Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

Kuri no ki

Viesti Kirjoittaja Kuri no ki » La Loka 02, 2004 16:12

Pakko oli ihan mennä laskemaan. Minulla tuo manga-kokoelma on pysynyt vielä aika pienenä, mutta tuli sille silti hintaa noin 218 euroa...

Nooh, mutta enpä ole mangaa kuin vasta vuoden päivät lueskellutkaan. Noita tulee ostettua yleensä vain yksi kerrallaan Helsingissä käyntien yhteydessä. Mitään suuria satsauksia en ole vielä tehnyt - johtuen lähinnä siitä, etten omista Visaa jolla pääisisi Amazonin anteihin käsiksi.
Kauhulla vain odotan sitä, että täytän 18 ja jo nyt kirottuna oleva Visa Electron vaihtuu kätevämpään maksuvälineeseen (ja sehän vaihtuu, en minä siihen pysty vaikuttamaan u_u; ).

leonichan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja leonichan » La Loka 02, 2004 17:26

No voe hyvänen aika, meninpäs hupsuna ny lukihäiriöön ja klikkasin napsun väärään kohtaan (ja tämän huomasin tietysti vasta kun olin klikannut submitia, näin se menee). Ettäs vähentäkääs päässänne yksi ääni sieltä "alle 1500"- kohdasta ja laittakaa se sinne "yli 1500"- kohtaan, niin maailma pelastuu. Eli rahaa on mennyt ja tulee menemäänkin. Minä en ole ihan varakkaimmasta perheestä, joten en tiedä mistä miuhun on tällainen humputusjuhla tarttunut. Kaiketi ne anime ja manga + oheiskrääsä on vain niin vastustamattoman kivaa, että sitä elelee ihan ilokseen hernekeitolla, kunhan vain saa lisää sitä ihteään.
leonichan - Saradan... joku. Se kuka saa nakittaa muut tekemään kaikkea <3

"The Boy's High School Love Situation is Comparatively Often"

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Loka 02, 2004 18:15

leonichan kirjoitti:Minä en ole ihan varakkaimmasta perheestä, joten en tiedä mistä miuhun on tällainen humputusjuhla tarttunut.
Eipä tuossa taustat vaikuta, sitten kun jotain pitää saada niin yllättävän hyvin inspiroi.

Ja näin MaailmanReferenssinä(tm), mitä varallisempi perhe, sen köyhempi lapsi. Ainakin toivottavasti, hopealusikka nenässä eläminen ei ole kovinkaan hyväksi.

Kun nyt filosofian puolelle mentiin, kyllä minun mielestä kaikkein paras tapa saada uutta animea tai mangaa on ostaa se rahoilla jotka on tienattu.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

EveAngel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EveAngel » La Loka 02, 2004 20:49

Liikaa. Aivan liikaa.

Kun laskee että olen aloittanut harrastuksen kohta 10v sitten, ja laskee että on tullut osteltua vhssinä parikin sarjaa, pari sarjaa useampaan otteeseen, dvdt, cdt, kaikki käsittämätön oheiskrääsä, niin puhutaan jo varmaan yli nelinumeroisesta luvusta.

Olinkohan ainoa hullu suomessa joka osti kaikki vhsselle julkaistut x-files jaksot? Siis niitä missä oli 2-3 jaksoa kasetilla. Niihinkin meni yli 1000 mk vanhaa rahaa. Jestas.

Nyttemin olen sitten ajatellut, että myyn kaiken omaisuuteni pois, sillä en tee näillä tavaramäärillä enää yhtään mitään. Ja lähden pois tästä maasta. Tiedä sitten, kuitenkin vielä kauhea kasa mangaa roikkuu tuossa pyödällä ja järkyttävät määrät vhssiä nurkissa pyörii.

