Japan Pop vai Animelehti?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Anime vai Japan Pop?

Japan Pop
76
26%
Anime
85
29%
Kummatkin
102
34%
Ei kumpikaan, prkl
34
11%

Ääniä yhteensä: 297

Anon-tan

Japan Pop vai Animelehti?

Viesti Kirjoittaja Anon-tan » Ma Huhti 28, 2008 10:22

Kumpaa itse luet, ja miksi se on sinusta parempi? Itse ostan molempia irtonumeroina, mutta se käy kyllä kukkaron päälle, joten nyt pitäisi varmaan päättää, että kumpaa sitten jatkossa ostelen... Tällä hetkellä kallistun ehkä enemmän Japan Popin puolelle, koska vaikka aiheet ovatkin suurilta osin samat Animelehden kanssa, niin monet jutut ovat mielenkiintoisempia ja kirjoittajat tuntuvat asiantuntevimmilta... Molemmissa keskitytään kyllä mielestäni liikaa suomijulkaisuihin. (Sivuhuomiona ajattelin ostaa Otaku-lehteä, mutta en tiedä voiko sitä ostaa muualta kuin Fantasiapeleistä, koska Fantsu on aika kaukana) Mutta toistaiseksi ostan molempia.

dawningday

Viesti Kirjoittaja dawningday » Ma Huhti 28, 2008 10:29

Minä olen tilannut Anime-lehteä melkeinpä alusta asti, vain ihan muutaman ensimmäisen numeron olen ostanut irtonumerona. Japan Popista minulle lähetettiin se näytenumero ja tarkoituksena oli alkaa tilata myös kyseistä lehteä, mutta se vain jotenkin jäi. Välillä tulee selattua kaupassa, jos lehtihyllyssä sattuu näkymään, mutta en ole ajatellut irtonumeroita ostaa (ellei jossain numerossa sitten satu olemaan jotain erityisen kiinnostavaa juttua). Kummatkin lehdet vaikuttavat oikein hyviltä ja ansaitsevat hatunnoston. Minun ääneni menee Anime-lehdelle, vaikka sen taso onkin laskenut jonkin verran tässä viime aikoina. Hyvä lehti silti edelleen :)

Fullmoon_

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ma Huhti 28, 2008 16:06

Niinpä olen minäkin tilannut jo pitkään Anime- lehteä, joten olen kai enemmän tottunut siihen, mutta nyt kyllä ostan Japan Pop piakin, joten luen molempia, mutta kuitenkin aika paljon samaa asiaa noissa molemmissa.. Mutta Japan Pop lehdessä on kyllä silti tukevammat kannet ja sivut. ^^

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Ma Huhti 28, 2008 16:26

Köyhä mies ilmoittautuu: En tilaa kumpaakaan, enkä niiden laadustakaan mitään tiedä, prkl!

pakkkun

Viesti Kirjoittaja pakkkun » Ma Huhti 28, 2008 16:54

Animelehti on tullut tilauksena vuoden alusta, sitä ennen olen säännöllisesti ostanut irtonumeroina. Anime on ihan OK lehti, mutta toisinaan kirjoituksista paistaa tietämättömyys ikävästi läpi.
Uudet tukevat kannet ovat hyvät ja kannet ovat muutenkin hyvän näköiset. Animen nettisivut ovat viimeaikoina toimineet alaarvoisesti -jos ollenkaan- , ei liity lehden laatuun, mutta asiakaspalveluun kyllä.

Japan Pop on mielenkiintoinen uusi tuttavuus, joka tuntuu painottavan animen ja mangan lisäksi myös japanilaista populaarikulttuuria (nimestäkin huomaa), aihe ei kyllä henkilökohtaisesti minua pahemmin kiinnosta. Olen Japan Popia ostanut irtonumeroina pari kappaletta ja tilaaminenkin on käynyt mielessä, noiden tilaaja lahjojen takia. Kirjoituksien laatu on mielestäni melko hyvä -ainakin Animeen verrattuna- , ainakin suuri osa kirjoittajista ovat pitkänlinjan harrastajia, siis kokemusta löytyy.
Japan Pop muistuttaa vieläkin tyylillisesti huomattavan paljon kilpailijaansa, mutta mikäs siinä kun se näyttää toimivan. Kansien puolella taas nuo j-rockkarit eivät oikeen innosta, mutta paperi on kuitenkin aikakausilehtimaista, joka ehkä on mukavampi, kuin Animen.

Yhteenvetona en kyllä osaa sanoa, että kumpi oikeasti parempi. Anime-lehti on se millä alotettiin ja on vieläkin ihan hyvää luettavaa monista puutteista huolimatta. Japan Pop on uusi ja kehittyvä, vanhoine tuttuine kirjoittajineen (tietysti uusia tuttavuuksia seassa), mielenkiintoista nähdä millainen lehti tästä kehkeytyy.
Valitsen kummatkin.

silverynova

Viesti Kirjoittaja silverynova » Ma Huhti 28, 2008 17:20

JapanPopia luen ehkä hitusen mieluummin sen vuoksi että se käsittelee tuota Japanin kulttuuripuolta enemmän kuin Anime-lehti. Molemmista silti tykkään ja kumpaakin tilaan. Ei voi olla liikaa lukemista :D

soinap

Viesti Kirjoittaja soinap » Ma Huhti 28, 2008 17:41

Itse en tilaa kumpaakaan ja hyllyssänikin komeilee vain yksi Anime lehti. Kaverilla lukaisin tuota Japan Poppia. Molemmista pidin kovasti, ainakin nyt kun on tutustunut yhä enemmän mangan ja animen maailmaan, on ymmärtänyt ja jaksanutkin lukea kaikki jutut :) Juttua löytyy ja mielenkiintoisia arvostelujakin on. Laitoin siis vastausvaihtoehdoksi "Kummatkin".

