Kyltit coneissa

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä mieltä olet mukanapidettävistä kylteistä conissa?

Hyvä juttu! Niitä ei pidä kieltää.
57
30%
Ei erityistä mielipidettä - en vastusta, en kannata.
95
51%
Rasittavia ja ärsyttäviä. Kiellettävä.
35
19%

Ääniä yhteensä: 187

niidel
Viesti:

Kyltit coneissa

Viesti Kirjoittaja niidel » Su Huhti 05, 2009 21:06

Kuten itse kukin varmasti tietää, coneissa on näkynyt jo pidemmän aikaa erilaisia kylttejä. Useimmiten kylttien sisältö on luokkaa "hug me" tai "free hugs". Kaikennäköisiä "Uke etsii semeä" ja "RAPE ME"-kylttejäkin on näkynyt.

Miten on - ovatko nämä kyltit mielestäsi piristävä poikkeus tylsän conin keskelle vai ovatko ne mielestäsi syöpä, joka pitää ehdottomasti kitkeä coneista pois?

Edit: syvällisempää keskustelua tässä ketjussa.
Bubukuuti | niidelj@Twitter | jussikari.fi | Desuconin ex-pääjärjestäjä | lovers gonna love

Hoothoot
Viesti:

Re: Kyltit coneissa.

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Su Huhti 05, 2009 21:15

Muistuttaisin kaikille, että halikylteistä ja conihaleista on ketju täällä ja keskustelua voi jatkaa myös tuossa ketjussa, jos tämä ketju ei tunnu oikealta paikalta vastauksellenne. Molemmissa sana on vapaa, mutta tämä linkittämäni keskustelu keskittyy enemmänkin siihen, miltä kylttien ehdottamien juttujen tavalla toimiminen tuntuu (a.ka onko conihalailu kivaa). Jatkakaa toki täälläkin.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Huhti 05, 2009 21:43

En täyskiellon kannalla ole, mutta kaikki väkivaltaan tai laittomuuksiin kannustava olisi hyvä jätää pois. Olen itsekin ajatellut laittavani jonkinmoisen lapun paitaani, koska cossausta tai "omituista" pukeutumista en kuitenkaan harrasta. Olisi silti kiva viestittää muille kanssaharrastajille olevansa fiiliksessa mukana, ja jos sitä ei voi muutoin pukeutumisellaan ilmaista (tai kehtaa huutamalla joilottaa), niin joku hauska kuva tai slogan paidassa voisi vaihtoehtoisesti visuaalisesti viestittää saman asian.

Ne "Rape me", "Kill me", "Penetrate my anus" -jutut voisi ihan huoletta fiksuimmat jättää sinne tyhmien ja toteuskelvottomien ideoiden laatikkoon. Nyrkkisääntönä voisi taas hyvin toimia "Jos et kantaisi tällaista viestiä siviilivaatteissasi koulussa/kotona/sukujuhlissa, se kannattaa jättää suosiolla pois." Conit ovat kuitenkin (vielä toistaiseksi) kokoperheen tapahtumia, ja kaikilla ei riitä huonoa huumorintajua.

Kun itse olin vielä 4 vuotta sitten mukana coniskenessä, kylttiongelma ei ollut räjähtänyt vielä silmille. Aika harvat sitä harrastivat ja viestit olivat yleensä hyvänhenkisiä tai muuten vaan kekseliään hauskoja erilaisine kommentteineen. Jos tilanne on oikeasti se, että jokaisella on jokin mukasöpö "Hug meeeh!" -mainos selässään, niin kyllä se vitsi voi ymmärrettävästi äkkiä muuttua vanhaksi.

Mutta menee hieman mielivaltaisuuden puolelle, jos asiat kielletään tympiintymisen takia tai ihan vaan kieltämisen ilosta. Toki, jos joku oikeasti kieltäisi Naruto-cosplayt, niin maailma olisi taas vähän parempi paikka, mutta ymmärrän myös, että moni saattaisi tästä mielensä pahoittaa.

Jos kuitenkin kylttien sisältö ei ala siistiytyä, niin näen perusteita myös koko homman kieltämiselle. Ei ole kiva, että ilmaisunvapautta käytetään p*rseilyyn.

Roleplay

Viesti Kirjoittaja Roleplay » Ma Huhti 06, 2009 00:49

Lyhyesti sanottuna mielipiteeni on tämä.

Kaikki laittomuuksiin ja siveettömyyksiin ehdottavat, tai yleensäkkin ääripäitä edustavat kyltit menevät mielestäni yli. Nimenomaan nämä "uke etsii semeä", "raiskaa mut", "yaoi on parasta", "haruhi on syvältä" jne.

Mutta sitten en itse näe juurikaan pahaa näissä "ilmaisia haleja", "saa tulla puhumaan" jne. henkisissä ja positiivisissa kylteissä.

