Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

Paniikkihäiriö

Viesti Kirjoittaja Paniikkihäiriö » To Touko 10, 2007 21:17

Enpä oikeastaan raivoon vaan koko ajan

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » To Touko 10, 2007 23:54

Juups, iloisenpi olen, mutta puuskittaistahan tuo on.

Jos olen juuri saanut luettua jonkun suurenmoisen sarjan tai katsottua jotain mieltäylentävää, saan energiapuuskan iloisuudesta. Tämän toki voi saada mistä tahansa sarjasta, mutta harvemmimpa olen jotain tv-sarjaa katsomalla saanut mitään sen erikoisempia iloisuuspiikkejä. Tai asia lienee sarjakohtainen ja lisäksi faniusasteen suuruus. Jos saa hyvästä sarjasta uutta tietoa jakson kautta, niin samanlainen iloisuuspiikki voi tulla.

Mutta ihmisenä manga ja anime ovat vieneet masennusta kauemmaksi. Lisäksi olen tutustunut uusiin asioihin vähän kuin vahingossa mangan ja animen kautta, kuten AMV:eiden kautta uuteen musiikkiin (ja nyt en voisi elää ilman sitä.)
Viimeksi muokannut Solid, To Touko 15, 2008 00:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pomdidali

Viesti Kirjoittaja Pomdidali » Pe Touko 11, 2007 00:42

Vastasin etten usko olevani yhtään iloisempi kuin ennen manga-harrastustani (perusilmeeni= :?). Tämä ei siis johdu siitä, etteikö mangan lukeminen tekisi minua onnelliseksi, sillä mikään ei voita mässyä&kunnon mangaa -sellaiset hemmottelu-lukuhetket tekevät elämästä elämisen arvoisen. Pointti on vain se, ettei se perusluonteeseeni ole vaikuttanut, ehkä korkeintaan laskenut iloisuuttani pari pykälää kun huokailen kotona miksei oikeasta elämästä löydy samanlaisia miehiä! :(

Myös hyvän sarjan loppuminen aiheuttaa suurta tuskaa ja viroitusoireita.

//edit: Sadas viesti tuli täyteen, iloisuus nousee vähitelleen... :wink:

starscream
Viesti:

Re: Onko sinusta tullut iloisempi?

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Touko 15, 2007 22:11

Sulkasiipi kirjoitti:Onko mangaharrastus tuonut elämääsi enemmän iloittavaa?
Kyllä.
Sulkasiipi kirjoitti:Oletko Japaniharrastuksen aloitettuasi muuttunut iloisemmaksi?
En.

Kaksi eri asiaa kyseessä. Allekirjoitan saman mitä Pomdidali sanoi, perusilme/-luonne ei ole muuttunut, mutta elämään on tullut uusia ilon (ja joskus myös surun) aiheita.

Aimeara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aimeara » Ti Touko 15, 2007 23:27

Hmm, oletettavasti olen. Ainakin pomo tänään mainitsi, että muutuin heti kertaheitolla todella positiivisen oloiseksi, kun mainitsin tulevasta Japaninmatkastani ja muusta tähän harrastukseen liittyvästä. Muutenkin olen huomannut tulleeni paljon onnellisemmaksi; nyt minulla on jokin sellainen asia, jota harrastan koko sydämelläni, ja sellaisen harrastuksen pohjalta on hyvä etsiä samanhenkisiä ystäviä. Enitenhän minulle iloa tuottavatkin ystävät ja mielestäni tässä tapauksessa näillä on syvä yhteys.
となり の おたくさん でござる。

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Pe Touko 18, 2007 14:21

Huomasin että muutuin humoristisemmaksi ja positiivisemmaksi ihmiseksi sen jälkeen kun aloin lukemaan mangaa(ja katselemaan animea). Ja myönnän että se johtuu siitä, kun olen katsonut/lukenut humoristista animea/mangaa niin olen vähän muuttunut niiden hahmojen kaltaisiksi. :lol: Ei silleen että olisin samanlainen kuin esim. Ichigo(TMM). Olen vain vähän humoristisempi. :D
Muff'n~

Inuyasha-

Viesti Kirjoittaja Inuyasha- » Pe Touko 18, 2007 14:26

Njaa, kaippa minä olen hieman iloisempi. Siitä vaan kun on aikaa, kun mangan ja animen harrastuksen aloitin, niin en oikein muista tarkalleen millainen minä olin silloin.
Tyttöystävä kyllä huomauttaa jatkuvasti, että olen hirveän positiivinen ihminen.

