Huomattavat otakut

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tunnistetaanko sinut?

Äänestys päättyi La Loka 29, 2005 14:13

Kyllä, erotun väenjoukosta!
9
9%
Kyllä, jos katsoo yksityiskohtia.
22
22%
Näytän ihan tavalliselta, mutta silloin tällöin.
37
38%
En halua näkyä mitenkään erityisesti.
26
27%
Jotakin muuta, selvennä viestissä.
4
4%

Ääniä yhteensä: 98

MikuMiku_
Viesti:

Re: Huomattavat otakut

Viesti Kirjoittaja MikuMiku_ » Pe Kesä 24, 2011 14:40

No kamut tunnistaa heti et oon otaku~
Johtuu ehkä siittä, että kannan AINA jotain mangaa mukanani^^

~Kenelle sydämmeni kuuluu? Se onnekas voit olla sinä!~

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » La Kesä 25, 2011 02:15

Mut tunnistanee hyvin erilaiseksi nuoreksi vaatteiden perusteella (ylipäätään pukeutumistyyli, mutta anime-/japaniaiheisia paitojakin on pari) ja olkalaukussani keikkuvien CobyMeppo-kuvien perusteella (harvempi onneksi tietää noita kahta sillä viisiin, että osaisi se johonkin suoraan yhdistää..) Lisäksi laukussa on muutama pinssi, mutta mikään niistä ei viittaa animeen/mangaan/edes Japaniin.
En puhu paljoa, joten jää ihmisten omaksi kysyttäväksi jos haluavat suoraan tietää, että katsonko animea ja luenko mangaa vai en. En kilju kurkku suorana stadilla olevani animuihminen, enkä oikeastaan tahdokaan, että ihmiset kiinnittäisivät huomiota ja tulisivat kyselemään asiasta, koska haluan pitää matalaa profiilia.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

jansan

Viesti Kirjoittaja jansan » La Heinä 02, 2011 23:08

Ite erotun ehkä vähäsen "tavallisista" ihmisistä pukeutumistyylilläni, mut viikonloppuisin etenkin baarissa ollessani erotun selvästi tai jos oon jossakin conissa. Silloin tykkään vähän "leikkiä" erillaisilla tyyleillä. ^.^
す..す..すき大すき

Bbella

Viesti Kirjoittaja Bbella » Ke Heinä 27, 2011 20:32

Enpä erityisesti. Pukeudun ihan normaalisti, lukuunottamatta niitä päiviä jolloin tekee mieli vähän kivemmin pukeutua... mutta en varmaan niin omituisesti että ihmiset alkaisi leimaamaan otakuksi (Tai "animenörtiksi" koska suurin osa ei edes tiedä mitä sana tarkoittaa :DD) Puhelimessa on kuitenkin animetaustakuva (Haruhi :;DD) ja j-poppia soittoäänenä.

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Su Huhti 22, 2012 17:22

No, pukeutumisesta joku tarkkanäköinen osaisi animehörhöksi yhdistää, parit anime-aiheiset paidat omistan ja matryoshka-huppariaki olen koulussa käyttänyt. Muuten jotkut kravikset sun muut härpäkkeet ja joskus tummanpuhuvat vaattet taikka sitten värikkäät pillit saattais mut paljastaa
joko "oudosti pukeutuvaksi" taikka sitten vain sekopääksi, harvemmin varmaan animehörhöksi... x'P

mutta esim. laukusta huomaisi varmaankin, vaikkakin tämän hetkisestä laukustani ei osaisi oikein yhdistää jos ei ite kyseistä anime tiedä... Kans desu-piponi (mitä en kyllä paukkupakkasilla käytä) voisi mut paljastaa koska melkein kaikki pinssini olen siihen kiinnitänyt... :'3

Tietty avainperät ja kännykkäkorut, soittoääni (tällä hetkellä Muccin Tsubasa wo Kudasai) ja viestinmerkkiääni sekä taustakuva (joka nyt aina on joku anime-aiheinen) Vaikkakaan kukaan ei kyllä varmaan toisten taustakuvia kyylää btw... x'D
Viimeksi muokannut Sacchan, La Tammi 26, 2013 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Inazuma

Viesti Kirjoittaja Inazuma » Su Huhti 22, 2012 17:42

Ulospäin minusta ei huomaa. Välillä saattaa olla ruutuhousut, erilainen paita jne. Mutta tämmmöisiä pieniä juttuja vain. Kaupassa saatan ostaa mangan ja siitä sattaa huomata.
Huone on sitten eri asia. Kotona (maalla) minulla on kirjahylly täynnä mangaa ja anime + oheistuotteita. Pari julistettakin on päässyt seinälle. Kämpillä (kaupungissa) kirjahyllystä vain yksi hylly on pyhitetty mangalle ja animelle + ylin hylly oheisuotteille. Julisteita ei ole seinillä. :D

En itse haluaisi erottuakaan joukosta ja näin on hyvä. Coneissa sitten saatan laittaa jotain erikoisempaa päälle. Koitin jopa kerran hametta, mutten yhtään tykännyt.
Jääkiekon MM kulta 1995, 2011

