'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Re: 'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Heinä 22, 2008 12:59

Valkoinenhai kirjoitti:Itse lähettäisin ihan piruuttani mämmiä japanilaiselle.
"Tätä "herkkua" me suomalaiset syödään pääsiäisenä. Hyvää ruokahalua!"
Luultavasti kirkjekaveri lopettaisi kirjoittamisen tästä hyvästä. XDD
Tai sitten tulisi nattoa paluupostissa ja katsottaisiin kuka nauraa viimeisenä.

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Ti Heinä 22, 2008 15:49

Valkoinenhai kirjoitti:Jaa-a, varmaankin jotain suomalaista.
Esimerkiksi Aalto-maljakko, salmiakki tai Fazerin suklaa on monen kestosuosikki. (Suklaa ei kyllä sinäänsä ole kovin hyvä vaihtoehto, siinähän on maitoa. Ja suurin osa japanilaisista omaa laktoosi-intoleranssin.)
Ja jos mikään noistakaan ei vaikuta hyvältä, niin kiertelee vaikkapa Body Shopeissa tai muissa kauneudenhoitoliikkeissä. Sielä löytyy melkein aina jotain mukavaa, vaikkapa saippuoita. Myös jonkinlainen kiiltävä, erikoisen värinen kivi, olisi aika erikoinen ostos.
Itse lähettäisin ihan piruuttani mämmiä japanilaiselle.
"Tätä "herkkua" me suomalaiset syödään pääsiäisenä. Hyvää ruokahalua!"
Luultavasti kirkjekaveri lopettaisi kirjoittamisen tästä hyvästä. XDD
Aalto maljakko?? Se olisi vihoviimeinen tuote mitä lähettäisin ( sori kaikki) enkä myöskään marimekko tuotteita (sori taas :P ), mutta voisin lähettää suomi sanakirjan ja mukaan viesti jossa lukisi (japaniksi ja suomeksi): opettele, kun tulet saat hankkia kahden päivän ruoka-ostokset käyttämällä suomen kieltä :) ( revi siitä sitten huumoria)
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Darth Mauno
Wannabe

Viesti Kirjoittaja Darth Mauno » Ti Heinä 22, 2008 18:35

Chrisonmale kirjoitti:Aalto maljakko?? Se olisi vihoviimeinen tuote mitä lähettäisin enkä myöskään marimekko tuotteita
Ja milläköhän perusteella...? Japanilaiset ovat tunnetusti kovasti merkkituotteiden ja brändien perään ja nuo nyt ovat lähimmät brändin tapaiset, mitä Suomella on tarjota.
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

bpl

Viesti Kirjoittaja bpl » Ke Heinä 23, 2008 01:46

Mauri Kunnaksen suhteen ei tarvitse tyytyä englantiin, sillä hänen kirjojaan on käännetty japaniksi paljonkin. Vähänkään suuremmissa kirjakaupoissa on Fennica-hylly, johon suurin osa kaupasta löytyvästä, muille kielille käännetystä suomalaisesta kertomakirjallisuudesta on kerätty. Esimerkiksi Kampin Suomalaisen kirjakaupan Fennica-hyllyssä on japani-nurkka, jossa pikaisen tarkastelun perusteella on pakollisten muumien lisäksi Joulupukki ja noitarumpu, tuoretta nykyfiktiota, Lasten kalevala ja kaikkea muuta.

(EDIT: Hups, vastasinkin jo ajasta jääneeseen osaan keskustelua. Mutta tulipahan sivistettyä kansaa. Lisäohjeena vielä sen verran, että kannattaa katsoa tarkkaan, että kyse on varmasti japaninkielisestä eikä kiinan- tai koreankielisestä kirjasta. :) )

Chrisonmale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » Ke Heinä 23, 2008 16:02

Darth Mauno kirjoitti:
Chrisonmale kirjoitti:Aalto maljakko?? Se olisi vihoviimeinen tuote mitä lähettäisin enkä myöskään marimekko tuotteita
Ja milläköhän perusteella...? Japanilaiset ovat tunnetusti kovasti merkkituotteiden ja brändien perään ja nuo nyt ovat lähimmät brändin tapaiset, mitä Suomella on tarjota.
Ne on kalliita :P, mutta se ei ole syy vaan selitys (tai jotain sinnepäin). tietty jos hän (tyttö/poika/nainen/mies) haluaisi niin miksipä ei, itse vain en pidä aalto maljakkoa tai marimekkoa hienona tai erikoisena, enemmänkin tylsänä :/ vähän niinkuin "laitetaanpa vähän muotoa sinne sun tänne" ja marimekko on kukkia ( on niitä muuallakin, mutta miksei ne ole "brändi" tuotteita vaikka ovatkin hienompia?)
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

Mucca

Viesti Kirjoittaja Mucca » To Heinä 24, 2008 15:06

-Fazer-makeisia
-salmiakkia
-suomalaisia käsitöitä
-sauna-tarvikkeita (tuoksuja ym.)

