Keskustelua numerosta 01/2005

Anime-lehden virallinen keskustelualue. Keskustele tällä alueella Anime-lehdestä - sisällöstä, ehdotuksista ja muusta lehtiin liittyvästä. Asiakaspalveluasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä H-Town Oy:n asiakaspalveluun. Yhteystiedot web-sivuilla http://www.animelehti.fi/

Valvojat: Tsubasa, Animeunionin Foorumiaktiivit

Pyyhekumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyyhekumi » Ke Helmi 16, 2005 13:36

Ruusuja
+ Asiallinen lehti
+ Hyvät uutisoinnit
+ Lihaa luiden päällä
+ Kawaii sarjakuva
+ Nekokorvat
+ Kilpailu

Risuja
- Kilpailulla ei ole umpeutumispäivää
- Kallis hinta
- Minuutit muuttunu tunneiksi?

Sivu 28 FF VII Advent Children
"Elokuvan sisällöstä on oltu varsin hiljaa, ja vaikka siitä onkin näytetty vajaan puolentoistatunnin mittaisia ennakkopätkiä, on juoni pysynyt hämärän peitossa."

_Quilla_

voisitko neuvoa

Viesti Kirjoittaja _Quilla_ » Ke Helmi 16, 2005 16:24

moikka oon tyttö kotkan lähelt mä vaan kysyisin mist animelehtii voi ostaa :oops: :roll: :? :shock: :D :twisted: :mrgreen:

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ke Helmi 16, 2005 16:34

Hyvät asiat:
+ asiallinen sisältö
+ mielenkiintoiset artikkelit
+ mielenkiintoiset arvostelut
+ ihan ammattimaisesti tehty

Huonot asiat:
- cosplay artikkeli liian aikaisin
- sarjispätkät tylsiä
- toimituksesta olisi kaivannut lisää tietoa

Yhteenveto: Kaiken kaikkiaan ihan laadukas ja asiallinen lehti animelle ja mangalle. Hyvää työtä.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Darth Mauno
Wannabe

Re: voisitko neuvoa

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ke Helmi 16, 2005 16:40

dr@gon-89 kirjoitti:moikka oon tyttö kotkan lähelt mä vaan kysyisin mist animelehtii voi ostaa :oops: :roll: :? :shock: :D :twisted: :mrgreen:
Tällä hetkellä ei valitettavasti mistään, sillä ensimmäinen numero on myyty kokonaan loppuun. Seuraava numero on saatavilla normaalisti lehtipisteistä 14.3. eteenpäin ja lähimmän Anime-lehteä myyvän lehtipisteen löytää osoitteesta http://www.lehtipiste.fi.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Ke Helmi 16, 2005 16:47

Darth Mauno kirjoitti: Tällä hetkellä ei valitettavasti mistään, sillä ensimmäinen numero on myyty kokonaan loppuun. Seuraava numero on saatavilla normaalisti lehtipisteistä 14.3. eteenpäin ja lähimmän Anime-lehteä myyvän lehtipisteen löytää osoitteesta http://www.lehtipiste.fi.
Riippuu paikkakunnasta, ainakin oman alueen lehtipisteissä on ollut ykkös numeroa vielä jonkin verran, eli jos asuu vähän syrjemmässä etsivä voi löytää. Eli asunko sitten aivan huitsin nevadassa on sitten toinen juttu.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Helmi 16, 2005 17:36

Vastattakoon muutamiin aiheisiin.

Tosiaan, lehteä voi vielä jostain löytää. Suosittelen itse ruokakauppoja, esimerkiksi jokunen K-Supermarket täällä päin sisältää vielä 1-2 kappaletta hyllyssä. Tämä on kuitenkin sellainen lehti, jota ostavat pääosin nuoremmat kuluttajat - nuoremmat kuluttajat taas harvemmin piipahtavat marketeissa.

Jos toimituksesta lisää tietoa ihan oikeasti halutaan (pelottava konsepti), voidaan sitä harkita tekevämme vaikka nettisivuille myöhemmin. Eiköhän lehdessä ole jo tarpeeksi esitelty.

Kilpailun deadlinessa pitää tehdä niin, että taitetaan koko "ja viime lehden kilpailun voittajia olivat..." -sivu valmiiksi, mutta jätetään nimet tyhjäksi viime hetkeen asti. Sitten ongitaan sieltä voittajat viimeisellä minuutilla.

