Mahdollisille lapsillenne animeoppia?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Aiotteko mahdollisille (mahd. tuleville) lapsillenne opettaa anime- ja manga-aiheisia juttuja jo pienestä pitäen?

Jessöör, opetan lukemaan mangaa jo heti syntyessään!
66
21%
Voisi siitä puhua ja näyttää (säädyllisiä) kuvia, mutta ei tyrkyttää.
94
29%
Kai vähän vihjailla 'japanilaisesta animaatiosta' jos nyt sattuisi kiinnittämään huomiota.
42
13%
Lapseni olkoon rauhassa tältä ilmiöltä.
6
2%
En pakota mutta en myöskään estä
101
32%
Joku muu (tarkenna viestissäsi)
11
3%

Ääniä yhteensä: 320

Anni-chan
Viesti:

Mahdollisille lapsillenne animeoppia?

Viesti Kirjoittaja Anni-chan » Ti Heinä 04, 2006 18:07

Köh, tämä on todella tyhmä kysymys, mutta aiotteko mahd. (mahd. tuleville) lapsillenne opettaa animen alkeita ja luettaa mangaa? Olisi se kyllä hauskaa, että oma lapsi on pienestä pitäen tietoinen animesta ja mangasta ja hänestä saattaisi tulla oikea aktivistikin. Ei väkisin, mutta Doraemonia telkasta tulemaan aina sillointällöin. ^^

...Poistakaa jos on aihetta. (luulen, että on..)

Deadagent

Viesti Kirjoittaja Deadagent » Ti Heinä 04, 2006 18:17

No en itse viitsi äänestää sillä en oikein löydä sopivaa vaihtoehtoa joten kerron tässä kantani. Elikkäs jos saan lapsia niin annan heidän itse päättää että mistä kiinnostuvat, eli en aio pakkottaa heitä ilmiöön mutta en myöskään estää. eli jos lisäisit tuohon "En pakota mutta en myöskään estä" vaihtoehdon niin saatainiis tästä mielenkiintoisempaa

Teukku

Viesti Kirjoittaja Teukku » Ti Heinä 04, 2006 18:34

Mä tyrkytän nyt jo siskonpojalleni mangaa :D

arttq

Viesti Kirjoittaja arttq » Ti Heinä 04, 2006 19:47

Älkää hyvät ihmiset pilatko lastenne tulevaisuutta. :wink:

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » Ti Heinä 04, 2006 21:06

Deadagent kirjoitti:No en itse viitsi äänestää sillä en oikein löydä sopivaa vaihtoehtoa joten kerron tässä kantani. Elikkäs jos saan lapsia niin annan heidän itse päättää että mistä kiinnostuvat, eli en aio pakkottaa heitä ilmiöön mutta en myöskään estää. eli jos lisäisit tuohon "En pakota mutta en myöskään estä" vaihtoehdon niin saatainiis tästä mielenkiintoisempaa
Mutta olihan tuossa suurinpiirtein tuollainen vaihtoehto...

Itse varmaankin hehkuttaisin jotain sarjoja siis sen jälkeen, kun pirpana olisi kasvanut siihen ikään, että niitä viitsii näyttää, mutta tuskin tyrkyttäisin.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Anni-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anni-chan » Ti Heinä 04, 2006 21:34

Deadagent kirjoitti:"En pakota mutta en myöskään estä" vaihtoehdon niin saatainiis tästä mielenkiintoisempaa
Köö, tottavie, mutta tämä ei suostu tuota pollia nyt muokkaamaan. o.O

Kranatte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kranatte » Ke Heinä 05, 2006 11:19

Jos sitä nyt sitten lapsia joskus saa, niin voipi olla että jotain kuvia ja jotain muuta sellaista näytän. Musiikkia mahdollisesti kuuntelutan (tai sitten ne kuulee itse, kun 'mamma' kuuntelee). Mihinkään en pakota, mutta en estäkään.
Viimeksi muokannut Kranatte, Ke Heinä 05, 2006 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aqvaario

Viesti Kirjoittaja Aqvaario » Ke Heinä 05, 2006 11:55

tietenkin... :D ei niin mahtavaa asiaa voi olla opetamatta... :P

Jade-san

Viesti Kirjoittaja Jade-san » Ke Heinä 05, 2006 13:49

Ehkä voisin yrittää saada (tulevat[?]) lapseni innostumaan animesta ja mangasta, sillä oishan se kiva, että äidillä ja tyttärellä/pojalla on sentään jotain yhteistä. Pakottamaan en kyllä ala.
I am not a whore. I'm just really, really, REALLY friendly.

