Keskustelua numerosta 01/2005

Anime-lehden virallinen keskustelualue. Keskustele tällä alueella Anime-lehdestä - sisällöstä, ehdotuksista ja muusta lehtiin liittyvästä. Asiakaspalveluasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä H-Town Oy:n asiakaspalveluun. Yhteystiedot web-sivuilla http://www.animelehti.fi/

Valvojat: Tsubasa, Animeunionin Foorumiaktiivit

Jakuchu

Viesti Kirjoittaja Jakuchu » To Helmi 03, 2005 14:26

Orion kirjoitti:Ainoa asia joka tosissaan on huonoa tässä lehdessä on se että se ilmestyy ainoastaan joka toinen kk eikä kerran kk :cry:
Naulan kantaan. Odottaminen maistuu puulta, varsinkin näin pitkä odottaminen.. Vielä 2 kk.. :?

Gala

Viesti Kirjoittaja Gala » To Helmi 03, 2005 17:10

Lehti oli kiva, tekstit hyviä, ja kaikki muukin oli jees. Eikä se paljonpuhuttu paperikaan erityisemmin haitannut.

Mutta, sitä varten en tätä viestiä tullut kirjoittamaan, vaan. Kävin ostamassa tuon lehden lauantaina, ja luin sen, ja tykkäsin. Sen jälkeen menin naputtelemaan kestotilausta ja valitsin, että lehti alkaa tulla maaliskuun numerosta asti (tietenkin olen saattanut vahingossa pistää sen tulemaan tammikuusta). Silti se lehti tänään postilaatikosta löytyi. Ööhm?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Helmi 03, 2005 17:10

Jakuchu kirjoitti:
Orion kirjoitti:Ainoa asia joka tosissaan on huonoa tässä lehdessä on se että se ilmestyy ainoastaan joka toinen kk eikä kerran kk :cry:
Naulan kantaan. Odottaminen maistuu puulta, varsinkin näin pitkä odottaminen.. Vielä 2 kk.. :?
Antakee nyt sen verran armoa, tässä on aika paljon tekemistä tälläkin aikataululla alkuun.

Kairi

Viesti Kirjoittaja Kairi » To Helmi 03, 2005 19:27

Nojuu, en ole vielä omaani saanut koska olin tietysti matti myöhäinen asian suhteen, toivottavasti se edes joskus sitten ilmestyisi eteisen lattialle (heh, ei voi sanoa "postilaatikkoon"..) Kaupassa kuitenkin tuohon törmäsin, tosin yhteen, hyvin ovat näköjään menneet kaupaksi. Kuulinpa koulussakin monen siitä puhuvan (ties vaikka paperin laadun parantuminen tapahtuisikin jo lähitulevaisuudessa..!) Toki paperilaatu oli hiukka masentavan näköinen, ei siinä muuta mitään mutta kovin rumasti oli joku sitäkin heikkoa Anime -lehteä kohdellut kaupassa. Täytyy vain pitää peukut pystyssä, että postinkantaja omistaa edes jonkinlaiset aivot eikä rypistä kallisarvoista lehteäni. Mutta minusta se on ainakin hemmetin hieno saavutus, jos jo ekasta numerosta (mitä varmaan yleisesti kritisoidaan eniten) ei ole muuta valittamista kuin paperin laatu ^.^ Itse en toki sisällön puolesta pysty vielä sanomaan juuta enkä jaata, mutta ainakin näitä viestejä lukiessa tuntuu että hommassa on onnistuttu. Hieno juttu.

Artzi

Viesti Kirjoittaja Artzi » To Helmi 03, 2005 20:57

Mä sain oman anime lehteni ilmaiseksi uusimman Pelaajan mukana. Ei hassumpi lehti ollenkaan. Mutta... (pelottava pronomini vai oliko se partikkeli, no anyway) pari jutskaa jäi hämää. DVD arvostelusta ei selkeesti näkyny että mitkä on saatavina "Suomen versioina" ja mitkä Importina. Toinen unohtu jo. Palaan asiaan kun muistan :)

Lyhyt arvio:
+hyvä ja sopuhintainen
+asiaa!
+pelit
+uutiset ja tiedotteet
-muutana asiavirhe siellä täällä

Ainii! :idea:
Saksassahan anime ja manga rullaa niin maan prkleesti!
Niillähän tulee about 10 anime sarjaa tvstä PÄIVITTÄIN.
RTL2 ja VIVA

http://www.rtl2.de/start.html?page=http ... lor=cc0000

okei VIVA on tainnu lopettaa näyttämisen...
20.06.2007 12:13 plärää lehteä 20

Wilzu

kiitos!

Viesti Kirjoittaja Wilzu » Pe Helmi 04, 2005 02:18

Kiitos mahtavasta lehdestä!

Lehti kertoo juuri siitä mistä pitääkin. Ja kaikki toimii suhteellisen hyvin näin alottelevalle lehdelle. Kaikki sivut on hyvin ja ammattitaidolla tehty xD... Minulla olisi muutama toive... ensimmäinen olisi että voisi näyttää vähän enemmän noita sarjakuvia. Ja toisena olisi kiva jos olisi jotain vinkkejä ja ohjeita mangan piirtämiseen. se kun ei alottelevalle aina ole niin yksin kertaista. Ja muutama lisä sivukin ei olisi miinusta...

ps. vielä kerran kiitos ja onnea jatkoon!!!!11111 xDd

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Pe Helmi 04, 2005 04:50

Artzi kirjoitti:Saksassahan anime ja manga rullaa niin maan prkleesti!
Niillähän tulee about 10 anime sarjaa tvstä PÄIVITTÄIN.
http://www.tomodachi.de/html/ant/service/tv_planer.html
Saksassa se Heidi jaksaa rullata ikuisuuksiin vaikka on jo 30 vuotta vanha. Suomessa ei Maija Mehiläistä esitetä edes toiveuusintana, koska sarja on Yleisradion ohjelmapalvelun mielestä "vanhentunut".
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

