Mahdollisille lapsillenne animeoppia?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Aiotteko mahdollisille (mahd. tuleville) lapsillenne opettaa anime- ja manga-aiheisia juttuja jo pienestä pitäen?

Jessöör, opetan lukemaan mangaa jo heti syntyessään!
66
21%
Voisi siitä puhua ja näyttää (säädyllisiä) kuvia, mutta ei tyrkyttää.
94
29%
Kai vähän vihjailla 'japanilaisesta animaatiosta' jos nyt sattuisi kiinnittämään huomiota.
42
13%
Lapseni olkoon rauhassa tältä ilmiöltä.
6
2%
En pakota mutta en myöskään estä
101
32%
Joku muu (tarkenna viestissäsi)
11
3%

Ääniä yhteensä: 320

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ke Heinä 05, 2006 17:30

VampireNaomi kirjoitti:Olen varma, etten opettaisi mahdollisille lapsilleni juuri mitään animesta ja mangasta. He tutustuisivat siihen kuitenkin jossain vaiheessa. Jos kiinnostusta herää, saavat toki alkaa harrastaa ja päättää itse, mitä katselevat.
Olen aika samaa mieltä kuin VampireNaomi. Mitä turhaan lapsille hehkuttaa omasta harrastuksestaan koska 1) He tulevat ennemmin tai myöhemmin siitä tietämään, 2) ehkä heitä ei kiinnosta pätkän vertaakaan piirretyt yms., lapsi tai ei. Siskoni ei pitänyt piirretyistä, saatikka kirjoista, ollessaan pieni.
Minusta lasta ei saisi paljoa ahdistella omilla harrastuksillaan. Mielenkiinto asiaan pitää tulla omasta tahdostaan eikä sen kautta että huoltaja tyrkyttää hänelle jotain.
Jos kiinnostus animea/mangaa kohtaan sattuu tulemaan niin kyllä minä aina tulen heitä kannustamaan eteenpäin harrastuksessaan ja tietenkin kertomaan/näyttämään asioita.

Vastasin kuitenkin "Kai vähän vihjailla 'japanilaisesta animaatiosta' jos nyt sattuisi kiinnittämään huomiota", koska varmasti en pystyisi olemaan mainitsematta harrastuksestani silloin tällöin.

Liekki

Viesti Kirjoittaja Liekki » Ke Heinä 05, 2006 18:50

En tyrkyttäisi mitään, enkä edes mainitsisi sanoja anime/manga, sanoisin ihan että piirrettyjä ja sarjakuvia, koska sitähän ne on. Voisin kuvitella iltasaduksi jotain mangaa lukevani, jos sen aihepiiri ei olisi liian raju. Jostainhan ne iltasadut olisi kuitenkin revittävä ;) Tosin ehkä suosisin jotain ikivanhoja grimmin satuja eller någonting, kun näitä minullekin luettiin.

Vakavissaan, lapsen hankkimiseen on niin pitkä aika, että voi olla että on jo unohtanut että ikinä höpsötteli näitä japanilaisia juttuja.
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Kaneda

Viesti Kirjoittaja Kaneda » To Heinä 06, 2006 20:10

En pakota mutta en myöskään estä. Valitkoon itse kiinnostuksen kohteensa, toki ikäryhmäänsä sopivasti tosin. Ihan pienelle tosin tulisi varmaan lueskeltua enemmänkin oman mieltymykseni mukaisesti, mutta kun tuo kasvaisi niin saisi sitten itse päätää innostuuko tähän lajiin vai johonkin muuhun.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » To Heinä 06, 2006 20:40

Tottakai lapsi pitää opettaa anime ja manga kulttuuriin heti kuin mahdollista. Ei kyllä ihan liian nourena tosin mutta kunhan sitä ikää on kertynyt niin sitten voikin jo aivopestä (nauraa pirullisesti).
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » To Heinä 06, 2006 22:40

En mä sitä sille tahdo tyrkyttää jos sitä ei kerta jaksa kiinnostaa.Oishan sille ihan kiva opettaa ja näyttää mitä ne on^^
Vuosi kyllä tuolle veljen lapsukaiselle opettaa,mutta kun viellä niin pieni on että ei taho tajuta et on ees olemassa ja ku sitä ei muukaan satu kiinnostamaan :lol:

Luffy

Viesti Kirjoittaja Luffy » To Heinä 06, 2006 22:45

Minusta olisi tyhmää opettaa mahdolisille lapsilleni mitään väkisin, tykätköön siitä mistä tykätköön jos se on ihan säädyllistä.
Tietenkin jos telkarissa näytettäisiin suosikkejani voisin vihjaista että se on hyvä.
Tulipas sellainen mukava olo puhua aivankuin minulla olisi jo lapsia. :D
Ja tuota tiedä olenko niin kiinstunutkaan mangasta ja japseista isompana.

