Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

Kara

Re: Harrastuksen hinta?

Viesti Kirjoittaja Kara » Su Maalis 14, 2010 22:00

En halua laskea, mutta kirjahyllyn koosta päätellen ja lompakon tyhjyydesta sanoisin, että ylis en 1500. En ihmettele, jos olisi kaksi kertaa tuo summa. Alkuaikoina harrastus oli niin kallista, että se söi rahat kättelyssä.

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ti Maalis 16, 2010 21:24

Onhan sitä parin vuoden aikana varmaan tonnin edestä menny, pääasiassa mangaa on sillä rahalla ostettu ja jokunen juliste.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » To Heinä 01, 2010 17:54

En halua edes laskea. Joskus idioottina menin laskemaan sen pienen mangakokoelmani summan ja järkytyin pahasti. Veikkaan kuitenkin, ettei 1500 euroa alita, se on satavarmaa, mutten todellakaan ala laskea summaa.

raidat

Viesti Kirjoittaja raidat » Ti Heinä 27, 2010 13:31

Mä olen ostanut vuodesta 2006 lähtien ainakin noin pokkarin kuukaudessa ja lisäksi vähän jotain muuta, joten kyllähän siitä tulee aika pelottavan suuri summa :-----D Vuodessa mangaan kuluu varmaan ainakin satanen ja coneissa saman verran. Lisäksi oon ostanut animea, light novelleja sun muuta varmaan ainakin parinsadan euron edestä. Oheiskrääsään en oo koskaan (onneksi) tuhlannut..

aika paljon oon ehtinyt 14-vuotiaaksi DDD :

EpikFeil

Re:

Viesti Kirjoittaja EpikFeil » Ti Heinä 27, 2010 21:10

Lunael kirjoitti:Nää on vaarallisia kysymyksiä. Kohta alan miettimään paljonko yläasteajan Magic the Gathering -harraste kustansi...
Itse sain ehkä ensimmäisen puolen vuoden aikana kulutettua tuohon jotain ehkä kolmisen sataa? Ottaen huomioon että saan kuukaudessa kymmenen euroa + joulu ja synttärit.

Mutta tähän äänestykseen vastasin että alle 1500, kun en ole vielä se töissä käyvä aikuinen ja sillee. Ja oletin että tämä nyt tarkoitti koko aikaa.
Laskelmieni mukaan hedelmiin on uponnut rahaa about 750 ja ottaen huomioon vielä cosplayn, animen, oheistuotteet ja pelit niin kyllä se taitaa kevyesti mennä lähelle tuota tonniviissatasta.

Yo^^oY

Viesti Kirjoittaja Yo^^oY » Ma Joulu 10, 2012 01:17

Laskinpa ajan kulukseni 3kk(luku harrastus kestänyt) manga ostokset.

hinnaksi tuli noin 350e, mielestäni ei paha hinta pokkareiden määrään nähden.

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Joulu 11, 2012 00:49

joko 1500 tai enemmän... tämä on veikkaus. En nimittäin ala laskemaan, rahaan on kuitenkin reilusti huvennut.
Onneksi olen persoona joka ei viihdy vaatekaupoissa mielellä, joten ei tule ostettua vaatteita tuo näyttää kivalta tyylin... Ajaton musta on kivaa. :)
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Ti Joulu 11, 2012 12:05

Harrastuksessani rahaa menee oikeastaan vaan figuureihin ja muihin oheistuotteisiin, ja tietysti conien lippuihin jotka tosin ovat pikkuruisia noiden muiden hintaan nähden. Mangaa ostan hyvin harvoin. En ole myöskään koskaan saanut mitään kiksejä siitä, että omistan jonkun DVD:n. Säästää kummasti rahaa jonka voi sitten vaikka käyttää johonkin muuhun kuin Japanileikkeihin. Kohta on varmaankin SOPA:n kukkahattutädit ja KRP ovella. :)

