Anime- tai mangasarja jäi kesken. Miksi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jätin kesken koska...

sarjan juoni ei edennyt tarpeeksi nopeasti/liikaa fillereitä.
137
35%
sarja oli liian väkivaltainen.
5
1%
sarja sisälsi liikaa seksuaalista materiaalia.
8
2%
en pitänyt piirustustyylistä.
55
14%
en kestänyt huonoa ääninäyttelyä/dubbausta.
15
4%
sarja kävi liian pohdiskelevaksi, eikä enää kiinostanut.
23
6%
joku muu syy. Mikä?
143
37%

Ääniä yhteensä: 386

Eemeri

Anime- tai mangasarja jäi kesken. Miksi?

Viesti Kirjoittaja Eemeri » Ma Syys 18, 2006 20:19

Elikkäs jos/kun jätitte jonkun sarjan viimeksi kesken, mikä mahtoi olla kaikkein olennaisin syy?
"アニメ と 漫画、 毎朝、 毎晩。"
"No pain, no gain."
"Kaikki lasketaan..."

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Syys 18, 2006 22:37

Valitsin "joku muu syy. Mikä?" sillä yleensä itsellä on jääneet sarjat kesken yksinkertaisesti sen takia, että ei riitä aika/rahat esim. GitS se on nyt ollut pidemmän aikaa tauolla, koska on muita mitä olen hankkinut ennemmin edullisuuden tai vain sen takia että pidän sarjasta enemmän. Ja sitten sarjat kuten Fullmoon wo Sagashite, en vain ole missään vaiheessa ehtinyt hankkia sarjaa lisää, kun kaikkea muuta on tullut hankittua :P

EDIT: ja tietysti toinen mikä on monesti hankaloittanut: Saatavuus, et vaan mistään meinaa kyseista sarjaa enempää saanut, yksi surullinen esimerkki tästä on Koi Koi 7, itse pidin sarjasta oikein kovasti, muttakun mistään ei irti saa revittyä, niin minkäs teet :(
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Ma Syys 18, 2006 23:39

Ei varsinaisesti mikään noista, jos ensimmäiset jaksot eivät vaan koukuta, niin ei se välttämättä ole juonen etenemisen tai piirrostyylin syy. On tässä muutakin tekemistä kuin katsoa väkisin jotain mikä ei lopulta kiinnosta.

Usein myös se, että jos ei saa heti jostain jatkoa (ei ole vielä ilmestynyt enempää, ei ole rahaa tai on jotain tärkeämpää hankittavaa) niin innostus saattaa hyvinkin unohtua jonnekin, vaikka sarjasta periaatteessa pitäisikin. "Katson/luen sitten joskus" listani on hyyyvin pitkä.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » Ma Syys 18, 2006 23:57

Samaa tarinaa edellisten kanssa, yksinkertaisesti syynä yleensä on noiden kaikkien kombo lisättynä siihen, että sarja ei yksinkertaisesti iske. Parempaakin katsottavaa on maailma pullollaan, ei minun itseni tarvitse katsoa huonoja piirrettyjä sen takia, että ne ovat Japanista. Etenkin nykyään kun tarjontaa on tarpeeksi länsimaissa, niin on turha alkaa kiduttaa itseään tyypillisillä "kyllä se kolmannessakymmenenssä jaksossa paranee..." -tapauksilla.

Rontti

Viesti Kirjoittaja Rontti » Ti Syys 19, 2006 03:22

Silent Möbius jäi kyllä kesken jotenkin ontuvan toteutuksensa takia :|

Trigunkin meinasi jäädä kesken alkujaksoissa päähenkilöä vaivanneen idiotismin takia,sinnittelin kuitenkin loppuun ja ihan ok sarjahan se kuitenkin oli :|

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ti Syys 19, 2006 11:30

Sarja jää kesken syystä jos toisestakin. Eipä siihen mitää yhtä ainutta yksiselitteistä syytä löydy. Milloin sarja tuntuu vain liian tylsältä, rumalta yms. yms.

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ti Syys 19, 2006 12:16

Shuffle!
Liikaa tylsää ihmissuhdepuppua. (mutta koko sarjan hankinkin vain jaksojen 19-20 takia, joten oma vikani että päädyin katsomaan)

Aika monikin (n.20+) animesarja on oikeastaan jäänyt minulta pois 1-2 jakson jälkein. Usein vain juoni ei kiinnosta, ei ole paljoa kiinnostusta katsoa perinteistä ihmissuhdehömppää love hina tyyliin (= sama tarina eri hahmot) eikä ecchisarjoja/mechaa. Yleensä juoni on syy minkä takia lopetan sarjan seuraamisen tosin poikkeuksiakin on kuten perfect blue jonka piirrostyylistä en erikoisesti pitänyt.