Asiaa ei auta se, että tekniikan kehittyessä (Dolbysta DTS, DVDstä HDVD, Digistä HDTV), joutuu aina ostamaan kaiken uusiksi, kun uusissa formaateissa on lisää hifistelyä. Dvdt todennäköisesti lähtevät kiitämään, mutta noista vanhoista, jenkeistä epävarmana tilatuista fansubeista en millään tahtoisi luopua, sillä niillä on tunnearvoa jo pelkästään niihin uhrattujen rahamäärien takia.
"I may be synthetic, but I'm not stupid." -Bishop, Aliens

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 03, 2004 03:27

EveAngel kirjoitti:Olinkohan ainoa hullu suomessa joka osti kaikki vhsselle julkaistut x-files jaksot? Siis niitä missä oli 2-3 jaksoa kasetilla. Niihinkin meni yli 1000 mk vanhaa rahaa. Jestas.
Ehkä. Mutta eipä tuo vajaa sata ST: Voyager VHS:ää, kaksi jaksoa/kasetti paljon halvemmaksi tullut. Keskimääräisen kasetin hinnaksi tuli kai noin 130 markkaa, kun näitähän ei suomessa myyty, piti ostaa joko Kukunorin importteina tai tilata brittilästä. Onneksi meni 7 vuoden ajalle, mutta silti toista kymmentä tuhatta mummonmarkkaa. Eli tiivistettynä, bonuksia ei kertynyt.

Tarinan moraalinen opetus? Tätä on tapahtunut, tätä tulee tapahtumaan. Hollywood & kumpp. pitävät huolen ettemme voi koskaan rauhoittua ja todeta että nytpä on teos x ostettuna hyvälaatuisena.

Ja kyllä, hollywood&kumpp. kattaa myös animen länsimaiset julkaisijat. Montakos kertaa se Evangelion on nyt julkaistukaan...

finnleo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja finnleo » Su Loka 03, 2004 07:22

*Nostaa häpeissään ylös eriäväisyys eevan DVD levyjä jotka makso 5800 yeniä kappale (6500 muutama, ja sit se 7500 Limiteddi Vol1), eli noin 260 mummoa plus valtion osuudet kappaleelta.. 50 minuuttia per levy..*

Kalliiks tuli..

Almien

Viesti Kirjoittaja Almien » Su Loka 03, 2004 13:23

Itsellä on mennyt aivan varmasti tuo 1500€ ja ylikin.
Ensimmäinen animesarjani, jonka ostin, oli Neon Genesis Evangelion ja se oli erilliset R2-levyt ja hintaa kertyi niille pelkästään 280€ ^^'
Ja nyt on mennyt ainakin yli 700€ tämän kesän aikana mangaan.
Flame still burns within me.

Boytoy

Viesti Kirjoittaja Boytoy » Ma Loka 04, 2004 15:41

CD-levyt... netti maksut liittyvät tietysti harrastukseen... ilman nettiä ei oo hubaa... Mangan ostaminen vie paljon kukkarosta... cosplayhin on onneksi aikaa joten puvusta ei tarvitse vielä huolehtia... ei, kyllä mä haluan sen mahdollisimman pian... ja se kimono siellä kaupassa... se olis kiva... Helsinkiin jos vain pääsisi... oliski rahaa sillo ku sinne pääsisi... ruoka jäis niiltä parilta päivältä varmaan kokonaan mutta se on sen arvoista... mitäköhän sieltä ostas... onkohan mulla rahaa siihen? No jos ei oo niin lainaan... mikäs siinä... ei tää velka vielä NIIN iso oo... HALUAN SEN KIMONON SIELTÄ!... sitten voisin käydä vaikka Helsingin kaupoissa kattomassa vähän tavaroita... *monologia jatkuu*

Pesa-sama

Viesti Kirjoittaja Pesa-sama » Su Loka 10, 2004 14:39

Minulle tämä on maksanut tasan nolla euroa :D
Eikun pirulainen, maksoin euron, kun unohdin buusilipun, kun menin Andorraan kattomaan animeparaatia Japaniolaisen elokuvan festivaaleilla. (Olin vielä pahis ja menin lastenlipulla. :twisted: )

Animeni ja mangani lainaan kavereilta tai katon niitä niiden kanssa. Ainoan mangani sain synttärilahjaksi niiltä samaisilta kamuilta. Olikohan se vihje tyyliin "näitä voi myös ostaa, ei tartte aina lainata"? NOh, jos olikin, niin minä en ymmärtänyt. :D
Why can't we just look the other way
Why can't we just play the other game

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Su Loka 10, 2004 16:04

Noh kyllä siihen saa kulumaan vaikka kuinka paljon rahaa. Esim vähän aikaa sitten ostin Appleseed kuvan kokoa 88 x 68 cm. Kuva plus kehykset ja lasi on yhteensä noin 100€

Seuraavana olisi vuorossa Last Exile (79 x 109 cm) jolle pitää myös teetättää kehykset plus lasi. Siihenkin menee suurinpiirtein sama määrä rahaa kuin Appleseed kuvaan.

