Ostatko suomen kielistä mangaa?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Ostatko suomi-julkaisuja?

Tottahan toki :).
824
81%
En osta.
196
19%

Ääniä yhteensä: 1020

DarkAvenger

Viesti Kirjoittaja DarkAvenger » Ma Syys 25, 2006 22:09

En osta, koska mitään minun mieleeni olevaa sarjaa ei ole käännetty Suomeksi.
Hail Metal! Hail Manowar!

Fraisez

Viesti Kirjoittaja Fraisez » Su Loka 01, 2006 18:47

Itseäni melkein itkettää ajatella monet kamalat suomennokset, mutta taas Akira *kuola valuu*..... Mutta melkein kaiken mangan minkä luen/ostan on englannkis...
everyone is being blinded by the false light in their eyes
they can't see the light they're supposed to see
they don't even try to see it
-MUCC: Gatsu ka no kokuin (translated)

Arashii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arashii » Su Loka 01, 2006 21:57

En osta suomeksi käännettyä mangaa, koska tähän saakka ei ole käännetty mitään minua kiinnostavaa.
Princess Ain aloitin englannin kielisenä, joten ajattelin lukea sen samalla kielellä loppuun asti. : D

Periaatteessa sarjavalinnat ovat olleet ihan ok, melko tasapainoisesti shojoa ja shonenia.
Jos jokin minua kiinnostava alkaisi ilmestyä myös suomeksi, puolta halvemmalla kuin englanniksi, tietenkin lukisin, jos suomennos olisi toimiva. Sen verran, mitä olen NGE:n suomennoksesta nähnyt, voin sanoa, etten toivo mitään toista sarjaa suomennettavan puhekielellä. Se ei vain kuulosta hyvältä.

Hyllystä minulta löytyy suomeksi kaksi Ranmaa, yksi InuYasha, TSK:t ja KKJ 1.
"Let's move the small talk off of me, please!"

Chiyoko

Viesti Kirjoittaja Chiyoko » Ti Loka 10, 2006 16:43

Useimmat sarjat joita luen ovat englanniksi, mutta kyllä sitä suomeksikin löytää. Mitä ideaa raahautua Helsinkiin, -jossa minulla on se lähin kunnon mangakauppa- kun voi vain mennä lähikauppaan -joka on ihan vieressä- ja ostaa yli puolet halvemmalla? Ja sitäpaitsi, englantini sukkaa. Eli on se suomi ihan kiva.
Olen kyllä huomannut joidenkin sarjojen suomennoksien puutteet, mutta eikai se kuolemaksi ole? Ja suurin osa on mielestäni hyvin ja hauskasti suomennettu.
Itse ostan/ostin TMM:ta, NGE:ta, KKJ:ta, TSK:tä, One Piecea ja Inuyashaa.

Ollaanpa isänmaallisia, kansalaiset.

inuyashan pentu

Viesti Kirjoittaja inuyashan pentu » To Loka 12, 2006 20:27

Kirara kirjoitti:Minä ostan suomenkielistä mangaa. Se on halvempaa ja minusta käännökset ovat ihan hyviä.

Minä ostan Ranma ½, Inuyashaa, Neon genesis Evangeliota, Kamikaze kaitou Jeannea, Time Stranger kyokoa, Sandlandia ja Tokyo mew mewiä.

Minusta ei ole väliä onko se suomen vai englannin kielinen. Tosin olen vähän tyhmä ihminen enkä osaa oikein enkkua. :oops:

Mullekkin on ihan sama minkä kielistä mangaa luen... en ossaa enkkua myöskään kovin hyvin, mut ei väliä :D Suomen kielistä mangaa kyl luen mielelläni. ite luen ranmaa, inuyashaa, tokyo mew mew:iä, kamikaze kaitou jeannea ja oon lukenu one piece1... nehän on suomen kielisiä. Vai?
ISTU!!!! Sanoo Kagome Inuyashalle.

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » To Loka 12, 2006 23:02

Ostanhan minä. Vasta hommasin One Pieccet 1-14 ja hintaa tuli 35€. Ei paha, vaikka itse sanonkin. Uutena en kyllä ole mitään ostanut...
This mystery is already on the tip of my tongue!

