Fangirls and -boys?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Oletko fangirl tai-boy?

En, en edes tiedä mistä puhut
15
10%
En, kaikki hahmot ovat tasavertaisia silmissäni
5
3%
Noh, hieman...
53
37%
Hieman enemmän kuin hieman...
43
30%
Toivottomasti!
29
20%

Ääniä yhteensä: 145

RevyFan

Fangirls and -boys?

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ke Kesä 11, 2008 23:43

Jooh, että näin. Eiku pompahti vaan mieleeni et vois tehä äänestyksen aiheesta, koska kyseiset termit kuitenkin mangassa ja animessa tuttuja. :wink: Ja haulla en tästä ketjua löytänyt, jos sellanen on ollut niin pahoittelen.

Eli kysymys siis kuuluu onko jokin hahmo ylitse muiden? Eli oletko fangirl tai fanboy.

Äänestämään ja vaikka muutenkin valottamaan kohdetta ja hekuttamaan ja silleen... :D

Noh, itse vastaan rehellisesti: Toivottomasti! Säästän teidät kuitenkin syvällisemmältä kertomukselta, ainakin vielä. :)
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Kakure

Re: Fangirls and -boys?

Viesti Kirjoittaja Kakure » To Kesä 12, 2008 11:22

Tottakai eräät hahmot ovat ylitse muiden. Animen ja mangojen hahmosuunnittelu toteutettu lähes aina niin kierolla tavalla että jokin seikka saa vain pitämään tiety(i)stä hahmo(i)sta enemmän. Liekö myös hahmojen sovellettavuus muuhun tärkeä tekijä (doujinsheihin [eli hentaiksi] tai muuhun vastaavaan), jolloin hypettämiseltä ei voi välttyä.

Salakavalaa mutta niinkin kummallista miksi fanipojat pitävät lähes samoista hahmoista. :)
"Come over here stalker, let's have a little chat"

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » To Kesä 12, 2008 14:54

Mitä vikaa on suomenkielisissä sanoissa "fanipoika/tyttö"?

Itse kysymykseen, luonnollisesti aina löytyy hahmoja, jotka ovat lähempänä sydäntä kuin toiset, mutta on eri asia miten innokkaasti omaa fanitustaan kehtaa tuoda esiin.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » To Kesä 12, 2008 16:07

Ehkä hieman. En varsinaisesti fanita niinkään tiettyjä hahmoja vaan ennemmin tiettyjä hahmotyyppejä (hiljaiset, lyhyt hiuksiset ja silmälasipäiset tytöt ovat hyvin lähellä sydäntäni), mutta on toki sellaisiakin hahmoja joista pidän ihan muutenkin. Tämä fanittaminen ei kyllä ilmene kovin räikeästi, vaan lähinnä keräilen itsekseni kuvalaudoilta kuvia suosikkihahmoistani joita sitten katselen aina sillon tällöin.

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » To Kesä 12, 2008 17:21

Njuuh, no aattelin tota otsikkoa itsekkin, jotenki vaan en tykkää suomennoksista... xD

Ja nooh, tottahan tuo että jotkut hahmot vaan on sellasia helpommin fanitettavia. Ja Kakure mainitsi hahmojen sovellettavuuden, (eli käytön hentaissa) mikä sen oman suosikin kohdalla ärsyttää sanoinkuvaamattoman paljon muuten. = / Mutta toki juuri senkin takia joku saattaa jostain pitää, meitä on moneksi.
Kill ´em all, baby!

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Su Kesä 15, 2008 13:18

Noh laitoin että kaikki ovat tasavertaisia, koska en nosta yleensä yhtään hahmoa muiden yläpuolelle, pidän kaikkia sarjan hahmoja aivan yhtä tärkeinä, ja valitettavasti usein meneekin niin että sen takia en ehkä ymmärrä siten miten jotkut jaksavat ihailla jotain hahmoa yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Omasta mielestäni pitäisi ihailla koko sarjaa, ei yhtä hahmoa. Mutta juuh, enpä perustele lisää kun en oikein tiedä miten perustelisin, ei vain ole mitään niin ihmeellisen hienoa hahmoa tullut vielä vastaan että olisi ollut jotenkin parempi kuin joku muu. Piste. 8)
:3

