Anime/manga ammattina

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Minä...

aion opiskella anime/manga piirtäjäksi.
16
7%
aikoisin opiskella anime/manga piirtäjäksi, mutta en tiedä miten tai missä.
35
14%
en ole varma asiasta. Ehkä.
59
24%
en aio opiskella anime/manga piirtäjäksi, mutta tietäisin kyllä miten ja missä.
23
9%
en tiedä, en välitä.
84
34%
joku muu (tarkenna viestissäsi)
29
12%

Ääniä yhteensä: 246

Eemeri

Anime/manga ammattina

Viesti Kirjoittaja Eemeri » Ma Syys 25, 2006 21:27

Itse ainakin lähden Turun Taideakatemian animaatiokoulutukseen, jossa sitten otan piirrustusanimaation kautta animen.
Onko kukaan muu vakavasti edes harkitsemassa animea/mangaa elämänsä ammattina :?:
"アニメ と 漫画、 毎朝、 毎晩。"
"No pain, no gain."
"Kaikki lasketaan..."

Chise

Viesti Kirjoittaja Chise » Ma Syys 25, 2006 23:18

Sarjakuvapiirtäjä olisi kyllä mun toiveammatti.. :roll:
Suoritan nyt ensin lukion loppuun ja kartutan samalla piirtämisen taitojani. ^^
"Never fear, Plum is here!"

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ti Syys 26, 2006 01:07

Professional otaku.
Anime&Manga luomisesta en niinkään kiinnostunut mutta doujintuotteiden luonti saattaisi olla kiva harrastus. (joten "joku muu")

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ti Syys 26, 2006 08:26

Itse opiskelen nyt 3d animaatiota, eihän sitä tiedä vaikka alkaisinkin luomaan jotain omaan harrastukseen liittyvää. ;)

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » Ti Syys 26, 2006 09:31

Olisihan tuo houkutteleva ammatti jotain noilta linjoilta, mutta eipä siitä mitään tule. Tietotekniikan tai tarkemmin ohjelmoinnin insinööriopinnot hyvällä alulla, eli vaikka miten haluaisin, en animen tai mangan parista saa ammattia, vaan insinöörihän minusta tulee. Tiedä sitten mitä sen jälkeen. *sigh~

Olisihan se mukavaa kun vain voisi toteuttaa itseään ja hankkia ammatin animen tai mangan parista...
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ti Syys 26, 2006 11:02

Jotain muuta. En osaa piirtää, en juuri kirjoittaakaan eikä oikeastaan edes kiinnosta; olen ihan tyytyväinen siihen että saan harrastaa muiden teoksia. Luomistyö ei siis tulisi kysymykseen, mutta miksei joku kustannus-/toimitus-/käännös-/myynti- tms. alaan jotenkin liittyvä työ voisi olla mahdollista, vaikuttavat mielenkiintoisilta ja jotenkin realistisemmin saavutettavissa olevilta puuhilta.

Japanin kieltä haluaisin vielä joskus päästä opiskelemaan päätoimisesti, niin että osaisin sitä sen verran hyvin että senkin parissa voisi periaatteessa työskennellä, mutta pitkä on matka ja suuret suunnitelmat... Onneksi on jo ammatti ennestään, niin voi nyt rauhassa haihatella kaiken mahdottoman perään. :roll:

Tietäisin kyllä myös missä piirtämistä tai animaatiota voi opiskella, mutta koska se ei hyödytä minua mitenkään, en halunnut valita sitä vastausvaihtoehdokseni.

@Bay@

Viesti Kirjoittaja @Bay@ » Ti Syys 26, 2006 13:00

Aikoisin kyl sarjispiirtäjäks mut en tiedä mihin menisin.. :\ Mut kyl mä viel löydän jonku paikan, onhan täs vuosia aikaa! :)
wwii

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ti Syys 26, 2006 15:09

En haluaisi koskaan tehdä työtä joka liittyy liiaksi tietokoneisiin, mangaan tai animeen yms. sarjakuvaan tai muuhun nörttiyteen. Vaikka niitä harrastan niin haluan pitää sen kuitenkin vain harrastuksena. Työ on työtä ja piirtäminen on erittäin raskasta sellaista. Sinulle joka aiot piirtäjäksi, varaudu vuosikymmeniä kestäviin nälkävuosiin ja lama-aikaan.

