Animea Suomen TV:stä

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Nyyh, sitten kaikki teinipissikset alkaa fanittaa animea!!
67
20%
Ei kosketa minua, en omista televisiota (tai vastaavaa)
27
8%
Hyvä asia, saan mm. nauttia sarjoista ilmaiseksi (noh, TV-lupamaksun hintaan)
224
66%
Jokin muu, mikä?
23
7%

Ääniä yhteensä: 341

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ma Marras 06, 2006 17:37

Fullmetal Alchemistin tuleminen SubTV:n ohjelmatarjontaan on ilahduttanut ja vihastuttanut monia. Mikä on oma suhtautumisesi Suomen TV:n animetarjontaan? Olisiko aika jo saada näille japanilaisille hengentuotoksille oma kanavansa vai mielummin kieltää niiden näyttäminen Suomessa maasta häätämisen uhalla?

Itse pidän tätä kultivoitumisen ja globalistumisen riemuvoittona. Lisää kansainvälisiä ohjelmia, kiitos. Olisihan se ikävää, jos maailman lukemattomista aarteista eivät voisi muut nauttia kuin paikallisväestö. Tuonti on hyvä asia - siksi minäkin saan nauttia kiivibanaanimuhennoksistani.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ma Marras 06, 2006 17:44

Kappas en olekkaan ainoa, joka huomasi FMA:n ilmestyvän ensi vuoden puolella SubTV:lle. (köhhöh joku tekikin näköjään aiheen "Ajankohtaista alueelle)
Minusta on hienoa, että saadaan muitakin animeita, kuin näitä iäinikuisia lasten piiperryksiä, kuten Beybladet sun muut kamaluudet.

FMA on varsin hyvä valinta minun mielestäni. Onhan se eräs minunkin lempi animeistani. Pitänee varmaan nauhoittaa ihan uudelle kasetille kaikki, kun se alkaa tulemaan. Toivottavasti ei tule yhtä myöhään, kuin Neon Genesis Evangelion aikoinaan.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Ma Marras 06, 2006 20:12

Hyvä asiahan tuo on. Luulin aluksi FMA-ilmoitusta joksikin aprillipilaksi, sitten rupesin miettimään että hetkinen, eihän nyt ole aprillipäivä, ja asia lukee Subtv:n sivuilla...
Täydellistä, Suomi tarvitsee kunnon animesarjoja telkkariin. Vaikka en nykyisin tv:tä paljon voi edes töllötellä (johtuu siitä että kyseinen esine vetelee viimeisiä henkosiaan ja räjähtää kohta), niin animen tulevaisuutta ajatellen tämä on huima edistysaskel.
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Inuyasha-

Viesti Kirjoittaja Inuyasha- » Ma Marras 06, 2006 20:44

Ihan hyvä asia kai se on.Itse vaan tuolta telkusta ei tule katsottua noita animeja, koska useimmat ovat suomenkieliseksi, joka ei tahdo minua kiinostaa.Mutta tuota NGE olen katsonut kaikki jaksot, ja mikä tässä oli niin ihanaa, niin se, että siinä säilytettiin japaninkieli.
FMA katson kyllä, jos sitäkin saa samallalaila kuin NGE subtv:lle.Eli ei haittaisi jos näitä saisi vähän enemmänkin.
Eli hyvä ettei niitä itse tarvitse tilata tai jotenkin muuten ostaa näitä, rahaa säästyy.

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ma Marras 06, 2006 21:20

Avoimin sylein otan vastaan kehityksen ottaman suunnan, ja jään odottamaan aikaa, jolloin voin Anttilasta ostaa Maria-sama ga Miteru -DVD-boksin samalla, kun MSGM Spring pyörii TV1:n alkuillassa.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ma Marras 06, 2006 21:33

Mikä edistää animen katsomista Suomessa on aina hyväksi. Telkun anime tarjonnan paraneminen on yhtä hyvä kehitys kuin DVD julkaisut pohjolassa ja suomennetut mangat. On myös hyv', että animeen satsataan telkussakin sillä tuleepa ainakin katsottavaa.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

ronx

Viesti Kirjoittaja ronx » Ma Marras 06, 2006 22:02

-poista-
Viimeksi muokannut ronx, Ma Kesä 02, 2008 19:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ma Marras 06, 2006 22:35

Hyvähän tämä tietysti on, mutta kunhan animea näyttävät kanavat tajuavat itse mitä ovat näyttämässä. Elikkäs ettei esimerkiksi tuo FMA päädy mihinkään lastenohjelmien väliin/sekaan vrt. 8.30 Teletapit, 9.00 Batman, 9.30 FMA, 10.00 Vaikka joku itun Lazytown, jne. Jos kunnon anime mentäisiin jollain ihmeen perverssillä tavalla yhdistämään lastenohjelmiin, seuraisi ns. "kukkahattutäti-ilmiö", eli kun tädit näkevät lastenohjelmien seassa astetta rajumpaa animea, seuraa päätelmä "Anime=lapsille sopimaton lastenohjelma" ja sen jälkeen saa taas lukea seuraavan vuoden yleisöosastokirjoituksia. Seuraus: Anime leimautuu jälleen kerran joksikin muuksi kuin mitä on.