Mutta koska viime aikoina on näitä "raiskaa mut" kylttejä alkanut näkymään, äänestin silti vastustavaa vaihtoehtoa.

-Roleplay

Oxu

Viesti Kirjoittaja Oxu » Ma Huhti 06, 2009 22:09

Laurel kirjoitti: Mutta menee hieman mielivaltaisuuden puolelle, jos asiat kielletään tympiintymisen takia tai ihan vaan kieltämisen ilosta. Toki, jos joku oikeasti kieltäisi Naruto-cosplayt, niin maailma olisi taas vähän parempi paikka, mutta ymmärrän myös, että moni saattaisi tästä mielensä pahoittaa.
Hahaha kannatan, mutta sitten mieltä piristävien cosplay pukujen määrä coneissa puolittuisi vähintään -_- .

Mitä kyltteihin tulee niin ne on piristävä lisä Coneihin cosplay pukujen rinnalla (itse olen ihan arkivaatteissa arkuuteni takia). Mutta kaikki hävyttömyydet voidaan jättää kaveri porukan sisäisiksi suullisiksi vitseiksi. Itse näihin "rape me" kyltteihin en ole törmännyt, mutta minuun vitsi ei uppoa.

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Pe Touko 29, 2009 19:08

Järkytyin suorastaan kun vastauksissa suurin osa olikin ei kantaaottavia, ja toisiksi suurin niiden kieltoa kannattavia. O___O
Mutta kommentteja luettuani tajusin pointin. Olenkohan vain sokea, vai miks multa on jotenkin päässyt "raiskaa minut" -tyyliset kyltit näkemättä? Omat kokemukset kylteistä on, että ne on pakollinen varuste kaikkiin tapahtumiin. Ja kylteissäni lukee aina jotain halaamiseen liittyvää. Tykkään halata, ja tykkään tulla halatuksi. Joten ehdottomasti, ei kylttejä pois! Yleensä käytänkin termiä halikyltti, joten... no, se ei sisälläkään näitä törkeitä kylttejä.
Poke me -kyltti on kyllä tullut nähtyä, se nauratti. ((8

Mitens olisi, että jos joku conin järjestäjistä, valvojista tms. näitä asiattomia kylttejä näkee, sellaisen voisi yksinkertaisesti napata pois.
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

-Neko-

Viesti Kirjoittaja -Neko- » Ke Kesä 10, 2009 13:11

Haudi!

Omasta mielestäni kyltit ovat mukava piristys, ja voi rohkaista ujompia tulla juttelemaan. Mutta juuri nää asiattomat kyltit ovat hiukkasen rasittavia ja typeriä, vaikka en ole kovin moneen sellaiseen törmännyt... Mutta ei muuta tähdellisempää sanottavaa. Että näin.
Watashi wa Neko- desu 8 )

Mazappi

Re: Kyltit coneissa

Viesti Kirjoittaja Mazappi » To Kesä 11, 2009 01:15

Samoilla linjoilla ollaan, sellaset RAPE ME -jutut pilaa koko homman idean. Itse kyllä jollain asteella kannatan näitä FREE HUGS -kylttejä. Mutta on sääli että koko idea on mennyt tuohon suuntaan. Itse eksyin joskus aikoinaan tänne ja tuo video ja tarina liikutti jostain syystä minutkin kyseisen kyltin kannattajaksi. (Olisi muuten jännä tietää, kuinka moni näistä nykyisistä kyltinkantajista tietää tuon kampanjan olemassaolosta!)

Mutta tosiaan, vaikka kannatankin niin kyllä täyskieltäminen on melkein parempi kuin ne RAPE ME -kyltit...

Koji

Viesti Kirjoittaja Koji » Ma Kesä 15, 2009 16:33

Kyltit ovat mielestäni mukavia, riippuen ihan tekstistä. Free Hugs kylttejä suosin itse, kun halaaminen on ihanaa ja piristää todella paljon mieltä, kun joku tulee halaamaan Conissa. On minulta lupaakin halaamiseen kerran kysytty, kun kyltit heivasin pois ja se toi ihanan fiiliksen. Ehdottomasti kannatan hali-kylttejä. Need Uke/Seme kyltitkit menettelee minulle.
Mutta jotkut Rape me kyltit ja sellaiset eivät oikein mene... Ne eivät niinkään sovi, kun paikalla saattaa olla nuoriakin.
My Anime List || DeviantArt || Klik
Tracon V: Shun Kazami (Bakugan) & Beyond Birthday (Death Note)

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ma Kesä 15, 2009 18:52

Free Hugs -, Hug me - ja muut sellaiset suht kohteliaat, ei-agressiiviset kyltit ovat minusta täysin OK. Halaaminen on minusta mukavaa, jos se tapahtuu vapaasta tahdosta. Semetys- ja raiskauskyltit taas voisi minun mielestäni polttaa isossa kokossa. Kuten kaverini osuvasti totesi, raiskaus ei ole rakkaudenosoitus. Eivätkö nämä semettäjät sitä tajua? Raiskaus on vakava asia, eikä siinä ole mitään ihkutettavaa tai hauskaa. Tuommoisista kylteistä jää vaan paha maku suuhun.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

defia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja defia » Ma Kesä 15, 2009 21:35

