Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

RecluseGAY

Re: Onko sinusta tullut iloisempi?

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » Pe Syys 04, 2009 21:27

Kylläkai se on tehnyt minut vähäsen iloisemmaksi. Siis,ainakin iloisemmaksi kun ennen.
Kivaahan se on,jos masentaa niin lukaista joku kiva yaoi manga. Ja auttaase mangan lukeminen tylsyyteenkin joskus. Mutta täälläpäin (tai kotiseudullani) ei oikein hyväksytä erinlaisia ihmisiä, ei siis hyväksytä animea/mangaa jne. Pitävät sitä niin idioottimaisena asiana. Täällä nimittäin kuljetaan aikalailla massan mukana. Syrjintää on tullut hiukkasen mutta on niitä pari ernu-kaveriakin saanut lisää.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

ann
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ann » Pe Loka 02, 2009 20:39

Ainakin asenne on muuttunut kovasti! Kyllä sen huomaa itekki miten kovasti edes yritän ajatella positiivisesti, ja tähän on ehdottomasti vaikuttanut lempibändini An Cafe. Myös conitunnelma, se, miten jokaista vastaantulevaa voi halata, miten voi jutella jollekin ihan tuntemattomalle noin vain, kaikki se vaikuttaa tosi paljon. Välillä ihmetyttää miten paljon muut tapahtumat poikkeavat coneista. Vaikka olisikin hauskaa, niin se yhteenkuuluvuuden tunne ja yleinen meininki puuttuu. Kyllä japanikansa on tässä suhteessa iloisempaa.
Iloisempi olen, joo, mutta kyllä sellaiset minulle tyypilliset piirteet kuin fiktiiviseen hahmoon ihastuminen vähän masentavat. Tai ei ehkä silleen, pikemminkin vaikeuttavat ihmissuhteita in real life. Luulisin. Koska tiedän unelmoivani joka tapauksessa Sorasta tai muusta, niin sitten kokisin sen pettämiseksi, mitä se ei tietenkään ole. En osaa selittää, ihan sama.

Yhteenveto: Elämänasenteeni on positiivisempi ja olen myös iloisempi.
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Venia

Viesti Kirjoittaja Venia » Su Loka 04, 2009 13:04

Enpä tiedä.. anime ja manga toimivat minulle usein eskapismina, eli hetkellisesti ne saavat minut iloisemmaksi. Olen kuitenkin harrastanut tätä touhua jo nelisen vuotta, ja tuona aikana animesta ja mangasta on tullut todella iso osa elämääni. Elämäni saattaisi kenties olla vähän onnellisempi ilman animea ja mangaa, mutta en minä niistä luopuakaan halua. Sosiaalinen elämäni olisi varmasti hieman laajempaa, ja en olisi tälläinen kuvitteellisissa maailmoissa elävä haihattelija. Tai voisihan tilanne olla toisinkin päin: saattaisin kokea oloni tyhjäksi ilman mitään näin 'suurta' harrastusta. Tottakai minä paljon muutakin toki teen, mutta manga-touhuista vain on tullut niin iso osa arkeani, että en vain osaisi olla ilman niitä.

Kyllä tämä harrastus ehdottomasti myös hyviäkin asioita on saanut minussa aikaan. Onnellisuus ei taida olla kuvaavin sana, vaan tämä harrastus on tehnyt minusta jossain määrin syvällisemmän. Monet animessa ja mangassa olevat jutut ovat saaneet minut tosiaankin ajattelemaan asioita tarkemmin. Englannin taitoni on kohentunut huimasti englanninkielisiä sarjoja seuraamalla, ja jopa ihan äidinkielenikin on muuttunut paremmaksi, kun anime- ja manga-aiheisilla foorumeilla on tullut oltua sen verran paljon :)
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Su Loka 04, 2009 13:25

Ehkä, ehkä ei. Ehkä en ole huomannut sitä, ainakaan kunnolla. Kai minusta on sitten tullut iloisempi. Olen ainakin pirteämmän oloinen kuin esimerkiksi neljä vuotta sitten. Olin melkoinen mökkihöperö ennen mangaharrastusta.

Tämä mangaharrastus on ollut minulle hyvä asia. Ei siltä kantilta välttämättä, että olen tutustunut moniin mahtaviin teoksiin vaan sen näkee ihan arkipäivässä. Ennen kun aloin puhua mangasta julkisesti, olin hirveän ujo ja pelokas. En uskaltanut tehdä paljon en mitään. Nykyisin kuitenkin minusta on tullut jollain tapaa iloisempi ja aurinkoisempi. Jotenkin tämä mangaharrastus on vaikuttanut laulamiseen. Ennen en uskaltanut laulaa oikeasti yhtään kenenkään kuullen. Tavallaan manga liittyy jotenkin asiaan, mutta enemmän siihen on varmaankin vaikuttanut Singstar. Mutta kuitenkin. Uskallan nykyisinkin puhua oudommille ihmisille kuin ennen. Tulen paremminkin toimeen muiden kanssa nykyisin.

