Mikä on japanilainen nimesi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ruu

Re: Mikä on japanilainen nimesi?

Viesti Kirjoittaja Ruu » Ke Marras 11, 2009 14:45

Elikkäs:

Blogthings: Reiko Tokudaiji

Tässä nimessä tuli mieleen joku animejätkä, joka hokee "Rrreikooo~!", en tiedä miksi. Ehkä voisin olla Reiko, mutta ehkä en. Tällä sivustolla kuitenkin huomasin, että nimi oli joka kerta eri kun katsoi uudelleen. Seuraavia nimiä olivat mm. Gin Shigenoi ja Tori Reizei.

Rum and Monkey: Iino (rice plains) Asuka (fragrance of the birthday)

Tästähän huomaa selvästi, että nimi on lähellä omaani. Jos haluaisin muuttaa nimeni japanilaiseksi, en tahtoisi sen olevan lähelläkään alkuperäistä nimeäni. Asuka vielä menee mutta fragrance of the birthday? Syntymäpäivän tuoksu?

Keiichi: Rokkenen
(vain toinen nimi tässä)

Okei, en tiedä miksi päässäni alkoi soimaan "Rokkikukko kiekuu". Ja jostain kumman syystä sain myös päähäni että nimeni voisi olla Nokkonen, niin se olisi sitten japaniksi Rokkenen.
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Neponen

Viesti Kirjoittaja Neponen » Ma Helmi 22, 2010 21:04

Yuu Reizei
1. Kerro mitä mieltä olet uudesta nimestäsi. Käyttäisitkö sitä, jos muuttaisit Japaniin ja saisit valita siellä uuden nimen?
Kyllä kehtaisin käyttää, vaikka toinen "kutsumanimi" löytyy jo.

2. Vastaako japanilainen nimesi mitenkään suomalaista nimeäsi?
Ei ainkaan suorasti. Joku kumminkin siinä kytee, ja näyttää nopeasti katsottuna oikealta nimeltäni :?

3. Jos et jostain syystä pitänyt uudesta nimestäsi, millainen nimi olisi mieluisampi?
Kouta, ainakin etunimenä.

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi? Oletko esimerkiksi kuin vihreä visteria tai kukkiva kirsikankukka?
Kyllä vähän, ainakin. Edellisenä mainitsemani "Kouta" tarkoittaa muistaakseni harmoniaa ja rauhaa tms.

En keksinyt/jaksanut keksiä lisää :(

Thymegirl

Viesti Kirjoittaja Thymegirl » La Helmi 27, 2010 10:22

Tuohon Rum & Monkey -generaattoriin olen törmännyt aikaisemminkin, olen sen mukaan (edelleen) Nakamura Miyako.
1. Kerro mitä mieltä olet uudesta nimestäsi. Käyttäisitkö sitä, jos muuttaisit Japaniin ja saisit valita siellä uuden nimen?
Nyt kun ajattelee jälkeenpäin, en missään nimessä ottaisi sukunimekseni Nakamuraa (ellen nyt satu hölmöyksissäni jonkun sen nimisen kanssa naimisiin menemään). Samasta syystä kuin en ottaisi myöskään esim. Yamamotoa tai Tanakaa. Ne ovat jo liian perijapanilaisia yleisyytensä vuoksi. Jos muuttaisin Japaniin ja ottaisin uuden nimen, haluaisin sen olevan erottuva.
Miyako on muuten ihan kiva nimi, mutta se -ko tungetaan tyttöjen nimissä ihan joka paikkaan. En usko, että se kuitenkaan häiritsisi kovinkaan kauaa.

Ei niin yhtään, mikä on toisaalta hyvä. Musta tuntuu, että mun nimestä ylipäätään on hankala saada mitään hyvänkuuloista japaniväännöstä.

3. Jos et jostain syystä pitänyt uudesta nimestäsi, millainen nimi olisi mieluisampi?
Kuten tuli jo sanottua, joku vähän erilainen sukunimi. Mieluusti sellainen, joka hiukan muistuttaisi nykyistä nimeäni, mutta kuitenkin japanilainen.

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi?
Hmm... En asu keskellä kylää (Nakamura), enkä mielestäni ole mitenkään erityisen kaunis (Miyako). Mutta jos Miyakon kirjoittaa kanjeilla kaunis-yö-lapsi... Mikä ettei. Tykkään yöstä.

