mangan lukeminen

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Milloin luen uusimman pokkarini?

Heti!Heti!Waah!^^
275
66%
Katson ensin pari jaksoa animea...sitten syön..ja sitten..
29
7%
Ei minulla ole mikään kiire, onhan ne 5 muutakin vielä lukematta..
84
20%
Joku muu (tarkenna viestissäsi)
29
7%

Ääniä yhteensä: 417

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ti Huhti 01, 2008 17:44

Tämän huonon viestin teille tarjosi GAR-churuya aprillipäivänä. Tarinan opetus on:

Kuva -älä tee näin!

8) mä en aina jaksa odottaa edes kaupasta kotiin! yx mun kaveri osaa lukee kävellessä niin sit mä pyysin sitä opettaan mullekin ja mä en kyl osaa yhtään niin hyvin kun se mut treenaan ahkerasti!! jos mäkin vielä joskus oppisin :shock: :shock: pari kertaa meinannu jäädä auton alle, ne vois vähän KATTOO ETEENSÄ JA VAROO :x :evil: :roll: :arrow:

mutsiis jos sataat ai jotain ja mangat saattas mennä pilalle niin sit kyl venaan kotiin asti !!.
Viimeksi muokannut madu, Ke Huhti 02, 2008 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Koji-Chan

Viesti Kirjoittaja Koji-Chan » Ti Huhti 01, 2008 19:56

Lähes heti kun saan uuden pokkarin käsiini. Joskus luen seuraavina päivinä tai säästän viikonlopuksi. Tai joskus lukeminen siirtyy ensi viikollekkin.
Kojima kuittaa 小島 ~
Watashi wa nihon-go o hanashimasu ka? XD
Vampyyrit voittoon!

Tiukukello
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiukukello » La Huhti 05, 2008 20:53

Riippuu mangasta. Suomimangaa ostaessani pokkari saattaa jäädä hyllyyn odottelemaan pariksi viikoksikin. Itseasiassa tällähetkellä hyllyssäni on arviolta 10 One Pieceä joita en ole lukenut. Ei vaan ole saanut aloitettua. Mutta ehkäpä sitten joskus lähiaikoina..
Enkkumangan kanssa on puolestaan ihan eri asia. Kaikki ostamani sarjat ovat sellaisia jotka on pakko lukea sillä sekunnilla heti ostamisen jälkeen. Mikäli samalla reissulla on mukaan tarttunut suomimangaa, tulee ne luettua siinä sivussa enkkulukemisen loputtua.

Chiaki

^^

Viesti Kirjoittaja Chiaki » La Huhti 05, 2008 22:39

He-ti! Varsinki jos oon ostanu Fushigi Yuugin, niin heti ku ovesta sisään pääsee, pitää lukea. En ees takkia ehdi ottaa pois. Autos en voi lukee, ku oksennus lentää jos vähä takatekstiäki vilkasee. No joo vähä liioteltuu, mut siis jos käsititte, mul on matkapahoinvointii XD
Nuriko: Pitäisikö minunkin hukuttautua? Tasuki: Saisit kuolla pois *virn*|| Itooshii hito no tame ni <33

escape_rope

Re: ^^

Viesti Kirjoittaja escape_rope » La Huhti 05, 2008 23:08

Chiaki kirjoitti: Autos en voi lukee, ku oksennus lentää jos vähä takatekstiäki vilkasee.
Vähän sama homma täällä :'''D Siksi mangat jäävätkin kotilukemiseksi, eikä matkalukemiseksi mangaa voi oikein ottaa.
rain- kirjoitti:Riippuu mangasta. Suomimangaa ostaessani pokkari saattaa jäädä hyllyyn odottelemaan pariksi viikoksikin. Itseasiassa tällähetkellä hyllyssäni on arviolta 10 One Pieceä joita en ole lukenut. Ei vaan ole saanut aloitettua. Mutta ehkäpä sitten joskus lähiaikoina..
Enkkumangan kanssa on puolestaan ihan eri asia. Kaikki ostamani sarjat ovat sellaisia jotka on pakko lukea sillä sekunnilla heti ostamisen jälkeen. Mikäli samalla reissulla on mukaan tarttunut suomimangaa, tulee ne luettua siinä sivussa enkkulukemisen loputtua.
Ja jälleen minulla sama juttu. Nykyään tuntuukin, että ostan FMA:takin vain siskoa varten mahd. nopsaan, kun se ilmestyy.. Itse taas olen vasta pokkari nro. 12. Siitä olen lukenut vasta pari ekaa lukua, eikä ole mitään kiirettä jatkaa.
One Piecejäkin ehti kasaantua hyllyyn 20 kappaletta (jälleen siskoani lähinnä ajatellen) ennen kuin vaivauduin itse edes avaamaan yhtään kirjasta.
Enkkumanga on minulle ns. sellaista "parempaa mangaa" siinä mielessä, että kaikki lemppari sarjani ilmestyvät vain enkuksi (poikkeuksena Naruto, jota tosin yhä kerään ja aion kerätä Vizin julkaisemana). Lemppari sarjan pokkarit sitten lukeekin nopeammin ja hirveällä ryminällä heti kun ne käsiinsä saa.