Chompp

Viesti Kirjoittaja Chompp » Pe Helmi 18, 2005 13:41

Einherjar kirjoitti:Tätä paperin laatu-juttua minä kyllä en henk. koht. oikein ymmärrä. Onhan Aku Ankkakin ilmestynyt vastaavanlaiselle paperille julkaistuna (?) jo pitemmän aikaa, mutta eihän siitäkään kukaan ole valittanut.
Onhan Aku Ankassa sentään kansi sellaista kiiltävämpää paperia - jollaista saisi mielestäni olla myöskin Animen kansi, mutta hyvin se näinkin toimii. Aku Ankan kuukauden sarjisekstra sensijaan on kannenkin puolesta lähes samanlaista kuin animelehti. No joo, ihan turha viesti vissiin, mutta...

Kakusenai_namida
Viesti:

m.

Viesti Kirjoittaja Kakusenai_namida » La Helmi 19, 2005 20:26

Ainoa joka pisti silmään oli juttu natosta... Siis siitä ruuasta... Siis sehän on Anime-lehti... Mutta saahan siinä tietysti olla japanilaisesta kulttuurista toki kaikkea. Hyvä lisähän se vaan on!
FABULOUS~

Meza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meza » Ma Helmi 21, 2005 14:46

Garretwriter kirjoitti:
Einherjar kirjoitti:Tätä paperin laatu-juttua minä kyllä en henk. koht. oikein ymmärrä. Onhan Aku Ankkakin ilmestynyt vastaavanlaiselle paperille julkaistuna (?) jo pitemmän aikaa, mutta eihän siitäkään kukaan ole valittanut.
Onhan Aku Ankassa sentään kansi sellaista kiiltävämpää paperia - jollaista saisi mielestäni olla myöskin Animen kansi, mutta hyvin se näinkin toimii. Aku Ankan kuukauden sarjisekstra sensijaan on kannenkin puolesta lähes samanlaista kuin animelehti. No joo, ihan turha viesti vissiin, mutta...
Einherjar tarkoitti varmaan vanhempia AA-lehtiä. Vasta 90-luvun puolivälin paikkeillahan Aku Ankka sai kiiltävät kannet, vai? Montakymmentä vuotta oli kannenlaatu suurinpiirtein Anime-lehden kaltaista.

Njah, alkaa mennä off-topiciksi, hiljenen siis nyt avattua suuni toviksi.

Pyyhekumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pyyhekumi » Ma Helmi 28, 2005 13:37

Nyt voi taas ruveta mutustelemaan niitä lehden kulmia .. aivan kuten silloin AA-aikaan =D

DreamFeathers

Viesti Kirjoittaja DreamFeathers » Ma Helmi 28, 2005 16:48

finnleo kirjoitti:
Darth Mauno kirjoitti: Tällä hetkellä ei valitettavasti mistään, sillä ensimmäinen numero on myyty kokonaan loppuun. Seuraava numero on saatavilla normaalisti lehtipisteistä 14.3. eteenpäin ja lähimmän Anime-lehteä myyvän lehtipisteen löytää osoitteesta http://www.lehtipiste.fi.
Riippuu paikkakunnasta, ainakin oman alueen lehtipisteissä on ollut ykkös numeroa vielä jonkin verran, eli jos asuu vähän syrjemmässä etsivä voi löytää. Eli asunko sitten aivan huitsin nevadassa on sitten toinen juttu.
Ja ainakin sitä on vielä Helsingin Akateemisessa.... Kävin siellä viime torstaina.
Random insanity is always a good excuse...

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » To Maalis 03, 2005 19:15

Kauniisti toteutettu lehti, ei voi muuta sanoa.

Minua vain häiritsee lehdessä kun sen kannetkin on sellaista ohutta paperia. Olisin toivonut, että sen kannet olisi jotain eri materiaalia. Sellaista joka kestää kovan kohtelun... Kun kuitenkin joskus minulla se repeää kahteen osaan. ._. Elikkä toivoisin että tuo otettaisiin joskus korvan taakse.