Alpha Omega

Viesti Kirjoittaja Alpha Omega » Ke Heinä 05, 2006 14:12

Väkisillä en alkaisi tyrkyttämään, mutta pikkuhiljaa voisin yrittää saada heidät kiinnostumaan asiasta.

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Heinä 05, 2006 14:57

Sanoisin, ettei tehtävä ole kovinkaan vaikea. "Hei lapset, katsotaanko piirrettyjä?"

Itse olen veljenpojalleni Dragon Ball Z-animena näyttänyt ja tietysti se siitä innostui. Sitten kerroin myös, että ne Duel Master-kortit ja Hamtaro ovat myös Japanista ja liittyvät animeen eli kunnon "Voit paeta, mutta et piiloutua" tunnelma.
Mutta eihän tässä mitään. Nyt poika on innostunut lukemaan mangaa (melkeinpä enemmän kuin animea seuraamaan) ja nyt minulla on vain mietinnässä, minkä sarjakuvan voisin seuraavaksi eteen lykätä. Varmaan kokeilen One Pieceä. Sitten pitäisi vain keksiä jokin kunnon lapsille sopiva Mecha-sarja, jota voisi näyttää nuoremmalle veljenpojalle, kun se ei tunnu DB:stä oikein innostuvan.

Ja näin uusi sukupolvi saa taas kokea mangan ja animen kauhut.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Mirai

Viesti Kirjoittaja Mirai » Ke Heinä 05, 2006 16:48

Voisin yrittää jotenkin kierosti, epäsuorasti tai jopa käänteistä psykologiaa käyttäen ujuttaa heille animea. :twisted: Mutta tuurillani lapseni olisivat paljon erlilaisempia kuin minä, joten luulen että ei se välttämättä onnistuisikaan.. Snif..
Tilaisin yhden hilleri-pizzan.

"Kirjavat vaiheeni kertoa mä voisin, nauran kuutamoon.. "

Hippipunnerrus ja hypergineettinen jännehyppy.

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Ke Heinä 05, 2006 17:10

Olen varma, etten opettaisi mahdollisille lapsilleni juuri mitään animesta ja mangasta. He tutustuisivat siihen kuitenkin jossain vaiheessa. Jos kiinnostusta herää, saavat toki alkaa harrastaa ja päättää itse, mitä katselevat.

Sen sijaan yrittäisin varmaan ennemminkin saada heidät kiinnostumaan länsimaisesta tavarasta. Olen laittanut niin paljon rahaa W.I.T.C.H.-lehtiin, Batmaniin ja Disneyn elokuviin, että olisi kyllä turhauttavaa, jos seuraava sukupolvi ei niistä pitäisi.

Saa nähdä, miten sitten joskus käy.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [My Hero Academia Season 2 20/25]
Anime- ja mangablogini

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Heinä 05, 2006 17:14

Kyllähän se väkisinkin vanhemmilla on tehtävänsä lasten kasvatuksessa. Vähintään siltä osin että vanhemmat ne nuoremmille lapsille ostavat kirjat ja lelut sun muut. Joten ihan sataprosenttinen lapsen valinnan vapaus ei toimi, kun lapsi on vasta kasvamassa maailmaan jossa valintoja oppii tekemään.

Ratkaisu olisi selvä ku teekkarin vappu - tuodaan optioita. Sarjakuvaa ja piirrettyä on tehty n+1 maassa eikä japani ole suinkaan yksin. Kivahan se olisi jos japsihömpsöttelyt uppoaisivat, mutta ei se kovin iloinen tunne ole myöskään jos jumiudutaan yhteen maahan.

Eli kaikkea tarjolle, valitkoon lapsi suosikkinsa pienen ohjauksen kera. Ja tarinan moraalinen opetus on ettei ole vanhemmilla helppoa. Ei, en puhu omasta kokemuksesta. Se on vaan niin kovin helppoa spekuloida asioista joista ei tiedä.

Marsipaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marsipaani » Ke Heinä 05, 2006 17:20

Valitsin joku muu. No aikoisin ehkä sitten tulevalle lapselle näyttää sopivassa iässä joitain manga-pokkareita ja kysyä, että kiinnostaisiko häntä. Ja tietenkin animeakin näyttäisin. :)
Muff'n~

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”