttavat mahoushoujossa, anteeksi nyt :)) vaan inhimmillisen tuntuisia ja oikeasti pidettäviä hahmoja. Taikatyttönä hillumiseen tuotiiin erilainen näkökulma ja rakas taikalemmikkimmekin sai hieman luonnetta söpöyden mausteeksi^^ "Noidat" olivat erittäin hienosti tehtyjä taideteoksia ja Madoka Magican karu maailmankuva "syö tai tule syödyksi" sopii erittäin hyvin Mahoushoujoon.

Murmeli-Homuran taustatarina oli sinällään koskettava vaikkakin Murmeli-Homura on ainoa hahmo, mistä en oikein pidä. Madokan oikeasti aito puhtaus oli aluksi mielestäni huuhaata mutta loppujaksojen aikaan aloin hieman vakuuttua asiasta. Loppujakso oli silti kaikesta huolimatta kökkö.
Spoiler:
En oikeastaan ole jaksanut miettiä miten Madokan toive voitiin hyväksyä ja tehdä hänestä kaikki-voipa niin että kaikki pelastuivat. Loppu on mielestäni ihan selvä pakoloppu, jolla voitiin laittaa pillit pussiin ja suljettua murmeli-Homuran luoma aikajatkumo. Luulenpa että QB möhli pahemman kerran. Tai jotain sinnepäin - -'
Siis joo, Madoka Magica on parasta mahoushoujoa pitkään aikaan. Omalla tavallaan se tuo tuulahduksen Evangelionin tapaista vaihtelua omaan lajityyppiinsä. Suosittelen lämmöllä ihan kaikille =w=

Pullasuttu

Viesti Kirjoittaja Pullasuttu » Ke Tammi 30, 2013 10:10

Eilen katsoin ensimmäisen jakson ja mielenkiinnolla odotan, että toisen pääsen katsomaan. Alun perin ajattelin katsastaa, että mistä on kyse kun on sen verran monta kertaa nimeen törmännyt ja toistaiseksi ihan hyvältä näyttää. Ainakin piirusjälki oli kovasti mieleeni ja vaikkei juoni mieleen olisikaan niin eipä ole paljoa vaadittu sen 12 jakson läpi kahlaaminen. ~
When I grasp roses they bloom madly and die

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Tammi 30, 2013 15:42

Sacchan kirjoitti:
Spoiler:
En oikeastaan ole jaksanut miettiä miten Madokan toive voitiin hyväksyä ja tehdä hänestä kaikki-voipa niin että kaikki pelastuivat. Loppu on mielestäni ihan selvä pakoloppu, jolla voitiin laittaa pillit pussiin ja suljettua murmeli-Homuran luoma aikajatkumo. Luulenpa että QB möhli pahemman kerran. Tai jotain sinnepäin - -'
Spoiler:
Juuri siksi koska Homura oli mennyt ajassa taakse päin niin monta kertaa pelastaakseen Madokan niin kaikki oli kohdistunut Madokaan mikä mahdollisti tämän toiveen toteutumisen. Etenkin, kuin Madoka pystyi sen seuraksena ottamaan ison määrän epätoivoa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että niiden maailmassa taikatytöt ottavat saman määrän epätoivoa kannettavakseen, kuin tuovat onnea toiveellaan.

Tosiaan ihan mahtava sarja kyseessä ja olenkin tietyllä tasolla kyseisen sarjan fani. En oikein tiennyt mitä odottaa kun aloin katsomaan, mutta sitten kun tuli käänne käänteen perään ja tuli selväksi, että kyseessä ei ole mikään tavallinen taikatyttö anime tykästyin tuohon ihan älyttömästi. Niin paljon, että oli pakko lukea manga versio siinä missä hankkia trial deck Weiss Schwarziin ja tilata Mami figuuri. Mami olikin suosikkini noista viidestä.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

narakunohana

Viesti Kirjoittaja narakunohana » Su Helmi 10, 2013 11:40

Tykkäsin paljon, mutta jotenkin masentava sarja. Musiikeista plussaa, soundtrack oli nimittäin ihan mahtava ♥

zxcvbnm

Viesti Kirjoittaja zxcvbnm » Su Maalis 17, 2013 10:07

Yksi parhaista animesarjoista koskaan.

ps. Akemi Homura on ihana <3

Jasmin.owo

Viesti Kirjoittaja Jasmin.owo » La Elo 03, 2013 11:14

yksi lemppari animeistani ikinä! Siitäkin on ollut nyt vuosi kun katsoin sen sarjan viimeksi. Silloin kun katsoin kyseistä sarjaa , en voinut lopettaa sen katsomista. Juoni , muusikit ja hahmot...kaikille voisi antaa kunnon aploodit. Ja se oli ensimmäinen taikatyttö sarja ,minkä olin koskaan nähnyt. Myös ystäväni , joka ei oikein välitä animesta ja mangasta , niin hän katsoin sen ja hän oli ihan hulluna siihen animeen. Suosittelen , vaikkei taikatyttö genre vetoakkaan , mutta edes kokeilu mielessä! ;)
- Sometimes a carrot talks. 
-“I think perhaps all of us go a little crazy at times.”

Ameno Sagiri

Viesti Kirjoittaja Ameno Sagiri » Ma Marras 25, 2013 15:11

Kävin tänään kattoo uusimman Madoka leffan, eli siis Trilogian vikan osan, eli siis jatko-osan sarjalle.