Kodama

Viesti Kirjoittaja Kodama » To Touko 31, 2007 16:31

Monet talvimasennukset on jo selvitty läpi mangan ja animen voimalla. Sanoisin että ihan terveyttä edistävä vaikutus tällä harrastuksella siis, reseptitön masennuslääke parhaimmillaan.

Ja mangan ja animen ansiosta en myöskään enää ota kaikkea ihan helpolla liian vakavasti, en loukkaannu pikkuasioista tai edes hieman kyseenalaisilla asioilla vitsailemisesta, kun on kaikenlaista päätöntä huumoria ja vähän mautontakin sellaista tullut nähtyä. Yleensäkin suvaitsevaisuus kaikenlaista erilaisuutta ja omituisuutta kohtaan on lisääntynyt todella paljon.
I am [not] alone

murokeksi

Viesti Kirjoittaja murokeksi » Pe Kesä 01, 2007 22:01

Muuttanut elämääni radikaalisti ja parempaan suuntaan! Olen todellakin onnellinen, että erehdyin joskus Fruits Basketia katsomaan!! :D

Puri-chan

Viesti Kirjoittaja Puri-chan » Pe Kesä 01, 2007 22:06

En olekaan tullut ajatelleeksi, tämä on hyvä aihe. :D Mutta nyt kun rupesin oikein miettimään, niin kyllä, olen selvästi tullut iloisemmaksi animen ja mangan myötä. En sitten tiedä mistä johtuu, mutta aina se saa minut hyvälle tuulelle. Ja silloin kun pääsee kaverin kanssa esim. jotain Soubia "ihkuttamaan" tai höpöttämään muuten vaan mangasta/animesta. ^^
Na no da. [/url]

Nemuska

Viesti Kirjoittaja Nemuska » Ke Kesä 06, 2007 10:30

Tjaah...iloisemmaksi en ole tainnut muuttua tai sitten en vain itse ole huomannut mitään suurta muutosta. Kuten edellä on jo mainittu, ilon aiheita on kertynyt enemmän.

Alkuhurmos on jätetty taakse jo vuosia sitten mutta kyllä se osaa vieläkin ihanasti säpsähdyttää kun onnistun bongaamaan lempisarjan uuden volumen kaupan hyllyllä. Se on aika puuskittaista ja enemmän harrastukseen liittyvää keräilyonnen tunnetta...kuten nyt esimerkiksi se että vihdoin olen onnistunut tilaamaan japanipainokset sarjasta jota olen vuosia himoinnut hyllyyni. Odotuksen jännittävyys on sanoinkuvaamaton XD
Saiyuki - Mushishi - Soul Eater - Star Ocean - One Piece - Evangelion <3

Tiikeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeri » Ke Kesä 06, 2007 17:15

Juu. Itseasiassa olen vähän ihmetellyt tätä... Melkein aina jonkun mangan luettuani minua hymyilyttää hirveästi, vaikkei tarina niin iloinen olisikaan.
Voisi kai sanoa että mangan lukemisesta tulee kevyt mieli.
Älä tule paha sauma, tule hyvä sauma...

Unikukka

Viesti Kirjoittaja Unikukka » Ke Kesä 06, 2007 22:04

Kyllä mä luulen että anime on jtn iloa tuonut elämääni. :'D

Artzi

Viesti Kirjoittaja Artzi » Su Kesä 10, 2007 19:08

entistä kyynisempi... on oleva vastaukseni tähän. ;) muuten iloisempi 8)

Clacier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Clacier » Su Kesä 10, 2007 19:15

Voisinpa ihan sanoa, että kyllä, ja sen kyllä huomaa. :D Nykyisessä kaveri- ja ystäväpiirissäni (ainakin minun käsitykseni mukaan) kaikki pitävät enemmän tai vähemmän animesta ja mangasta. Totta ihmeessä minusta on tullut iloisempi, kun enää ei tarvitse peitellä asioita joista pitää, eikä saa tämän harrastuksen takia keneltäkään oudoksuvia tai paheksuvia reaktioita.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”