Mauri Kunnaksen teosten lisäksi myös Tatun ja Patun Suomi (This is Finland, englanti)
olisi ihan hauska lahjaehdotus.

Suomalaista musiikkiakin voisi vaikka lähettää.

Soraseiun

Viesti Kirjoittaja Soraseiun » To Heinä 24, 2008 16:01

Jaah, nyt vasta eksyin tätä keskustelua lukeen, ku jo kahesti olen jottain Japaniin lähettänyt....
Ekka paketissa lähetin savimukin (jonka ostin 'naapurin' savipajalta ja pienen kirjeen.
Nyt sitten, kun tämä taas nakkasi minua paketilla, niin sattuneista syistä en ehtinyt keksiä mitään kivaa/järkevää, jotenka lähetin körttipastilleja ja vihon.
Jos olisi ollut enemmän aikaa, olisin harkinnut tarkemmin, mutta ei se aina mene niin tai ole helppoa.
Vapaudesta tehty, vihalla taottu muotoonsa,
viiltää syvältä kuin suru sydäntä.

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » To Heinä 24, 2008 17:23

Olen kauan katsellut tämän keskustelun otsikkoa ja nyt päätin tähän jotain pistää..

Jotain suomalaista olisi parempi lähettää, tavallaan pala Suomesta ja sen perinteitä.
Vaikka suomalaisten tekemiä lasikoristeita, Fazer -suklaata, salmiakkia jnejne. Jotain sen tyylistä.
Tai sitten sitä kannattaa miettiä niin, että jos sinä saisit japanilaiselta itselle lahjan, niin kai sinäkin haluaisit jotain japanilaista.
Joten kannattaa miettiä tarkkaan, mikä oikeasti on suomalaista.
Muff'n~

tzenni

Viesti Kirjoittaja tzenni » Ma Heinä 28, 2008 12:40

Sukulaisellani olleeseen japanilaiseen vaihto-oppilaaseen upposi juomat aika hyvin. Oppi täällä pesusieneksi :D Mutta ei siitä sen enempää. Lahjan saajan ikä, sukupuoli, luonne ja harrastukset kannattaa ottaa huomioon. Esim. edellämainittu henkilö ei pitänyt mistään lapsellisesta tai makeasta (hänen kaverinsa huomautti hänen lihoneen muutaman viikon olon jälkeen, makean syönti loppui siihen). Itse sain häneltä synttärilahjaksi mustan paidan, jossa luki valkoisella jotain rakkauden tapaista osakan murteella. Hienon näköinen ja hyvin neutraali.
Yksi vaihtoehto voisi olla esim. muumimuki(tai jokin muu astia) ja täyttää se sitten valokuvilla, muutamalla esim. suklaakarkilla + jenkkipurkkapaketti, pieni alkomaholipullo ja sitten vielä se koivuinen avaimenperä. Jos vastaanottaja pitää sarjakuvista, niin voisi vaikka leikata lehdestä muutaman hyvän sarjakuvastripin,Viivi&Wagner, Kiroileva siili(selittäen kernaasti että se on täkäläistä huumoria) jne. ja kirjoittaen taakse vaikka englanniksi selitykset.
Todella hyvä idea on mielestäni myös kuvata videokameralla suomalaisia maisemia ja vaikka ruoanlaittoa tai saunomista :D ja tallentaa dvd:hen ja lähettää.

Chiaki

Viesti Kirjoittaja Chiaki » Ma Heinä 28, 2008 22:33

mul oli sama ongelma, britteihin piti viedä hostmamalle jtn. suomalaista. Joten vein fazerin sinistä, salmiakkia, suomi shampoo -ja hoitoainetta. Mutta mun mielestä nämä iittala jutut on myös hyviä. Mölkkyhän on myös suomalainen peli, mutta uskon että siitä tulis paljo postikuluja ;o
Nuriko: Pitäisikö minunkin hukuttautua? Tasuki: Saisit kuolla pois *virn*|| Itooshii hito no tame ni <33

maakopla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maakopla » Ma Helmi 23, 2009 23:06

