Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Onko sarjaa, jonka fanittamista häpeät?

Ei ole.
193
40%
Kyllä, on olemassa yksi sarja.
120
25%
Kyllä, on olemassa muutama sarja.
114
23%
Minä häpeän olemassaoloanikin.
60
12%

Ääniä yhteensä: 487

Fullmoon_

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Fullmoon_ » Ke Kesä 25, 2008 21:55

Verikosto kirjoitti:
Liutti kirjoitti:Inuyasha. Massasarja jossa ei koskaan tapahdu mitään yllättävää, joka toistaa vain itseään, johon kulutan hirveästi rahaa... voi MIKSI, MIKSI kerään sitä silti. Siihen jää jotenkin koukkuun, varsinkin, kun kaverini on ihan rakastunut sarjaan. Nyt olen kyllä tainnut vähän päästä eroon... pelkään kuitenkin, että en taaskaan voi olla ostamatta uusinta pokkaria. Pitää tuhlata äkkiä kaikki rahat muihin mangoihin, etten Jaskaa saa ostettua.... o__o Tai sit luen kaverin pokkarit.
Voih, minäkin kuulun tähän lajiin. En siis häpeä Inuyasha-faniuttani lainkaan, ja omaan lämpimiä tunteita animea ja doujinshia kohtaan ihan mielellänikin, mutta...SE MANGA. En käsitä, miksi aina eksyn sille lehtihyllylle, missä Inuyashan uusin pokkari hyppää silmille. Ja aina se on ostettava. Ihan pakko, eikä siltä voi välttyä. Luen pokkarin alle puolessa tunnissa (vertailkaa että esim. Death Noteen voi mennä kolmekin tuntia...) eikä mikään oikeastaan saanut minua nauramaan/hymyilemään söpöydelle/jännittämään. Tiedän, miten sarja loppuu, ja tiedän myös sen, että seuraavat 20 pokkaria ovat täysin turhia eikä mitään tule tapahtumaan, mutta ei! Pakko ostaa. (...ja vaikka kannetkin ovat jo niin luotaantyöntäviä!)

Siis aivan sama juttu minullakin! En vain älyä miten tuo Inuyasha manga vetää puoleensa, vaikkei ole edes mitään kiintoisaa sorttia.. Mutta taisin nyt päästä pikkuhiljaa tästä mangasta eroon, onneksi. :)

Chrisonmale
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Chrisonmale » To Kesä 26, 2008 13:25

Fullmoon_ kirjoitti:
Verikosto kirjoitti:
Liutti kirjoitti:Inuyasha. Massasarja jossa ei koskaan tapahdu mitään yllättävää, joka toistaa vain itseään, johon kulutan hirveästi rahaa... voi MIKSI, MIKSI kerään sitä silti. Siihen jää jotenkin koukkuun, varsinkin, kun kaverini on ihan rakastunut sarjaan. Nyt olen kyllä tainnut vähän päästä eroon... pelkään kuitenkin, että en taaskaan voi olla ostamatta uusinta pokkaria. Pitää tuhlata äkkiä kaikki rahat muihin mangoihin, etten Jaskaa saa ostettua.... o__o Tai sit luen kaverin pokkarit.
Voih, minäkin kuulun tähän lajiin. En siis häpeä Inuyasha-faniuttani lainkaan, ja omaan lämpimiä tunteita animea ja doujinshia kohtaan ihan mielellänikin, mutta...SE MANGA. En käsitä, miksi aina eksyn sille lehtihyllylle, missä Inuyashan uusin pokkari hyppää silmille. Ja aina se on ostettava. Ihan pakko, eikä siltä voi välttyä. Luen pokkarin alle puolessa tunnissa (vertailkaa että esim. Death Noteen voi mennä kolmekin tuntia...) eikä mikään oikeastaan saanut minua nauramaan/hymyilemään söpöydelle/jännittämään. Tiedän, miten sarja loppuu, ja tiedän myös sen, että seuraavat 20 pokkaria ovat täysin turhia eikä mitään tule tapahtumaan, mutta ei! Pakko ostaa. (...ja vaikka kannetkin ovat jo niin luotaantyöntäviä!)

