Anime- tai mangasarja jäi kesken. Miksi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jätin kesken koska...

sarjan juoni ei edennyt tarpeeksi nopeasti/liikaa fillereitä.
137
35%
sarja oli liian väkivaltainen.
5
1%
sarja sisälsi liikaa seksuaalista materiaalia.
8
2%
en pitänyt piirustustyylistä.
55
14%
en kestänyt huonoa ääninäyttelyä/dubbausta.
15
4%
sarja kävi liian pohdiskelevaksi, eikä enää kiinostanut.
23
6%
joku muu syy. Mikä?
143
37%

Ääniä yhteensä: 386

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Syys 23, 2006 11:28

Eilen illalla löytyi tähänkin yksi definitiivinen vastaus.

Sarja X jää yleensä kesken siitä syystä että siinä välissä katsotaan/luetaan sarja Y:tä, joka iskee kovemman vaihteen ja siinä mielentilassa ei pysty vähään aikaan mitään muuta katsomaan tai lukemaan. Tuossa mielentilassa, kun kävelen ihmetellen kattoja pitkin ylösalasin, jää aina joku sarja tauolle, joskus pysyvästikin, vaikkei siinä suoranaisesti mitään vikaa ole.

Toki tästä voisi myös tehdä yksinkertaistetun syyn "koska se ei ole Clamppia" mutta tuokaan ei aina pidä. Usein toki.

Hyvä syy on myös saatavuus. Kun ilmestymisaikataulut ovat kovin varovaisia ja uutta volyymiä tuppaa kovin pitkällä viiveellä, voi jossain kohtaa vain "tippua kelkasta" kun unohtuu asia ja jää seuraava osa ostamatta. Sitten sarja vaan jää käsken pyytämättä ja yllätyksenä.

Suzume
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suzume » La Syys 23, 2006 15:24

Minulta harvoin jää sarja ihan alkuvaiheessa kesken, Elfen Lied tosin jäi yhteen jaksoon. Olisi sitä voinut katsoa enemmänkin, mutta tuli juuri noita toisia hyviä sarjoja, ja nuo vain veivät tilaa koneellani joten poistin ne.

Lisäksi Bleach ja Naruto ovat jääneet kohtaan, jossa fillerit alkavat. Katseluhalut vain katosivat johonkin tuossa vaiheessa. Tai molemmista olen ehkä yhden fillerijakson katsonut, eikä kauheasti innostanut. Getbackerskin jäi kohtaan, jossa Infinite Castle-hommeli loppui, minkä jälkeen seurasi fillerijaksoja. (jotka tosin OLISIVAT loppuneet, muttah...)
-Mikä on animen ja mangan ero?
-Anime on piirrettyjä ja manga sarjakuvaa.
-Mutta onhan animekin sarja kuvia, eikö? Ja mangakin on piirretty. Anime on siis sarja kuvia ja manga piirretty!
-Ööh.. '

K8Skies

Viesti Kirjoittaja K8Skies » La Syys 23, 2006 18:29

Suzume kirjoitti:Lisäksi Bleach ja Naruto ovat jääneet kohtaan, jossa fillerit alkavat. Katseluhalut vain katosivat johonkin tuossa vaiheessa. Tai molemmista olen ehkä yhden fillerijakson katsonut, eikä kauheasti innostanut.
Kaduttaa, kun en itse aikoinani lopettanut seuraamista tuohon kohtaan. Täytyy myöntää että se olisi ollut todella viisas temppu, mutta menin ja jatkoin fillerien katsomista -> suututtaa.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

_Shampoo_

Viesti Kirjoittaja _Shampoo_ » La Syys 23, 2006 22:12

Niitä syitä on jonkun verran, esim. liikaa seksuaalista materiaalia(yläosattomia naisia) joka ärsyttää minua, pitkä juoni (laiska juoni tavallaan vetelä), huonot duppaukset(rähisevät, tai ärsyttävät äänet) ja sekava juoni(joka poukkoillee sinne tänne).
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

dr.online

Viesti Kirjoittaja dr.online » Ke Marras 22, 2006 23:38

Sukisyo - juuri ja juuri jaksoin kolme jaksoa sinnitellä. Mutta ei. Kaikki olivat liian samannäköisiä, sen yhden tyypin ääni särki korvia, juoni oli outo (jos siinä oli juoni) ja lässynlässynlää. Yäk.
Fushigi Yuugi - mulla oli vain yksi syy lukea/katsoa tätä. Ja se oli Nuriko. Mutta kun kävi miten kävi niin lopetin. Joskus voi ehkä katsoa jonkun jakson vain sen vuoksi että saisi nauraa räkäisesti kuinka TYPERÄ sarja se on. :'D
Full Moon wo Sagashite - herranjestas. 8 jaksoa jaksoin jankata läpi vain Takuton vuoksi, lopulta se tyssähti täydellisesti. Itseään toistava ja päähenkilö on yksi aivoton tampio. Yäk. Ja sen lauluääni on jotenkin.. karmiva.
Inuyasha. 130 asti kestin (ja jaksojen 130 ja 129 välillä oli piiiiitkä aikaväli..) kunnes lopetin. EI NÄIN.
Fruits Basketia luen vain aikaa tappaakseni enää. Kiinnostus loppui 7-8 pokkarin tienoilla, se oli uskomattoman tylsä. Ja olen kuullut spoilereita lopusta... Olen pettynyt siihen mangaka-tätiin ja PAHASTI. :p
Chrno Crusade - En edes muista mihin jäin. Johonkin alkupäähän.. .kai. (15jakso tai jtn.) Se vain lässähti. Rosetten olemassaolo repii silmät päästä ja Aion on kuin Murakin kaksoiskappale. Mikä EI ole kohteliaisuus.
Nightwalker - potentiaalia oli, mutta hermot meni kutosjakson jälkeen. Ällöhyvis vampyyri joka ra**kaa koko vampyyrikansan ja pahasti, sekä se ällötys pikkulikka. Huh.
Rurouni Kenshin - Oli se alussa oikein mukavaa seurattavaa, joku 30 jakso tai jotakin niin.. ähh. Vihasin sitä naista jo alusta asti ja vihaan edelleen. Ärsyynnyn herkästi tällaisiin. Ja kun kuulin että niistä tulee oikeasti pari.... öh. Nyt sanon lol. (Jo pelkästään se 11 vuoden ikäero on aikamoinen.) Ja pläh. Ei. Ei. Ei tämä innostanut. :/