Howler

Viesti Kirjoittaja Howler » Ti Syys 26, 2006 15:13

joku muu (tarkenna viestissäsi)

Minä..

..Voisin opiskella manga/anime piirtäjäksi, animaattoriksi jne jne. Kyllä minulla olisi siihen mahdollisuus. Toisin kuin ^ kirjoittanut Teukku, minä olen nörtti ja opiskelen tietokoneita. Mutta olen tyytyväinen valintaani toisaalla, eikä mikään muu vaihtoehto kysymyksissä ollut sopiva.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ti Syys 26, 2006 15:57

Kiinnostusta kyllä olisi, mutta sellaiset ikävät tosiasiat kuin esim. se, etten osaa piirtää minkään vertaa haittaavat aika tavalla. Kirjoittamisessa olen omasta mielestäni kohtuullinen, mutta sarjakuvan/TV-sarjan käsikirjoituksen kirjoittaminen on aivan erilaista kuin tavallisen proosan, enkä tiedä, osaisinko tehdä sitä niin, että kuvittajan olisi hyvä piirtää.

Myöskään kääntäminen ei tule kysymykseen, sillä opiskelen englantia ja saksaa. Tuli tuosta japanin opiskelemisesta muuten mieleen eräs todella hyödyllinen linkki:

Jokaisen japanin opiskelusta haaveilevan on luettava tämä.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [My Hero Academia Season 2 20/25]
Anime- ja mangablogini

Eemeri

Viesti Kirjoittaja Eemeri » Ke Syys 27, 2006 18:11

Vaikka se onkin vitsi, on siinä (reilu) ripaus totta.
"アニメ と 漫画、 毎朝、 毎晩。"
"No pain, no gain."
"Kaikki lasketaan..."

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ke Syys 27, 2006 18:17

No olen kyllä miettinyt alkoisiko sitä opiskelemaan piirtäjäksi vaiko en.No ajattelin sitten että opiskelen kuuluisaksi taiteilijaksi 8)
Eli en ainakaan aijo mangaa tai animea piirtää, tai jos alan niin korkeitaan julkaisen ne jossain netissä.
Mutta lupaan että tulette tulevaisuudessa kuulemaan minusta paljon!! :D :D

inuyashan pentu

Viesti Kirjoittaja inuyashan pentu » Ke Syys 27, 2006 19:23

Minä minä! Maailman paras ihminen, omistan kuvis numeron 10, ja aion EHKÄ opiskella mangan piirtäjäksi. Aattelin tässä lähiaikoina alottaa manga kurssin. En oo piirtäny mangaa kauheesti muuten ku pokkareiden mallista... Oma kehu haisee :? yäk... Hyi minua :roll:
ISTU!!!! Sanoo Kagome Inuyashalle.

Eemeri

Viesti Kirjoittaja Eemeri » Ke Syys 27, 2006 20:53

_Kagome_ kirjoitti:Mutta lupaan että tulette tulevaisuudessa kuulemaan minusta paljon!! :D :D
Yleensä en mielellään lykkää mitään piirtämiseen liittyvää eteenpäin vaan teen asian sillä hetkellä, vaikka mikä olisi. Rupean piirtämään vaikka keskellä yötä, jos siltä tuntuu. Se ksavattaa luonnetta. ;)

inuyashan pentu kirjoitti:omistan kuvis numeron 10
Sama täällä (mutta lisäksi myös muissa kuvataiteellisissa digitaaliaineissa).
"アニメ と 漫画、 毎朝、 毎晩。"
"No pain, no gain."
"Kaikki lasketaan..."

Yoshiko

Viesti Kirjoittaja Yoshiko » Pe Syys 29, 2006 18:51

Kyllä.. Minä haluaisin. Olisi ihan kivaa piirtää ammatikseen. Vaikka sitten saattaisin pikkuhiljaa kyllästyä piirtämiseen... Mutta toivon ettei niin kävisi :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”