Hyvin usein voittajia on häviäjät, jotka päättivät yrittää vielä kerran

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Su Huhti 22, 2012 18:23

En oikeastaan välitä, näkyykö elämäntapani ulospäin vai vai, minä vain elän. Lähes kaikki vaatteeni ovat kirppiksiltä tai sukulaisilta, enkä koskaan käytä
muotivaatteita. En myöskään laita hiuksiani mitenkään erikoisesti (tällä hetkellä annan niiden vain kasvaa). Minulle tulee kausia, jolloin haluaisin pukeutua röyhelöisiin ja lapsenomaisiin vaatteisiin, mutta minulla on pituutta sen verran, että sellainen näyttäisi aika naurettavalta. Tällä hetkellä haaveena on löytää itseäni miellyttävä häämekko, ostaa se ja alkaa käyttää sitä arkiasuna.
Kännykkäoruna minulla on tällä hetkellä Ao no Exorcistin Yukio, koska se tuli yhden paketin mukana kylkiäisenä ja avaimenpeänä Ayanami Rei, jonka sain samalla tavalla (ei varsinaisia tunteita hahmoja kohtaan, mutta olkoot vain).
Cosplayta olen kokeillut vain pari kertaa, enkä ole aikeissa tehdä sitä enää uudestaan, ellei joku sitten perusteellisesti käännä päätäni.

Viimeistään huoneestani sen sitten näkee. Kirjahyllyni on oikeasti ihan täynnä. Pystyin ottamaan manga- ja animekokoelmastani vain suosikkini mukaan, kun muutin, mutta se on silti täynnä. (Toisaalta ylähyllyn tilan vie oppikirjat, tietokirjat ja kaunokirjalliset teokset, mutta loput kolme hyllyä on sitten pelkästään mangaa ja dvd:eitä.) Pelejä säilytän pahvilaatikossa tv-pöydän alla ja yli 90% niistä on japanilaisia. Julisteita minulla on tällä hetkellä vain Oofurista, mutta koristelin keittiön tiskikoneen paikalla olevan kolon tulostetuilla pikkupoikien kuvilla.
Puhun animesta, mangasta, peleistä ja japanilaisista elokuvista vain ihmisten kanssa, jotka myös harrastavat niitä. Silti minulla on usein hyvin erilainen
maku ja kiinnostuksen kohteet kuin muilla. Pikkupoikainnostukseeni onneksi suhtaudutaan ymmärtäväisesti. En varsinaisesti hoe japanilaisia sanoja, mutta aina kun söpöt pikkupojat mainitaan tai näen sellaisia, alan kuulemma käyttäytyä kummallisesti ja päästän outoja ääniä "Muii~h! *^__^*" Oikeastaan miellän itseni enemmän häiriintyneeksi naiseksi kuin otakuksi.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Erushi

Viesti Kirjoittaja Erushi » Ke Touko 02, 2012 13:42

Minulla oli joskus pinssejä repussani, mutta ne katosivat eräässä vaiheessa, enkä ota sitä riskiä enää.

Ulkomuodoltani en varmaan kamalasti vaikuta "otakumaiselta", sillä kyllästyin ala-ja yläasteella kuuntelemaan naljailua. Sen tähden pidän tästä asiasta suht matalaa profiilia, kunnes löydän jonkun toisen samalla aaltopituudella olevan.
It's a circle of life

onslowski

Viesti Kirjoittaja onslowski » To Touko 10, 2012 14:36

Riippuu,joskus itelläni on koulussa lolita-tyylinen asu, kukkaroita, pinssejä, vihkoja,laukku ja mul on huone japanikuvilla ja mangalla ym. ym. .Jos joku kysyy et tykkääks jostain tyylistä tai mitä harrastat nii sanon ihan tyytyväisenä et Japani.Oon tyytyväinen siihen et uskallan olla erilainen,en mää varmaa pystyis olla päivä sillee et mull ois päällä kaikki maholliset massavaatteet,mut kyl mää joskus käytän ihan arkivaatteina normi-ihmisten vaatteita.Kuittaan siis,et huomaa yksityiskohdista. Mut kyllä mää coneihin pukeudun nii japanityylisesti ku pystyn :3,ku käyn coneissa vaa ehkä kaks kertaa vuodessa nii käyttää mahdollisuudet ku voi :).

Himwath
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Himwath » Ma Heinä 02, 2012 23:48

Eipä huomaa ei. Ellei sitten jotenkin eleistä näe tai nappaa aurasta taajuuksia, kun ei mun puheestakaan kuule.
Kännykästä roikkuu yksi animeroina, mutta muuten olen niin perusmassaa kuin olla ja voi. Eikä välttämättä näy vielä huoneestakaan, kun on muita harrastuksia jotka puskee näkyvämmin esille x,D
Hiljaisin hallitsee huonetta

=)

Viesti Kirjoittaja =) » Ti Heinä 03, 2012 00:13

Kyllähän sitä muutama t-paita on aiheesta, mutta muuten tuskin ulkonäöstäni minua voidaan japaniharrastajakikaan laittaa, ernuksi kylläkin, kiitos pinkkien hiuksieni.

