Wannabe Otakut...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä mieltä wannabe Otakuista ?

Turhia
331
32%
Olen itse...
79
8%
ei kiinnosta
496
49%
Hyvä juttu
113
11%

Ääniä yhteensä: 1019

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » Ma Syys 26, 2005 21:14

Enpä nyt tiedä... wannabeet, keitä he ovat? Onko wannabe henkilö, joka nimensä mukaan haluaa tulla ''true-otakuksi'', mutta vanhojen kalkkisten mielestä ei sitä ole? Täytyykö pyhittää elämänsä mangalle. ja tapittaa koneella aamusta iltaan animea, jotta voi todella ylpeillä olevansa todellinen fani, ja miettiä joskus keinutuolissa, oliko se sen arvoista?

Ihmetyttää, että samat henkilöt, jotka valittavat, että heidän harrastuksestaan kirjoitetaan väärässä valossa, tulevat haukkumaan heitä jotka eivät tästä kritiikistä ole pelästyneet. Heitä jotka ovat kiinnostuneet asiasta, mutta jostain syystä se näyttää ärsyttävän joitain. Jos anime kerran aiotaan tuoda suuren yleisön tietoon, on kai hyväksyttävä myös asian ''haittapuolet''. Sellaista se on, kun joku asia on pop. Jos ette tykkää, voitte miettiä, ketä siitä syyttää.
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Syys 26, 2005 21:45

Jokainen, joka ei ole Otaking, on wannabe-otaku.

Tällä tulkinnalla, noin 99,99% suomalaisista otakuista on wannabe-otakuja. Nyt saa kärsiä (laatikollisen).

Brake^^

Viesti Kirjoittaja Brake^^ » Ma Syys 26, 2005 22:05

kyuu kirjoitti:Jokainen, joka ei ole Otaking, on wannabe-otaku.

Tällä tulkinnalla, noin 99,99% suomalaisista otakuista on wannabe-otakuja. Nyt saa kärsiä (laatikollisen).
Eikös Otakingiksi pääse vasta kun rakentaa oman anime-imperiumin? Tai Otaku-teemapuiston...
how is she when she doesn't surf?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Syys 26, 2005 22:10

Brake^^ kirjoitti:
kyuu kirjoitti:Jokainen, joka ei ole Otaking, on wannabe-otaku.

Eikös Otakingiksi pääse vasta kun rakentaa oman anime-imperiumin? Tai Otaku-teemapuiston...
Nimenomaan, ystävä hyvä. Näin ollen kaikki hävisimme juuri äsken. Lmmz on ainoa joka on uskaltanut väittää omaavansa em. statuksen. Muut eivät uskalla spekuloidakaan.

Joten tässä ollaan, hävettää ja viluttaa. Kuis ny suu pannaan?

Chie^

Viesti Kirjoittaja Chie^ » Su Loka 02, 2005 13:59

Pluie kirjoitti:
Hatake_Kakashi _sama kirjoitti: Kyllä se on POP... Nykyään kaikissa lehdissäkin on *anime on POP* juttuja...

No kyllä täällä meidän "juntti-kylässä" mua pidetään FRIIKKINÄ...

Mutta olen Iloinen FRIIKKI...

Eikun kaikki rukoilemaan että Anime ei olisi POP...
Ei, ei ei... aivan väärä asenne :( Ilman animen suosion nousua länsimaissa tuskin sinäkään olisit animeharrastaja! Minusta on itsekästä "omia" harrastuksia ja toivoa ettei muut löytäisi samaa iloa...
Samaa mieltä. Enhän minäkään ehkä olisi kuullut koko asiasta, ellei se olisi tullut vähän suositummaksi täällä. Niin, saatoinhan minäkin olla vuosi tai pari sitten wannabe-otaku... Anime ja manga ei ole pelkästään sinun tai minun, se on kaikkien!
Even if it's a sin, say that you love me with your forbidden lips

Chouji

Viesti Kirjoittaja Chouji » Su Loka 02, 2005 17:56

Eihän kaikki heti voi tulla otakuiksi. mun otaku muuttumis järjestelmä on tällänen: katsoin anime tietämättäni,sain tietää että se oli animee,halusin lisää ja tulin wanna be otakuksi, nyt olen kokonaan otaku tai 95%
I will show you the power of the half finn

NiFa

Viesti Kirjoittaja NiFa » Su Loka 02, 2005 19:51

Vastasin ei kiinnosta.

