Onko Naruto yliarvostettu?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Yliarvostettu?

Kyllä
246
56%
Ei
119
27%
En tiedä
73
17%

Ääniä yhteensä: 438

Sakurachan

Onko Naruto yliarvostettu?

Viesti Kirjoittaja Sakurachan » Pe Tammi 11, 2008 12:25

Sorry. :D Mutta olen miettinyt tätä asiaa kauan ja onhan Naruto aika tunnettu sarja, joten kysynkin: Onko Naruto yliarvostettu? Jos olet sitä mieltä, että ei ole, niin kerro ihmeessä miksei. Olen ihmeissäni tämän sarjan suuresta suosiosta, kun siitä, mitä olen lukenut ja katsonut, jäi käteen vain keskinkertainen ja geneerinen shounen-sarja. Poika haluaa mestariksi jne. jne. Joten mikä siitä tekee niin erityisen? Hahmot? Ei niissäkään minusta paljon hurraamista ole. Tuntuu, että tämä on nähty jo monta kertaa ja itse olen siihen ainakin kyllästynyt. Fillereitä en ole katsonut, mutta en ole kuullut niistä faneiltakaan mitään hyvää. Joten miksi, oi miksi, Naruto on niin suosittu. Valaiskaa minua. D:

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Pe Tammi 11, 2008 13:56

Sakurachan kirjoitti:Joten miksi, oi miksi, Naruto on niin suosittu.
Koska ninjat on COOL.
Kuva

Anime on todella yliarvostettu, mutta mangasta tykkäämisen voin vielä ymmärtää.

Anime etenee hitaasti kuin mikä, ja fillerijaksot ovat puhdasta helvettiä. Kornius ja juonen typeryys nostavat usein päätään, eikä päähahmoista yksikään ole positiivisella tavalla huomiota herättävä.

Lumilintu

Viesti Kirjoittaja Lumilintu » Pe Tammi 11, 2008 17:58

Vastasin kyllä aika lailla samoista syistä kuin muutkin, mutta yhden asian haluan Naruton (animen) puolesta sanoa: siinä on aivan fantastiset musiikit.

Miusta Naruton suosio perustuu melko lailla samaan kuin vaikkapa Gravitationinkin suosio: hahmojen ihqutukseen. Kyllä mie ymmärrän, kyllä miekin tykkään, mutta miusta se on huono peruste pitää sarjaa oikeasti hyvänä.

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » Pe Tammi 11, 2008 18:59

Naruto ei ole yliarvostettu. Paikoin se on jopa aliarvostettu. Kertaakaan en muista kuulleeni kovinkaan vakuuttavia perusteluja sen haukkujilta.

Naruton manga ei ole turhaan saannut kiitosta monilta kriitikoilta, kuten kehunsa ansainneen Manga: the Complete Guiden kirjoittajalta, Jason Thompsonilta. Täytyy myöntää, että Naruto on välillä turhankin hidastempoinen, se käyttää melko useastikin ylikäytettyjä shounen-mangojen elementtejä (ninjaturnaus, pääpahis jne.), eikä se ole välttämättä kovin omaperäinen manga. Siihen kohdistuva inho kuitenkin perustuu kenties liian usein sen suosioon, kuten niin monen muunkin suositun sarjan kohdalla. Niissä tapauksissa usein tempaistaan tyhjästä perustelematontakin kritiikkiä.

Sen sijaan Naruton puolesta voi esittää useitakin perusteluja. Ensinnäkin sen hahmot ovat persoonallisia tai vähintäänkin pidettäviä (sitä osoittavat ne tuhannet fanipiirrokset, fanifiktiot ym. "ihkutukset"). Kaikki hahmot eivät ole niin tavanomaisiakaan, esim. Sakura ei ole se jokamangan herkkä itkutyttö, vaan hän ei tyydy jäämään kolmanneksi Naruton ja Sasuken tapellessa keskenään.