Akita Inu

Viesti Kirjoittaja Akita Inu » Su Heinä 27, 2008 16:04

Vastasin "Toivottomasti!" sillä se on aika lailla totta. On monia hahmoja, joista tykkään, jokaisesta sarjastahan nyt joku löytyy melkeinpä, mutta on niitä joista olen tykkäillyt jo hyvin pitkään ja jotka nostan jalustalle muiden ylitse. Joskus en pysty hillitsemään itseäni enkä fangirlkohtauksia, vaan hehkutan ehkä yli äyräidenkin ja ne, jotka sattuvat olemaan kuulolla/kuuntelemassa, joutuvat kärsimään :'D Fanityttöily näkyy muutenkin ihan vaikka vain siinä, että huoneeni seiniltä löytyy kuvia suurimmista suosikeista. Enkä koskaan kyllästy puhumaan niistä ja kaikki mikä niihin liittyy, kiinnostaa.
Omasta mielestäni pitäisi ihailla koko sarjaa, ei yhtä hahmoa.
Mutta jos se yksi hahmo on vaikkapa syy siihen, että kiinnostuu jostakin sarjasta, eihän siinä mitään pahaa ole. Voihan se sarja kiinnostaa ihan muutenkin, juonen taikka muun sellaisen takia, mutta siellä vain sattuu olemaan se suurta ihastusta aiheuttava hahmo, joka väkisinkin kiinnittää eniten huomiota. Silloin ei mielestäni ole mitään hätää, jos jaksaa katsella/lukea sarjaa silloinkin, kun se oma suursuosikki ei esiinny vähään aikaan. Tähän nyt sopisi omalta kohdaltani esimerkiksi Sesshoumaru (ja Narakukin, oikeastaan) - heitä ei tosiaankaan jokaisessa animujaksossa tai pokkarissa näy ja silti luen sarjaa. Luonnollisesti mielenkiintoa on enemmän mukana silloin, jos Sesshy nättiä naamaansa näyttää tai Naraku hetkeksi vilahtaa mukaan.
Ja tuossa nyt tulikin vähän niitä suosikkeja, mutta ei, edes Sesshy ei ole se number one. Vaikka joskus ehkä saattoikin olla, mutta se oli ennen se. En edes muista milloin tykästyin, mutta jo kaaauankauan on kaikista hahmoista suosikkini ollut Sephiroth, Final Fantasy VII:sta. Eikä ole edes varsinainen animehahmo, vaikka onkin animepätkässä mukana ollut. Mutta hahmo joka tapauksessa ja todella ihana sellainen, ihan joka kantilta - ulkonäöllisesti ja henkilöhistorialtaan. Siinä vain on liian paljon kaikkea kiehtovaa. ~

neo-shaman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neo-shaman » Su Elo 03, 2008 14:00

En varsinaisesti, mutta kyllä joissain sarjoissa on se hahmo joka on yli muiden [Fruits Basketin Shigure :33]. Varsinaisesti kuitenkin fanitan sarjaa enkä hahmoa. Joissain sarjoissa se tietty hahmo saa lukemaan eteenpäin, ja tykkäämään koko sarjasta... Nyt ei tule mieleen mitään tälläistä tapausta henkilökohtaisella kokemuksella, mutta varmasti on käynyt niin ^__^

Blueberry lady

Viesti Kirjoittaja Blueberry lady » La Elo 09, 2008 21:23

Kyllä, toivoton tapaus...
Naruton Kakashin takia katsoin 3 kertaa putkeen 101 episoden hänen takiaan :D :oops:
A flat chest is a status symbol!!!

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ma Elo 11, 2008 01:22

Hmm, aika jännä miten monet sanovat että täytyis fanittaessaan fanittaa koko sarjaa. = / Mulla on aika usein joku tietty jota seuraan enemmän kuin muita, varsinaisen fanituksen kohteeksi yltänyt vain yksi tosin, jonka tapauksessa itse sarjakin on kyllä suosikkini. Emt, mun mielestä hahmot kuiteski selvästi yksilöitä, sarja taas suurempi kokonaisuus. Joten helpommin keskittyy johonkin hahmoon. Ehh, tiedä sitten oliko järkeä. xD Mutta voisin vaikka verrata sarjoja johonkin bändiin, mulla taas on siinä se että tykkään silloin bändistä, en kenestäkään sen jäsenestä erikseen, koska hyvään musiikkiin vaaditaan kaikkien jäsenten onnistuminen. Kun monilla saattaa joku jäsen olla se kohde. Ok, nyt karkaa taas juttu...
Kill ´em all, baby!

Zelman

Viesti Kirjoittaja Zelman » Ma Elo 11, 2008 21:30

Tottakai täytyy olla jokin hahmo, edes yksi joka on ylitse muiden kaikista animu/mangu sarjoista! Voisin sanoa, että elämäni olisi toivottoman tylsää jos minulla ei olisi edes mitään hahmoa jota päässäni karjua innosta aina kun edellämainittu hypähtää ruutuun.

