Huomattavat otakut

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tunnistetaanko sinut?

Äänestys päättyi La Loka 29, 2005 14:13

Kyllä, erotun väenjoukosta!
9
9%
Kyllä, jos katsoo yksityiskohtia.
22
22%
Näytän ihan tavalliselta, mutta silloin tällöin.
37
38%
En halua näkyä mitenkään erityisesti.
26
27%
Jotakin muuta, selvennä viestissä.
4
4%

Ääniä yhteensä: 98

Nemuska

Viesti Kirjoittaja Nemuska » Ma Joulu 24, 2007 00:17

Ette tunnistaisi minua harrastajaksi, niin kovin tavallisen ihmisen näköiseltä kun näytän (ja muuten olenkin).

Kadulla saattaa jotakin hajua saada tästäkin salaisuudesta jos, JOS sattuu huomaamaan pikkuruisen One Piece- aiheisen pinssin laukkuni nurkassa. Epäilen kuitenkin tätä.
Tosin ainoa ilmiselvä tunnistuskeino löytyy, mikäli minulla on kahvilassa istuskellessani oma Doskoi Panda paita päällä. Mutta sekään ei kadunkulkijalle avaudu, ellei tiedä alkuperää. Aikas tällainen normaalin ja menevän näköinen ihminen olen. Vaatteista pärstäkertoimeen ja puhetapaan.
Saiyuki - Mushishi - Soul Eater - Star Ocean - One Piece - Evangelion <3

totikki

Viesti Kirjoittaja totikki » Ma Joulu 24, 2007 17:54

Kun ulkonäöstä katsoo niin ensimmäinen asia mikä mieleen tulee tuskin on "tuo on saletisti joku animemarsu". Tosin raahaan mukanani miltei 24/7 laukkua jossa on jos jonkinmoista animurintanappia, joista yksi Viralin sisältävä roikkuu hihnassa juuri sellaisessa kohdassa josta sitä ei voi missata jos seisoo minun edessä. Puhelinsoitosta voi myös huomata, soittotilutus kun todennäköisesti liittyy edes jotenkin otakukultturointiin (atm soittoäänenä on Marisa stole the precious thing). Puheenaiheet toki paljastavat myös, etenkin koulussa kun kaveripiiriin kuuluu parikin ihmistä joiden kanssa jutustelut käyvät melko tiuhaan tahtiin j-musiikissa, animussa, japsidraamoissa sun muissa.

Huone paljastaa varmaan radikaaleimmin, täällä kun on tuskin yhtään nurkkaa jossa ei olisi julisteita tai levittäytyneitä mangapokkareita :p

esuka

Viesti Kirjoittaja esuka » Ti Joulu 25, 2007 20:49

totikki kirjoitti:Kun ulkonäöstä katsoo niin ensimmäinen asia mikä mieleen tulee tuskin on "tuo on saletisti joku animemarsu". Tosin raahaan mukanani miltei 24/7 laukkua jossa on jos jonkinmoista animurintanappia, joista yksi Viralin sisältävä roikkuu hihnassa juuri sellaisessa kohdassa josta sitä ei voi missata jos seisoo minun edessä. Puhelinsoitosta voi myös huomata, soittotilutus kun todennäköisesti liittyy edes jotenkin otakukultturointiin (atm soittoäänenä on Marisa stole the precious thing). Puheenaiheet toki paljastavat myös, etenkin koulussa kun kaveripiiriin kuuluu parikin ihmistä joiden kanssa jutustelut käyvät melko tiuhaan tahtiin j-musiikissa, animussa, japsidraamoissa sun muissa.

Huone paljastaa varmaan radikaaleimmin, täällä kun on tuskin yhtään nurkkaa jossa ei olisi julisteita tai levittäytyneitä mangapokkareita :p
jaahas minun ei siis tarvitse kirjoittaa paljoa mitään kuin ihan saman laista tekstiä minultakin olisi tullut :D mutta niin kyllä minut piäisi tunnistaa.. laukkun peruteella ainakin :3 tosin vaatetuksesta ei välttis voisi päätellä sitä enhkä joksu pukeudun kummiskin aika normaalisti nykyisin :poon päässyt siitä j-rock ernu vaiheesta jo ulos :p
et saa...

