Japan Pop vai Animelehti?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anime vai Japan Pop?

Japan Pop
76
26%
Anime
85
29%
Kummatkin
102
34%
Ei kumpikaan, prkl
34
11%

Ääniä yhteensä: 297

parsaninja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja parsaninja » Pe Touko 02, 2008 23:59

Japan Pop on ihan kiva lehti, tilaamallahan se meikäläiselle tulee niin ei tarvitse tuhlata rahoja ja bensaa.
Animen minä ostan irtonumerona. Ihan kiva lehtihän tuo, vielä parempi kuin Japan Pop, mutta alkaa menettää tehoaan jostain syystä. Siltikin jatkan tämän ostamista uskollisesti.
Entä kumpi on parempi? Mielestäni ne ovat yhtä hyviä ja Japan Pop vain paranee. Samoin myös Anime-lehti ajoittain. Jatkan Japan Popin tilaamista ja Anime-lehden ostamista.

Teh_Rei

Off-Topic!

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » La Touko 03, 2008 05:51

Cebbo kirjoitti:Joo, no sittenhän se laitettaisiin ha'lla...「俺は」
Olet epäilemättä täysin oikeassa! Itsehän translitteroin tuon fraasin aivan väärin ja wannabe-otakun leima ohtassa seison korjattuna ^__^' japanin kieli - vakavaa liiketoimintaa!
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » La Touko 03, 2008 09:35

Höm, Anime!! Kerran meinasin ostaa Japan Poppia yhden numeron, mutta se oli muistaakseni kuitenkin aika kallis? Siis ei mikään sikamaisen kallis, mutta silti.
Whkä joku päivä?

En nyt osaa määritellä, että kumpi lehti on parempi, mutta Animea tilailen siksi nyt ainakin, että se oli sillä hetkellä suunnilleen ainut animeen/mangaan perustuva lehti.
Muff'n~

bakteeri

Viesti Kirjoittaja bakteeri » Ke Touko 14, 2008 21:01

Vaikka ostankin molempia, niin päätin, että Japan Pop on parempi. Siitä ainakin huomaa, että tekijät ovat alan harrastajia, mutta toisaalta Animessakin on ajoittain ihan mukavaa luettavaa. Molemmissa keskitytään kyllä liian paljon suomijulkaisuihin, mikä on tietysti ymmärrettävää, mutta itse kaipaisin enemmän juttua vaikka uusista sarjoista tai tuoreista enkkujulkaisuista. Mutta kaikkea ei voi saada, kun skene on Suomessa vielä varsin nuori.

Silti Animelle plussat siitä, että antoivat Welcome to the NHK -mangalle 5/5, kek :3

anna_animefan91
Viesti:

japanpop vai anime lehti

Viesti Kirjoittaja anna_animefan91 » Ma Touko 19, 2008 23:14

Luen kumpaakin, mutta tilaan JapanPoppia. :) Molemmat ovat hyviä

Yoshiko

Re: Japan Pop vai Animelehti?

Viesti Kirjoittaja Yoshiko » Ke Touko 21, 2008 15:51

Noh, Anime.
On kylläkin väärin, että sanon näin, koska en ole vielä tutustunut ollenkaan Japan Popiin.. Olen selaillut vain. Animelehteä olen taas tilannut syksystä asti, ja lukenut ennen sitä.

sazuki-chan

Viesti Kirjoittaja sazuki-chan » Ke Touko 21, 2008 16:43

Japanpop on minusta parempi, koska siinä on ehkä paremmat aiheet ja se on laajempi. En tilaa, mutta haluaisin jos vanhemmat suostuisivat, prkl. Ostelen irtonumeroina joskus. Animekin on hyvä, mutta se tuntuu pyörivän niin vain animen ympärillä, japanpop taas kaiken japanilaisen. :D Animelehdessä minua myös häiritsee, kun se ei ole kiiltäväpinaista. En kyllä sen takia todellakaan tykkää enemmän japanpopista.