5. Keksi itse lisää?
Yume olisi vähintään merkityksenä ihana etunimi (unta kun tarkoittaa) ^^
Frolic In Abandon - Thoughts And Doings Of A Wannabe Otaku Geek
Kaksi marjaa ja hedelmä - kolmen cosplayerin yhteinen blogi
MyAnimeList

satoko

Viesti Kirjoittaja satoko » Ti Huhti 27, 2010 17:11

Sain nimekseni jälkimmäisissä Reeni ja Rini, mutta eivät ne kuulosta oikeilta nimiltä...

Mika Nomiya

V: Pidän tästä nimestä aika pajon, ehkä käyttäisin.
V: Ei mitenkään.
V: Joku lyhyt nimi olisi ollut hyvä. Siis juuri tämän tyylinen.
4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi? Oletko esimerkiksi kuin vihreä visteria tai kukkiva kirsikankukka?
V: Jar, jug, vat, urn, vase. Tarkoittaako Miki noita? Bar, saloon. Purkki Baari...Ei taida oikein käydä järkeen.

Sachiyo Yamashita

1: Tämäkin aika houkutteleva vaihtoehto... En tiedä kumpaa käyttäisin.
2: Ei.
3: Ei osaa vastata.
4: tätä nimeä en saanut käännettyä
Please don't say you are lazy, datte honto wa crazy~
Tumblr

Neakatsu

Viesti Kirjoittaja Neakatsu » Pe Tammi 28, 2011 20:27

Kokeilin kaikissa sillä oma sukunimeni on aika harvinainen niin ihan varmuuden vuoksi jos tulisi:
Blogthings: Uma Tanaka
Rum and Monkey: Hamano (seaside field) Yumi (beautiful bow, as in bow and arrow)
RCS: Nea meshiranta
Keiichianime: Ni Mezairanta (Rōmaji tavalla kirjoitettuna)

Rum and Monkeyn sukunimi Yumi tulee melkeimpä kaikille joilla sitä ei tunnisteta. olen huomannut sen. Ja taasen RCSn antoi melkein saman nimen. välissä vain ylimääräinen h....

Esaz

Viesti Kirjoittaja Esaz » La Tammi 29, 2011 00:45

Blogthings toi pisti Takai Jimyoin
Rum and Monkey tää 藤本 Fujimoto (true wisteria) 拓海 Takumi (open sea)
RCS sit tää laitto ihan normaalisti mun nimen
Keiichianime Your Japanese name, in rōmaji: Eza muut oli sit kuvana siinä joita en jaksa kopsata

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Su Tammi 30, 2011 22:13

Blogthings: Yayoi Kaoin
Rum and Monkey: 由貴 Yuki (meaningful value) 七帆 Nanaho (seventh sail)

Ja ettei elämä menisi liian tylsäksi ja ohi ketjun tarkoituksen, höpisen jotain noista nimistäkin. Omaa nimeäni varmaan käyttäisin Japanissa, tai ehkä lyhentäisin etunimeni Eriksi ja keksisin jonkun yksinkertaisemman japanilaisen sukunimen jos koskaan tarvitsee esimerkiksi vaihtaa nimeä tai varata hotellihuone nimellä, jota ei tarvitse toistaa sataan kertaan. Voisin kyllä käyttää jompaakumpaa noista kahden ensimmäisen generaattorin nimistäkin, tuli kauniita nimiä. Enemmän pidän ehkä tuosta toisesta, Yuki Nanahosta, sen voisi opetella ehkä kuitenkin kirjoittamaan ennen käyttöä. :D
Viimeksi muokannut Chiharu, Su Elo 28, 2011 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Su Tammi 30, 2011 23:27

Rum and Monkey antoi minulle nimeksi Sakamoto (book of the hill) Miharu:n (beatiful clear sky).

Sitten kommentti: Olen todella tyytyväinen tuohon nimeen. Miharu etunimenä on kaunis ja jotenkin minua kuvaavakin; melko lähellä omaa nimeäni, joten tuntuu omalta. Sakamotosta tulee lähinnä mieleen Princess Princessin Sakamoto-sama ja Peacemakerin Sakamoto Ryoma. Joten en tiedä sopiiko niin hieno nimi sukunimekseni, mutta toisaalta se istuu Miharun kanssa ihan hyvin. Hieno nimi, joka tapauksessa ja voisin sitä käyttääkin - jos olisin japanilainen. Suomalaisena minä tietysti olen aivan tyytyväinen omaan tylsään nimeeni..

