Mistä hankit mangasi/animesi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mistä hankit yleensä mangasi/animesi?

ostan marketista tai muusta "tavallisesta" kaupasta
146
30%
ostan pienemmästä erikoisliikkeestä (sarjakuvakaupat,...)
152
31%
tilaan netistä (Suomesta)
55
11%
tilaan netistä (ulkomailta)
56
11%
ostan ulkomaanmatkoiltani
1
0%
lainaan kavereilta/kirjastosta
7
1%
saan niitä lahjaksi
1
0%
tästä puuttuu vielä yksi mahdollisuus (joka on siis-->)
73
15%

Ääniä yhteensä: 491

Kira

Viesti Kirjoittaja Kira » Ke Syys 13, 2006 08:53

Koska asun tälläisessa pienessä tuppukylässä [anteeksi raumalaiset] on minun pakko tilata mangani netin kautta ;___; Täällä kun ei ole kuin yksi liike joka myy [englannin kielistä] mangaa, eikä senkään valikoima kovin suuri ole. Mangani tilaan siis ihan suomesta mm. näin nyt esimerkkinä fantasiapeleistä. Luen enemmän kuin katson animea joten animea tulee harvoin tilattua mistään ja jos tuleekin niin ne yleensä tilaankin sitten ulkomailta... [Valitettavasti ulkomaila tilattaessa, etenkin USA:sta tavarat menee väkisinkin tulliin]. Joten anime jää siis senkin takia vähemmälle, kun en viitsisi aina lisää maksaa siitä jos olen jostain ulkomailta [muualta kuin Euroopasta] tilannut.
Give me the power to regain pages of memories I lost in the past.
A heart that believes pierces through the darkness searching for the place where its soul sleeps.
The two hearts of light and shadow now head towards the future that is reflected in crystal

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ke Syys 13, 2006 10:09

Tähän kävisi mulla ainakin monta vaihtoehtoa, mutta sanotaan, että useimmiten tavallisista kauposta ja sitten erikoisliikkeistä kuten fantsu ja fennica..on niitä pari kyllä netistäkin tullut tilattua ^^"

Wallaroo

Viesti Kirjoittaja Wallaroo » Ke Syys 13, 2006 18:15

Ihan tavallisista kaupoista olen ostanut kaikki tämänhetkiset mangani. Eipä ole tarjonnassa paljoa kehumista. Fantasiapeleissä pitäisi käydä joku päivä, mutta en ole vain saanut aikaiseksi lähteä sinne. En pidä yksin minnekkään menemisestä, joten olen kaupoissa liikkeellä aina ystävieni kanssa, jotka eivät mangasta piittaa pätkän vertaa. Olemme sitä paitsi kauhean laiskoja ihmisiä, emmekä käy koskaan kaupungilla vaan kulutamme mieluummin ostoskeskusten lattioita kuin risteilemme ympäri kaupunkia... Ja ainakaan suomalaisista ostoskeskuksista ei löydy kovin montaa englanninkielistä mangaa (suomenkielisten julkaisu painottuukin sitten noihin marketteihin) myyvää kauppaa.

shiawase

Viesti Kirjoittaja shiawase » Ke Syys 13, 2006 20:14

Olen nyt melko uusi tässä animen ja mangan maailmassa,
mutta ainakin tähän mennessä ostamani mangat ovat aivan
tuosta lähimmästä S-Marketista.
Yksityisiltäkin olen pari pokkaria hankkinut, käytettyinä kun
saa aina vähän halvemmalla. Postituskulut ovat sitten asia erikseen.
No, nyt poikettiin taas hieman aiheesta, mutta ääni meni
kuitenkin "tavallisille kaupoille".

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » To Syys 14, 2006 15:37

Fantasiapelit on aikas vakio, sinne sitä yleensä rampataan kun rahaakin sattuu olemaan.
Myös Fantasialinna sekä Bookplussa ovat olleet suht ahkerassa käytössä, varsinkin Bookplussaa tuli käytettyä paljon Viz:n julkaisujen suhteen, niillä kun kesti aikaa tulla Fantsuihin...Tosin tämäkin on nykyään muuttunut.
Mutta Bookplussa aina silloin kun tehdään iso tilaus, joka sisältää myös ennakoita(kuten nyt...)

Ja tietenkin sitä tulee pidettyä silmät auki myös Huuto.netin ja tämän foorumin myyntipalstan suhteen.