Mieluisimpia mangan lukupaikkojani ovat oma sänky ja olkkarin sohva, kun ketään muuta ei ole kotosalla.
Yleensä luen illasta ennen nukkumaan menoa, mutta se on itse asiassa pahin ajankohta, sillä silmät ovat väsyneet, väsyttää ja puolet teksteistä menee ohi, kun ei loppujen lopuksi jaksa keskittyä yhtään.
Olenkin huomannut, että itse saan parhaiten mangasta kaiken irti heti herättyäni. Eli jos vain mahdollista, niin luen mangat aamulla. Tähän on kuitenkin harvemmin mahdollisuus, ja siksi luen usein samaisen mangan uudelleen noin viikon kuluttua siitä, kun sen ensimmäisen kerran luin.

Misaki

Viesti Kirjoittaja Misaki » Su Huhti 06, 2008 00:18

Heti. Sillä sekunnilla. En kykene odottelemaan. En ainakaan suosikkisarjojeni kanssa...

Kävellessä tai polkiessa en ole toistaiseksi [siis vielä, odotas huomista] alkanut lukea, mutta junassa, autossa ja melkeinpä missä vain muualla luen [kyllä, on sitä menty ravintolaankin syömään, mut mä en oo mitään malttanu syödä ku on mangaa ollu edessä ^^' [en tosin muutenkaan koskaan malta syödä/keskittyä/tehdä mitään muuta kuin lukea jos on hyvä [ja kaiken kukkuraksi korkkaamaton] manga matkassa [olen sulkujen liikakäyttäjä]]

Mieluiten kuitenkin luen omassa ylhäisessä hiljaisuudessani sängylläni mahalteni lötkötellen~♥ ai niitä kissanpäiviä kun voit vain maata ja lukea mangaa. Onnellisuuteen ei tarvita muuta kuin rahaa [jolla siis sitten voit ostaa mangaa ja paperia ja kyniä [siinä siis todellakin olivat onnellisuuden peruselementit]]
Viimeksi muokannut Misaki, Pe Huhti 18, 2008 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitään ei ole pakko tehdä, ei edes kuolla jos jaksaa hengittää.

Teeny
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teeny » Su Huhti 06, 2008 14:45

Minä muuten saatan lukea pyöräillessä, varsinkin lehtiä, pokkareita ei ole tullut kokeiltua niiden pienen koon takia.. ^__^;

Tosiaan, heti kun mahdollista, niin vähintään silmäilen ja selaan, usein jo kaupassa tulee aloitettua jos tietää 100% varmasti että on ostamassa *o*;;

Aralys

Viesti Kirjoittaja Aralys » Su Huhti 06, 2008 16:38

Pyrin säästelemään, eli en lue uutta pokkaria heti samalta istumalta. Varsinkin jos on oikein hyvä sarja, niin haluan nauttia siitä mahdollisimman pitkään. Vaikka yhden pokkarin pystyisikin lukemaan about puolessa tunnissa, pyrin mahdollisimman paljon välttämään tätä. Sitä paitsi, on kivaa kiusata itseään ja jättää pokkari jännään kohtaan ja jatkaa vasta seuraavana päivänä. :twisted: Mutta yleensä yhden pokkarin lukemiseen menee korkeintaan pari kolme neljä päivää, vaikka kuinka yrittäisin säästellä.
I'm safe
up high
nothing can touch me

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Su Huhti 06, 2008 16:58

Teeny kirjoitti:Minä muuten saatan lukea pyöräillessä, varsinkin lehtiä, pokkareita ei ole tullut kokeiltua niiden pienen koon takia.. ^__^;
Pyöräillessä?? Mitä ihmettä!?!? :shock:
Itse ainakin saatan lukea kävellessäni, jos olen vaikka ostanut jonkun uusimman pokkarin tai jtn, mutta että pyöräillessä? Eikö se ole hankalaa? :lol:
Ja kun en kärsi edes matkapahoinvoinnista, niin voin lukea jopa autossa, keikkuvassa veneessä, lentokoneessa, junassa etcetc. Mutta eniten tykkään lukea omalla sängylläni. Se on mukavin paikka lukea!
Muff'n~

