Rakennatko pienoismalleja?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kyllä
32
21%
En
124
79%

Ääniä yhteensä: 156

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Ke Syys 07, 2005 11:09

Rakenteletko anime/manga -henkisiä plamoja, garage kittejä vai väännätkö itse hartsimalleja? Itse rakentelen silloin tällöin plamoja (mechaa pääsääntöisesti) mutta aika vähäiselle on jäänyt rakennustilojen puutteen vuoksi.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Ke Syys 07, 2005 16:45

En, mutta oikean elämän malleja kylläkin.
SchützTaffel

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » To Syys 08, 2005 11:20

En :( Vaikka kettuakin kiinnostaa niin pienoismallien (minkäänlaisiin) räpeltämiseen ei ole vaan tullut ryhdyttyä. Ellei muutamaa hassua figupeliä lasketa.
Tosin jos jossain välissä tuollaiseen hairahtaa niin ensimmäinen vaihtoehto olisi varmaankin toisen maailmanpalon aikaiset telaketju- ja teräsrakkineet.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Falconheart

Viesti Kirjoittaja Falconheart » To Syys 08, 2005 16:42

keräilen Warhammer 40 000:ta, eli KYLLÄ, minä keräilen miniatyyrejä
Katsokaa, se olen MINÄ!!!!!!!!!!!!!

jw

Viesti Kirjoittaja jw » Pe Syys 09, 2005 13:36

Tuleehan sitä animemalleja tehtyä toisinaan.

Vegetto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vegetto » Pe Syys 09, 2005 16:05

Tuleehan sitä tehtyä kun rahaa vain on ostaa :lol:
Eli kovin monta tällä hetkellä näitä ei ole, mutta tulevaisuudessa niitä tulee lisää.
Mukavaa näpräilyähän tuo pienoismallien teko on.

Sir Leviathan

Viesti Kirjoittaja Sir Leviathan » Pe Syys 09, 2005 19:53

WH40k, WHFB, Inquisitor, Mordheim, Necromunda, Blood bowl, Confrontation, LotR + muutamat roolipelit. Kyllä niitä miniatyyrejä noita harrastaessa pakostakin joutuu kasaamaan. :P

Edit: Ja suunnitteilla olisi väsätä näiden bitseistä jotain aime tyylisiä figuja. Näillä voisi sitten pelittää jotain sopivan roolipelin, kuten Inquisitorin, säännöillä.
In the Abyss I sleep...

Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji » Pe Syys 09, 2005 22:24

Se on kiva, että ihmiset mekastaa miniatyyreistä, mutta ovat periaatteessa hieman ohi aiheen. Lähinnähän nyt on kyse anime"koottavista" ja muusta vastaavasta... Eli liimaillaan muovia kasaan ja siitä muodostuu mecha. Tai sitten niitä kehittyneempiä(kö) versioita että resiinistä animetyttösiä tai muuta vastaavaa...

Yksi Garage kit on jopa tarttunut kätösiini. Resiiniä siis. En ole vielä ehtinyt aloittaa kun se on vasta pari viikkoa tuossa ulottuvilla ollut. Joku mecha tuolla hyllyssä on ja myös jonkinlainen muovista kasattava powersuit-häiskä on tuolla hyllyssä. Mutta varsinaisesti en ole tosiaan tähän touhuun lähtenyt mukaan, mutta kunhan testattua tullut...

Tosin kun nyt miniatyyreistä on ollut puhetta niin hilataan sitä aste oikeampaan suuntaan elikkäs WH 40K:hon olen tullut väsänneeksi Hellsingin sotilaita ja suunnitteilla on pitkään ollut myös Alucardin ja kumppanien vääntäminen miniatyyrimuotoon.

Mmmmm jep... Minulla on Starfuryn pienoismalli se on selkeästi kaikista oleellisinta tämän ketjun ja maailmankaikkeuden osalta... jep jep.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

Sdf-1

Viesti Kirjoittaja Sdf-1 » Ma Helmi 27, 2006 02:03

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Helmi 27, 2006 03:15

Sdf-1 kirjoitti:Käykääs huviksenne katsomassa.

http://www.pienoismallit.net/keskustelu ... ?p=534#534
Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin. Toki voi olla myös kyse siitä, meneekö jokin asia aiheesta sivuun eikä siten kuulu jollekin foorumille.

Mutta, keskittykäämme omaan pieneen rosvosektoriimme.

Lmmz
Otaking
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lmmz » Ma Helmi 27, 2006 03:39

Tjoo-o, aika murheellista tuon Pienoismallit.net -foorumin ylläpidon asenne, varsinkin kun vedotaan juurikin vain henkilökohtaisiin mieltymyksiin. Tosin kysehän oli uuden alueen perustamisesta, olemassaolevilla animekiteistä keskustelua ei kai sinällään kielletty. Ehkä ylläpidon kanta tuollakin muuttuu, jos näitä keskusteluja alkaa olemaan riittävästi...

