Kierrätysketju - yleinen

JOTKUT - Joensuun Otakut on Pohjois-Karjalassa toimiva yhdistys, joka toimii Japanilaisen animaation ja sarjakuvan harrastajien kohtauspaikkana.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Jotkut / Aktiivit

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Huhti 13, 2007 15:47

minun kätköistä löytyy lähinnä Yleltä tulleita taideleffoja, joita ei meinaa jaksaa itsekään katsoa. Katsottavia niistä on lähinnä Audition (kauhu), Kirje kuolleelle rakastetulle (draama), Hanabi (toiminta) ja Tabu (draama).

DVD hyllystä löytyy myös puolisen tusinaa Akira Kurosawan leffaa, mutta mustavalkoisuus aiheuttaa nuoremmassa väessä yleensä sulatusvaivoja, eikä tarinankerronnan hienoiksiin jakseta paneutua.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » Pe Huhti 13, 2007 15:49

Ehdottomasti, ameriikkalaisia tuttuja tapaamaan. Jos ei yhdessä, niin yksin ainakin.

Ruotsissa olisi esmes Uppcon, Uppsalassa. Ei paha paikka loppujen lopulta ;o
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

AM
Viesti:

Re: Ulkomaalaiset conit

Viesti Kirjoittaja AM » Pe Huhti 13, 2007 16:07

Rianka kirjoitti:Alustavasti hintahaarukaksi on lähimaiden coneihin arvioitu 100-200euroa
Aika optimistinen näkemys. Todellisuudessahan tuohon hintaan saa lennot ja ehkä paikallismatkat. Halpislennot lähtevät helsingistä, joten sinnekin pitäisi ensin päästä. Majoitus, ruoka ja pääsyliput on siihen vielä helposti 100-200 euroa päälle.

Kyllä keskieuroopan conireisulle kannattaa varata se 400-500 euroa, jos tosiaan halua syödä, nukkua sisällä ja tuoda tuliaisena muutakin kuin kirppuja. Ruotsilla ja Virolla ei ole tarjota mitään jota ei Suomen Coneissa olisi. Venäjän conitilanteesta ei ole tarkempaa tietoa.

Kyllä voisi lähteä, jos tosiaan kiinnostusta löytyy, mutta vasta aikasintaa kesällä '08. Tämä vuoden loma-ajat ja -rahat olen jo varannut Espanjan reissulle.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Lohku

Viesti Kirjoittaja Lohku » Pe Huhti 13, 2007 16:10

Njuu itsekkin mietin miten meinasitte sinne tuolla budjetilla päästä. Antin sanomien lisäksi paikallisessa päässä halpalennot yleensä menevät johonkin paikkaan, joka on kaukana itse tapahtuma paikasta, mikä lisää paikallisia matkakustannuksia.

Vai meinasitteko ajella paikanpäälle autolla. Valaiskaa ihmeessä ihmisille miten meinasitte asiat järkätä, silloin ehkä löytyy enemmän tietoa siitä miten kiinnostusta löytyy. Allekirjoittaneellahan menee esmes suomen 2 päiväsissä koneissa noin 50e puhtaasti ruokaan. ^^;
Clamp is true art - Lohku

Kem

Viesti Kirjoittaja Kem » Pe Huhti 13, 2007 16:57

minä myös tulen mukaan, ja sen torstaina mainitsinkin, mutta eihän tämä viesti haitaksi ole^^

Sivurooliin, kun vaikka esiintyminen kuinka kivaa onkin niin minulle se on vähän niin ja näin että riittääkö kantti tai pokka. Mutta käsikirjoittajaksi, puvustajaksi(proppaajaksi?) mikä ettei..

sarjatoiveita.. hmm.. eipä tule näin äkkiseltään mieleen mitään, mutta onhan noita jo tuolla ehdoteltukin..

boldly

Viesti Kirjoittaja boldly » La Huhti 14, 2007 00:31

Sovitaan, etta olen tuleva jotkulainen (suunnitelmissa on, toteutus hiukan hidasta). :b

Olen heti mukana, jos saan rahaa ja otatte minut matkaan. :3 Pidän siis ideasta. Täältä löytyy englannin, ruotsin, venäjän ja hiukan ranskan kielen taitoa, niitä silmällä pitäen kaikki maat kävisivät minulle. :)

Minustakin hintahaarukka on liian pieni. :o Esim. Venäjälle pelkkä viisumi maksaa sen yli 50 euroa (ryhmäviisumit halvempia, mutta ainakaan Moskovaan ei pääse niillä).

Venäjältä näyttäisi löytyvän ainakin Animatrix niminen tapahtuma..
Ei saa surettaa

PikkuRotta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PikkuRotta » La Huhti 14, 2007 10:20

Millä meinasitte kuvata ja editoida jutun?

