Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

jtn

Viesti Kirjoittaja jtn » Ke Helmi 02, 2005 13:59

kyuu kirjoitti:Kehyksistä voisi kyllä sietää kuulla lisääkin. Vakiokehyksien ongelma on että ne ovat niin julmetun painavia, vaatii infernaalisia keinoja saada ne pysymään seinällä.
Kuten nauloja? Millään Ikea-nauloilla ei kunnon kehyksiä kannata ruveta seinille kiinnittämään, mutta esmes betoniseinää varten on nauloja, jolla ainakin itse olen saanut pari kehystettyä kuvaa ihan hyvin seinälle.

On sitten eri juttu, jos seiniin ei saa nauloja iskeä.

Jaa että harrastuksen hinta? Yli 15 sarjakuvakeräilyvuoden jälkeen en halua edes arvioida. Liikaa.
- Jussi Nikander

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Helmi 02, 2005 14:18

jtn kirjoitti:
kyuu kirjoitti:Kehyksistä voisi kyllä sietää kuulla lisääkin. Vakiokehyksien ongelma on että ne ovat niin julmetun painavia, vaatii infernaalisia keinoja saada ne pysymään seinällä.
Kuten nauloja? Millään Ikea-nauloilla ei kunnon kehyksiä kannata ruveta seinille kiinnittämään, mutta esmes betoniseinää varten on nauloja, jolla ainakin itse olen saanut pari kehystettyä kuvaa ihan hyvin seinälle.

On sitten eri juttu, jos seiniin ei saa nauloja iskeä.

Jaa että harrastuksen hinta? Yli 15 sarjakuvakeräilyvuoden jälkeen en halua edes arvioida. Liikaa.
Minun ja naapurin väliseen seinään ei tule ongelmia lyödä tai porata mitä vaan, mutta sitten näissä 70-luvun kerrostaloissa nämä väliseinät ovat aika lailla symbolisia mitä tulee vahvuuteen.

Sen myötä olen eeppisesti koittanut selvittää olisiko joku viisas taho tehnyt irtokehyksiä joista löytyisi esim. ohut muovinen etulevy paksun lasin sijaan.

Jatkokysymys lähtisi sitten tiedustelemaan missä moisia artifakteja esiintyy, luonnossa tai muuten.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » La Helmi 05, 2005 16:34

Olen tehnyt tämän päivän ostosreissun perusteella suunnitelman GITS seinästä. Tämä noin 3m seinää tulee kantamaan kahta isoa GITS julistetta kehystettynä plus vähän taulujen alle sijoitettavan seinähyllyn jolle alan keräämään noita AH NIIN IHANIA Motoko figuureita. (muita figuureita en kelpuuta. :b) Tuolle kyseiselle hyllylle tulee useita noin 22-30€ maksavia figuureita plus koko kokelman kruunaavat Motoko Kusanagi Hard Disk Statue ja Motoko Aramaki Firewall Statue. Nuo kaksi tulevat olemaan koko kokoelman ehdottomasti kalleimmat hankinnat mutta noin kauniita figuureita ei voi olla ostamatta, maksoi mitä maksoi!

En malta odottaa. :!:

Jotenkin huomaa sen että Tetsu-kunista eli minusta Code6 nimen takana on tullut lähes fanaattinen GITS fanipoika, mutta en häpeä sitä ollenkaan!

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Su Helmi 06, 2005 17:11

Tuossa 400 ja 500 sadan euron välimailla se kiikkuu aika lailla, tuossa juuri laskeskelin viime vuoden kuluja, niin kyllähän ne yltivät aika lähelle 450 euroa. Ei sitä uskoisi ellei itse harrastaisi, että niin paljon euroja kuluu tämmöiseen harrastukseen. Kyllä tuolta vanhempien puoleltakin on yritetty hieman rajoittaa tuota ikuista rahavirran kulumista, muttakun en voi olla ostamatta jokaista mangapokkaria ja elokuvaa mikä tulee vastaan. Ehkä yritänkin vähentää Tampereella käyntiä, enemmän kuin yrittää vähentää rahankäyttöä yleensä...

nalle

Viesti Kirjoittaja nalle » Su Helmi 06, 2005 22:04

Mä en oo vielä paljon rahaa käyttäny mutta kyllä sitä paljon tulee menemään vuosien varrella. =)
"Rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, totta vai tarua sen itse näät, rakkaus on ikuista vain valkokankaalla, lopputeksteissä ei lue nimeäsi..."

wham
Viesti:

AUTS

Viesti Kirjoittaja wham » Ma Maalis 28, 2005 13:33

nyt kun kysyit niin en osaa sanoa mitään summaa mutta PALJON! kaikki olemattomat tuloin ja LISÄKSI olen lainannut paljon kavereilta. Satunnaisia pokkareita on tullut hankittua aika paljon.
The ultimate Chocobo inbreeder!!!

