Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

Sulkasiipi

Onko sinusta tullut iloisempi?

Viesti Kirjoittaja Sulkasiipi » Su Touko 06, 2007 19:18

Heips! Eli kysymys kuuluu: Onko mangaharrastus tuonut elämääsi enemmän iloittavaa? Onko mielialasi ollut korkeampi sen jälkeen löysit j-rockin? Oletko huomannut että ihmiset ympärilläsi ovat muuttuneet parempaan suuntaan aloitettuaan cosplayn?

Eli: Oletko Japaniharrastuksen aloitettuasi muuttunut iloisemmaksi?

p.s. Olen jankuttamisen maailmanmestari
Reina Tanaka <3

Blogini: http://rosaland.wordpress.com

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Su Touko 06, 2007 19:50

Sanoisin, että olen ehkä hieman normaalia iloisempi silloin kun saan todellakin esim lukea rauhassa mangaa, kuunnella hyvää j-musaa, katsoa animea tai muuta vastaavaa. Tosin olen todella negatiivinen ihminen yleensäkin, eli noita tehdessäni olen tunnetilaltani ehkä jopa neutraali, mutten kuitenkaan ihan iloinen...

Kuitenkin vastasin Enpä usko, koska jokapäiväisissä tekemisissä muutosta ei ole tapahtunut, ei ainakaan iloisempaan suuntaan. Mutta suoraan sanottuna kyseiset asiat ovat tuoneet paljon positiivista ja negatiivista mukanaan, joten (epä)tasapainossa ollaan edelleen.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » Su Touko 06, 2007 20:04

On ja ei. Eskapismin muotona anime ja manga toimivat, mutta toisaalta yaoifangirlit ja 'THIS IS THE ONE TRUE ANIME/MANGA' -pohjaiset ihmiset aiheuttavat lähinnä harmaita hiuksia. Musiikkisaralla J-musiikki menee siinä missä muukin.

Objektiivisuutta ihmiset :)
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Ikara

Viesti Kirjoittaja Ikara » Su Touko 06, 2007 21:09

Kyllä. Itseäni piristävät ainakin parhaiten kunnon anime ja manga, sekä j-musiikki. En ole muiden silmään varmaankaan käytöstäni yhtään positiivisemmaksi parantanut, mutta se ei minua hetkauta pätkän vertaa. Kuitenkin kun seinät kaatuu päälle, kaikki morkkaa, ja päivä menee päin prsettä, tietää että on jotain mihin turvautua; manga, anime ja j-musiikki.
In the beginning The Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
~ Douglas Adams

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » Su Touko 06, 2007 23:16

Enpä usko. Toki olen iloinen kun mangaa luen tai animea katselen, mutta en todellakaan ole ihmisenä muuttunut yhtään iloisemmaksi.

Betelgeutze

Viesti Kirjoittaja Betelgeutze » Ma Touko 07, 2007 00:51

Joo, tässä oli jotain. Poistellakin voisi.
Viimeksi muokannut Betelgeutze, To Kesä 07, 2007 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hidiz

Viesti Kirjoittaja hidiz » Ma Touko 07, 2007 01:15

Juu toki! Mutta tilanne vähän nurinkurinen. Iloisuutta on tullu lisää, mutta se on johtanut takaisin harrastuksen luokse joka on sitten lujittanut hyvää mieltä. Pelkästään sarjakuvat eivät siis ole tehneet päivistäni valoisampia vaan yleinen elämäntilan muutos lienee tuonut valoa enemmän elämään (osatekijänä voi toki myös olla valokatkaisimen yllättävä löytyminen, ja siten kirja hyllyn olemassa olon havaitseminen :roll: ) ja kun on jaksanut taas nähdä sarjakuvat on voinut jatkaa niiden keräily harrastusta. Sarjakuvat mm. manga on hyvä harrastus. Harrastukset tuovat vakautta ja vakaus tekee päivistä selkeämpiä, joka johtaa onnellisuuteen (joidenkin ihmisten kohdalla).

Lyhyesti: Kukapa ei olisi onnellisempi lukiessaan sarjakuvia ja erityisesti mangaa? 8)
Incognito, sarjakuva narkomaani.