Naruton taistelut, tappelushounenin suola, on toteutettu komeasti. Vaikka ne välillä tuntuvat pitkittyvän, jännitystä ja suuria tunteita niissä piisaa. Naruton piirrosjälki on yllättävänkin yksityiskohtaista, tämmöistä jälkeä ei joka tusinashounenista löydy. Juoni Narutossa on monitasoinen, eikä se ole pelkkää matkaamista kohti pääpahiksen luo jatkuvasti tapellen matkalla olevia vihulaisia vastaan. Siitä löytyy vakaviakin elementtejä, joten ihan pelkkä lasten sarja tämä ei ole.

Naruton anime sen sijaan, jos ei yhtä hyvä kuin mangaversio, on sekin tasokasta shounenanimea. Tosin, fillereiden jälkeen ei Naruton animen taso ole palautunut sille entiselle paikalleen, mikä on aika surullista ottaen huomioon mangan viime aikaiset hienot juonenkäänteet.

Sanotaan se vielä kerran: Naruto ei ole yliarvostettu.

Kunimura

Viesti Kirjoittaja Kunimura » Pe Tammi 11, 2008 19:22

Vastasin että en tiedä. Paha mennä sanomaan mitään jostain mistä ei oikeasti tiedä juuri mitään. Luin ekan kirjan joskus ja se oli sitten siinä ja animea en ole katsonut koskaan.

Naruto kuitenkin kuuluu niihin sarjoihin joihin en edes halua tehdä lähempää tuttavuutta ja toistaiseksi kaikki asiat, joista olen kuullut narutardien sarjaa kehuneen, ovat olleet lähinnä luontaantyötäviä.

Toistaiseksi minua ei ole saatu ylipuhuttua tutustumaan sarjaan sen tarkemmin, joten sarja voi olla joko yli- tai aliarvostettu, sitä en osaa sanoa kun en sitä sen tarkemmin tunne.

Tsubasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tsubasa » Pe Tammi 11, 2008 19:48

Jos lähtee tällaisella asenteella, kaikki todella suosittu on yliarvostettua. Ainakin niiden korkeaotsaisten dissaajien mielestä, joita aina sikiää jostain kun jokin kohoaa suosiossaan muiden yläpuolella.

Jännintä kaikessa on kuitenkin se, että dissaus suunnataan usein aiheetta myös itse teokseen eikä sen faneihin, jotka ehkä kenties eniten ansaitsisivat dissausta... Aikoinaan naurettiin Dragon Ball Z -faneille, sitten Naruton faneille. Nyt kun narutadit ovat alkaneet suhtautua itseensä itseironisesti tähtäin on ilmeisesti siirtynyt jonnekin Kyoto Animationin suuntaan.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Pe Tammi 11, 2008 20:09

Naruto on todella aliarvostettu sarja kiitos sen fanien.

Joku veijari tahtoo jättää viestin tähän, mutta leveloidaan nyt sitten alemmas. Okei ei tuo aivan pidä paikkaansa sillä varsinainen syy sarjan aliarvostukseen on luonnollisesti wannabe-elitistit.

Narutohan on 21. millennian Dragonballi. Ennen Dragonball oli se THE SARJA, jota ei tietenkään saanut yksikään vakavasti otettava fani katsoa, koska sitähän katsoivat vain jenkkiläiset wnb-otakut. Mutta ah sitten tuli Naruto ja se on niin uskomattoman hieno sarja, että se synnytti jopa uuden sanan "narutardi." Tämä ovela sanaleikki oli luonnollisesti haukkumasana äänekkäille naruto-sarjan faneille. Ja tämä sana oli niin voimakas, että se tulisi leviämään kulovalkean tavoin kiveltä kiveltä. Ja kun puhun kivestä tarkoitan sitä pientä sientä, joka kasvaa aivan sen kiven vieressä. Sillä tämä sieni on todellisuudessa sikiövaiheessa olevan wnb-elitistin snorkkeli.

Oikeastaan on parempi, että unohdan koko naruton ja kerron lisää tästä eliöstä. Kuten siis jo totesin, niin wnb-elitisti on eräänlainen sieni, joka kasvattaa rihmastonsa suuren kiven juuressa. Lopulta tämä möykky sienirihmastoa on kasvanut tarpeeksi isoksi ja se kaivautuu maanpinnalle ja parahtaa rituaaliset sanat "bright light" ja muuttaa viereisen kiven alle asumaan. Harva näkee wnb-elitistiä tässä vaiheessa elinkaarta, mutta voin kertoa että se näyttää kissan kyökkimältä karvapallolta joka on vihreän hyytelön ja liman peitossa. Kaikki olisi maailmassa paremmin, jos nämä otukset eläisivät elämänsä loppuun saakka tuon kiven alla, mutta ei...