Elokuvan katottua mulla oli vain yksi ajatus, tää oli aika paljon kuin End of Evangelion. Puolet leffasta suoraviivaista tarinan kerrontaa ja sit alko semmone "Mitäs-perkuletta-tapahtuu" joka kuorrutettiin vielä mitä kummalisimmilla puheilla joita tulkittaessa pitää olle pseudopsykogolia/filosofian maesteri. Taisteluja ei ollut paljoa, mutta ne muutama taistelua jotka oli, olivat nautinnollisia. Ei kylläkään olle ollut Kalafinan Magiaa, joka on päällmmäisenä jäänyt mieleen sarjasta.

Ja anteeksi kielenkäyttöni, mutta mitä vittua se kakkulaulu oli? "Tyksin mansikka kakusta, se on niin maukasta, entäs sinä? Eheii, minä tykkään juustokakusta, se on niin hyvää, entäs sinä? Eheii, minä tykkään melooni kakusta, entäs sinä" jne. oikeasti.

yonmkr

Viesti Kirjoittaja yonmkr » Su Marras 24, 2019 15:35

Minä tiedän, että tämä ketju ja animesarja ovat molemmat jo vanhoja, mutta jospa se nousee pintaan ja joku viitsii muistella sarjaa uudelleen kanssani.

Sanon alkuun, että olen katsonut vain animen. Mangaversio ja spinn offit kiinnostavat myös, mutta en ole vielä päässyt sinne asti. Ja sitten varoitan vielä SPOILEREISTA. En varmaan osaa väistellä niitä, joten jos et ole Puella Magi Madoka Magicaa vielä nähnyt, mutta haluat nähdä sen ja olet tähän asti jotenkin onnistunut säilymään spoilereilta, joita on varmaan tarjolla kaikkialla, älä lue tätä!

On tosiaan vuosi 2019 ja katsoin Madoka Magican ensimmäisen kerran vuonna 2018. Olin kuullut siitä paljon puheita: kuinka se on hyvä, kuinka se on erilainen kuin muut taikatyttösarjat, kuinka se on genressään sekä merkkipaalu että uranuurtaja, sarja joka muuttaa kaiken. Pistin sarjan nimen siis mieleeni, mutta meni näin kauan ennen kuin näin sen.

Se oli mielestäni kaikkien puheiden arvoinen. Elin puolitoista vuotta intensiivisesti animen kanssa, jonka siis hankin itselleni dvd:nä kun toisen Netflixistä katsomiskerran tajusin, että tämä on sarja, joka ei jätä minua rauhaan. Eikä se jättänyt.

Olen katsonut Madoka Magican tämän suhteellisen lyhyen ajan sisään niin monta kertaa, etten muista enää kuinka monesti, ja aina kokonaan, koska en pysty jättämään sitä kesken – täytyyhän taikatyttöjen tarina viedä loppuun (muu olisi vain julmaa). Ja vaikka olen nähnyt sen monesti, siinä on jotain, mikä saa minut palaamaan aina uudelleen. Eikä sillä ole mitään väliä, että tiedän juonenkäänteet ulkoa, sen emotionaalinen ote minusta on edelleen vahva. Itken joka kerta kun katson sarjan läpi. Kerran itkin jo ensimmäisen jakson kahden ensimmäisen minuutin aikana (eli kun Madoka näkee sen unen, jossa Homura taistelee Valpurgisnachtia vastaan.)

No niin, on siis vuosi 2019 ja päätin, että on aika katsoa Madoka Magica Rebellion –elokuva. Se kun vie tarinaa eteenpäin siitä mihin sarja loppuu ja kuulemma ylittää sen moninkertaisesti.

Luultavasti yksi elämäni typerimpiä päätöksiä.

Todennäköisesti vieläkin typerämpi kuin se, että päätin kesällä katsoa Neon Genesis Evangelion -sarjan viimeinkin kokonaan ja sen perään vielä Evangelion Death & Rebirth -elokuvan. Huolimatta siitä, että tiesin millainen Evangelion (sarjana) on, se arpeutti mieleni kunnolla. Ja elokuva, jonka piti selittää sarjan loppua, ei selittänyt mitään. Se oli visuaalisesti niin hirveä, että olisin halunnut oksentaa. Ympäröin itseni pehmoisilla, värikkäillä, turvallisilla jutuilla sen jälkeen enkä nukkunut koko yönä.

Minun olisi pitänyt kuunnella itseäni, kun Madoka Magica Rebellionia katsoessani mielessäni alkoi itsestään soida Evangelionin alkutunnari. Voiko sen parempaa varoitusta saada?

Niin hyvä kuin Rebellion olikin, se teki minun tunnepuolelleni sen mitä Evangelion teki järjelleni. Tuhosi sen. Ja nyt minulla on ns. post anime depression.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia (Madoka Magica sarja ja elokuvan kanssa)? Kuinka tästä toipuu? Ja onko ketään muuta, joka ei kykene katsomaan Rebellionia toista kertaa loppuun asti, vaan mieluummin lopettaa elokuvan siihen, kun Kyoka ja Homura tajuavat ettei Mitakiharasta pääse pois? Tai siihen kun Jumalatar Madoka tavoittaa Homuran, mutta Homura ei ehdi tehdä sitä mitä hän elokuvassa tekee?

Minä luulen, että palaan pelkkään sarjaan ja olen kuin Rebellionia ei olekaan. (Ja vuoden päästä, jos olen tarpeeksi vahva, yritän katsoa sen kokonaan uudelleen.)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”