Siis aivan sama juttu minullakin! En vain älyä miten tuo Inuyasha manga vetää puoleensa, vaikkei ole edes mitään kiintoisaa sorttia.. Mutta taisin nyt päästä pikkuhiljaa tästä mangasta eroon, onneksi. :)
Minä en häpeä mitään, jos ostan jotain jo sitä voitaisiin pitää ihmeenä :D mutta InuYasha on hyvä "you can't change the world without power", mutta jos laitetaan monien mangojan kannet vierekkäin niin mikä erottuu? värikäs, huomasin kuin katson pelien sivusta mikä erottuu parhaiten niin orange box, miksi koska se on oranssi siihen kiinnittää helpommin huomiota kuin valkoiseen. mutta ei ole mitään sarjaa mistä pidän vaikken haluaisi (onneksi) elikkäs muistakaa ihmiset: Värikäs on kiinnostavampi kuin muutamaa väriä ole manga (ehkä ellei kyseessä ole HYVIN tylsä henkilö kuten minä :wink: )
"Talvisota on jo päättynt" -Vanha Historian opettaja lumipallosodasta

annikka

Re: Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

Viesti Kirjoittaja annikka » Ma Helmi 02, 2009 00:10

Mobile Suit Gundam 00.
Ensin tuntui kamalalta kun välttämättä halusin tutustua sarjaan erinomaisen seiyuu kaartin vuoksi ja totesin juonen jopa olevan erinomainen. Vältän mechaa ja silti salaa pidän siitä, sillä Tengen Toppa Gurren Lagannin fanituksessa ei omien kriteerieni mukaan ole mitään hävettävää, toisin kuin Gundameiden. Itkin ykköskauden lopussa, katsoneet voivat arvata miksi, ja suutuin miten tähän tapahtumaan reagoitiin ja hankittiin niin helposti korvausta toisella tuotantokaudella.
Mutta oikeasti. Miyano Mamoru, Kamiya Hiroshi, Miki Shinichiro, Fujiwara Keiji, Ueda Yuuji... jopa Furuya Keijin ääni on jumalallinen Ribbonsina vaikka näyttelijän muut roolit eivät olekaan minua vakuuttaneet.
aka pottums.
myanimelist || last.fm

Nezumi-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 02, 2009 16:15

No, häpeän ja häpeän. Riippuu tietenkin siitä missä porukassa liikutaan. En mainosta hirveässä kundi porukassa Ai no Kusabin hienouksia. Ja toisaalta en myöskään tunge Berserkiä catgirl-fanityttö porukan silmien eteen. Mutta tässä muutamia "häpeäpilkkuja" ;)

Rosario + Vampire on aivan turha pikkupantsy, puoli hentai anime, jonka itsetarkoitus loistaa mantereelta toiselle. Mutta ei voi mitään, se on vain jotenkin niin ihanaa! XD

Dragon Half XD en vieläkään osaa päättää onko tämä suurinta sontaa minkä tiedän vai täydellistä neroutta.

Fushigi Yuugi silmät ja korvat vuotaa verta kun pätkiä tästä näkee, mutta ei voi mitään. Ensimmäinen kun oli ja hahmot ovat edelleen lähellä sydäntä...
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Konno

Viesti Kirjoittaja Konno » Ke Helmi 11, 2009 23:48

Fushigi Yuugi ja La Corda D'Oro ei ole yhtään minun tyylisiä sarjoja, mutta en tiedä häpeänkö varsinaisesti niitä... No, jälkimmäistä kyllä. Minun ei ollut tarkoitus pitää Cordasta ollenkaan; otin huonoimman mahdollisen asenteen ja nauroin hahmoille, mutta jouduin myöntämään pitäväni siitä ainakin vähän. Fushigi Yuugin hahmoja rakastan, toisaalta siinä on myös paljon rasittavuuksia. Luulin, etten pitäisi siitä mutta kyllä pidän paljonkin.