Ja sitten pääsemmekin takaisin itse asiaan. Eli kuten olin kertomassa, niin tosiaan aina uuden mahtimenestyssarjan noustessa sen nimi alkaa tosiaan kiertää kiveltä kivelle ja pian kaikki wnb-elitistit ovat sarjasta kuulleet. Ongelma on luonnollisesti siinä, että näissä sarjojen nimissä asuu valtava voima. Ne ovat nimittäin mitä mahtavinta myrkkyä tälle lajille. Aina silloin tällöin nimittäin käy niin, että wnb-elitistin uteliaisuus ei pysy kurissa ja hän tarttuu tähän sarjaan jonka nimen on kuullut ja jos otuksen aivoina toimivat sienirihmastot eivät ole tarpeeksi vahvat kuuluu suuri PUF-ääni, kun wnb-elitisti pamahtaa halki kuin kotelo ja sieltä kuoriutuu pieni ja kaunis, mutta joskin erittäin kovaääninen keijukainen, joka lentää pois sarjan pokkari käsissään sitä rintaansa vasten painaen.

Jokainen teistä varmasti ymmärtää, kuinka pelottava tämä ajatus on wnb-elitistien rodulle ja siksi sitä vastaan he tahtovatkin taistella kaikin mahdollisin tavoin. Nämä otukset vihaavat kaikkea, joka on ulkopuolisen kirkkaan valon tahraamaa ja siksi he suosivatkin vain ja ainoastaan teoksia, jotka he ovat leimanneet "undergroundiksi." Jokainen ansioituneempi tutkija varmasti ymmärtää, että näillä teoksilla ei ole mitään tekemistä todellisen 'undergroundin' kanssa vaan nuo leimat muodostuvat vain ja ainoastaan näiden otusten yksinkertaisen sienirihmastoaivoston harhoista.

Tästä viisas lukija jo huomaakin toisen seikan, joka leimaa tätä rotua ja sehän on tietysti englanti. Jostain oudosta syystä nämä otukset pitävät kyseistä kieltä suoraan japanilaisilta jumaliltaan tulleena.

No niin en halua vuodattaa tähän viestiin nyt kaikkea tästä rodusta. Voitte lukea aiheesta lisää wnb-elitisti -tietokirjastani, joka tullaan näillä näkymin julkaisemaan elokuussa vuonna 2010. Tässä viestissä siis ei ole läheskään kaikki materiaalini aiheesta.

Näistä seikosta päädymme siis lopulta seuraavaan huomioon: Naruto on aliarvostettu sarja, koska sitä dissataan vahvasti kyseisen sarjan fanien käytöksen takia. Vika ei siis todellakaan ole itse sarjassa vaan epämääräisessä maineessa, joka sen faneilla on. En toki väitä, että Naruto olisi mitenkään erityisen jumalainen sarja kaikessa mitä se tekee. Juoni on olemassa, mutta ei siinä sen ihmeempää sisältöä toki ole. Omasta mielestäni sarjan suurin vahvuus on sen hahmoissa. Nyt joku jo tuhahtelee kivensä alla, että "phyi ne hahmot on niinku tosi tylsii ja niinku ne on iha sama näkösii ja ne kaikki niinku löytyy jo jostai toisest sarjast ja niinku..." Joo toki toki, jos niin sanot, mutta tämähän ei ole estänyt näitä valtaisia ihmishahmoja löytämään omaa suosikkiaan sarjasta. Jännää on, että kyseinen lempparihahmo on yleensä jokin sarjan monista sivuhahmoista. Monet animet rakentuvat vain päähenkilönsä ja tämän palvonnan ympärille, mutta Narutossa fanit jakaantuvat suuriksi ryppäiksi eri hahmojen ympärille. Itseasiassa päähenkilöhän on todella rasittava teini, joka ei vain ymmärrä kuolla. Se heppu nyt vaan tarvitaan, että sarjalla on nimi ja se sitoo muut hahmot yhteen. Sarja ei siis ehkä ole erikoinen, mutta se liikkuu kuin öljytty vessa lentokoneessa.