Mauri Kunnaksen suhteen ei tarvitse tyytyä englantiin, sillä hänen kirjojaan on käännetty japaniksi paljonkin. Vähänkään suuremmissa kirjakaupoissa on Fennica-hylly, johon suurin osa kaupasta löytyvästä, muille kielille käännetystä suomalaisesta kertomakirjallisuudesta on kerätty. Esimerkiksi Kampin Suomalaisen kirjakaupan Fennica-hyllyssä on japani-nurkka, jossa pikaisen tarkastelun perusteella on pakollisten muumien lisäksi Joulupukki ja noitarumpu, tuoretta nykyfiktiota, Lasten kalevala ja kaikkea muuta.
Mikä loistava idea, tää pitääkin tsekata heti huomenna. Olen itse lähdössä lauantaian Japaniin ja oon vähän miettiny mitä veisin perheelle lahjaksi. Ajattelin ostaa fazerin suklaata, poika kerto että perheessä tykätään suklaasta, savipaja tuotteita (mukeja, lautasia ja muuta keittiötavaraa lähinnä valmistavat käsityönä) ja Kustavi t-paidat (ok, kuulostaa typerältä mut olen itse Kustavista ja nekin on käsityötä, saa vähän mainostaa, lol) ja jotain teetä (jostai luomu liikkeestä), vois kierrellä vähän body shop kauppoja, kiitos vinkistä! Paketti Jenkkipurkkaa vois olla hyvä lisä tähän.

Ajattelin eka ostaa muumimukeja tai jotai aalto maljallkkoa tai muuta mutta sithän mun kaikki rahat menis niihin ku perheessä on 5 henkee.
Look at the sky, it´s so beautiful!

Leffa- ja manga-arvsoteluja

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 20:00

Ruisleipää, salmiakkia ja käynnin saunassa. Perus suomalaista lahjaksi :)!
Mämmistä varasti oli negatiivistä palautetta, kun aika moni suomalainenkaan ei siitä pidä, minä mukaanlukien.

bpl

Viesti Kirjoittaja bpl » To Maalis 04, 2010 20:40

Wea92 kirjoitti:Ruisleipää, salmiakkia ja käynnin saunassa. Perus suomalaista lahjaksi :)!
Ruisleipää ja salmiakkia ei tosin kannata antaa muuna kuin kuriositeettina :) Silmiini sattui jokin aika sitten viesti Japanin Yahoon kysymys- ja vastauspalstalla. Se meni muistaakseni jotenkin näin: "Isäni toi suomenmatkaltaan tuliaisiksi tämän koiranruokaa muistuttavan elintarvikkeen. Sitä kuulemma myytiin leipähyllyssä. En itse ole uskaltanut maistaa sitä. Isäni maistoi ja hänen ilmeestään päätellen se oli todella pahaa." Kysymykseen liitetyssä kuvassa oli muistaakseni Fazerin Ruispuikuloita. Toisaalta kysymykseen jotain vastannut Suomessa asuva japanilainen kuulemma itse piti ruisleivästä.

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 20:44

bpl kirjoitti:
Wea92 kirjoitti:Ruisleipää, salmiakkia ja käynnin saunassa. Perus suomalaista lahjaksi :)!
Ruisleipää ja salmiakkia ei tosin kannata antaa muuna kuin kuriositeettina :) Silmiini sattui jokin aika sitten viesti Japanin Yahoon kysymys- ja vastauspalstalla. Se meni muistaakseni jotenkin näin: "Isäni toi suomenmatkaltaan tuliaisiksi tämän koiranruokaa muistuttavan elintarvikkeen. Sitä kuulemma myytiin leipähyllyssä. En itse ole uskaltanut maistaa sitä. Isäni maistoi ja hänen ilmeestään päätellen se oli todella pahaa." Kysymykseen liitetyssä kuvassa oli muistaakseni Fazerin Ruispuikuloita. Toisaalta kysymykseen jotain vastannut Suomessa asuva japanilainen kuulemma itse piti ruisleivästä.
Aijaa :o En ole kuuluukkaan tuollaista. Olen kuullut jostain joskus, että joku oli antanut japsille juuri noita ja olivat tykänneet. Ja tosiaan jotain suomalaista pitäsi antaa, kun Suomessa ollaan ja jos japsi tulisi tänne tai jotain : D

bpl

Viesti Kirjoittaja bpl » Pe Maalis 05, 2010 18:38

Wea92 kirjoitti:Aijaa :o En ole kuuluukkaan tuollaista. Olen kuullut jostain joskus, että joku oli antanut japsille juuri noita ja olivat tykänneet. Ja tosiaan jotain suomalaista pitäsi antaa, kun Suomessa ollaan ja jos japsi tulisi tänne tai jotain : D
Se, että jokin on siihen tottumattomien mielestä pahanmakuista, ei välttämättä tee siitä mitenkään huonoa lahjaa. Onhan se eräänlainen kokemus sekin ja jotain, jonka voi myöhemmin jakaa pahaa-aavistamattomien työtovereiden kanssa. Lisäksi aina on olemassa poikkeusyksilöitä. Suomenmatkan tehneiden japanilaisten matkakertomuksia lukemalla saamani käsitys kuitenkin on, että valtaosa japanilaisista ei tykkää salmiakista eikä ruistuotteista. Varsin hyvässä huudossa sen sijaan ovat monet Fazerin makeistuotteet, esimerkiksi Marianne-karkit, Geisha-tuoteperhe ja muut suklaat.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”