Kierrätysketju - yleinen

JOTKUT - Joensuun Otakut on Pohjois-Karjalassa toimiva yhdistys, joka toimii Japanilaisen animaation ja sarjakuvan harrastajien kohtauspaikkana.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Jotkut / Aktiivit

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » To Huhti 12, 2007 09:44

Kakusenai_namida kirjoitti:Oi! :D Itse haluaisin mutten tiedä sitten olenko tarpeeksi hyvä XD
Ei tarvitse osata mahdottomia näyttelijälahjoja, kunhan löytyy innostusta ja halua osallistua tekemiseen. Suurin asia mitä vaaditaan on halua tosiaan osallistua sarjojen tekemiseen, etenkin puvustuksen muodossa.

Eli immeiset, älkää ehdottako sarjaa, jota ette itsekin lähtisi tekemään.
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » To Huhti 12, 2007 15:19

Oih! Ichi the killerin haluaisin nähdä! :3
FABULOUS~

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » To Huhti 12, 2007 15:21

Rianka kirjoitti:
Kakusenai_namida kirjoitti:Oi! :D Itse haluaisin mutten tiedä sitten olenko tarpeeksi hyvä XD
Ei tarvitse osata mahdottomia näyttelijälahjoja, kunhan löytyy innostusta ja halua osallistua tekemiseen. Suurin asia mitä vaaditaan on halua tosiaan osallistua sarjojen tekemiseen, etenkin puvustuksen muodossa.

Eli immeiset, älkää ehdottako sarjaa, jota ette itsekin lähtisi tekemään.
Awww, harmi ettei ole resursseja kankaisiin ja ompelukone on sökönä ;_; eikä ompelutaitoa löydy. Eikä mitään muitakaan taitoja. Taitaa jäädä minun osaltani. Nyyh ;_;
FABULOUS~

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » To Huhti 12, 2007 21:38

Karhumies kirjoitti:Mielestäni "aasialaisen elokuvan ilta/naitteri" kuulostaa paremmalta kuin "kauhunaitteri". Jo parin kauhuleffan kaipaa vaihtelua.
Joo, kuulostaa paremmalta. En vaan osannut muotoilla sitä järkevän kuuloiseksi.
Mieluummin monipuolisempaa katselua kuin pelkkää kauhua.

Itseltäni siis löytyy hyllystä lähinnä kauhua ja jännäreitä (DVD, R2):

Japanilaiset:
- 1 Puhelu tullut : aivan mahtavaa kauhua, paras japanilainen kauhuleffa jonka olen nähnyt. (K15)
- The blue light: jännäri (K15)
- Ring 0 kauhua (K15)
- Ring sitä samaa (K15)
- Ring 2 edelleen samaa (K11)

Korealaiset:
- Tell me something: jännäri (K15)
- Phone: kauhua (K15)
- Into the mirror: kauhua (K15)

Sitten satunnaisia kiinalaisia häsellys leffoja VHS:ssänä (Hero... ja muita en muistakaan) ja yksi DVD:llä (Seitsemän miekkaa).

yaci
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yaci » To Huhti 12, 2007 21:44

Tästä tulee varmasti hauskaa :) mutta Fruits basket on sellainen sarja jota tuonne haluan ehdottaa :wink:

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » Pe Huhti 13, 2007 09:00

Kakusenai_namida kirjoitti: Awww, harmi ettei ole resursseja kankaisiin ja ompelukone on sökönä ;_; eikä ompelutaitoa löydy. Eikä mitään muitakaan taitoja. Taitaa jäädä minun osaltani. Nyyh ;_;
Heiheihei, eipäs heitetä vielä kirvestä kaivoon. Katsotaan ensin mikä sarja valitaan, sitten katsotaan ketkä tekevät mitäkin. Ompelutaidon puute ei ole ongelma, kaikki auttavat varmasti toisiaan ja jos rahat eivät kankaisiin riitä, aina voi osallistua käsikirjoittamiseen tms.

Rianka
Viesti:

Ulkomaalaiset conit

Viesti Kirjoittaja Rianka » Pe Huhti 13, 2007 09:15

Ajatus lähti jo viime vuoden nekoconissa, mutta saan viimein nostettua aihetta uudelleen esille. Eli lyhyesti: lähtisikö katsastamaan jonkin ulkomaalaisen anime/mangaconin?

Mahdollisia vaihtoehtoja ulkomaalaisille conimaille ovat: venäjä, viro, ruotsi, saksa sekä englanti. Kolme ensimmäistä ovat lähellä suomea, joten kustannuksetkaan eivät olisi tähtitieteelliset, mutta conitarjonnasta ei ole kovin paljon informaatiota saatavilla.
Kaksi viimeistä taas ovat tunnettuja conimaita, jotka tarjoavat paljon ohjelmaa, mutta ovat kauempana ja matkahinta kohoaa nopeasti suuriinkin lukemiin.