Kaneli

Viesti Kirjoittaja Kaneli » Ma Helmi 16, 2009 14:04

No mä pidin/pidän todella paljon Ouran High School Host Clubista... Sarja ei kyllä ole ihan suunnattu mulle.
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Demmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demmi » La Maalis 28, 2009 12:20

En vaan ymmärrä, miksi pidän Strike Witches-animesta. Se on vaan niin... niin... jotakin sellaista, mistä minun ei voisi millään olettaa pitävän. Olen nyt katsonut kyseistä sarjaa kuusi jaksoa ja enemmän aion katsoa kunhan netistä löydän. Erityisen kummallista on se, etten normaalisti milloinkaan katso animea koneelta, mutta Strike Witchesin kohdalla on tultu tehtyä poikkeus. Siinä sarjassa on kyllä jotakin vetävää, en vain tiedä mitä. Ja minä olen tyttö! Ei minua kiinnosta se niitten housuttomuus, vaan... no, se jää kyllä aika hämäräksi, miksi tästä pidän : P

Inuyashaa minäkin ostelen, vaikka siinä ei viimeisen 10 pokkarin aikana ole tapahtunut oikeastaan mitään. Itse asiassa luin tuossa viikko takaperin Inuyashat 18-42 ja sain huomata, että johonkin 35. osaan asti sarja on itse asiassa varsin hyvä. Sitten kun siihen tulee se vauva ja Mooryoomaru, sitten vasta aletaan laahustaa siellä syvissä huonouden pohjamudissa. En minä Inuyashasta pitämistäni mitenkään häpeä, sarjahan on melko suosittu ja niin pois päin...

Lisäksi on muutamia sarjoja, joista pidän todella paljon mutta joita kaverini haukkuu surkeaksi ja lapselliseksi kuraksi jne. Esimerkiksi Shugo Chara!, joka on yksi suosikkimangojani, on tällainen sarja. Niitä on kyllä muitakin, mutta enpä kyllä tähän hätään muista ^^'
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Saint-Just

Viesti Kirjoittaja Saint-Just » Su Huhti 19, 2009 18:11

En nyt suoranaisesti häpeä, mutta onhan niitä muutamia sarjoja, joita en alkaisi ikinä avoimesti fanittamaan. Sellaisia sarjoja, joista itse nautin, mutta suurin osa muista ei varmaan pidä.

Princess Princess: Sarjahan kertoo kolmesta pojasta, jotka joutuvat pukeutumaan poikakoulussa tytöiksi antaakseen oppilaille vähän silmäkarkkia. Päähenkilöt tietenkin näyttävät aivan tytöiltä käyttäessään meikkiä ja pukeutuessaan tyttöjen vaatteisiin. Itse vain pidin sarjasta jostain syystä. Ääninäyttelijät olivat loistavia (varsinkin Romi Paku ja Jun Fukuyama) ja muutenkin sarja oli jotenkin hauska. Ei anime ihan suoraa shounen-aita ollut, vaikka siinä oli vähän vihjailua ja jonkinmoista kemiaa parin hahmon välillä. Yksi poikien välinen suudelmakin löytyi, josta innostuin suunnattomasti, vaikka en ikinä ole ollut mikään shounen-ai/yaoi-fani. Kaipa minä pidin sarjasta sen takia, kun olen muutenkin trap-hahmojen fani.
Otome wa Boku ni Koishiteru: Ei mikään niin hyvä sarja, mutta pidin tästäkin enemmän kuin olisi pitänyt. Taas tällainen mahtava juoni, missä poika pukeutuu tytöksi ja menee tyttökouluun. Ihan hauska ja katsottava sarja. Tietenkin se hämäsi hiukan, kuinka päähenkilö näytti ja kuulosti täydellisesti tytöltä.
Strawberry Panic: Tätä sarjaa fanitan jonkin verran, vaikka ei vakavasti katsottuna mikään hyvä sarja olekaan. Aloin innostumaan shoujo-ai/yuri-sarjoista tämän myötä ja niitä on tullut sen jälkeen muutama katsottuakin. Söpöjä hahmoja, typerää melodraamaa ja tyttörakkautta jaksaa aina katsella.

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Su Huhti 19, 2009 22:03

Jotain uusia on sitten viime kerran jälkeen tullut tähän gategoriaan.

Sky Girls
oli melkoista huttua kliseisillä hahmoilla, joista päähenkilöt olivat loleja. Silti sitä vain oli pakko katsoa eikä siitä voinut olla pitämättä vaikken halunnutkaan. Jotain outoa viehätystä siinä oli.