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ma Touko 07, 2007 09:28

Tjaah, luultavasti, nyt kun asiaa alkaa tarkemmin ajatella.
Joidenkin anime- ja mangasarjojen lukeminen on varmaan vaikuttanut (helposti manipuloitavissa olevaan) psyykkeeseeni. Jotkin elämäniloiset hahmot ovat varmaan kääntäneet asennenämiskääni positiivisempaan suuntaan. Osasyynä 'iloistumiseen' voi olla myös joidenkin sarjojen huumoripitoisuus (huumoriprosentti 50-100). Esimerkiksi Chobits on narattanut niin usein, että tietys hormonit vain alkavat hyrrätä ja huolet unohtuvat hetkeksi, ja vaikutus voipi olla pitkäkestoisempikin.
Kyllä, kyllä siis olen tullut iloisemmaksi ja huolettomammaksi (myös kouluasioissa, liiaksikin). Hyvä juttu, sillä lukiossa jos ei joskus osaa ottaa rennosti, voi vaikka verisuoni puhjeta aivoista silkan stressin vaikutuksesta. Äärimmäisen positiivisvaikutteinen harrastus siis. ^^
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ma Touko 07, 2007 10:10

Vähän ehkä. Kyllä animen vaikutukset huomaa xD varsinkin kun lähtee glomppaamaan kaikkia vastaantulevia kavereita ja huutamaan jossain 'nya'. (en kyllä tee sitä usein). Muttaah.. toisaalta olen aina ollut tämmöinen pirteä hihhuli (paitsi koulussa..)

Kupuntu

Viesti Kirjoittaja Kupuntu » Ma Touko 07, 2007 15:25

No ehkä jossain määrin. Vaikka kaikki aika meneekin tähän loputtomaan säädön suohon™, niin ehkä se tosiasia, että aina joskus voi rentoutua, hyvän musiikin (Lähinnä länsimusan, 70-90-luku rocks!), animen ja mangan parissa, tekee onnelliseksi. Tosin olisin vielä onnellisempi, jos osaisin joskus edes päättää, että tänään en säädä, vaan teen jotain muuta. Animen katsominen kun on harvinaista nykyään, mutta asia muuttuu tämän viikon kuluessa kun saan TV-OUTin kuntoon...

Ja nyt kun asiaa ajattelee, huomaa, että olen minä kyllä aika kova valittamaan...

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ma Touko 07, 2007 16:36

Varmaankin on, en vain sitä ole kyllä itse huomannut.
Mutta jos en olisi tutustunut joskus animeen ja mangaan, minun elämäni olisi todella tylsää.
Olen kyllä nauranut pari vuotta aika paljon, mutta en tiedä johtuuko se animesta ja mangasta vai ensimmäisestä poikaystävästäni?^^

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ma Touko 07, 2007 20:21

jep,olen huomannut sen! On ainakin asioita josta enemmän iloita tykkään hehkuttaa nykyään enemmän lemppariasioistani!

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ke Touko 09, 2007 23:02

Uskon että animeharrastukseni on vaikuttanut nykyiseen luonteeseeni melko paljonkin. Kun katson jotain animea tai luen mangaa, pystyn hetkeksi irtaantumaan kouluhuolista ja muista surullimmista asioista. Lisäksi animeharrastuksen kautta olen myös löytänyt paljon uusia ystäviä ja sitä kautta myös sosiaalisuuteni on parantunut. En tiedä tuntisinko niinkään montaa ihmistä ellen olisi aikoinaan tutustunut animeen ja mangaan.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

__

Viesti Kirjoittaja __ » To Touko 10, 2007 07:55

Anime itselleni nykyään on vaan yksi massaviihteen muoto. Yhtälössä kiva olo vs. anime itselleni anime on lähinnä sellainen asia jota minä tykkään katsoa kun on muutenkin hyvä päivä. Anime itsessään ei mulle ainakaan aiheuta minkäänlaista ylivoipaisevaa iloisuutta ellei kyseessä ole kotiin saapuva mangapaketti. :)

Farfeght

Viesti Kirjoittaja Farfeght » To Touko 10, 2007 11:32

Jos kysymys kuuluisi: Onko Japaniharrastuksesi muuttanut sinua ihmisenä?
vastaus olisi ehdottomasti; kyllä.

Mutta että iloisemmaksi...
...luultavasti :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”