Alustavasti hintahaarukaksi on lähimaiden coneihin arvioitu 100-200euroa (sis. kyydit, majoitukset, syömiset yms.) Kauempiin coneihin saa varata yli 150 euroa. Tietenkin hinnat alenevat, jos menemme halpalentoyhtiöillä, emme syö ja nukumme porttikongeissa, mutta sitä en oikein suosittele kokeilemaan.

Ehdotuksia immeiset..?

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Pe Huhti 13, 2007 10:57

Voisin ilmoittautua myös yhdeksi vapaaehtoiseksi uhriksi jos vain tuon Suzuka cossin jälkeen löytyy rahaa seuraavaan pukuun -.- (no, kyllähän sitä aina cosplayhin rahaa löytyy)

Exel Sagaa tai Azumanga Daiohia olisi varmaan hauska kuvata :) Lisäehdotuksena vielä Kujibiki Unbalance koska siihen nyt ainakin löytyy päähahmojen puvut joten sen toteutuksen luulisi ainakin sujuvan nopeaan --> Saataisiin useampi projekti. Jei!

Karhumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karhumies » Pe Huhti 13, 2007 12:57

Jos se on halpaa, ei tarvitse olla yksin lähdössä ja sieltä on mahdollista päästä nopeasti pois. ;-)
Kikko-Päkki kirjoitti:- - puskin eteenpäin mamylaiselle ominaisella "Hei, nyt me perseillään"-asenteella.

Karhumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karhumies » Pe Huhti 13, 2007 13:11

Kakusenai_namida kirjoitti:Oih! Ichi the killerin haluaisin nähdä! :3
Eräs sairaimmista elokuvista, joita olen nähnyt. K18-lätkä on kannessa syystäkin. Luulen, että on parempi, että annan pätkän joskus lainaan jossain tapahtumillassa sen sijaan että tämä otettaisiin mahdollisesti aikaansaatavan iltaman ohjelmistoon...
Pluie kirjoitti: - 1 Puhelu tullut : aivan mahtavaa kauhua, paras japanilainen kauhuleffa jonka olen nähnyt. (K15)
Samaa mieltä. Loistava Takashi Miiken pätkä. Efektit senkun paranevat 5.1-äänentoiston kanssa. :) Plussana kohtalaisen harva lienee nähnyt leffan.
Pluie kirjoitti:- Ring 0 kauhua (K15)
- Ring sitä samaa (K15)
Ringien kohdalla on vähän sellaista ongelmaa, että puolet porukasta on nähnyt ne jo - tai ainakin jenkkiversion, joka spoilaa alkuperäisen juonen aika hyvin.
Pluie kirjoitti:- Phone: kauhua (K15)
Ei kyllä ollut kovin pelottava tekele. Huonoa leffaa koitettiin saada myytyä paremmin laittamalla nimeksi jotain Ringuun viittaavaa.
Pluie kirjoitti:Korealaiset:
Näitä en ole nähnyt. Katsomisen arvoisia?
Pluie kirjoitti:Sitten satunnaisia kiinalaisia häsellys leffoja VHS:ssänä (Hero... ja muita en muistakaan)
Tykkäsin Herosta itse kovasti, joskin vaati välillä hoksottimia pysyä juonessa mukana. Miekka-kung-fu genrenä ei kyllä kaikille uppoa.
Kikko-Päkki kirjoitti:- - puskin eteenpäin mamylaiselle ominaisella "Hei, nyt me perseillään"-asenteella.

evenfall
Viesti:

Re: Ulkomaalaiset conit

Viesti Kirjoittaja evenfall » Pe Huhti 13, 2007 14:18

Rianka kirjoitti:Mahdollisia vaihtoehtoja ulkomaalaisille conimaille ovat: venäjä, viro, ruotsi, saksa sekä englanti.
Kuulostaisi aika kivalta idealta, että pääsisi katsomaan muidenkin maiden versioita AnimeConista. :3 Ja tosiaan jos porukalla pääsisi halvemmalla niin... : D

Heh, Englanti toimii kyllä kielensä puolesta melkomoisena houkuttimena, itse kun en saksaa paljoa kiitosta enempää osaa ja ruotsikin on vuosien varrella hieman ruostunut. :B Tosin varmaan noissa kaikissa maissa pärjäilee riittävän hyvin englannillakin. : )