Minulle ne ovat oikeastaan aivan sama. Siinä tosi lähden samalle linjalle enemmistön kanssa, että raiskauskyltit ovat aivan idiottimaisia ja voi jättää mielestäni kotiin, jos sinnekkään. Muunlaiset ovat ihan ok, jos joku pitää niin kantakoot niitä sitten. Kyllähän se jonkinlaista yhteisöntunnetta ehkä luo, en näe mitään pahaa halikylteissä tai edes niissä "yaoi pelastaa/yuri armahtaa" jutuissa. Ainakin löytää samasta aiheesta kiinnostuneita ihmisiä?
I'm pushing an elephant up the stairs.
Deviantart || Pukuleikkiä

kroteski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kroteski » Ti Kesä 16, 2009 11:32

Ansku-chan kirjoitti:Mitens olisi, että jos joku conin järjestäjistä, valvojista tms. näitä asiattomia kylttejä näkee, sellaisen voisi yksinkertaisesti napata pois.
'09 -mallin Traconin jälkeen haastateltiin "Tampereen Hesarissa" eli Aamulehdessä erästä valvojaa. Kysymyksiin kuului tietty että oliko paljon selviteltävää. Valvoja sanoi sitten että ongelmana oli ollut mm. nuorison kyltit jotka olivat muuttuneet positiivisesta "HUG ME!":sta "FUCK ME!" ja "RAPE ME!" muotoon. Näitä kylttejä sitten sensuroitiin paikan päällä valvojien toimesta (en tiedä mitä sensurointi sitten oli siinä tapauksessa, kylttien viemistä vai tussilla yliviivausta tms.).
Ikävää että ihmiset ei tajua että "FUCK ME!" kyltti ei ehkä sovi koko perheen tapahtumaan jossa kulkee pieniäkin lapsosia.
I'll give you Sergei in a nutshell: a militaristic retard with a peculiar speech disorder which makes his speech abrupt. Most of the words that he uses are obscene profanities. WHAT an ass.

KoakumaUsagi

Viesti Kirjoittaja KoakumaUsagi » Ti Kesä 16, 2009 12:00

Useimmat kyltit mitä itse olen conissa nähnyt olivat näitä kivoja 'hug me' -tyylisiä sisällöltään. Varsinkin jotkut näistä kylteistä oli tosi hienosti tehty ja niitä oli mukava katsella.

Mitään pahaa ei siis tämmöisissä kylteissä mielestäni ole. Niistä saa myös pienellä työllä varsin hienoja ja varsinkin silloin niitä on oikein ilo katsella conissa ollessaan.

Toisaalta pitää myös yhtyä massaan täällä:

Sopimattomat kyltit eivät oikein sovi conin ilmapiiriin. Varsinkaan, kun siellä on todella tätä nuorempaakin kansaa, joka sitten katsoo kasvaessaan että tämä on ihan OK ja jatkaa sitä eteenpäin. Jokaisen tulisi käyttää omaa järkeään kylttiä tehdessään niin pääsisimme takaisin katselemaan vain niitä parempia kylttejä ^^

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » Ke Heinä 08, 2009 12:25

Olen sillä kannalla, että jos joku haluaa pitää kylttiä, pitäköön. En mene ihkuttamaan että voikun sulla on ihana kyltti mutta en myöskään mene riistämään kylttiä väkivalloin kyltillisen kaulassa. Ne "Free Hugs" - kyltithän ovat aika söpöjä - siis ottaen sen huomioon, että henkilöt todellakin haluavat niitä haleja sitten. "RAPE ME"- kylteistä en mene sanomaan juuta enkä jaata - ne, jotka niitä kylttejä kantavat, kantakoon.
Itselläni tulee myös olemaan tulevassa Animecon VII:ssä kyltti, mutta omaan kylttiini tulee etupuolelle isolla "DEMMI" (jotta ihmiset tunnistaisivat) ja selkäpuolella on Ace Attorney-kollaasi ja teksti "Swimming, anyone?". Joten olen kylttimyönteinen ihminen ainakin jollakin saralla, kun itsellenikin ripustan moisen tekeleen.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Memorial

Viesti Kirjoittaja Memorial » La Elo 15, 2009 11:39

mielestäni ainkain nyt sellaset "free hugs" kyltit on kivoja :3
itsellänikin moinen oli animeconissa <3
voikohan niitä enään sikainfluenssan takia pitääkkään o_o.. *pitkä hiljaisuus*
Hello hello 8D
Kattokaa toki mun blogi: http://iinunblogi.blogspot.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”