Jaja. Itseasiassa taidan kirjoittaa tämän viestin pohjalta kaksi kirjaa.

Enivei lapsukaiset. Naruto on aliarvostettu ja se tulee siitäkin huolimatta jyräämään teitin! Voi sitä häpeää! Minä menen nyt hakemaan popkorneja ja etsimään sopivan baywatch-pelastajan korkean tuolin, josta voin tarkkailla kärsimystänne ja nauttia.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Sakurachan

Viesti Kirjoittaja Sakurachan » Pe Tammi 11, 2008 20:39

Sarjan fanien tekemisistä en ole kiinnostunut, mutta mielestäni sarja ei ansaitse osakseen tullutta palvontaa ja maasta taivaaseen ylistystä. Minä olen jopa *gasp* tutustunut sarjaan ja mielestäni se ei ehkä ole huono, mutta en löytänyt siitä juuri mitään hyvääkään. Minulle se oli yksinkertaisesti tylsä. Ja kutsumalla Narutoa aliarvostetuksi vihjaa, että se ansaitsisi osakseen vielä enemmän arvostusta kuin jo tällä hetkellä. JOS harrastaisin ihmisten leimaamista "wnb-elitistiksi" ja muiksi, voisin panna merkille, että nämä Naruton innokkaimmat ihailijat sitä enemmän harrastavat, kun englanti on niin paljon hienompaa kuin suomi. Mutta eivät mielestäni fanit sarjaa pahenna, jos ei sarja itse itseään.

EDIT: Kyllä sitä ylistetään, sehän on sentään kenties suosituin tämänhetkinen anime Japanin ulkopuolella. Ennakkoluulot voivat johtua siitä, että kaikkia ei kiinnosta sellainen "jee, olen ninja"-meininki tai miten sitä sitten voisikaan kuvata. En kuitenkaan näe, miten Naruto voisi olla aliarvostettu.
Viimeksi muokannut Sakurachan, Pe Tammi 11, 2008 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Pe Tammi 11, 2008 20:55

Furinji kirjoitti: Tästä viisas lukija jo huomaakin toisen seikan, joka leimaa tätä rotua ja sehän on tietysti englanti. Jostain oudosta syystä nämä otukset pitävät kyseistä kieltä suoraan japanilaisilta jumaliltaan tulleena.

No niin en halua vuodattaa tähän viestiin nyt kaikkea tästä rodusta. Voitte lukea aiheesta lisää wnb-elitisti -tietokirjastani, joka tullaan näillä näkymin julkaisemaan elokuussa vuonna 2010. Tässä viestissä siis ei ole läheskään kaikki materiaalini aiheesta.
Jos tuo kirja sitten oikeasti julkaistaisiin, ostaisin sen taatusti. :D Tahtoisin tietää lisää näistä wnb-elitisteistä.

Ja sitten itse aiheesta.

En pidä Narutosta, mutta syynä eivät ole nämä ns. Narutardit ja heidän hypetyksensä. Tämä sarja vain ei ole minua varten. Kaikilla on omat lempisarjansa, tämä ei satu olemaan minun. Olen lukenut ja katsonut Narutoa, koska olen altistunut liikaa fanien ihkutukselle ja muulle ja tahtonut sitten ottaa selvää, onko tämä sarja nyt sitten niin hyvä kuin kaikki sen fanit väittävät. Mielestäni ei ole, mutta kuten jo sanoin Naruto ei vain ole minua varten. En pidä sen juonesta, enkä voi sietää sen hahmoja (kaverini on tosin saanut minut lähes pitämään Kakashista ja Irukasta). Minun makuuni suurin osa heistä on liian sekoja ja oudon näköisiä (*sanoo tyyppi joka rakastaa One Pieceä - sarjaa jossa on kaiken maailman neniä, arkkumiehiä ynnä muuta kummaa*). Eniten kuitenkin vihaan sarjan hahmojen ilmeilyä. O__O