Yhteenvetona, animen tuonti suomen "yleis"kanaville erittäin hyvä asia, niin kauan kuin anime ja lastenohjelma ovat eri käsitteitä. Tosin ihan oma animekanavakin voisi olla oikein hyväkin vaihtoehto, kunhan kaikkea animea sinne siirrettäisi. Lisää animea, myös radikaalimpia valintoja suomen teeveeseen. Hyvä Subtv.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Ti Marras 07, 2006 01:25

K8Skies kirjoitti:Yhteenvetona, animen tuonti suomen "yleis"kanaville erittäin hyvä asia, niin kauan kuin anime ja lastenohjelma ovat eri käsitteitä.
Huomauttaisin, että suurin osa Suomessa näkyneestä animesta lienee nimenomaan lastenohjelmia Peukaloisen retkistä alkaen. Uskon kyllä jo kukkistenkin tajuavan, että animaatio ei ole aina automaattisesti lastenohjelma (vrt. esim. South Park)

Ja ohjelman sijoittamista kanavan aikataluun ei tehdä mielivaltaisesti. Suurimpina tekijöinä vaikuttavat ohjelman sisältö (eli soveltuvuus eri ikäisille) ja katsojamäärä. NGE:n kohtaloksi koituivat huonot katsojamääräarviot, joilloin se sijoitettiin paskapaikoille ohjelmistoon.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Marras 07, 2006 11:00

Hyvä juttu.

Paitsi sinänsä huono juttu jos ohjelmatarjonta tässä nyt oleellisesti alkaa parantumaan, minä kun olin ajatellut jättää digiboksin hankkimatta että voisi hyvällä omalla tunnolla jättää samalla TV-maksun maksamatta. Videotkin vetävät viimeisiään, eli täytynee värvätä kaveri nauhoittamaan animet jos ei muu auta.

Drikon Rjelavan

Viesti Kirjoittaja Drikon Rjelavan » Ti Marras 07, 2006 14:01

kyllä se olisi mucavaa jos näkyisi mutta ei suomeksi bubattuna ++ viel kun näkyis sub tv etc ;)
May the light guide you, vanguish the darkness on the way.

blue_wolf

Re: Animea Suomen TV:stä

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » Ti Marras 07, 2006 14:16

Laurel kirjoitti:Itse pidän tätä kultivoitumisen ja globalistumisen riemuvoittona. Lisää kansainvälisiä ohjelmia, kiitos. Olisihan se ikävää, jos maailman lukemattomista aarteista eivät voisi muut nauttia kuin paikallisväestö. Tuonti on hyvä asia - siksi minäkin saan nauttia kiivibanaanimuhennoksistani.
Tosin se Ihmeiden Aika -saippua olisi voitu ihan rauhassa jättää vain brasialaisten arteeksi ja iloksi.

Ja nyt kun olemme päättäneet offin...

Eli kyllähän tämä ihan positiivinen juttu on, mitä valittamisen aihetta tässä edes voisi olla? Tosin minä valitsisin esitettäväksi jonkin toisen sarjan...

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Marras 07, 2006 15:18

Hyvä asia se on.Tai ainakin minusta, sillä ei tarvitse maksaa itse.Mutta koska telkusta tulee harvoja animeja jotka minua kiinostaa, tai joista edes pidän, niin sama kai se-_-
Tosin turhaa rahaa olen tuhlannut noihin FMA animeihin kun nyt se näyttää tulevan tänne suomeenkin...Mutta kenhö minä silloin voinut sitä tietää.

Tirli

Viesti Kirjoittaja Tirli » Ti Marras 07, 2006 21:13

Hmm.. se, että ihmiset sadattelevat sitä, että voi nyyh nyt en olekkaan enää erilainen kaikki rupee fanittaa anime tms, on minusta ihan turhaa. (voin vain kuvitella miltä japanilaisista tuntuu kun jotkut SUOMALAISET katsoo animea. :D) Enpä tiedä. Kivahan se, vaihtelu virkistää ja sivistää. Mutta toisaalta, en oikein ole varma.

inuyashan pentu

Viesti Kirjoittaja inuyashan pentu » Ti Marras 07, 2006 22:24

Valitan aina, et en tosiaankaan haluu mitään Inuyashaa suomen telkkariin, koska en haluu, et mitkään teinipissikset alkaa fanittaa animea... Ei kivaa!!!
ISTU!!!! Sanoo Kagome Inuyashalle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”