Jutut olivat hyviä. On kiinnostava tietää kaiken maailman animeista ja mangoista. Voi esim. DVD-arvosteluissa katsella ekana sen arvostelut ja sitten rynnätä kauppaan. Yleensä en kyllä luota noihin, kun minulla on aina niin erinlainen maku. Olisi kiva sitten siihen "kirje palstalle" voisi lähetellä niitä kuvia, olisi kiva katsella mitä toiset töhertelevät. [toivon kyllä että siihen ei tule niitä "Oi, ihanaa kun julkaisette Anime-lehteä!!11 Se on ihan bestiä!!!11" kirjeitä. DBeessä noita on jo liikaa... .___. Kirjoiteltaisiin sinnekkin jotain jännempää. [mutta mitä...]

Kyllä nuo toimittajat, taittajat ja piirtäjät osaatte hommanne ja kaikki muutkin jotka työskentelette Anime lehden kanssa! Jatkakaa vain loppuun asti!

okalintu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okalintu » Ti Maalis 08, 2005 21:59

Pyyhekumi kirjoitti:Ruusuja
+ Asiallinen lehti
+ Hyvät uutisoinnit
+ Lihaa luiden päällä
+ Kawaii sarjakuva
+ Nekokorvat
+ Kilpailu

Risuja
- Kilpailulla ei ole umpeutumispäivää
- Kallis hinta
- Minuutit muuttunu tunneiksi?

Sivu 28 FF VII Advent Children
"Elokuvan sisällöstä on oltu varsin hiljaa, ja vaikka siitä onkin näytetty vajaan puolentoistatunnin mittaisia ennakkopätkiä, on juoni pysynyt hämärän peitossa."
Olen aika pitkälti samaa mieltä kanssasi, mutta minua jäi ihmetyttämään, että miten ihmeestä lehden hinta on mielestäsi paljon? Mielestäni lehti on todella edullinen!
Älä ota elämää liian vakavasti. Et selviä siitä kuitenkaan hengissä.

kronk5
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kronk5 » La Maalis 19, 2005 18:40

Tykkäsin lehdestä tosipaljon.<:Olin vasta parinkuukautta sitten innostunut animesta/mangasta niin lehti oli todella tervetullut.

kun olin lukenut lehden ymmärsin vasta sitten kuinka paljon suomessakin on anime/manga harrastajia. lehdessä oli todella paljon tietoa lehti oli minunkin mielestä omaperäinen ja siksi hyvä. arvostelut oli hyvin tehty ja niitä oli mukava lukea.kaikenlisäksi oli ne nippelitiedot arvostelujen vieressä.<:

Ja omaksi mielekseni huomasin että lehden kansijuttuna oli neon genesis evangelion jota olen innoissanu seurannut.^^

lehdessä oli paljon kuvia joka miellytti minua, ja sarjakuvat olivat hyviä. oikeastaan pidin lehdessä kaikesta paitsi siitä että se loppui, vaikka siinä olikin runsaasti sisältöä. lisäksi masennuin siitä kun huomasin että lehteä tulee vain 8 vuodessa.>:

mutta ehdottomasti nimensäveroinen lehti.

Boytoy

Viesti Kirjoittaja Boytoy » La Huhti 02, 2005 15:56

Eiköhän se ajan kuluessa muutu aina vain paremmaksi lehdeksi... *odottaa*
Arvosteluja en ole ikinä lukenut mielelläni koska yleensä olen eri meiltä arvostelijan kanssa... :roll: Hermostun vain niistä.
Kauhistelin kaverin kanssa ensin sitä miten ohut se lehti on. Ja myös sitä että sillä on paperiset kannet.
Mutta eiköhän se ajan kuluessa parane entisestään.

-sarjakuvat väritetty... miksi? Minusta ne olisi parempia jos niitä ei väritettäisi -> länsimaalaista. Mutta tokihan tästä ollaan niin erimieltä. Kunhan huomautin etten itse erityisemmin pidä :roll:
- ilmestymiseen on niin piinallisen pitkä aikaa... o.o
- ei julisteita!
- ei tarpeeksi täytettä -> lisää juttuja! Ei lisää arvosteluja vaan lisää tietoa animeista ja mangoista, bändeistä jne. Tiedätte kyllä varmasti mistä puhun.
+ kaikki loppu on plussaa 8)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime-lehti”