G Gundam oli kyllä melkoista super robot menoa vaikka sen juuret ovatkin sarjassa, joka nimen omaan yritti päästä moisista eroon mecha genressä. Silti se oli kaikessa outoudessaan ja fanservicen määrässään (lähinnä tytöille vaikka pojillekkin löytyi moista) viihdyttävä anime.

Pokemon Diamond and Pearl oli kyllä iloinen yllätys kaikkien Pokemon animeiden joukossa ja ainut mistä pidän. Silti se on Pokemon, joten en haluaisi pitää siitä, mutta kun vain pidän.

Dragonball kai on pakko mainita kun kerta se on vain Dragonball Z nimisen kammotuksen uusversio, jonka mainitsin jo aijemmin.

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ma Huhti 20, 2009 20:17

En varsinaisesti ole (muistaakseni) hävennyt sarjoja joista pidän, vaan lähinnä sitä huumoria jolle huomaan repeäväni kerta toisensa jälkeen. Aina kun katson jotain hienoja, hehkutettuja sarjoja joiden huumori on NIIN mahtavaa ja hienostunutta ja ylevää, ei paljon naurata. Mutta kun katson/luen keskinkertaisiksi haukuttuja sarjoja, huomaan nauravani itseni tärviölle. Se on jo hälyttävää.

Toisaalta, tämä mahdollistaa sen että ainakin minulla on hauskaa usein!
"Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow." - Mark Twain

pöllödemoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ti Touko 12, 2009 23:13

Sanotaan vaikka että Princess Ai. Juoni ei ole mikään maailman omaperäisin ja tämä on sitä paitsi vain osittain japanilainen sarja mutta jotenkin vain tykkään tästä. Saattaa johtua siitä että pidän siivekkäistä hahmoista ja tämä oli muutenkin ensimmäisiä mangoja joita olen lukenut 8)
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Su Huhti 22, 2012 20:20

No, vaikka Yuu Watasen mangat yleensä vain ärsyttävät mutta Alice 19th on yksi suosikkimangoistani :oops: Vaikka se onkin semmoista shoujo-hömppää niin Alice 19th vain osui ja upposi

pilkkukatti

Viesti Kirjoittaja pilkkukatti » Ma Heinä 02, 2012 15:04

Kyllä on.

Tämä on oikeastaan jo vuoden vanha juttu, mutta olkoon. Tässä vuosi sitten (olin täyttämässä 16 silloin) hurahdin Tokyo Mew Mew animeen. Kyllä, ihan totta. Voi häpäsy.

Ja tarkennukseksi: En ole oikein koskaan pitänyt erityisemmin taikatyttö-shoujo sarjoista vaan olen katsonut shonen sarjoja enimmäkseen. Ja yhtäkkiä, jostain käsittämättömästä syystä katson Tokyo Mew Mewin kaikki 52 jaksoa enkä edes kyllästy. Mitähän perh.. nää on näitä selittämättömiä asioita, mitä ei halua myöntää.

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ti Heinä 03, 2012 09:41

Ei mitään yksittäisiä sarjoja, mutta jostain syystä olen vikan vuoden aikana alkanut kerätä lähes pakkomielteisesti Vizin Shonen Jump sarjoja. Ja tietenkään kaikkihan eivät ole suinkaan hyviä, mutta yritän väkisin ylläpitää sellasita prosenttia päällä et yli puolet mun mangasta ois SJ-sarjoja. Noh... kun mun hyllyy kattoo niin shounenia ja seineniä on ainakin se 85 %. ja Seven Seasin pehmo-yrien kans sama, tosin katon niiden kohal tarkasti sen mitä otan. Kaipaisin ehkä vähän varttuneempaa yuria, mut ei siitä täällä enempää...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Skald

Viesti Kirjoittaja Skald » Ke Heinä 18, 2012 15:54

To Heart 2. Katsoin To Heartin ja Remember my memoriesin ja tykkäsin niistä, mutta To Heart 2 on ihan järkyttävää kuraa. Inhoan suurinpiirtein kaikkia hahmoja ja päähenkilöä ja joka jakso sai mut näkemään punasta. Silti vain jotenkin katsoin koko sarjan melkein putkeen. :--D Hups. Jaksoin katsoa vielä OVAnkin mutta se oli vielä pahempaa kuraa ja lopetin itseni kiduttamisen siihen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”