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » To Touko 22, 2008 17:04

Molemmat. ^^ Jos pitäisi toinen vain valita, niin sitten varmaan Anime. Mutta kun kerran saa olla ahne ja ottaa kaiken niin sitten teen niin. 8D
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

ThunderBeer

Re:

Viesti Kirjoittaja ThunderBeer » Su Touko 25, 2008 18:53

pakkkun kirjoitti:Animelehti on tullut tilauksena vuoden alusta, sitä ennen olen säännöllisesti ostanut irtonumeroina. Anime on ihan OK lehti, mutta toisinaan kirjoituksista paistaa tietämättömyys ikävästi läpi.
Uudet tukevat kannet ovat hyvät ja kannet ovat muutenkin hyvän näköiset. Animen nettisivut ovat viimeaikoina toimineet alaarvoisesti -jos ollenkaan- , ei liity lehden laatuun, mutta asiakaspalveluun kyllä.

Japan Pop on mielenkiintoinen uusi tuttavuus, joka tuntuu painottavan animen ja mangan lisäksi myös japanilaista populaarikulttuuria (nimestäkin huomaa), aihe ei kyllä henkilökohtaisesti minua pahemmin
kiinnosta. Olen Japan Popia ostanut irtonumeroina pari kappaletta ja tilaaminenkin on käynyt mielessä, noiden tilaaja lahjojen takia. Kirjoituksien laatu on mielestäni melko hyvä -ainakin Animeen verrattuna- , ainakin suuri osa kirjoittajista ovat pitkänlinjan harrastajia, siis kokemusta löytyy.
Japan Pop muistuttaa vieläkin tyylillisesti huomattavan paljon kilpailijaansa, mutta mikäs siinä kun se näyttää toimivan. Kansien puolella taas nuo j-rockkarit eivät oikeen innosta, mutta paperi on kuitenkin aikakausilehtimaista, joka ehkä on mukavampi, kuin Animen.--
Mm, itse tilasin ja pidin Anime-lehteä pitkään parempana, vieläkin tuntuu tilaus olevan voimassa vaikka kyllä on valitettavasti Anime-lehden laatu huonontunut roimasti. :/ Aivan, hienojen kansien ja mielenkiintoisten aiheiden mielenkiintopläjäys lattanee sinne vessan lattialle, kun artikkelit onkin vain epämääräistä pölinää jossa melkein toistetaan vain samaa.

Netti sivut ah, on kuin hakkeripirun iskusta kärsineet, etusivulle pääsykin on ylivoimaista saati sitten harvoin onnistunut kommentointi. Uusia arvosteluja on odotettu puolikin vuotta vaikka uusia lupailtiin tulevan "piakkoin" ja aikaa siitäkin lupauksesta on jo yli 4 kk. :/

Anime-lehden viimeinen möläys oli nro 26 kannessa ollut Naruto ja sen vieressä "Hulttio ninja saapuu Suomeen". HAH HAH. Naruto on ollut Suomessa pitkäänkin eikä tuo "hulttioninja" ollut mitenkään järin mahtava älynpläjäys. Ja harmittavaksi asiaksi on jäänyt se, kun viime aikoina lehti on keskittynyt suurimmalta osin suomennosten arvosteluun jotka aloitetaan melkein heti siitä ekasta numerosta. Arvosteluista paistaa rivien välistä lukemalla tietämättömyys ja myös joissain on näkynyt hivenen puolueellisuutta. Uusin nro 27 olisi jäänyt suureksi pettymykseksi ilman nimikekorjausta. Offisu Leidi on pääosin ollut turhaa sivun hukkausta, mutta nro 27 oli hauskaa luettavaa, katkera maku jäi kun ei ollut edes Leidin alunperin kirjoittama. J-Metalli-artikkeli oli ilman minkäänsortin hämmästystä täysi fiasko ja pettymys. Lisäksi lehden aiheina ja arvosteluissa tuntuu pyörivän koko ajan samat jutut.