Kuva

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Ma Loka 11, 2004 09:46

Teetätät kehykset julisteille? :shock: Vau :!:

Minkäslaisista kehyksistä on kyse? Eikö ihan vain kaupan peruskehykset riittäisi? Tai voihan noita itsekin rakennella suhteellisen helposti (ainakin kun kehykset pysyvät yksinkertaisina).
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ma Loka 11, 2004 12:05

Cir kirjoitti:Teetätät kehykset julisteille? :shock: Vau :!:

Minkäslaisista kehyksistä on kyse? Eikö ihan vain kaupan peruskehykset riittäisi? Tai voihan noita itsekin rakennella suhteellisen helposti (ainakin kun kehykset pysyvät yksinkertaisina).
No kyseinen liike jossa kehykset teetätän on liike nimeltä inter-art
http://www.inter-art.fi/ Ja kyseessähän ei ole perus julisteet ainakaan Appleseedin kohdalla koska se ei ole painettu tavalliselle paperille vaan paksulle pahvia muistuttavalle paperille. Eli aika jytyä paperia sanoisin :wink:

Ja ne on teetettävä koska tuota kokoa (88 x 68 cm) kehystä ei ole löytynyt mistään kaupasta mistä niitä olen etsinyt joten valitettavasti päädyin tuollaiseen ratkaisuun. Mutta silti kuva on todella upea ja siksi ansaitsee kehykset korostuakseen.

Niiden on korostuttava siksi että ne tulevat toimimaan sisustuselementteinä kämpässäni :wink:

Casandara

Viesti Kirjoittaja Casandara » Ma Tammi 03, 2005 23:51

Joudah kirjoitti:En tiedä, haluaisiko kukaan tuollaista, etenkin jos on ensin laskenut harrastukseensa panostamansa summan ja miettii sen jälkeen, montako etelän reissua niillä olisikaan saanut aikaan puhumattakaan jääkaapin täyttämisestä.
Siksipä minä teenkin etelän matkoja _joilla_ kartutan kokoelmaani taasen uusialla taidekirjoilla. Toisaalta minua juurikin tuolla etelänmailla puraisi otakukärpänen tai auringon(laskun-maan-)pistos mikä lienee, yli kymmenen vuotta sitten.

Joten kokoelmani arvo ylittää varsinkin tuon isoimmankin summan.. Jos nyt laskee jo viime vuoden "totoro-laskut" niin pelkkään ghibli kraasään meni noin 500 eetä ^.^' Sitten suomalaisiet albumit tuli ostettua ja riittävästi muutakin. Tosin nyt olin myös töissä taasen puolet vuodesta.
Kyllä se isoin menee varmasti vuodessa, vaikka etelän lentoja ei laskisi mukaan. Niin kiitos vaan "rikkaalle" äitsykille, joka vyötä kiristää ja minun harrastuksiani rahoittaa tai ainakin tukee.
"Saan olla niin omituinen, kuin ikinä haluan!" - Jean M. Untinen Auel

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Tammi 04, 2005 00:08

Kehyksistä voisi kyllä sietää kuulla lisääkin. Vakiokehyksien ongelma on että ne ovat niin julmetun painavia, vaatii infernaalisia keinoja saada ne pysymään seinällä.

Eli onko kokemuksia kevytkehyksistä tai onko kukaan laminoinut mitään julisteita esimerkiksi?
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Ti Tammi 04, 2005 00:50

Me olemme käyttäneet julistelistaa. Sitä myydään metrin pätkissä halvalla ja siitä saa katkottua saksilla haluamansa pituisia pätkiä.

Lista sopii hyvin jos kehykseksi riittää musta lista julisteen ylä- ja alareunoihin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”