Voisin mahdollisesti tulla kuvaajaksi (sellaiseksi joka pyytää aina otokset uusiksi kun unohti tarkentaa ellei kamerassa ole automaattitarkennusta.)

Ava-from-wonderlad

Viesti Kirjoittaja Ava-from-wonderlad » La Huhti 14, 2007 14:32

Joo, tottakai olen mukana! (idean toisena isänä *kröh* ) joo, siis olen, jos siis mennään sen verran lähelle suomea että nuo asiasta lopullisesti päättävät vanhukset antavat siunauksensa..

Ava-from-wonderlad

Viesti Kirjoittaja Ava-from-wonderlad » La Huhti 14, 2007 14:34

Vähänkö min voin ainakin tulla. Jos siis porukkaa otetaan vielä lisää.
Ehdotetuista sarjoista tulen meielläni kaikkiin muihin paitti Spiraliin, ja siihenkin jos saan sen vaikka dvd:llä käsiini että nään millainen sarja on kyseessä.

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » Ma Huhti 16, 2007 09:18

PikkuRotta kirjoitti:Millä meinasitte kuvata ja editoida jutun?
Viimeisessä naitterissa joku jotkulainen (nimen olen jo unohtanut. x_x) ilmoittautui halukkaaksi editoijaksi, koska hänellä on hyvät ohjelmat editoinnin tekoon. Kuvaajaksi on alunperin ilmoittautunut _A_, koska kamera on hänen, mutta jos saamme useamman projektin käyntiin, voidaan kameraa varmasti muillekin lainata. Mutta mitä useampi projekti saadaa käyntiin, sitä enemmän tarvitaan editoijia. Eli kannattaa seurata mitä sarjoja ollaan tekemässä ja mihin olisi vapaita paikkoja.
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Rianka
Viesti:

Re: Ulkomaalaiset conit

Viesti Kirjoittaja Rianka » Ma Huhti 16, 2007 09:31

AM kirjoitti: Todellisuudessahan tuohon hintaan saa lennot ja ehkä paikallismatkat.
Liikkumiskustannuksiin tämä 100-200 euron hyvin karkea arvio on laskettu. Ja tämä arvio oli tehty vain lähimaiden coneihin ( juuri venäjälle, viroon sekä ruotsiin) ja se kattaa vain matkustamisen/pääsylipun paikalle halvimmilla mahdollisilla keinoilla.

Ja sitten selvennykseksi: Jos conimatka suuntautuuu viroon tai ruotsiin, ajaisimme autolla helsinkiin tai turkuun (n. 25euroa edestakaisin/ihminen, jos auto on täynnä) ja siitä sitten laivalla jorpakon yli ulkomaille. Esim. helsingistä viroon lähtevä lautta maksaa vain 10euroa suuntaansa, ruotsiin menevästä en tiedä.

Mutta jos lähtisimme vielä kauemmaksi matkalle, menemme tietenkin lentokoneella ja halvimmalla mahdollisella vaihtoehdolla.
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Liliel

Viesti Kirjoittaja Liliel » Ma Huhti 16, 2007 10:37

Missä vain on ihmisiä ja pääsee näyttelemään (eh, lahjoja löytyy) on aina paikalla ainakin yksi "häirikkö" eli minä. Tykkään sitten olla esillä, kuten moni varmaankin tietää. Aina pitää olla sähläämässä jotain. En tyksi sivurooleista.Minusta saa tehtyä melkein mitä hyvänsä.

Eli toisin sanoen, tulen mukaan. Suurin osa ehdotetuista sarjoista on tuttuja.

Kem

Viesti Kirjoittaja Kem » Ma Huhti 16, 2007 15:08

Niin ja tulipas aivojeni hyljätystä nurkasta hyvä sarjaehdostus jota olen varmaan kailottanut varmaan jo monellekin.

Se Battle Royale olisi aika mahti^^

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Ma Huhti 16, 2007 19:16

Kem kirjoitti:Niin ja tulipas aivojeni hyljätystä nurkasta hyvä sarjaehdostus jota olen varmaan kailottanut varmaan jo monellekin.

Se Battle Royale olisi aika mahti^^
Tuo muuten ON mahti-idea. Ainut vaan että pitäisi aika paljon karsia niitä epämääräisiä kohtia :P

Huudel

Viesti Kirjoittaja Huudel » To Huhti 19, 2007 15:32

Narutoon voisin osallistua, nuo muut sarjat eivät ikävä kyllä ole niin tuttuja. En tosin ole ihan varma, miten rahat riittävät asujen tekoon, mutta voin toki auttaa vaikka käsikirjoituksessa tai jossakin.
"Am I a butterfly dreaming I'm a man? Or a bowling ball dreaming I'm a plate of sashimi? Never assume what you see or feel is real." -Doreen, Chrono Trigger

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Jotkut - Joensuun Otakut”