_Shampoo_

Viesti Kirjoittaja _Shampoo_ » Ma Syys 18, 2006 16:33

Vitosen kappaleelta yleensä, jotku ylijääneistöt on vaan kolme euroa!!!!!!!
Sieltä on kaikki mun mangat on ja isäni on sen myyjän vanha koulukamu ja muutenkin kanta-asiakas niin saadaan alennusta (vaan sillon kun mun isä on mukana)Ostetaan sielt usein yli sadal eurolla, mutta suurin osa on mun isän ostoksii niistä!
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

Kumiko

Viesti Kirjoittaja Kumiko » Pe Syys 22, 2006 18:36

Fantsupelit on vakipaikka johon mennään kun on rahaa pistää menemään. Ihan perus 'marketista' tulee ostettua suomijulkaisuja. Muualla sitä ei oikein tule käytyä ja nettikaupoista tilatessa ovat postimaksut niin päätä huimaavat, että olen jättänyt väliin.
Kirjastosta lainaan usein, johtuen rahan puuttesta.
Tosin välillä tulee lainattua siinä mielessä, että jos tykkään alan keräämään. Lahjaksi myös (joulut, synttärit).
Animet sitten Anttilasta (alennukset on jees), Filmifriikistä ja lahjaksi.

Kappa

Viesti Kirjoittaja Kappa » Pe Syys 22, 2006 19:50

Netistä olen aina tilannut ja tulen aina tilaamaan, koska asun keskellä ei-mitää. Bookplussaa suosin eniten, koska sieltä saa saksaksi sarjoja, joita ei ole englanniksi julkaistu, tai sitten ne ovat vain halvempia (siis ne saksankieliset). Tilaamisen kyllä aloitin Puolenkuunpeleistä, ehkä sieltäkin tulee vielä joskus jotain tilattua, tai sitten Fantasiapeleistä. Mutta bookplus yleensä.

Joskus sitten toki ostelenkin kaupoista, kun pääsen johonkin vähänkään isompaan kaupunkiin häröilemaan.

DarkAvenger

Viesti Kirjoittaja DarkAvenger » Ma Syys 25, 2006 22:25

Netistä, yleensä tilaan Fantasiapeleistä ja joskus myös Puolenkuunpeleistä.
Hail Metal! Hail Manowar!

Chise

Viesti Kirjoittaja Chise » Ti Syys 26, 2006 19:00

Fantsupeleistä ostan suuriman osa mangoistani, anttilasta ja Huuto.netistä olen tähän menessä ostanu kaikki animeni. Filmifriikkiin olen tunnukset väsännyt mutta sieltä en ole vielä mitään kerennyt ostaa.
^^
"Never fear, Plum is here!"

Howler

Viesti Kirjoittaja Howler » Ke Syys 27, 2006 09:06

Taas monta vaihtoehtoa ja hirveä dilemma x'D

Ostan mangani tavallisesta marketista, ja nyt olen poukkoillut Fantsussa ja iskin silmäni Fantasialinnaan mutta sieltä ei vielä pakettia ole tullut kun odotan sitä yhtä numeroa. Lupasivat ottaa yhteyttä kun tulee, niin saan kaikki 3 samalla kertaa..

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ke Syys 27, 2006 16:09

Ostan usein jostain marketista tai R-kioskista, kun siellä niitä on ihan hyvinki ja sopivan kävelymatkan päässä.Mutta jos sitä pokkaria ei niistä kaupoista saa, niin täytyy koittaa päästä mahdollisimman pian kaupunkiin fantasiaan.

inuyashan pentu

Viesti Kirjoittaja inuyashan pentu » Ke Syys 27, 2006 19:31

Jos sattuu olemaan rahaa mukana niin tulee ostettua ihan mistä tahansa.
Yleensä R-kioskeista.
ISTU!!!! Sanoo Kagome Inuyashalle.

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ma Loka 16, 2006 02:14

Animet ostan lähes ainoastaan Videodivarin kautta kun tuo liike täällä Jyväskylässä kuitenkin sijaitsee. Joitakin erinäisiä levyjä voin ostaa myös tavarataloista jos sieltä löytyy sellaisia sarjoja jotka kiinnostavat. Mutta nykyään kuitenkin lähes ainoastaan Videodivarista vaikka hinnat ovatkin melko kalliita.

Mangat taas tilaan Helsingin Fantasiapeleistä Jyväskylän Fantasiapeleihin ellei Jyväskylän liikkeestä löydy valmiiksi mangaa jonka haluaisin. Suomimangaa en nykyään enää osta joten Kioskeilta tai vastaavista niitä ei tule hankittua.

Joskus hankin jotain myös huuto.netin kautta mutta sieltäkään ei ole tullut nyt aikoihin ostettua mitään.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Luova Hullu

Viesti Kirjoittaja Luova Hullu » Su Touko 06, 2007 21:13

Ostan R-Kioskilta tai Citymarketista. R-Kioski kun sattuu olemaan melkein kirjaimellisesti takapihallamme, niin lähellä, että sinne voisi konkata alle puolessa minuutissa. En osta muualta. Ei poikkeuksia, japaninkielinen manga kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Suomalainen kelpaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”