Emmi-Chan

Viesti Kirjoittaja Emmi-Chan » Ti Syys 19, 2006 13:50

Mä rakastan Gravitationia, mutta oikeestaan vaa animena. Mangassa on omat hyvät hetkensä ja mä harkitsin jo koko sarjan keräämistä, mutta sitten eräänä päivänä valaistuin ja hokasin, että se pirrustusjälki on oikeesti aika huonoa. Murakami osaa piirtää, mutta se heittelee liikaa sellasia "hassuja" juttuja niihin kuviin ja se käy pitemmän päälle aivoon...
"Run Lee! Run towards the setting sun!... But don't mess up your hair!"
- Gai-sensei

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ti Syys 19, 2006 14:03

Liian tylsä sarja jäi kesken. Mangassa esimerkiksi azumanga daiohia luin ekan pokkarin puoleen väliin ja se riitti..ei voisi tylsempää mangaa olla..(HUOM!mun mielipide, ei tarvitse muilla olla sama..) *juoksee karkuun murhanhimoisia azumanga faneja*

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ti Syys 19, 2006 14:18

Kioko_ kirjoitti:Liian tylsä sarja jäi kesken. Mangassa esimerkiksi azumanga daiohia luin ekan pokkarin puoleen väliin ja se riitti..ei voisi tylsempää mangaa olla..(HUOM!mun mielipide, ei tarvitse muilla olla sama..) *juoksee karkuun murhanhimoisia azumanga faneja*
Vähän samoja kokemuksia paitsi sarjana Ichigo Mashimaro

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ti Syys 19, 2006 15:57

Minulta on jäänyt enemmän sarjoja kesken kuin mitä olen katsonut loppuun asti. Jostain syystä vain yksinkertaisesti kyllästyn tietyn ajan kuluttua. Pisimmälle pääsin One Piece -mangassa, ja sekin tyssäsi kuudenteen osaan. Yhtään manga-sarjaa en ole eläessäni lukenut loppuun, mutta yritän muuttaa tämän tilastofaktan, kunhan Emma alkaa ilmestyä.

Animen puolella tilanne on valoisampi, mutta silti keskeneräisiä sarjoja riittää. Viikonloppuna katselin kyllä ensi kertaa vuosiin Vampire Princess Miyua ja innostuin taas sen verran, että hankin varmaan loppuosat sitten, kun ylimääräistä rahaa tulee eteen. Samurai Champlootakin on viisi levyllistä katsomatta ihan vain innostuksen lopahtamisen takia.

Mitään Inuyashaa yms. en viitsi edes aloittaa. :lol:
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Gatchaman Fighter 2/48]
Anime- ja mangablogini

Aoi

Viesti Kirjoittaja Aoi » Ti Syys 19, 2006 16:01

Pita Tenistä luin 1. osan, mutta 2:sta vain muutaman sivun... Olin kummatkin samalla kertaa kirjastosta lainannut, joten kyllähän ne piti yrittää lukea loppuun. Mielestäni sarjassa vaan oli niin huono piirrostyyli (liian epäselvä tai jotain) ja liian tylsä juoni&hahmot jne. Ei vaan iskenyt sitten yhtään.
Suosikkimangani: Nodame Cantabile, Sunadokei (Sand Chronicles), Yotsuba&!, Hikaru no Go sekä Fullmetal Alchemist. Suosittelen tutustumaan :]

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ti Syys 19, 2006 16:39

Yleisin syy sarjan kesken jäämiseen on se että vieressä on sarja joka kiinnostaa enemmän. Näin simppelisti ilmaistuna.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Kappa

Viesti Kirjoittaja Kappa » Ti Syys 19, 2006 16:58

Viimeksi kesken jätetty sarja taisi olla Sukisho. Joo, BL on kivaa, pojat oli nättejä, mutta kun. Ei. Se vaan ei iskenyt. Ensimmäisen jakson taisin katsoa, sitten kiitti mulle riitti. Siinä vain ei ollut sitä jotain minun makuuni. En tiedä, jos sarja ei vain edes jollain tapaa iske, edes vähän, ei sitä sitten kannata loppuun asti katsoakaan, vai mitä?

Vastasin siis joku muu, koska se vain on se jokin.

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ti Syys 19, 2006 17:09

(joku nimeltämainitsematon) yksinkertaisesti oli liian tylsä... se ei oikein iskennyt... tapahtuman liian kulkivat liian hitaasti ja juonikin aika tylsä... ei minun sarjani...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”