Kun huoneeseeni tulee, asia kyllä selkenee, figurit ovat nätisti esillä.
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » Ke Tammi 23, 2013 11:27

Hmm. Epäilen erottuvani, itseasiassa hyvin useat minua vanhemmatkin jo hiusvärini nähdessään (vaaleanruskea x laventeli) saattavat huudahdaa 'manga!!'. miten niin ei järjellä pilattuja Myös vaatetukseni saattaa edistää asiaa. Yksityiskohtia kyllä on, kuten esimerkiksi avaimenperät ja Suomi ommeltuna laukkuuni.
Viimeksi muokannut illusiα, Ke Touko 29, 2013 15:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ke Tammi 23, 2013 15:32

Erotun, oikeastaan aika selvästi nyt kun alkoi miettimään, mutta voisin myös sanoa ettei se ole mikään tavoitteellinen tarkoitus vaan pikemminkin seuraus.
Vaatteina toimivat mustat (Painotan mustat) vaatteet. Joskus jotain lolitamekkoja pidän, tai sellasia japanilaisen koulupuvun kaltasia, mutta muuten vaatetukseni olisi ehkä lähimpänä goottia, minkä ihmiset taas virheellisesti liittää tähän anime ja manga harrastukseeni.

Myöskin... Kännykän taustakuvana komeilee The Legend of Zelda logo, paitoja omistan yleensä peli aiheisia tai muuten vain Japaniin viittaavia. (Kuten nyt vaikka, "I'm Ninja, you can't see me" tai sellanen paita missä on Navin kuva (The Legend of Zelda: Ocarina of Time) ja siin lukee Hey! Listen! (Inside läppä kaikille Ocarinaa pelanneille)) Myös tietokoneen taustakuva on animeaiheinen... Tai oikeestaan se on nyt Zelda aiheinen mutta ennen siinä komeili Shinigami-sama Souleaterista. Soittoäänenä löytyy Kanon Wakeshimaa ja kännykän takakannessa on kynsilakoilla itsetaiteiltu Hei:n naamari (Darker than Black) Laukuissa riittää pinssejä ja kuvia jos jonkinmoista ja bussissa ja koulun välkällä tulee aina välillä luettua mangaa. Myös huone on sellaisessa kunnossa ettei seinältä löydä enää vapaata tilaa niitten kaikkien (anima/manga/J-rock/Square Enix tai Nintendo pelit) julisteiden alta ja hyllyssä komeilee kiva rivi mangaa ja kaikenlaisia pelikonsoleita peleineen....

Sanottaisiinko... Että saa olla jo sokea ettei minua bongaa tästä massojen virrasta... xDDD

himeko

Viesti Kirjoittaja himeko » La Tammi 03, 2015 20:08

Itse en koe, että eroaisin juuri mitenkään, mutta ystävät toisinaan huomattelee "hei kuule, susta näkee heti et katot animee". Pukeudun tummanpuhuvasti, tykkään mustista hameista röyhelöillä, eivätkä valkoiset kauluspaidat ja vekkihameet kesäisin ole mikään erityinen näky. "Normaalisti" kuitenkin käytän ihan huppareita ja maihareita. Animefaniksi minut huomaa vasta, kun kiinnittää huomiota pikkuasioihin: kännykän ja tietokoneen taustakuvat, fandomien inside-läpät ja puhelimelleni ladatut biisit ovat lähinnä animemusiikkia. Piirtotyyliin olen ottanut jonkin verran vivahteita Japanin katutyyleistä, joten siltäkin osin voi huomata jotain:D

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » La Tammi 03, 2015 23:01

En mitenkään tietoisesti pyri näyttämään miltään (vaikka kaverit ovatkin nimenneet emohipsteriksi, mutta ei siitä sen enempää) mutta jostain asusteista sen kyllä huomaa (laukun selkämyksessä komeilee animepoika ja avaimenperiä löytyy armeija). Mut varmaan leimataan ensisilmäyksellä ernuksi, mutta ilman laukkua en kaupungilla kävellessä varmaan saisi mitään megalomaanista otakuleimaa otsaani.
(tosin uuteen kouluun pari vuotta sitten tullessani eräs luokkakaveri sanoi jälkeenpäin että oli heti arvannut mut otakuksi... Mikä on pelottavaa, koska sillon mun vaatetus lähenteli enemmänkin jotain vanhaa brittiherraa.. :'D)

Tietty tää harrastus paistaa sitten puheista; randomeista viittauksista erinäisiin sarjoihin ja tunteiden purkamisesta aina kun hyvä anime loppuu etc... En siis peittele näistä jutuista puhumista, olin sitten missä seurassa tahansa, ja pitää kiittää kyllä kavereita siitä, että jaksavat aina kuunnella :D

Niin ja tietenkin selän yli kurkkijat löytää kyllä taustakuvista tän harrastukseni. Ja kun nyt muistelen niin joskus kultaisina j-rock-fanituksen aikoina harrastuksen huomas kyllä pukeutumistyylistäkin..
There is no spoon.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”