_Shampoo_

Viesti Kirjoittaja _Shampoo_ » Su Loka 15, 2006 10:53

Englannin kielinen manga on kyl tähtäimessä... Mutta viellä suomen kieliset mangat ovat pokkareissani enemmistöä :D
Ranma Shampoon kanssa treffeille tulla?

L

Viesti Kirjoittaja L » Ke Loka 18, 2006 12:30

Kyllä ostan...Ja niiden lisäksi myös englanninkielisiä julkaisuja.

palkki

Viesti Kirjoittaja palkki » Ke Loka 18, 2006 13:21

Kyllä ostan, voin myöntää.

En jokaista sarjaa tietenkään, vanhempani joutuisivat sillä menolla vararikkoon. ^^`
Mutta sarjat, joita ostan, ovat pääasiassa Salapoliisi Conan, Kamikaze Kaitou Jeanne ja Inuyasha.
Mitä nyt on välillä tullut ostettua pari Ranmaa tai Dragon Ballia....

T

Viesti Kirjoittaja T » La Loka 21, 2006 15:36

(poistettu)
Viimeksi muokannut T, Ma Joulu 31, 2007 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » La Loka 21, 2006 16:29

Kyllä tottakai. Miksi en? :D Egmontin julkaisuja oon tähän mennessä ostanu pääasiassa ku sieltä on tullu tähän mennessä kaikki mielenkiintoisimmat sarjat, mutta oon kyllä lukenu myös muiden julkaisemia kirjastosta. Ja mulle on oikeastaan aivan se ja sama onko manga englanniksi vai suomeksi. Tietenkin japaninkieliset ois alkuperäsiä ja siinä mielessä paras vaihtoehto, mutta kun tuo kielitaito ei oikein hyvä vielä ole niin mielummin luen mangaa jota ymmärrän :D
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Guildenstern

Viesti Kirjoittaja Guildenstern » Su Loka 22, 2006 19:37

En osta. Syinä suppea valikoima, helpommin huomattavat kirjoitusvirheet, usein ahtaat puhekuplat, painosten huono laatu, sekä jotkut suomentajien omituiset ratkaisut. Hesan slangia vääntävä mangahahmo aiheuttaa poikkeuksetta spontaania punastumista ja myötähäpeää.
Hinta toki on halpa, mutta se ei juuri vaikuta kun kyse on tuotteesta, jota ei huolisi ilmaiseksikaan. Eivätkä ne enkunkieliset julkaisut nyt niin järkyttävän kalliita ole. Riippuu tietysti mitä ostaa.

Hijiri

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ti Loka 24, 2006 18:01

En enää. Saatan tosin hankkia Kamikaze Kaitou Jeannea lisää jos satun näkemään aikaisempia osia vielä myynnissä. Muuten luen enimmäkseen vain englantilaisia julkaisuja.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Inna-chan

Viesti Kirjoittaja Inna-chan » To Maalis 15, 2007 10:14

No aikaisemmin ostin muutaman pokkarin suomeksi, mutta lopulta huomasin, että mangaan pääsee paremmin sisälle englannin kielen kautta...johtunee ehkä siitä, että olen lukenut sitä niin paljon englanniksi, että suomen kieli tuntuu selkärangassa oudolta tai sitten siitä, että englannissa pääsee paremmin perille vitseistä ja muusta (ainoa poikkeus oli Time Stranger Kyoko, mutta syytä tähän en tiedä :mrgreen: ) tai sitten yksinkertaisesti siitä päänsisäisestä halusta kehittää englannin osaamistani, mikä ei siis ole kaikista paras. Tämähän on siis täysin makuasia, josta ei minusta voi kiistellä, mutta itse nojaudun mieluummin englanninkielisen mangan suuntaan.

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » To Maalis 15, 2007 15:23

En ymmärrä miten voi päästä vitseistä perille paremmin englanniksi kuin suomeksi, kun kumpikaan ei kuitenkaan ole mangan alkuperäiskieli...

Kyllä, itse luen mieluusti suomennettua mangaa. Toki englanniksikin, mutta hyvän sarjan suomijulkaisu on aina positiivista. Voi keskittyä juttuun eikä tarvitse arvailla kohtien merkitystä/kaivaa sanoja sanakirjasta, jolloin lukuvuo keskeytyy.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”