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Ti Joulu 11, 2012 20:41

En rupea laskemaan kuinka paljon menee rahaa, mutta lähinnä harrastuksen parissa minulla menee rahaa oheistuotteisiin ja sitten näihin conien lippuihin. mangaa ostaa todella harvoin vaikka nyt monta vuotta sitten ostin kaveriltani inuyasha-mangapokkareita kun hän itse ei enää lukenut niitä. sit toki olen viime vuonna onnistut löytämään bakaconista Cloud Strife avaimenperän ja Vincent Valentine pehmon (final fantasy VII), tänä vuonna ostin yhden figuren ja kangasjulisteen.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ke Joulu 12, 2012 04:32

Tolkkiz kirjoitti:Onhan sitä parin vuoden aikana varmaan tonnin edestä menny, pääasiassa mangaa on sillä rahalla ostettu ja jokunen juliste.
Näistä ajoista on harrastuksen hinta on parin Japanin matkan siivittämänä noussut "hieman" eri tasolle... Köyhästä perheestä olen edelleen lähtöisin.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ke Joulu 12, 2012 16:36

En rupee laskee mitä on menny mangaan... Saisin jonkinlaisen sydärin ja alkaisin tuntea huonoa omaa tuntoa, koska äitini sattuu olemaan viiden lapsen yksinhuoltaja, joten.... Noo, onneks isä on aina hyvä kuskantamassa harrastuksia.

Ehkä eniten mulla kuitenki menee cosplayhin ja peleihin. (+ kaikki oheistuotteet, figut, julisteet jne.) Kuitenki, omistetaan perheen kanssa aika monta pelikonsolia (ja peliä) ihan vain sen takia että mun oli pakko päästä pelaa ihan alkuperäsiä Zeldoja ja Final Fantaseja läpi niillä vähän vanhemmilla pelikonsoleilla ja tietty niiden jälkeen piti pelata myös ne kaikki muut, joten.... pelikonsoleita löytyy pelien lisäksi. xD (Enkä edes halua tietää montako tonnia ne on yhteensä tullu maksamaan) Cosplay taas... Kankaat ja muut tarvikkeet maksaa aina. Samoin useimmat tapahtumat. En rupee laskee mutta kyllä siihenki on aika kivasti tähän mennessä rahaa saatu menemään... (Piilarit maksaa, ihmiset)

TLein

Viesti Kirjoittaja TLein » To Joulu 13, 2012 14:45

Cosplayn osalta en laske hintaa, se on vähän hankalaa.

Tänä vuonna on mangaan mennyt arviolta hiukan reilu pari tonnia, kun joka kuussa menee se 150-200+ euroa...

Figuja, animea, muuta on tullut ostettua ehkä parilla sadalla.
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Lunare

Viesti Kirjoittaja Lunare » Su Maalis 24, 2013 00:55

edit
Viimeksi muokannut Lunare, Ma Marras 25, 2013 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ti Maalis 26, 2013 01:06

Eipä kyllä yhtään harmita, että rahaa on mennyt kaikkeen oheiskamaan ym, mihin nyt onkaan mennyt, onpahan jäänyt jotain käteen. Kun toiset kaataa saman rahan kurkusta alas, siitä ei jää yhtään mitään.

miinu~

Viesti Kirjoittaja miinu~ » Ke Huhti 10, 2013 19:05

Tässä on hiljalleen alkanut mietityttämään, josko sitä pitäisi
jonkinlaista kotivakuutusta harkita.. :D

Figuureja on tässä parin vuoden aikana ehtinyt kuitenkin kerääntyä
hiljaisesta alusta huolimatta, ja mangaa entistä enemmän..

Kovinkaan suuri dvd-keräilijä en ole, mitä nyt nuo suomeksi tekstitetyt
Ghibli-elokuvat on tullut hankittua, NGE-boxi sekä muutamat Sailor Moon dvd:t.

Olen suuri pelien ystävä, erityisesti FF-sarjan, jotenka niihinkin on rahaa uponnut.

Hinta-arvio kaikenkaikkiaan? Tonneissa pyöritään.
(Olen köyhästä perheestä, vanhemmat työttömiä, itse köyhä opiskelija. derp)
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”