TaMz

Viesti Kirjoittaja TaMz » Pe Helmi 04, 2005 06:10

noniin, rakentavaa kritiikkiä (tuli saatua jo sillo ku ekat lehdet tuli täällä kauppoihin):

olen 3~5 vuotta animea/mangaa/japania/yms. harrastanut enkä ymmärtänyt lähes yhtään artikkelia.
arvosteluista olin lähes kaikista erimieltä kuin arvostelija (niistä mitä n tullut testattua).
ja sitten TCG pelaajana iski silmään Duel Masters arvostelussa, se että sitä sanottiin "edulliseksi", vaikka se maksaa aivan yhtä paljon kuin MTG/yms. kortit.
lisäksi omasta mielestäni toimituksen esittely juttu oli aika turha.
parasta antia lehdessä olivat ne vähäiset 2 aukeamaa sarjakuvaa.

yhteenvetona, MINÄ en tämmöisestä ainakaan heti 4e maksaisi.
mutta nämä ovatkin sitten taas vain MINUN mielipiteitäni.

Cosmic
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cosmic » Pe Helmi 04, 2005 10:18

Olin mahtavaa että suomeenkin saatiin vihdoin anime ja manga lehti. 8) Se minun mielestäni hyvä alku tälle kaikelle....Mutta olen miettinyt että olisiko lehteen madollista saada julisteita?Ne olis kivaa plussaa kaiken sen kiinnostavan sisällön kanssa.Oletko etsinyt vertailu lehtiä mistään muualta ja katsonut mitä niissä on aiheina ynm..Tuli vaan mieleen kun itse olen tällä allalla ja monta ajatusta pomppaa aina mieleen kun teidän lehdenne luen aina uusiksi :roll: ...Sitten pyytäisin peli arvostelua Tales of Symphonia:sta....!!!!Milloin muuten seuraava numero ilmestyy?
Viimeksi muokannut Cosmic, Ke Helmi 09, 2005 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return" (Nat King Cole)
"If you want to be loved,then love..."

erwil
Viesti:

Viesti Kirjoittaja erwil » Pe Helmi 04, 2005 12:20

Tilauskuponki, oli väärässä paikassa. En, tuskin kovin moni muukaan, kärsi leikata lehteä, ja edellisellä sivulla kun on sarjakuvaaaaa... kopion kaiketi voisi ottaa... irrallinen kuponki ei olisi pahitteeksi (-kustannukset?).
Muuten, ihan mukiinmenevä lehti. :D ja toivottavasti pitkäikäinen. :D

Ermine

Viesti Kirjoittaja Ermine » Pe Helmi 04, 2005 12:51

Cosmic kirjoitti:Milloin muuten seuraava numero ilmestyy?
Maaliskuussa, sehän luki lehden lopussakin. Tarkempaa tietoa anime-lehden ilmestymispäivistä löytyy täältä.

Itse tykkäsin kovasti lehdestä. Varsinki jutut GAINAX:sta, Megumista, Nattosta ja Makoto Shinkaista oli nannaa. Näihin liitetyt kuvat oli myös hienosti toteutettu. Ja lehden lopussa olleet animelistat oli mielenkiintoisia. Kestotilauksen laitan, kunhan vaan saan aikaiseksi.

Japanissa ne vielä vaan Sazae-san (1700 jaksoa) ja Doraemon jaksaa porskuttaa.
Mustela erminea

Jenna-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jenna-chan » Pe Helmi 04, 2005 13:00

Ostin ton lehden viime maanantiana ja luin sen kannesta kanteen ja laitoin viime tiistaina tilauksen netin kautta.
Ihan hyvältä lehdeltä vaikutti, mut se paperi laatu olisi vopinut vähän samantapainen kuin esim. pelit lehden tai suosikkilehden.
Menee rikki helposti :evil: Pidin lehden sisällöstä ja nyt tiedän miten tehdään kissakorvat, nyt pysty tekee mulle inuyasha korvat (seuraavaan animeconiin). Ja hyvä juttu Evangelionista siinä :)

Plussana olisi, jos siihen laittettaisin julisteita, niin joku sano siitä jo.

Jakuchu

Viesti Kirjoittaja Jakuchu » Pe Helmi 04, 2005 13:07

kyuu kirjoitti:
Antakee nyt sen verran armoa, tässä on aika paljon tekemistä tälläkin aikataululla alkuun.
Myönnettäköön, homma on varmasti haastava eikä tällaisella tavallisella tallaajalla ole hajuakaan, kuinka pitkiä päiviä nämä ihmiset joutuvat tekemään lehden eteen. Aika vaan tuntuu välillä liian pitkältä odottamiseen :)
Ja todennäköisesti pidempi aika auttaa lehteä kehittymään yhä laadukkaammaksi sisällöltään, uskoisin näin.

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Pe Helmi 04, 2005 14:03

Emme vakavissamme usko että kukaan ryhtyisi leikkaamaan tilauskuponkia irti lehdestä, oli se missä paikassa tahansa. Siksi se voi olla missä paikassa tahansa.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Neva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neva » Pe Helmi 04, 2005 14:39

Tilaaminen onnistuu kyllä lehteä leikkaamattakin netitse, animelehden kotisivuilta. Valita voi myös mistä numerosta lähtien tilauksen aloittaa.
Joni Nevalainen
Otakutin wanhaparta (PJ 2002)
Pikaviestimet alla, Email: jneva@POISTAmbnet.fi.INVALID

Oikeuden, rakkauden ja ruuan puolesta!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Anime-lehti”