Yolko

Viesti Kirjoittaja Yolko » Ma Huhti 28, 2008 19:41

Sanoisin että 'kummatkin'.
Anime-lehteä olen tilannut ihan ihkaensimmäisestä numerosta lähtien, hiphei, mutta Animen uudistuksien jälkeen ja parin irtonumerona ostetun JapanPopin jälkeen kyllä tekisi mieli vaihtaa jälkimmäisee. Kirjoitusvirheitä [kyllä nyt pelkästään japanilaista kulttuuria käsittelevän lehden pitäisi musiikkijutuissaan ottaa selville edes sen verran, miten bändin nimi bändin itsensä mielestä pitäisi kirjoittaa] ja tietämättömyyttä Anime-lehdestä löytyy ja erityisesti jäin kaipaamaan Tekno-Kekkoa. Myös sarjakuvat ovat JapanPopissa parempia - tai ainakin enemmän minua miellyttävämpiä - joten tällä hetkellä kyllä tekisi mieli vaihtaa, vaikka Anime-lehdestä onkin vaikea luopua niin pitkän yhteiselon jälkeen. Mutta en ole vielä saanut vaihdettua, ehkä sitten vuoden lopussa kun tilaus loppuu. Jotenkin tuntuu niin turhalta lukea kumpaakin, kun täällä pienessä Suomen skenessä kuitenkin käsittelevät lähestulkoon samoja asioita, jopa sarjoja ja niin edespäin. Mutta kummatkin lehdet ovat melko hyvälaatuisia, siksi en halua pahemmin haukkua kumpaakaan.
"Mihi!"
Spoiler: リンックス
Mah AMVs Teh Arts [DA profile]

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Ma Huhti 28, 2008 20:57

Juuh, vastasin että ei kumpikaan.

Koska itse tykkään lukea mangaa ja katsoa animea, ei niin kiinnosta tuo muoti hömpötys tai musiikki. Että ihan pääasiassa jos pysytään.

Sen verran mitä haluan tietää niin löydän kyllä netistä ;)
:3

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Ti Huhti 29, 2008 02:40

Uusi Animelehti on yllättänyt laadullaan (se yksi välivaiheen pelinumero nyt oli kauheata jöötiä)! Toisaalta JapanPopkin toki on asialehti.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Cebbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cebbo » Ti Huhti 29, 2008 09:27

Pavez kirjoitti:Köyhä mies ilmoittautuu: En tilaa kumpaakaan, enkä niiden laadustakaan mitään tiedä, prkl!
Melko sama homma, mutta olen kuitenkin ostanut pari irtonumeroa Animelehteä. Ihan ok lehti kieltämättä, mutten näillä näkymin ala tilaamaan.
---
@Teh_rei
Näin ohimennen, tuli vaan mieleen mitä "orewa" allekirjoituksessasi meinaa? En löytänyt merkitystä mistään. :/ Ei kuulosta oikein adjektiiviltakaan.

Nadine

Viesti Kirjoittaja Nadine » Pe Touko 02, 2008 11:08

shounen kirjoitti:Juuh, vastasin että ei kumpikaan.

Koska itse tykkään lukea mangaa ja katsoa animea, ei niin kiinnosta tuo muoti hömpötys tai musiikki. Että ihan pääasiassa jos pysytään.

Sen verran mitä haluan tietää niin löydän kyllä netistä ;)
Samma här. Tosin kyllä jonkun verran kiinnostaa japanilainen kulttuuri yleensäkin, mut ei niin paljon et siitä lukemisesta jaksaisi maksaa kun netistäkin löytyy ;D

KamiNari

Viesti Kirjoittaja KamiNari » Pe Touko 02, 2008 12:20

Itse luan anime lehtee, mutta mielestä jutut ovat melko samat kummassakin...

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Pe Touko 02, 2008 13:28

Cebbo kirjoitti: @Teh_rei
Näin ohimennen, tuli vaan mieleen mitä "orewa" allekirjoituksessasi meinaa? En löytänyt merkitystä mistään. :/ Ei kuulosta oikein adjektiiviltakaan.
OT, joo.. orewa; ore wa. Äijämäinen tapa sanoa 'minä olen'. Japanin kielessähän ei käytetä mitn sanavälejä, vaan kanat kirjoitettaneen pötköön.
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Cebbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cebbo » Pe Touko 02, 2008 17:39

Teh_Rei kirjoitti:
Cebbo kirjoitti: @Teh_rei
OT, joo.. orewa; ore wa. Äijämäinen tapa sanoa 'minä olen'. Japanin kielessähän ei käytetä mitn sanavälejä, vaan kanat kirjoitettaneen pötköön.
Joo, no sittenhän se laitettaisiin ha'lla...「俺は」

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”