MUOK: tämä on jo niin vanha viesti, että tyttö ei ole enää 15-vuotias ja muutenkin... Suomalaisia lahjoja kaikenikäisille Japanilaisille tähän ketjuun!Niin, että JOS olisit 15-vuotias japanilainen tyttö, mitä haluaisit suomesta (suomalaiselta kirjeystävältä) joululahjaksi? Varmaankin jotain suomalaista, mutta karjalanpiirakat taitaa olla aika huono...Siispä, tukeudun teihin, mielipiteenne kiitos! ^__^
'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?
Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit
'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?
Viimeksi muokannut Makoto, Pe Kesä 15, 2007 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.
Minulla on tällä hetkellä 6 maili-kaveria Japanista. Yleisesti ottaen japanilaiset pitävät pienistä lahjoista, ja kuulemma nolostuvat isommista.
Minun mielestäni sinun pitäisi lähettää jotakin Suomeen liittyvää. Valokuvat ja postikortit ovat ainakin minun maili-kavereitteni mielestä olleet mahtavia. Tai sitten suomalainen musiikkikasetti. Se on kyllä tuottanut suurta hilpeyttä! (^-^)
Salmiakkia ei kuitenkaan kannata missään tapauksessa lähettää! (^-^)
Suomalaisia maisemia kuulemma ainakin on ihanaa katsella!
Minun mielestäni sinun pitäisi lähettää jotakin Suomeen liittyvää. Valokuvat ja postikortit ovat ainakin minun maili-kavereitteni mielestä olleet mahtavia. Tai sitten suomalainen musiikkikasetti. Se on kyllä tuottanut suurta hilpeyttä! (^-^)
Salmiakkia ei kuitenkaan kannata missään tapauksessa lähettää! (^-^)
Suomalaisia maisemia kuulemma ainakin on ihanaa katsella!
Puputossuinen zombie
Sangen tyylikäs Kekkosen kuva onkin uudessa Sleepy Sleepersin 2-CD-kokoomapaketin kannessa. SS muutenkin on yhtye, joka vetää vertoja Sex Machinegunseille tai Da Pumpille koska vain ja milloin vain, joten levyä postiin siis.wICE kirjoitti:Kekkosen kuva postiin siis.
Tosin nyt tuli mieleeni ajatus, että ehkä joku ei haluaisi välttämättä ilmaista japanilaiselle kirjeystävälleen näin avoimesti olevansa outo, mutta ihmettelen kuka sellaista ei tekisi...
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *
Joo, vaikka kalakukko jonka sisään on tungettu muumi-aiheinen videokasetti jossa seikkailee kekkonen ja videon kannet on kylvetetty kossussa, sisällä on myös valokuvia suomesta ja vihta..kalakukko on myös koristeltu suomalaisella käsityöllä...Niin ja mukaan vielä kortti joka soittaa avattaessa Tuhkimo-sadun.
Näin kaikkien vinkkinsä antaneiden ideointi otetaan huomioon! mitäköhän tykkäisivät japanissa....
Joo, mutta kiitos! hmm..nyt pitääkin ruveta miettimään mitä keksisi noista ehdotuksista..ellen nyt tuota ylempänä olevaa viritelmää...
Näin kaikkien vinkkinsä antaneiden ideointi otetaan huomioon! mitäköhän tykkäisivät japanissa....
Joo, mutta kiitos! hmm..nyt pitääkin ruveta miettimään mitä keksisi noista ehdotuksista..ellen nyt tuota ylempänä olevaa viritelmää...
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.
Jokin pieni esine visakoivusta. Itse lähetin joskus visakoivuisen avaimenperän.
Kannattaa mainita kuriositeettina, että samasta aineesta tehdään myös Xylitoli. Se on Japanissa tunnetuin suomalainen tuote. Japanilaiset oikeasti TIETÄVÄT, että se on peräisin Suomesta.
Ja tiedoksi niille, jotka eivät kulttuuriamme tunne: Xylitoli tehdään kuin tehdäänkin koivusta.
Kannattaa mainita kuriositeettina, että samasta aineesta tehdään myös Xylitoli. Se on Japanissa tunnetuin suomalainen tuote. Japanilaiset oikeasti TIETÄVÄT, että se on peräisin Suomesta.
Ja tiedoksi niille, jotka eivät kulttuuriamme tunne: Xylitoli tehdään kuin tehdäänkin koivusta.

Muumit ovat kyllä kova juttu Japanissa. Eli jokin pieni muumi-esine tai esite Suomen muumimaasta olisi varmasti hieno.
Vieläkin naurattaa, kun pari maili-kaveria esittivät minulle suraavan kysymyksen: "Asuuko Suomen metsissä ihan oikeasti muumien kaltaisia/näköisiä olioita tai eläimiä?" (^-^)
Japanissa Suomen metsiä pidetään kuulemma mystisinä paikkoina, joissa asuu kaikenlaisia "taruolentoja". *hiihii* (^-^)
Vieläkin naurattaa, kun pari maili-kaveria esittivät minulle suraavan kysymyksen: "Asuuko Suomen metsissä ihan oikeasti muumien kaltaisia/näköisiä olioita tai eläimiä?" (^-^)
Japanissa Suomen metsiä pidetään kuulemma mystisinä paikkoina, joissa asuu kaikenlaisia "taruolentoja". *hiihii* (^-^)
Puputossuinen zombie