Joten mielestäni tämä sarja on yliarvostettu - mutta se on vain minun mielipiteeni. Joku pitää Narutosta ja joku toinen (kuten minä) pitää jostain muusta. Ei kaikesta voi pitää.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Pe Tammi 11, 2008 21:16

Enemmän kuulen/luen ihmisten mollaavan Narutoa minkä ehtivät kuin kehuvan maasta taivaisiin. Mikä sitten syynä tähän, sitä en osaa tästä ihan noin vain selittää. Näin lonkalta heitettynä kävisi mielessäni, että jotkut eivät tykkää kyseisestä sarjasta ihan vain sen takia, koska jotkut fanittavat sitä minkä kerkeävät, tai sitten he eivät vain ole tutustuneet sarjaan pintaa syvemmin.
Toisaalta joitakin ei vain saata kiinnostaa ninjojen puussa hyppelyt ja päähenkilön kasvutarina idiootista kakarasta vähemmän idiootiksi teiniksi (ah, ja jos päähenkilö ei ole hieman yksinkertainen, niin sitten sen täytyy emottaa. näin se vain menee.. lue: puhun nyt Sasukesta, hahmosta, joka hyvinkin kuuluu tämän sarjan päähenkilökaartiin).

Omasta mielestäni Naruto on aika tavanomaista settiä, mutta iskee kuitenkin minuun. Hahmokaarti on kaiken lisäksi suuri ja vivahteinen, tykkään siis. Tuntuisi, että jokainen löytäisi sieltä edes pari suosikkia itselleen, ja jos ei löydä, niin sepä kummallista.
Valittamisen aihetta en anna myöskään lukuisista taistelukohtauksista, sillä ne ovat hyvin toteutettuja. Juonikin on niin kelmi ja sitä vain odottaa, että taustalla vellovat hämärät asiat siitä alkaisivat pikkuhiljaa paljastua. Ja kun jotain paljastuu voin vain olla tyyliin "omg!" tai "oooh, mie arvasin et jotain tollasta tapahtuis!".

Jos nyt kunnolla itse asiaan menen, niin sanoisin Naruton olevan aliarvostettu.
Kyllähän sitä huomaa, että sarja on suosittu (se fanarttien ja-ficejen määrä), mutta jotenkin minulla on aina ollut sellainen kutina, että porukalla on jotain suuria ennakkoluuloja kyseistä sarjaa kohtaan. Oimiksi, kysynkin.
Pisteet anna niille, jotka vaivautuvat lukemaan edes pokkarin tai kaksi, ja ilmoittavat sitten etteivät pidä sarjasta. Animelle en tosin ehkä voi suositella samaa, sillä sellainen piirtojälki ei ole kaunista kenenkään silmille. Se fillereiden määräkin.. ihan itkettää DDD:

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Pe Tammi 11, 2008 21:32

Furinji kirjoitti:Naruto on todella aliarvostettu sarja kiitos sen fanien.
--tl;dr
Osuit naulan kantaan huolimatta siitä kuinka paljon silkkaa peikkoa ja offtopiccia viestisi sisältää.

Mutta mielestäsi siis Naruto on aliarvostettu koska nämä "wnb-elitistit" sitä dissaavat? Eli naruton miljoonat fanit eivät ole minkään arvoisia sen arvostuksen lisäämisessä? Joten tullaan päätelmään että "wnb-elitistit" ovat oikeassa, mikä tekee heistä ei-wnb-elitistejä?
SchützTaffel

Wemppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Pe Tammi 11, 2008 21:58