Olen todella onnellinen löytäessäni tämän harrastuksen. Siitä on ollut minulle enemmän hyötyä kuin haittaa.

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Pe Joulu 04, 2009 20:57

Tuskinpa vaan, mutta olenpahan saanut kivan harrastuksen. Kuulostipa vähättelevältä.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Saint-Just

Viesti Kirjoittaja Saint-Just » Su Joulu 06, 2009 06:19

Kyllä on. Esimerkiksi Aria muutti minut kokonaan pessimististä optimistiksi. Kyynisyys tosin jäi jäljelle.

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » Ma Joulu 07, 2009 21:58

On tullut iloisempi, olen ollut enemmän sosiaallisempi ja puheliaampi. Hyvä anime ja manga piristävät yllättävän paljon.

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ke Huhti 18, 2012 17:28

En ole sen pahemmin ajattelut asiaa mutta aika varmasti mangafanitus on piristänyt kun ajattelen millainen ihminen olin ennen. Tai tunnen itseni ainakin onnellisemmaksi kuin ennen. Puhun myös enemmän ihmisten kanssa ja olen hieman enemmän ulospäinsuuntautunut kuin ennen. (Olen yhä tosi ujo, mutta conit ja muut sen sellaiset ovat hieman auttaneet)

Olen löytänyt sinällään myös jotain 'oikeaa' sisältöä elämälleni. Siis sellaisen kunnon harrastuksen, josta ihan oikeasti pidän. Ja nykyään tiedän ettei keskustassa hengailu, merkki-laukut yms. ja ikuinen shoppailu-into eivät ole miun juttu. (Yritin sellaista elämäntyyliä kun yritin löytää jotain sisältöä elämääni, olin vain niin epätoivoinen - -')

Kyllä, iloisemmaksi olen tullut, sekä myös onnellisemmaksi ^^

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Ke Huhti 18, 2012 18:19

Kyllä siltä osin, että ilman erään hahmon tarinaa olisin luultavasti heittänyt jo veivini. Kiitos vaan tälle hahmolle ja mangakalle. :>
Mutta joo, koska elämässä on myös paljon muitakin asioita jotka saa sen maistumaan hyvältä (musiikki, ystävät, taide, näytteleminen, lemmikit ja sata muuta asiaa) niin eipä tuo japaniharrastus noiden yläpuolelle nouse. Eli kyllä, mun elämällä oli tarkoitus jo ennen japaniharrastusta. :D Tosin voisin sanoa, että nyt vaikka cosplay on tuonut paljon väriä elämään. BL-harrastus on myös saanut mut tajuamaan oman seksuaalisuuteni, mikä on helpottanut elämää, ja fanfictionin muodossa olen saanut paljon itsevarmuutta. Siitä tosin kiitos kuuluu enemmän lukijoille. ;)
There is no spoon.

rororonoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rororonoa » Ke Huhti 18, 2012 20:16

Oi kyllä. Voisin kirjoittaa ties kuinka pitkän romaanin kuinka monella sektorilla Japanin (ja Korean) populaarikulttuuri on vaikuttanut minun elämänlaatuuni, mutta sanotaampa näin lyhyesti: Jos en pitäisi animesta, kärsisin luultavasti vakavasta masennuksesta ja elämäni olisi kaikin puolin tuhat kertaa paskempaa kuin nyt. ganbareee~ boku

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ti Heinä 31, 2012 22:29

Itseasiassa sen jälkeen kun olen aloittanut japaniharrastuksen olen alkanut masentua ja villellä ja kaikkee... Mutta se ei liity mitenkään japani ja manga ja anime harrastuksiin. Itseasiassa on paljon hauskempaa kun saa olla jossain coslpay tapahtumassa, eikä silloin kun uusi manga keräämästäni sarjasta tai coslpay tapahtuma järjestetään tutusta masennuksesta ole tietoakaan. Se suorastaan piristää kummasti. Vaikka usein cosplay tapahtumien jälkeen tulee masentunu olo kun se loppu, mutta ei sen kummempaa. Oikeastaa japaniharrastus on yksi ainoita ei-masentavia tekemisiä, mitä keksin.