Mutta nii.. erittäin kiinnostavalta idealta kuulostaisi minun korvaani. ^^

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Pe Huhti 13, 2007 14:19

Karhumies kirjoitti:
Pluie kirjoitti:- Ring 0 kauhua (K15)
- Ring sitä samaa (K15)
Ringien kohdalla on vähän sellaista ongelmaa, että puolet porukasta on nähnyt ne jo - tai ainakin jenkkiversion, joka spoilaa alkuperäisen juonen aika hyvin.
Minusta jenkkiversio oli ihan erilainen, tosin tulin katsoneeksi jenkkiversion vasta alkuperäisen jälkeen. Tietysti idea sama mutta käytännön pelottelu on ihan erilaista. Kakkosta en tosin ole vaivautunut katsomaan jenkkiversiona.
Tuo nolla on ainakin minusta sellainen että kovin moni ei ole siitä edes kuullut (ainakin ystävistäni) joten siinä olisi jotain potentiaalia. Niiden tekojärjestyshän oli ensin Ring, sitten Ring 2 ja sitten Ring 0 (ja toivotaan ettei enempää enää tule...) vaikka tapahtumajärjestys on käytännössä 0,1,2. Ja jos minulta kysytään niin nuo jatko-osat olivat minusta parempia kuin alkuperäinen.
Mutta kuten sanoit, aika moni on Ringun nähnyt niin se ei niin välttämättä kaikkia kiinnosta. Ja jos noita lähtee katsomaan niin silloin pitäisi katsoa kaikki kolme putkeen järjestyksessä.
Karhumies kirjoitti:
Pluie kirjoitti:- Phone: kauhua (K15)
Ei kyllä ollut kovin pelottava tekele. Huonoa leffaa koitettiin saada myytyä paremmin laittamalla nimeksi jotain Ringuun viittaavaa.
Täytyy kyllä olla samaa mieltä. Hieman tylsähkö mutta loppu oli kuitenkin ihan ok, ja sinänsä mielenkiintoinen vaikkei ihan samaan pystynyt kuin Ring.
Karhumies kirjoitti:
Pluie kirjoitti:Korealaiset:
Näitä en ole nähnyt. Katsomisen arvoisia?
Into the mirror oli ihan ok. Ei mitenkään loistava, paikoin hieman hajottavan hidastempoinen mutta idea oli ihan hyvä jos olisivat vaan osanneet tehdä siitä pelottavemman.
Tell me something taas oli hieman ristiriitainen. Loppu oli jotenkin arvattavissa tai sitten ei mutta motiiveista tms ei ollut tietoakaan. Oli siinä kyllä joitain hienojakin kohtia. Toisaalta tästä piti ja toisaalta loppu jäi häiritsemään.
Karhumies kirjoitti:
Pluie kirjoitti:Sitten satunnaisia kiinalaisia häsellys leffoja VHS:ssänä (Hero... ja muita en muistakaan)
Tykkäsin Herosta itse kovasti, joskin vaati välillä hoksottimia pysyä juonessa mukana. Miekka-kung-fu genrenä ei kyllä kaikille uppoa.
Juu, minä tykkään häsellyksestä ja painovoimaa uhmaavista loikista aina silloin tällöin, sitä ei vaan jaksa katsoa kovin montaa elokuvaa kerrallaan.

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » Pe Huhti 13, 2007 15:38

Itse olisin hyvin halukas lähtemään Comikettiin. Ei vain ole rahaa.
FABULOUS~

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » Pe Huhti 13, 2007 15:42

Karhumies kirjoitti:
Kakusenai_namida kirjoitti:Oih! Ichi the killerin haluaisin nähdä! :3
Eräs sairaimmista elokuvista, joita olen nähnyt. K18-lätkä on kannessa syystäkin. Luulen, että on parempi, että annan pätkän joskus lainaan jossain tapahtumillassa sen sijaan että tämä otettaisiin mahdollisesti aikaansaatavan iltaman ohjelmistoon...
Aww, se vain on niin että minulla ei ole aikaa katsella asioita kotona, kaikki hilluvat ympärilläni, eikä äitini anna katsoa mitään tuollaista. Tietenkin, voidaanhan se katsoa, mutta ne jotka eivät tahdo, voivat tehdä jotain muuta? T_T Äh anteeksi kun olen itsekäs, tehkää mitä haluatte.
FABULOUS~

Kakusenai_namida
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » Pe Huhti 13, 2007 15:45

Rianka kirjoitti:
Kakusenai_namida kirjoitti: Awww, harmi ettei ole resursseja kankaisiin ja ompelukone on sökönä ;_; eikä ompelutaitoa löydy. Eikä mitään muitakaan taitoja. Taitaa jäädä minun osaltani. Nyyh ;_;
Heiheihei, eipäs heitetä vielä kirvestä kaivoon. Katsotaan ensin mikä sarja valitaan, sitten katsotaan ketkä tekevät mitäkin. Ompelutaidon puute ei ole ongelma, kaikki auttavat varmasti toisiaan ja jos rahat eivät kankaisiin riitä, aina voi osallistua käsikirjoittamiseen tms.
:o Kai minä sitten osallistun jotenkin
FABULOUS~

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Jotkut - Joensuun Otakut”