Hayari

Viesti Kirjoittaja Hayari » To Touko 12, 2005 20:07

Tällä hetkellä mennyt luultavasti vasta alle 500€, mutta laskin juuri, että olen tässä kuussa käyttänyt jo 150€ mangaan. Tiedän, että monilla on mennyt enemmänkin, mutta on se silti aika huolestuttavaa. Mutta on se kuitenkin hyvä harrastus, muilla nuorilla samat rahat voisivat mennä vaikkapa päihteisiin ja tupakkaan.
Khleb za khleb, krov' za krov.

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » To Touko 12, 2005 20:27

Kohta harrastukseni hinta nousee ison figuuritilauksen myötä noin 200:lla eurolla. Kyseessä on siis nyt viisi figuuria. 8)

Kaneda

Re: Harrastuksen hinta?

Viesti Kirjoittaja Kaneda » Pe Touko 13, 2005 13:26

Mietin hetken uskaltaako edes ruveta laskemaan. En uskaltanut, olisi vaan ruvennut miettimään pöljänä sitä mitä muuta sillä rahalla olisikaan saanut ja mikäs sen turhempaa. Sanotaan vaan, että onhan tuohon mennyt ja lisää menee. Ei vielä ole onneksi mitään radikaalia tarvinnut tehdä harrastuksen vuoksi. Ja säännöllinen palkkatulokin auttaa. Tosin joskus joutuu kiertämään kaikki kaupat kaukaa jossa voisi olla jotain asiaan liittyvää tavaraa ja esineistöä. Eikä aina uskalla avata nettikirjakaupan sivustoa koska sieltä tulee turhankin herkästi tilattua.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » To Kesä 02, 2005 15:29

Tähän mennessä on mennyt hieman reilut 200€, mutta ottaen huomioon että ensimmäinen manga-/animetuote oli Salapoliisi Conanin suomenkielisen julkaisun ensimmäinen numero, alkaa 20€ kuukausirahan saajana pelottamaan..
....まあいい。| MAL

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » To Kesä 02, 2005 15:49

Tähän mennessä rahoja on harrastukseen kulunut suurinpiirtein saman verran, kuin Ewynillä.Ja varmasti vielä tämän vuoden puolella tulee hupenemaan tuplasti enemmän.Huhhuh, onneksi minulla on ikäisekseni melko hyvät 'tulot', n. 100€ kuukaudessa.Tosin tuon saamiseksi on tehtävä luonnollisesti paljon kotitöitä, plus palauteltava tyhjiä pulloja, jos haluaa hieman ekstraa.Ja vieläkin tuntuu, ettei rahat tahdo riittää millään kaikkeen siihen, mitä halajaa.On se nuoren elämä rankkaa.

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » To Kesä 02, 2005 18:14

Hmmm...Lasketaan...Tähän mennessä on mennyt reilut 300 erkkiä :o Kummallista...Odottelen tässä nyt (sen olisi pitänyt jo tulla :evil: ) yhtä animetilausta, jonka hinnaksi tulee aika "hauska" numerosarja...Mangaan on kyllä palannut aika paljon rahaa ottaen huomioon, etten ole kauaankaan ollut tästä kiinostunut. Mutta ainakin näkee, että täällä on kuluttanut muutkin (ja paljon enemmänkin kuin minä) rahaa tähän harrastukseen :D Mulla aina vaan tuo raha jarruttelee :cry:

Lohku

Viesti Kirjoittaja Lohku » Ti Heinä 05, 2005 23:23

Vasta 1000 euron kieppeillä liikutaan jos lasketaan maallinen omaisuus. Jos taasen lasketaan kaikki oheis kulunki, niin ei kannata puhua. Mutta aina voi käydä töissä jos rahat tahtovat loppua. Harrastus sinänsä ei ole sen kalliimpi kuin lukeminenkaan, joka on syönyt kanssa oman osansa rahavaroista aikanaan.
Clamp is true art - Lohku

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Ke Heinä 06, 2005 07:00

Pelkästään Archoniasta on tullut tilattua yli 800 € arvosta animea ja mangaa... sitten vielä lukuisat käynnit Kaisaniemen Fantasiapeleissä, ja animetilaukset Videodivarista ja muutama käynti Filmifriikin Hämeentien putiikissa.

Kaipa se lopullinen summa on jotain 1600-1800 € luokkaa (<.< ja siihen mennyt n. 3 vuotta)

Onneksi on ollut työpaikka (ja on vieläkin) <.< muuten ei olisi edes puoliakaan tullut ostettua niistä, mitä nyt hyllystä löytyy
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

Chocola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chocola » Ti Elo 09, 2005 18:47

Niin paljon kun kukkaro antaa periksi. :) Eli tälläsen nuoren kukkaro ei niin kauheen paljon anna periksi mutta ajan myötä. :D
~*~Itkeväthän enkelitkin~*~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”