Ja numero ykkönen fanituksessani on: Hitsugaya Toushiro! (Bleach- jos joku ei tiedä)
Om nom nom.. Omistan tästä hahmosta enemmän oheiskamaa, kuin on tervettä. <3_<3
RevyFan kirjoitti:Hmm, aika jännä miten monet sanovat että täytyis fanittaessaan fanittaa koko sarjaa. = / Mulla on aika usein joku tietty jota seuraan enemmän kuin muita, varsinaisen fanituksen kohteeksi yltänyt vain yksi tosin, jonka tapauksessa itse sarjakin on kyllä suosikkini. Emt, mun mielestä hahmot kuiteski selvästi yksilöitä, sarja taas suurempi kokonaisuus. Joten helpommin keskittyy johonkin hahmoon. Ehh, tiedä sitten oliko järkeä. xD Mutta voisin vaikka verrata sarjoja johonkin bändiin, mulla taas on siinä se että tykkään silloin bändistä, en kenestäkään sen jäsenestä erikseen, koska hyvään musiikkiin vaaditaan kaikkien jäsenten onnistuminen. Kun monilla saattaa joku jäsen olla se kohde. Ok, nyt karkaa taas juttu...
Ei, ei. Minä tajusin tästä hyvin paljon ja olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä.
Myös neo-shamanin selitys on minulla sama, en voi oikeastaan fanittaa ketään yksittäistä hahmoa sarjasta jos en tykkää koko sarjasta. Minun tulee tykätä jonkin verran sarjan ideasta ja toteutuksesta jotta voisin alkaa ketään hahmoa fanittamaan. Tosin joskus sarjan idea jää vähän kalpeammaksi taka-alalle, jos siihen on osattu keksiä jokin todella viehättävä hahmo.

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Ti Elo 12, 2008 00:58

Niin no toki edes jonkunmoinen tykästyminen sarjaankin on kai oltava, tuskin sieltä ketään hahmoa nousee jollei kestä katsoa sarjaa ekaa jaksoa pidemmälle. xD En tiedä sitten, eipä liene sattumaa että sarjoista joista olen tykännyt kaikkineen on myös löytynyt cooleimmat hahmot, joten menevät kyllä käsi kädessä hiukan, sarja ja hahmot.
Kill ´em all, baby!

-Dist

Viesti Kirjoittaja -Dist » Ti Elo 12, 2008 01:21

Toivottomasti :<. Shanassa on vaan sitä jotain. En osaa yhtään perustella tosin mitä n.n.

Minun tapauksessani tosin en fanita ko. sarjaa vaikka Shanaa kylläkin. Vaikka Shakugan no Shana oli mahtava sarja, toka tuotantokausi oli melkein pelkkää filleriä. Minusta Yoshidan ja Yujin välisen '' suhteen '' olisi voinut jättää kokonaan pois, itse asiassa tämä juuri ärsytti minua. Sarja olisi onnistunut hyvin pelkkänä shounen mättönä ( Ja tällöin toisen tuotantokauden olisi mahdollisesti voinut jättää kokonaan pois ) ilman mitään romanttisia suhteita yms.
Shanasta silti pidin ja kovasti, on tullut jo hankittua kaiken moista oheistavaraa Shanasta myös tässä näin D:.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

aurea

Viesti Kirjoittaja aurea » Ke Marras 26, 2008 12:42

Toivoton fanipoika olen. Jos sarjasta löytyy fanitettava hahmo niin kiinnostus sarjaa kohtaan kohoaa aika eksponentiaalisesti. En usko, että olisin pitänyt vaikka Lucky Starista niin paljon kuin pidin jos Kagami ei olisi ollut mitä oli, ja luonnollisesti Konata x Kagami vihjaukset eivät vaikuttaneet asiaan, eivät yhtään. Pitää sarjan kuitenkin lähtökohtaisesti olla "ihan hyvä", ja pelkästään ihan hyvä LS olisi vaan ollutkin ilman Kagamia -tuli varmaan jo selväksi.

Ja en edes yritä keksiä tähän mitään mukaintellektuellia selitystä. Pinnallista tai ei, näin se vaan menee omalla kohdalla. Harrastus tämä kuitenkin "vain" on ja hauskaa pitää olla - ainakin tietyn tyyppisten sarjojen parissa. En ihan joka sarjasta mitään fanituksen kohdetta edes hae, mutta varmaan itsestään selvää.

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ke Marras 26, 2008 16:06

Kyl sitä huomaa tällasta, kun joskus suuttuu, kun ne pilaa jonkun hahmon, josta oli todella kiinnostunu.
Spoiler: Baccano!
Esim. Baccanon Chane, ketutti kun ekaks se näytti samanlaiselta tappokoneelta kuin Rail Traceriki, mut sit niitten piti pistää se kompuroimaan ja melkeen häviämään Ladd Russolle, ja sit koko lopun ajan Rail Traceri nöyryytti sitä hännystelemällä sitä aivan tyhmillä rakkaudenosoituksilla (HEI MÄ NÄIN SÄ OLET AIKA COOL MÄ HALUUN NAIDA SUA EIKU SIIT SUT HUPS HAHA...) ja sit ne pisti Chanen johonki hellyydenkaipuuseen ja isyyskompleksiin ja sit sen muka piti retkahtaa ihan pakosti tällaseen "cooliin kaveriin", joka oli yltä päältä veressä.

Sit viimeiset minuutit toivoin että Rail Tracer kompastuis ja katkaisis niskansa. Tyhmä hahmo :(
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”