Pyon

Viesti Kirjoittaja Pyon » To Helmi 10, 2011 22:49

Rum and Monkey antoi: 小松 Komatsu (little pine tree) 弓美 Yumi (beautiful bow, as in bow and arrow)

1. Tosi tyytyväinen! :3 En ehkä vaihtaisi.
2. Ei kyllä mitenkään.. :'D
3. Hmmmmj. En osaa sanoa.. xD
4. Eipä oikeastaan. :3 Männyistä nyt en niin tykkää... >8D

Kissansilmä

Viesti Kirjoittaja Kissansilmä » Pe Helmi 11, 2011 20:26

Rum and Monkey -generaattori antoi minulle nimen Kojima (small island) Riko (jasmine child).
Sitten tuosta ekasta paina-vain-nappia -generaattorista tuli Miyu Kato.
Ihan hauskat nimet mielestäni, kumpikaan ei olisi pahitteeksi jos omaisi jomman kumman nimen.
He takes on the world all in a stride, and your wounds will be his scars
So won't you remember when the night comes
He will need your open arms
For to be invincible, he needs your love

Rannaty

Viesti Kirjoittaja Rannaty » Ti Helmi 22, 2011 22:21

Rumandmonkeyn mukaan olen 猿渡 Saruwatari (monkey on a crossing bridge) 美晴 Miharu (beautiful clear sky).

Onkohan tuossa etunimi vai sukunimi ensin? Voisin vaikka ollakin Miharu etunimeltäni, Saruwatari en niinkään. Se on niin kovan kuuloinen, ihan liian erilainen kuin oikea nimeni. Japanissa menisin kyllä oikealla nimelläni vaikka sukunimeni lausuminen tuottaisi varmaan paikallisille päänvaivaa.
pöö...

~Canada~

Viesti Kirjoittaja ~Canada~ » Pe Heinä 08, 2011 15:24

Blogthings = Hoshiko Oimikado
Rum and Monkey = Nakashima (Yleisin joka mulle tulee)
RCS = Kirushimaria
Keiichianime = Kasaimerya
Generaattori tytöille = Yamane Norie
"Hello, China from the sundown... I'm Japan from the sunrise..." -Kiku

Jalle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jalle » Ma Heinä 11, 2011 13:10

Rum and Monkey:
Nakajima (center of the island) Chiharu (thousand spring times)

- Kenties, en osaa sanoa. Onhan se ihan mukava, mutta 'Nakajima' kuulostaa vähän liian tavanomaiselta, mutta kuitenkin ehkä käyttäisin omaa nimeäni, haluaisin nähdä myös, miten japanilaiset siihen reagoisivat ~ :3

- Siinä on pituutta kyllä, ja jälkimmäinen tarkoittaa tuhannen kevän aikaa, ja olen sattumoisin syntynyt keväällä. ^^

- Lyhyt ja iskevä japanilainen nimi olisi mukava, ehkä yksi- tai kaksitavuinen, kuten Rena, Chi, Aiko, tai vastaavaa.

- Ei se nyt erityisemmin kuvaa itseäni, ehkä vain tuo jälkimmäinen jossa sanotaan keväästä, kun synnyin silloin.

Ketsueki

Viesti Kirjoittaja Ketsueki » Ti Heinä 12, 2011 12:28

Itse sain ekana tulokseksi Yoshino Tokudaiji
1. Ihan kiva kai, ehkä voisi olla vähän hankala lausua...
2. Aika vähän
Asiaa!!

Saimaanvuohi

Viesti Kirjoittaja Saimaanvuohi » Ti Heinä 12, 2011 13:11

Blogthings:istä sain nimen Rin Inoue. Iiiiiiihana nimi, tulee mieleen Inuyashan pikku Rin-tyttö ja Bleachin Orihime Inoue-flikka.

Keiichianimesta tuli Eraina. Se on lähempänä oikeaa nimeäni ja tosi kaunis! Siitä tuli jostain syystä mieleen Fairy Tailin Erza Scarlet.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”