inoue

Viesti Kirjoittaja inoue » To Elo 02, 2012 10:02

Kun ala-asteella/ylä-asteella olin japani harrastuksen leiveissä olin masentunut (harrastukseni ei vaikuttanut masennukseen) ja harrastukseni toi pientä iloa. Lukiossa tilanne jatkui vähän parempana mutta masennus vaivasi edelleen. Lukion jälkeen viime syksynä tajusin että masennukseni oli häipynyt jo pari kuukautta sitten (masennus selätetty, tuntuu siltä kuin olisin voittanut tarujen lohikäärmeen >:D) ja olen ollut iloisempi. Edelleen on angsti päiviä ja nyt potuttaa ankarasti päiviä mutta japaniharrastus piristää usein silloin. Sateisina päivinä menen kirjastoon lainaamaan random mangoja joita olen ennen vältellyt kannen perusteella (ja löytänyt uusia rakkauksia) ja muutenkin harrastus on nyt lisääntynyt ja piristänyt elämääni :3.

Olen onnellinen japaniharrastuksen parissa. :>

Barasuishou

Viesti Kirjoittaja Barasuishou » Su Elo 05, 2012 12:13

Kyllä, cosplay on ainakin tosi terapeuttista mulle, varsinkin asun ompeleminen. Shugo chara on auttanut löytämään itseni, ainakin haluan uskoa niin, koska kyseisen sarjan jälkeen oon alkanu tietää kuka olen :D
Barasuishou

pontsi

Viesti Kirjoittaja pontsi » Pe Elo 10, 2012 04:15

Ainakin siinämäärin, että yksin kotona lahnatessa olen usein hyvin onnellinen, kun tulee katsottua jotakin hyvää sarjaa. Hihkun oikein riemusta kun jotain jännää ja upeeta tapahtuu sarjoissa.
Kai ilman animea/mangaa mun vapaa-aika olis aika köyhää ja aneemista ::D. Tietenkään en olisi keksinyt mitään tähdellisempää tekemistä, kuten oikeaa sosiaalinen elämää, jos en olisi hurahranut animee/mangaa. Itseasiassa tajusin juuri että olen feidannu kavereidenkin näkemistä välillä ja keksinyt ties mitä syitä miks en jaksa lähteä mihinkää, koska olen ollut koukkuuntunut johonkin sarjaa, eikä ole voinut lopettaa kesken. Varmasti kavereiden kanssa olisi ollut iloisempi meno, kuin yksin kotona katsoen jotakin silpomis animea. ::D
Nuoruudessa enemmän onnellisuutta toi tuo jrock kuin anime/manga. Kavereiden kanssa oltiin silloin ernulössi, ja sitä kautta niitä kavereita sai lisääkin. Anime/mangailu on ollut enemmän tylsyyden poistoa kotona.
Äh, en kyllä osaa vertailla edes aikaa ennen ja nyt, enkä edes kunnolla muista, liikaa aikaa välissä ja niin erilaiset elämäntilanteetkin (nuori lapsi vs koulut käynyt yksinelelijä.)
Eli kai se on niin, että onnellisuutta ja iloa se on tuonut, mutta en vain osaa sanoa, että onko se varsinaisesti tehnyt minua iloisemmaksi.

... Ajatukset menivät kyllä niin solmuun tätä ajatellessa ettei tosikaan.
I laughed at myself.

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » La Loka 20, 2012 21:51

Kyllä se on mua vähän muuttanut positiivisempaan suuntaan~

...okei, ei ihan vähääkään. Ihan varsinaisesti manga ei ole mua muuttanut, mutta mangan ja animen kautta olen tutustunut mahtaviin ihmisiin, ja ilman heitä elämäni olisi luultavasti paljon tylsempää~ Muutama vanha kaveri on kyllä jäänyt mangaharrastuksen takia, mutta sekin on oikeastaan vain positiivinen muutos: nämä kaverit ei nimittäin olleet nyt katsottuna kovin hyvää seuraa.

En oo ihan varma, onko Japani-harrastus muuttanut mua ihan suoraan iloisempaan suuntaan, mutta ainakin se on tehnyt musta rohkeamman ja uskallan olla paremmin sitä mitä mä haluan. Vielä pari vuotta sitten olin ihan masentunut, jos joku dissasi lempibändiäni, mutta nykyään vain nauran haukuille ja vastaan takaisin sanomalla "entä sitten?". Erityisesti musiikkimakuni muuttuminen jrockiin on vaikuttanut muhun: oon löytänyt jrockin kautta tosi tärkeitä ystäviä, ja saanut paljon uusia kavereita. Jrockin kautta myös itsetunto on parantunut, kun tuntee kuuluvansa johonkin, oli se sitten bändin faniyhteisö tai keikkaporukka. Jrock piristää myös mun jokaista päivää, niin on se sit varmaankin muuttanut mua iloisempaan suuntaan. :)

...huomenna varmaan mietin, että mitä mä tässä mahdoinkaan selittää.
please release me before breaking

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”