Naruton katsomisen lopetin jaksoon 155. Mangaa luen yhä, mutta... animea... eheii. Samoin Bleachissa. (Luen myös mangaa tästäkin, muttah...) 80 eteenpäin en ole jaksanut, vain sen yhden kohdan enmuistamikäjakso kun Hollowia taas näkyi. *päänpuistelua* molemmissa syynä... FILLERIT.

... kylläpäs olenkin kuluttanut aikaani turhien sarjojen parissa. :x
Viimeksi muokannut dr.online, Ke Marras 29, 2006 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Solid

Viesti Kirjoittaja Solid » Ke Marras 22, 2006 23:49

Sarja jää kesken, mikäli siinä ei ole mitään, millään asteikolla kiinnostavaa tai ajan tuhlaamisen arvoista.
Usein yritän viedä aloittamani loppuun, mutta joskus vain tulee virhearvioita siitä, millaiseksi sarja muuttuu.
Viimeksi muokannut Solid, Ke Marras 25, 2009 05:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pavez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pavez » To Marras 23, 2006 02:33

Naruto jäi kesken fillereiden takia ja Rurouni Kenshinin viimeinen osa oli kuulemma pelkkä fillerikausi, jota en sitten jaksanut katsoa, vaan lopetin Legend of Kyoton jälkeen.

Karko

Viesti Kirjoittaja Karko » To Marras 23, 2006 03:29

Blood+ Ja Black Cat jäivät kesken, Bloodi alussa, lähinnä kiireen vuoksi, enkä ollut vielä kerennyt oikein päästä sarjaan kyytiin. Black Cat taas alko maistua puulta puolessa välissä, juoni ei vaan meinannut napata jatkamaan (alku puolisko oli kyllä hyvä), ja yksinkertaisesti lopetin sen katsomisen.

Wendy

Viesti Kirjoittaja Wendy » Su Marras 26, 2006 12:41

Olen jättänyt Tokyo Mew Mewin katselemisen kesken, koska en enää kestänyt liikasöpöilyä sarjassa. Eikä juonikaan ollut oikein parhaimmaista päästä. Full Moon wo Sagashitekin oli pakko jättää kesken, sillä minulla oli muita sarjoja katseltavana.
Beautiful things are sometimes sad things.

Rosette

Viesti Kirjoittaja Rosette » Su Marras 26, 2006 16:05

TMM jäi myös minulla kesken.Liian söpöilyä koko ajan, tappelut olivat myös aika omituisia, verta olisi pitänyt lentää enemmän! :twisted:
Ja tietenkin itse tappelua olisi saanut myös ehdottomasti olla enemmän, toisinkuin tuota ällöä "Masaya!I love you!!!"(tai oli kuka tahansa)
Yäk!Täytyy sanoa suoraan, Y-Ä-K-!!
Ehkä jonakin päivänä, luokseni saapuu ritari valkealla ratsulla...

Kirby91

Viesti Kirjoittaja Kirby91 » Pe Joulu 01, 2006 23:19

.....koska en jaksa katsoa. Boring!

^elina

Viesti Kirjoittaja ^elina » To Joulu 21, 2006 15:59

Juoni ei edennyt, tai sit liikaa "seksuaalisia tekiöitä"

Rontti

Viesti Kirjoittaja Rontti » To Joulu 21, 2006 17:17

Steel Angel Kurumin toinen tuotantokausi jäi kesken silkan huonoutensa takia (sinänsä harmi,koska ensimmäinen tuotantokausi oli ihan menevää perushaaremihuttua),jo ennestään korkealla olleen fanservicen määrän nostolla ei oikeen saa puuttuvaa juonta korvattua

dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty » To Joulu 21, 2006 17:49

Sitä muutakin tekemistä välillä. Kai. Itse asiassa kun on liikaa tekemistä, kaikki jää kesken. X sulkee Y:n pois kun Y sulkee X:n.
Oman elämänsä tragedia.

-Ju-

Viesti Kirjoittaja -Ju- » To Joulu 21, 2006 19:07

Kyllä se on ainakin tähän asti ollu se liian hidas eteneminen/fillerit... mangan lukeminen on just siinä mielessä kivempaa ku animen kattominen että siinä ne asiat tapahtuu mukavan tiiviisti.

Esim. Naruto-animessa ärsytti se, kun tuli joku vähänkin isompi fighti, nii heti käytiin hahmojen taustat kolmeen kertaan flashbackeina läpi ja sit puhuttiin kolmen jakson verran jostai, joka on esitetty mangassa yhdellä puhekuplalla... :P

Tommoset jaksot on varmasti tosi ärsyttäviä kattoo telkkaristaki, jos aattelee, että sarja tulee vaikka kerran tai kaks viikossa... :?

Nojuu... sarjan pitää mun mielestä edetä, että säilyy mielenkiinto! ^_^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”