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Su Huhti 06, 2008 19:22

Marsipaani kirjoitti:
Teeny kirjoitti:Minä muuten saatan lukea pyöräillessä, varsinkin lehtiä, pokkareita ei ole tullut kokeiltua niiden pienen koon takia.. ^__^;
Pyöräillessä?? Mitä ihmettä!?!? :shock:
Itse ainakin saatan lukea kävellessäni, jos olen vaikka ostanut jonkun uusimman pokkarin tai jtn, mutta että pyöräillessä? Eikö se ole hankalaa?
Pyöräillessä on mahdollista lukea mangaa/kirjoja, jos on harjoitellut kyseistä taitoa pidempään kuin pari tuntia. Niin vaaralliselta kuin se kuulostaakin, se ei itseasiassa ole sitä. Yleensä tämä on helpompaa tytöillä/naisilla, jotka käyttävät aivojaan eri tavalla kuin miehet (huomatkaa yleistys, älkää vetäkö palkokasveja nenukkeihinne). Idea on siinä, että toisella silmällä kiinnitetään huomio tiehen ja toinen silmä lukee mangaa. Samalla mangapokkari tuetaan pyörän ohjaustankoon ja luettavasta kohdasta pidetään kiinni toisella kädellä (samalla pidetään tietysti ohjaustangosta kiinni). Periaatteessa tämä on mahdollista myös silloin, kun ajetaan vain yhden käden varassa, mutta silloin onnettomuusriski nousee.
En kuitenkaan suosittelisi mangan lukemista ja pyöräilyä yhtäaikaisena toimintona, koska se saattaa johtaa tappaviin onnettomuuksiin. Älä siis kokeile tätä kotona. Lisäksi kalliit mangapokkarit kärsivät, kun niitä käsitellään varomattomasti (joskus kirja saattaa jopa pudota!).

Kuten edellisestä tekstistä voittekin päätellä, pystyn lukemaan mangaa pyöräillessäni (en tee sitä, mutta se on mahdollista). Yleensä luen ostamani pokkarit junamatkalla kotiin tai sitten omassa huoneessani, omassa nojatuolissani. Joskus saatan lukea mangaa aamiaispöydässä ja oikeastaan missä tahansa, koska luen mielelläni kun kävelen kohteesta A kohteeseen B.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Huhti 06, 2008 20:11

se riippuu ihan siitä mikä manga on kyseessä. Love Modet, Junjo Romanticat ja muut sen taipaiset luen yleensä jo ostopäivänä...
suomennetuista mangoista osa on minulle paljon nopealukuisempia kuin toiset. FMAan ja Naruton luen melko nopeasti, mutta Fushigi Yuugissa ja Conanissa olen jäljessä. (silti olen ostanut kaikki kirjat tähän asti.)
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

riikkanen

Viesti Kirjoittaja riikkanen » Pe Huhti 11, 2008 17:41

Riippuu nyt mm. siitä mikä sarja kyseessä ja miten viime pokkari loppui. Yleensä kyllä luen junamatkalla jollen oo ihan poikki päivän käveltyä kaupungissa (lähin fantasiapelit on oulussa jossa tulee käytyä harvoin koko päivä pyörimässä). Joskus saattaa mennä parikin päivää ennenku havahdun ja muistan pokkarin olemassaolon.

Saradada

Viesti Kirjoittaja Saradada » Ma Huhti 14, 2008 16:42

Ahmin koko kirjan heti, ellei minulla ole mitään tärkeämpää tekemistä ("tärkeämpää" ei ole oikea sana koska moni tärkeämpikin menee mangan alapuolelle) tai pokkari on säästettävä matkalukemiseksi.

Nih. Lisäksi minun pitää lukea varsinkin Naruto, Salapoliisi Conan ja Fullmetal Alchemist heti ennen kuin pikkuveljeni ehtii ne viedä.

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ke Huhti 16, 2008 15:17

Heti tietysti! Tosin se on aika usein mangakohtaista. Jos on joku huippuhyvä manga, luen sen malkein saman tien (kotimatkalla ja jään auton alle 8D), mutta jotkut mangat vain jäävät. Nytkin uusin Conan on ollut varmaan viikon puolittain kesken, en vain ole saanut aikaiseksi.
Ja sitten tietysti jos minulla on muuta tekemistä, niin ei ihan heti tule luettua. Mutta useimmiten luen heti kun saan kotiin ^^ ~

Nemuska

Viesti Kirjoittaja Nemuska » Ke Huhti 16, 2008 18:24

Itse kulutan uudet pokkarit heti välittömästi ja alta aikayksikön. Joskus on tullut ongelmia kun ei meinaa päästä autolla kaupan pihastakaan vaan nenä on kiinni pokkarin ensimmäisessä sivussa. Tarvitsen kolmannen silmät otsaan joka voi pitää silmällä tietä...

Itse en käsitä näitä "varastoon" ostajia jollainen yksi tuttavistani on (Terse vaan, kyllä itses tunnistat ;)) En pidä toimintaa järjettömänä, jollain on vain vahvempi keräilyvietti kuin minulla. Ostan vain silloin kun himoitsen jonkin opuksen lukemista niin ettei sukatkaan pysyisi jalassa. Isän puolelta peritty pennin venytys kunniaan. Hän ostaa uutta pesukonettakin pari viikkoa ellei ole hätä kädessä.
Saiyuki - Mushishi - Soul Eater - Star Ocean - One Piece - Evangelion <3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”