Omasta mielestäni wannabe-otakuiksi voisi laskea sellaiset henkilöt jotka harrastavat animea ja mangaa vain, koska se on IN ja COOL sekä kuvittelevat samalla olevansa otakuja, mutta menettävät kiinnostuksensa heti, kun se ei enään olekaan IN tai COOL. (kyseinen ihmisryhmä tunnetaan myös nimellä pintaliitäjät, he harrastavat vain muodissa ja pinnalla olevia asioita.)

Genshikenin Madaramea vapaasti lainatakseni: "Otakuksi ei voi ryhtyä, otakuksi synnytään"

yulia

Viesti Kirjoittaja yulia » Su Loka 02, 2005 20:22

Voi s**tana että tämä piti taas kokea.Mikä tahansa alakulttuuri,aina ollaan tekemässä eroa "aitoihin" ja "wannabeihin".Säästäkää minut.Olen sitten vaikka tuo wannabee sillä minua ei voisi vähempää kiinnostaa.

kagura

Viesti Kirjoittaja kagura » Su Loka 02, 2005 21:52

Tervetuloa vaan wannabeet. Vaikea kyllä sanoa, kuka on sellainen ja kuka ei. Saahan sitä diggailla ihan mitä vaan ja millaisella intensiteetillä tahtoo ja ihan mistä syistä vaan, eikö? Ei mua ärsytä yhtään todellakaan. Eikä ärsytä sittenkään kun "wannabeet" ostavat niin paljon mangaa ja animea, että yhä useampia sarjoja saa entistä helpommin ja kohtuuhintaan. Jee. Hyvä juttu siis.

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Su Loka 02, 2005 22:39

Voisin taas määritellä jotakin.... on tämä ketju vaan niin ihq!!!1

*köh*
No niin...

Wannabeotakumörkö on henkilö, joka...

1. On täysin varma siitä, että hän ei itse ole wannabe otaku.
2. On huolissaan siitä, että nämä kauheat "wannabe otakut" tekevät animesta huonompaa, kuin mitä se oli ennen.
3. Julistaa vihaavansa wannabe otakuja.

Edit:
4. Syytettäessä wannabe otakuksi tulistuu suuresti ja nostaa valtavan metelin siitä miten hän ei niinku todellakaa oo mikää w4n4b3!!

Ihanaa ironiaa. Wannabe otaku siis pelkää todellisuudessa itseään.

Tästä pääsin juuri myös siihen filosofiaan, että wannabe otakuilla ja vampyyreillä on jotakin yhteistä:
He eivät näe itseään peilissä!

Mmm.. nämä uudet tuotokset siis saa lisätä määritelmälistaani. Ah.. voisi kirjoittaa wannabe otakuista kirjan... Tai ehkäpä nettioppaan "Kuinka tunnistan wannabe otakut"...tai kenties....

Noh ei enempää..........tällä kertaa....
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Niki-chan

Viesti Kirjoittaja Niki-chan » Ke Loka 05, 2005 19:06

Oi, tätä näkyy muissakin harrastuksissa (< leijailee?) lalalaa..
(Lukekaa seuraava teksti kuvitellen että joku rallattelee sen. Tidi.)
Uusimassa Demissä oli postifestarilla katkera valitus Green Day-fanien samasta ongelmasta. Kuinka tryy-fanit mollaavat massafaneja, voi voi.

Te ihmiset (tai me ihmiset) ette/emme sitten opi, ja minä menen etsimään kokkauskirjoja.