Vastasin ”kyllä”, mutta näin tarkemman pohdinnan jälkeen vastaus voisi olla myös ”en tiedä”. Pakotin itseni katsomaan animea joskus vuonna nakki ja muusi, kun en keksinyt muutakaan katsottavaa ja ajattelin, että kai siinä nyt jotain hyvää on kun siitä niin moni tykkää. Öh… ei ollut. Kaikki esitellyt hahmot olivat minusta tavalla tai toisella ärsyttäviä, puolet jaksoista tuntui menevän edellisen kertaamiseen eikä juonikaan oikein napannut. Jaksoin parikymmentä jaksoa ”ehkä tää nyt kohta paranee” -fiiliksellä, mutta luovutin kun parannusta ei tullut. Sarjasta tykkäävät kaverit tosin sanovat, että sen jälkeen se hyvä juttu vasta alkaa, mutta jos se tosiaan vaatii yli 20 jaksoa, että saa katsojan mielenkiinnon napattua niin kiitos ei. Yhdyn kuitenkin Lumilinnun mielipiteeseen, musiikeista pidin kovasti (lukuun ottamatta sitä ensimmäistä openingia, siitä en pitänyt sitten yhtään).
Mangaa taas en ole lukenut koskaan paria sivua enempää. Syinä tähän ovat lähinnä animen jättämä mielikuva ja sarjan pituus. Minulla on jo nyt ihan tarpeeksi monta teosta kesken, en tarvitse yhtä miljoonaosaista rahareikää lisää. Ehkä pitäisi, jos se tosiaan on niin paljon animea parempi.
| writing | to | reach | you |

Bitten

Viesti Kirjoittaja Bitten » Pe Tammi 11, 2008 22:14

Cyb kirjoitti:
Furinji kirjoitti:Naruto on todella aliarvostettu sarja kiitos sen fanien.
--tl;dr
Osuit naulan kantaan huolimatta siitä kuinka paljon silkkaa peikkoa ja offtopiccia viestisi sisältää.

Mutta mielestäsi siis Naruto on aliarvostettu koska nämä "wnb-elitistit" sitä dissaavat? Eli naruton miljoonat fanit eivät ole minkään arvoisia sen arvostuksen lisäämisessä? Joten tullaan päätelmään että "wnb-elitistit" ovat oikeassa, mikä tekee heistä ei-wnb-elitistejä?
Furinjin pointti oli varmaan se, että yleensä kaikki ihmiset, jotka julkisesti ilmoittavat pitävänsä Narutosta, leimataan automaattisesti pelkkää populaarianimea katsoviksi räkäteineiksi, jotka jokaisen mahdollisen tilaisuuden tullen mainostavat suosikkisarjaansa tapaan "Naruto on niin IHQ paras sarja!"

Ja jos suurin osa Naruton faneista tosiaan leimataan näin, voi Narutoa ihan hyvin sanoa aliarvostetuksi, koska nämä "wannabe elitistit" levittävät sen verran hyvin tätä leimausaatettaan, että suurin osa ihmisistä ottaa vakavissaan ainoastaan Narutoa koskevat negatiiviset kommentit.

Sitä tavallaan osoittaa jo tämänkin kyselyn tämän hetkinen tulos: 55% pitää Narutoa yliarvostettuna ja vain 25% ei.

Sakurachan

Viesti Kirjoittaja Sakurachan » Pe Tammi 11, 2008 23:21

Jos nyt ei leimattaisi ketään yhtään miksikään... Inhoan sanaa "wannabe", wannabeotakuita, -elitistejä tai mitään muutakaan ei ole olemassa, piste. Minun kirjoissani Naruton suurin heikkous on sen pituus, josta johtuu kaikki eeppinen venytys, recappia recapin perään ja fillerit. Toisaalta minä en yleensä viitsi edes aloittaa yli 30 jakson animea, poikkeuksena GTO. Naruto olisi taatusti parempi, jos se olisi lyhyt.

Murokulho

Viesti Kirjoittaja Murokulho » La Tammi 12, 2008 00:27

Vastasin 'ei'. Minusta Naruto on ihan odotetusti fanitettua. Bleachistäkin alkuaikoina sai sellaisen näppituntuman että tästä tulee suosittua, ja näin kävi.

Naruto on aiheeltaan simppeli ja helposti lähestyttävä, pitkä (niin ettei fanbase kerkeä kuukahtamaan), omaa koukuttavaa toimintaa ja tunnelmaa ja tietysti läjän samaistuttavia/ihqtettavia hahmoja. Vaikkei sarja toisikaan juuri mitään uutta shounen-markkinoille, kerää se ajan kuluessa itselleen fanittamaan suuria massoja kuin takiaisia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”