SAKITO

Viesti Kirjoittaja SAKITO » To Tammi 03, 2008 17:13

Jos erottuisin joukosta, minut olisi jo varmaan kuristettu hengiltä oman luokan ihmisten taholta, mutta kyllä minulla vaatteissa voi jotain vivahteita olla. Joskus muinoin pidin animeteepaitaa. Minut tunnistaa otakuksi aika helposti jo pelkästään kouluvihkoa vilkaisemalla. Valitsin siis kolmoskohdan.

Jakoavain
Turun keisari

Viesti Kirjoittaja Jakoavain » La Tammi 26, 2008 07:37

En erotu omasta mielestäni. Pukeutuminen on "normaalia", repussa ei komistele pinssejä, soittoäänenä on Nokian defaulttisoittari, enkä oikein kissankorvien päälläpidosta perusta. Asunnostakaan ei ihan heti huomaisi harrastuksiani, ellei kirjahyllyä ala tutkimaan tarkemmin.

Ehkäpä ainoa asia, joka voisi paljastaa ota-maisuuteni on läppärin taustakuvat. Koska tätä vehjettä tulee raahattua luennoille muistiinpanojen ottoon (ja tylsyyden iskiessä muuhun), on myös harrastuksen "paljastuminen" hyvin suuren todennäköisyyden omaava. Onneksi sentään itsesensuuri pelaa, vaikkakin takana istuvat voisivat arvostaa niitä fanservicekuvia.

shirokyoka

Viesti Kirjoittaja shirokyoka » Ma Tammi 28, 2008 17:15

En minäkään erotu mitenkään erityisesti. Joitain pieniä yksityiskohtia saattaa olla esim. pinssejä, avimenperiä.. tai sitten joskus harvoin innostun laittamaan tukkani vähän räväkämmin. Arkipäivänä minua ei kyllä tunnistaisi mitenkään. En halua, että minut voi ensisilmäykseltä leimata joksikin animefriikiksi. Ei sillä, että se olisi huono asia.
Watashi wo tsurette
shiawase ni naritai
anata to shiawase ni naritai
anata no shiawase ni naritai
dakara tsurette

Miyukikyki

Viesti Kirjoittaja Miyukikyki » Ti Helmi 19, 2008 20:17

En näytä erityisen otakumaiselta. Ostin tosin vasta Konekon manga t-paidan, joten ehkä se päällä näytän otakulta. Omistan myös pari Naruto-avaimenperää ja Gintama-kännykkäkorun. Lisäksi laukussani on aina jotakin anime/ manga aiheista kuvitusta ja sellaista...

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » Ti Helmi 19, 2008 22:11

Luotettavat maiharit 24/7 käytössä... jälki on sen mukaista vaikka plankkaa niitä silloin tällöin. Mitään pahempaa kuin pintanahkassa reikiä :?
Yleensä farkut puntitettuna sukkaan jotteivat kastu tai ole jalkojen tiellä käveltäessä. Hupparia käytän silloin tällöin mutta suosin tuota animecon V paitaa mustan pitkähihaisen paidan päällä.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

Mrs Kyouya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrs Kyouya » Ti Helmi 19, 2008 23:48

"Michiyuki" (Lovelessin lopputunnari) on kännyni soittoäänenä, mutta eivät sitä varmaankaan monet tunnista... (Ja eihän kukaan edes koskaan soita minulle...) Ei anime-harrastusta minusta muuten kyllä kadulla huomaa.
Fandom isn't a phase of life. It is the way of life.

Daiki

Viesti Kirjoittaja Daiki » Ke Helmi 20, 2008 11:50

Jaa, tunnistaako minut? Ja vastaus on...:

Ei.

En ole niitä ihmisiä, jotka pukeutuisivat huomiota herättävästi. Vaatetukseni koostuu kolitseista ja löysistä housuista. Kuinka päätä huimaavaa. Hiukseni ovat normaalisti ponnarilla, turha edes kuvitella minut riemunkirjavassa variksenpelätin kampauksessa. <__<;

Laukkuni on myöskin jätetty rääkkäämättä. En ole siis survaissut siihen minkäänlaisia pinnejä ja muuta härpäkettä.
Kännykkäni on ikivanha, siihen ei edes pystyisi minkään maailman kännykkäkoruja ripustella.
En puhu kenenkään kanssa animesta tahi mangasta, minua ei siis voi kuulo tuntumaltakaan tunnistaa.

...Mutta silti minä luen mangaa, katson animea ja peräti cosplayaan. Siitä saitte, epäilijät.