Anime-lehden nro 26 asti olen irtonumerona ostanut Japan Popia. Hieman eroja, mutta suurimmalti osin se tärkein oli se että nyt näkyy että ihmiset tietää mistä puhuu. Ja ihanaa vaihtelua lehdessä on tuo että siellä on muutakin kuin suomennosten arvosteluja ja "otaku"-höpinää eli lehti on painottunut astetta enemmän japanilaiseen populaarikulttuuriin, kuin Anime-lehti. Karkeasti sanottuna Japan Poppia kun on tullut nyt luettua usean otteeseen niin pitkän tauon jälkeen Anime-lehti nykyisellä tasollaan tuntuu ihan pikkulasten lehdeltä, sillä se tuntuu liikaa keskittyvän ihan pienempiin lukijoihin. :/

Näin ollen, valitsin Japan Popin.
Onneksi olen olio. x3

Avanta

Viesti Kirjoittaja Avanta » La Kesä 14, 2008 17:29

Anime-lehteä olen ostanut alusta asti, eli sitä tulee edelleen luettua, mutta JapanPop-lehdestä luen kaupassa yleensä Jmusiikkijutut. Kukkarollekun ei tee hyvää kahden lehden ostaminen, niin tyydyn toiseen ^.^
Hyvältä lehdeltä JapanPop vaikuttaa, mutta pidän enemmän kyllä Anime-lehdestä. Molemmissa lehdissä on aika paljon samantapaisia juttuja, joten JapanPop ei mielestäni niin kummasti Animesta eroa.

Kuulin joskus huhun, että Anime-lehti ja JapanPop yhdistyisivät yhdeksi lehdeksi. Onko huhulla mitään perää?

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » La Kesä 14, 2008 19:35

Verethquantel kirjoitti:Kuulin joskus huhun, että Anime-lehti ja JapanPop yhdistyisivät yhdeksi lehdeksi. Onko huhulla mitään perää?
Ei.

Itse ainakin ennemmin ammun omaan jalkaani kuin harkitsisinkaan menemistä takaisin saamaan kelkkaan Ecchi-Townin väen kanssa.

Mauno Joukamaa
2. päätoimittaja
Japan Pop

BakaNeko

Viesti Kirjoittaja BakaNeko » Su Kesä 15, 2008 00:12

Vastasin Animelehti, koska olen sitä tilannut jo niin kauan että olen tottunut siihen. Nimi Japan Pop muutenkin hiukan harhaanjohtaa ainakin minua, koska siitä tulee ekana mieleen J-pop, vaikka pelkästä musiikista kyseisessä lehdessä ei tosiaankaan ole kyse. :D Pidän Animelehden sisällöstäkin ja jotenkin koko lehti vain vetää minua puoleensa. Voi olla, että joskus tulevaisuudessa alan tilaamaan Japan Poppia(kin). :3
The last love song on this little planet ❤

Anemita
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anemita » Pe Elo 29, 2008 22:23

Kummatkin irtonumeroina.

Ostan kiinnostavimman lehden, esim. jos Japan Popissa on juttua Fushigi Yuugista ja Animessa ei, niin sitten mä tietenkin ostan Japan Popin. Ja jos sattuisi olla toisinpäin, niin ostan Animen.

:]

Momiji

Viesti Kirjoittaja Momiji » Pe Syys 05, 2008 15:23

Tykkään lukea Japan Poppia enemmän, koska siinä on ehkä aiheet jotka kiinnostavat minua enemmän. (Yksinkertainen perustelu)

RevyFan

Viesti Kirjoittaja RevyFan » Pe Syys 05, 2008 21:08

Japan poppia en ole juuri edes vilkaissut, ja Anime-lehteä ei lue mikään, nimeksi sopisi paremminkin otaku-lehti. = /
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”