Heipparallaa. (Olkaa hyvät ja laikaiskaa maton alle, koska tiedän että herättyäni häpeän tätä.)

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » To Loka 06, 2005 10:08

Furinji kirjoitti:Voisin taas määritellä jotakin.... on tämä ketju vaan niin ihq!!!1

Ihanaa ironiaa. Wannabe otaku siis pelkää todellisuudessa itseään.

Tästä pääsin juuri myös siihen filosofiaan, että wannabe otakuilla ja vampyyreillä on jotakin yhteistä:
He eivät näe itseään peilissä!
LISÄ TIETOJA:
Wannabi Otakut jakaantuvat eli lisääntyvät... :shock:
Ja ei wnb-otakuja tarvi mulle se on ihan sama suomentaako egmont jotain sarjaa... :D ainahan voi tilata ULKOMAILTA tai mennä tampereelle :)
I like to move it

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » To Loka 06, 2005 11:02

Hatake_Kakashi _sama kirjoitti: Ja ei wnb-otakuja tarvi mulle se on ihan sama suomentaako egmont jotain sarjaa... :D ainahan voi tilata ULKOMAILTA tai mennä tampereelle :)
Hahaa!! Mutta kohtapa et enää saa tilattua mistään mitään, kun Suomen keisarikunnan lait menevät uusiksi ja silloin myöskään ne tamperelaiset eivät saa enää niitä tilattua sinulle.

Tämä tarkoittaa: Koko harrastuksesi on siis wannabe otakujen varassa !!

Mif... Multimedian tunnit aiheuttavat kaikkea mielenkiintoista.

Goodman

Viesti Kirjoittaja Goodman » To Loka 06, 2005 11:47

Furinji kirjoitti:
Hatake_Kakashi _sama kirjoitti: Ja ei wnb-otakuja tarvi mulle se on ihan sama suomentaako egmont jotain sarjaa... :D ainahan voi tilata ULKOMAILTA tai mennä tampereelle :)
Hahaa!! Mutta kohtapa et enää saa tilattua mistään mitään, kun Suomen keisarikunnan lait menevät uusiksi ja silloin myöskään ne tamperelaiset eivät saa enää niitä tilattua sinulle.

Tämä tarkoittaa: Koko harrastuksesi on siis wannabe otakujen varassa !!

Mif... Multimedian tunnit aiheuttavat kaikkea mielenkiintoista.
Väitätkö että en voi ostaa enään ulkomailta ?
esim. www.amazon.com Taai Fantasia peleistä ? :shock:
En varmaan rupee ostaan suomi mangaa ja surkeita sarjoja jos on mahollisuus saada kunnon sarjoja enkuksi tai japaniksi :x
I like to move it

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » To Loka 06, 2005 12:04

Hatake_Kakashi _sama kirjoitti: Väitätkö että en voi ostaa enään ulkomailta ?
esim. www.amazon.com Taai Fantasia peleistä ? :shock:
Sanotaan, että melkein väitän. Ja Fantasiapeleistä voit tottakai ostaa edelleen, mutta Fantasiapelit ei saa ostaa itselleen, joten silloin se ei voi myydä niitä sinulle myöskään.

Ks. Uusi uunituore tekijänoikeuslaki.

Hatake_Kakashi _sama kirjoitti: En varmaan rupee ostaan suomi mangaa ja surkeita sarjoja jos on mahollisuus saada kunnon sarjoja enkuksi tai japaniksi
Ja juuri tuon takia tarvitaan wannabeja. Jos heitä(,meita, teitä) ei olisi, niin mangan määrä ei kasvaisi Suomessa, eikä käännösten laatu paranisi.

Loppukommentti a.k.a. Pienellä präntätty:
Jottei kukaan ymmärtäisi väärin, niin kyllä juu kärjistän tekijänoikeuslakia kahdella celsius-asteella, mutta nyt onkin tarkoitus keskustella wannabe otakujen vaikutuksesta nyky-yhteiskuntaan, eikä suinkaan kommentoida Suomen lainsäädäntöä mihinkään suuntaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”