Deadagent

Viesti Kirjoittaja Deadagent » To Heinä 06, 2006 23:20

Luffy kirjoitti:Ja tuota tiedä olenko niin kiinstunutkaan mangasta ja japseista isompana.
Tohon oli pakko puuttua. MITEN NIIN ET TIEDÄ? MITEN NIINKIN LAATUVIIHTEEN KUN ANIMEN JA MANGAN VOI HYLÄTÄ!!!!! Kauhea ajatus, mitä sitä sitten tekisi jollei katsoisi anime ja lukisi mangaa, istuisi jossain mettässä ryyppäämässä? EI pidä animesta ja mangasta kiinni aina niin et ainaakaan ajaudu hankaluuksiin.

Shinji-san

Viesti Kirjoittaja Shinji-san » La Heinä 08, 2006 11:18

Ensin opetan lapseni ylistämään progemusiikkia, sen jälkeen Alan Mooren sarjiksia ja ehkä sitten animea, jos viitsin. :wink:
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

Ryo Hazuki

Viesti Kirjoittaja Ryo Hazuki » La Heinä 08, 2006 18:42

Jos jostain oudosta syystä tulen saamaan lapsia, tuskin animea tai mangaa tarvitsee erikseen opettaa. Tuskin omatkaan vanhempani ajattelivat opettavansa minulle animen katselua vuokraamalla Starzingeria tai antamalla minun katsoa Ihmemaa Ozia tai isosiskoni Candy Candya.

Veikkaisin animen ja mangan saatavuuden olevan kymmenen vuoden päästäkin sitä luokkaa, ettei sitä tarvitse erikseen "tyrkyttää" vaan siihen tulee törmäämään melkein pakostikin.

Hecchan

Viesti Kirjoittaja Hecchan » La Heinä 08, 2006 20:05

Miksi ei? ;> Lapsonenhan jää ulkopuoliseksi kun lueskelen iloisena varpaita heilutellen mangaa tai hiiviskelen ympäri taloa animeiden tunnusmusiikkeja hyräillen! Joten pakkohan sekin on opettaa siihen kunnioitettavaan *öh?* tapaan. Mutta toisaalta jos pentu parkuu ja huutaa niin tuskin silloin alan *enää* väkisin tyrkyttämään. *rauha ja rakkaus <3*
Itseasiassa olen opettanut jo 3-vuotiasta siskopuoltani esimerkiksi lausumaan mangahahmojen nimiä *Furuban "Shigure" aiheutti ongelmaa, mutta eiköhän se siitä! :twisted: )

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » La Heinä 08, 2006 21:29

Disneytä ja Ghibliä, kyllä naperon luulisi tykkäävän.

Olen samoilla linjoilla Kyuun kanssa. Jos kyse on pienistä (ömm.. alle 3-vuotiasta?) lapsista, niin piirrettyjen ja sarjakuvien kanssa ei kysytä lapselta, että prefeeraako se Tezukaa vai Gaimania. Fiksumpaa olisi tutustuttaa lasta mahdollisimman erilaisiin tuotoksiin ja vähän seurata, että mikä tekee kauppansa ja mikä ei. Usein lapset ovat pieninä kyllä melko kaikkiruokaisia, etten pitäisi sitä varsinaisena tuputuksena, jos tietoisesti näyttää omalle lapselleen animaatiota, josta itse pitää (in this case: jotain animea).

Itse en muuten näyttäisi mitään Hopeanuolen tapaista omille lapsilleni, jos ne kovin pieniä olisivat. Vielä vähemmän Teletappeja.

pienikisu

Viesti Kirjoittaja pienikisu » Ke Heinä 12, 2006 11:47

p
Viimeksi muokannut pienikisu, To Huhti 07, 2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anaxarete

Viesti Kirjoittaja Anaxarete » To Heinä 13, 2006 12:15

En pakota mutten estäkään.
Kai se on helpointa, jos lapsi saa itse kiinnostua siitä mistä haluaa. Ei tule niin paljon konflikteja tai muuta. ^^'
Eihän sitä kukaan minullekaan tyrkyttänyt, niin miksi minun pitäisi sitä tyrkyttää?

Marionettinukke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marionettinukke » La Heinä 15, 2006 19:58

jos minä lapsia saan, niin kyllä "normaalien" lastenohjelmien seassa ( miinus teletapit! ) lapsille sopivaa animea aion näyttää. ( muumit pseudoanimena kärkipäässä! ) kun tarpeeksi vanhoja ovat, ja jos haluavat, saavat ruveta lukemaan mangakokoelmaani, kuitenkin katson, etteivät nyt mitään Hellsingiä tai Gravitationia lue ihan 9veenä, jos olisivat jo superhyviä englannissa, mutta tuskinpa vaan. :lol: jos eivät pidä, niin ei voi mitään. tyrkyttämään en kyllä ala.. ( jotenkin on vain sellainen olo, että siskonlapselle voisi joku päivä Candy Candya näyttää, mutta saas nyt nähdä.. jos antaa pikkurillin, menee koko hemmetin käsi.. ) :evil: mutta kyllä mä toivon, että edes lukisivat mangaa, edes kerran. muumeja kirjoina myös saavat, ihan takuulla.

Niko-Kun

Viesti Kirjoittaja Niko-Kun » La Heinä 15, 2006 22:00

Kyllääh.. Pakotan heidät katsomaan animea kellopeliappelsiinista matkitulla tavalla. *Diabolic laughter*
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”