Sitä paitsi ammattikoulun "hurjat, isot, pahat amikset" katsoisivat minua kieroon. Lolz.

Mida

Viesti Kirjoittaja Mida » Ke Helmi 20, 2008 13:19

Eipä minua kyllä tunnista. Minulla ei ole tarvetta pukeutua mitenkään erilaisesti tai huomiota herättävästi, käytän ihan perusfarkkuja ja huppareita. Hiuksiakaan en laita mitenkään erikoisesti, pelkkä pesu ja harjaaminen saa riittää. D: Minua ei myöskään pahemmin näe shoppailemassa Fantasiapeleissä tai missään, sillä tilaan yleensä aina netistä kaiken luettavan, joten ostoskassien perusteellakaan ei voi tunnistaa. Kovin moni tuskin edes tietää harrastuksestani, koska en siitä pahemmin puhu tai mitään, mutta se ei oikeastaan haittaa minua.

Angel Cat Sugar-laukkuni tosin saattaa paljastaa minut, sillä käytän sitä usein koulussa ja muualla. Myös kännykästäni saattaa arvata kiinnostuksenkohteeni, sillä siitä roikkuu parikin kännykkäkorua, taustakuva on Lovelessista ja soittoääni Final Fantasystä. Tosin eipä minulle oikeastaan koskaan soiteta, joten harvat ovat edes nähneet kännykkäni.

Coneihin tykkään pukeutua erilailla kuin muuten, mutta siihen se sitten jääkin.

Yugata Kyoshi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yugata Kyoshi » Ke Helmi 20, 2008 14:56

Jos minut näkisi kadulla tulevan vastaan, ei minua voisi ihan otakuksi tuosta noin vain väittää. Pukeudun enemmän goottihenkisiin vaatteisiin (ihan vain tuon musiikkisuuntauksen vuoksi, koska kuuntelen enimmikseen Norjalaista Black Metallia... mutta ei siitä sitten sen enempää)
Minua on sanottu "animefriikiksi" koulussa ja kuvataidekoulussa, koska aina kun pitää piirtää ihmisiä, piirrän mangatyylillä (koska reaalityylinen ihmisten piirtäminen on rasittavaa ja vihaan sitä)
~Yugata Kyoshi~

kaitouhaosama
Viesti:

Re: Huomattavat otakut

Viesti Kirjoittaja kaitouhaosama » Ke Maalis 25, 2009 23:03

Talvella on paha mennä sanomaan...mutta oottakaas kun kesä tulee ja saan kiskottua hameet ja kaikki kaapin perukoilta :twisted:
''Show me Something Interesting'' Sai

Mio

Viesti Kirjoittaja Mio » To Maalis 26, 2009 20:07

Pukeutumisestani ei ainakaan paista anime- ja mangaharrastukseni. Ihan "normaalit" vaatteet. Kännykässäni on runsaasti animekuvia ja taustakuvananikin nämä vaihtelevat. Soittoääni on perus Nokia tune. Pinssejä minulla on pari.
Huoneessani ensinnäkin kirjahyllyssä olevat mangat&animet ja piirustukset...

Mlaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mlaa » To Maalis 26, 2009 20:25

Ei meitsistä helposti huomaa. Paitsi jos katsoo kännykän koruja, joissa killuu pari Ouran-poitsua. Omistan yhden Ranma-aiheisen kesämekon ja yhden vyötärökorsetin, johon on ommeltu Death Note kangasmerkki. Pukeutumisestani ei voi päätellä harrastustani, sillä kun talvitakkini kanssa lähden ulos, ihmiset sanovat sotilaaksi. (O_o Tätä kommenttia on kuultu kymmeniä kertoja eri ihmisiltä, enkä edes yritä näyttää sotilaalta...) Ainoa, mikä meikäläisen voi kavaltaa ihmisten ilmoilla, on mangan lukeminen julkisilla paikoilla ja japanimusan kuuntelu, joka sekin on hiljaisella, että ei taida kuulua kuulokkeiden läpi...
Ja... *köh* kotona kolme isoa julistetta, kirjahyllyllinen mangaa, pikkuisia lappusia ovessa, yksi kolmen sentin mittainen minifigu ja radioon tökätty pinssi. DVD:t ja videot on piilossa, ettei niitä näe ensimmäisenä kun astuu huoneeseen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”