Mutta takaisin aiheeseen, itse en ole tuota liimanhaistelua enää vuosiin harrastanut, ja silloin kun harrastin, niin animea ja mangaa taas ei vielä pahemmin tullutkaan seurattua. Siihen aikaan tuli myös huomattua, että noita muovisia kasaan liimattavia & maalattavia & siirtokuvitettavia malleja myytiin aika vaihtelevasti Suomessa. Isojen tavaratalojen leluosastoilla oli valikoimat mitä oli, yleensä aika nihkeää. Pienoismalleja myyviä erikoiskauppoja sitten taas koko maasta löytyi (löytyy edelleenkin?) vain muutamia isommista kaupungeista, esimerkiksi Tampereella Harraste.

Eli mitenkäs on nykypäivänä, löytyykö Suomesta kaupan hyllyiltä jo animepienoismallejakin (mechoja lähinnä), vai pitääkö tällaisia haluavien tilailla niitä maailmalta? Mitään resiinikittejä koulutytöistä nyt tuskin löytynee? Sinällään nettivalikoimathan varmasti ovat varsin mainiot esim. Hobby Link Japanissa, joten jos aihe oikeasti kiinnostaa, niin posti tuonee palaset hyvin perille, mutta voi tietysti lisätä kynnystä harrastuksen aloittamiseen tai satunnaisten löytöjen tekoon.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

Sdf-1

Viesti Kirjoittaja Sdf-1 » Ma Helmi 27, 2006 04:18

kyuu kirjoitti:
Sdf-1 kirjoitti:Käykääs huviksenne katsomassa.

http://www.pienoismallit.net/keskustelu ... ?p=534#534
Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin. Toki voi olla myös kyse siitä, meneekö jokin asia aiheesta sivuun eikä siten kuulu jollekin foorumille.
Pointti ei tietenkään ole siinä saako ko. aluetta vai ei, vaan asenteessa ja käytöksessä, erityisesti kun on kyse asioista vastaavasta tahosta. Sitäpaitsi minä lasken ainakin tuon henkilökohtaiseksi väheksymiseksi, ilman mitään syytä. Tosin ei tuo mun elämääni pilaa, älyttömän ikävää vaan. Suoraan sanottuna tuli huono fiilis. Sitäpaitsi edellisellä sivulla kaveri loi sci-fi alueen pyynnöstä, sillä perustellen että ehdottomana trekkifanina on mukava seurata juttua. LOL?
Ja tokihan nyt animemallit on malleja siinä kuin muutkin. Itse olen joka päivä "aamusta iltaan" ulkomaisilla foorumeilla, ja toivoisin Suomeenkin vähän pirteämpää meininkiä tässä. Ihan vaan henk.koht. tahtoisin asiaa ajaa. Aika ei liene vielä kypsä suomalaiselle alan foorumille.
....
Itse en ainakaan ole nyt ihan heti tuolla puhumassa animekiteistä.

Kyllä se on ulkomaantilausten varassa 100% koko homma itsellä. Aina tarvikkeita lähtien. Suomen tilanne on täysin suossa koko pienoismallialueella. Onhan noita erikoisliikkeitä toki, mutta näitä voi olla turha kysellä. Sitäpaitsi Japanista on paljon halvempi tilata jos tilaa enemmänkin kerralla, valikoimaa riittää jne. Miinuspuoli on oman maan tilanteen kehittyminen, mutta minä en sitä pysty yksin juuri muuttamaan. Olikos jotain puhetta että Blippoon tulisi Gundameja? Jonkun pitäis tajuta tuoda noita helposti saataville. Ei kukaan osaa aloittaa moista harrastusta jos on heti tilattava Japanista tai Usasta. No, ei monikaan.
Jep, HLJ on oikea paikka moneen, ja Hobbyfan resiinifiguihin. Tosin pitää mainita että Hobbyfan ja esim E2046 myy pelkästään recasteja eli japanilaisista alkuperäisistä harvinaisista ja kalliista garage kiteistä valettuja kopioita. Missään nimessä mitään laitonta siinä ei ole, vaikka asiassa onkin 2 leiriä, niitä ei ole lisensoitu esim usaan, eivätkä Japanilaiset juuri välitä omia herkkujaan muille tarjota. Ja noissa puhutaan malleista joiden tuotanto on lopetettu, eikä garage kittejä yleensä tehdäkään kuin muutamasta kymmenestä muutamaan sataan kpl. Alkuperäinen 1/6 figu on aikalailla sitä tuhannen mummon luokkaa ilman kuluja. Recastit melko edullisia, vaikka resiinit on aina kalliita.
Itse olen viimeaikoina ostellut jonkin verran ihan originaaleja suoraan henkilökohtaisesti tekijöiltä, en tosin japanilaisia mutta anime-aiheisia. Harvinaisin malli minkä juuri ostin on Wonder Fest lisensoitu Zentraedi alus joita on 15kpl maailmassa. Meikäläisellä nyt menee lujaa näiden kanssa, eikä raha paljoa enää paina. LOL. Mutta on sitä edullistakin kamaa paljon.

Varoitus: Älkää ostako esim ebaystä edullisia ns Thai-recasteja, ei tule kuin paha mieli ja menee rahat hukkaan. No, poikkeuksiakin kuulemma on, mutta itse en ota enää riskejä.

Canti

Viesti Kirjoittaja Canti » Ma Helmi 27, 2006 05:41

Sdf-1 olet ilmeisesti melko kokenutkin resiini-figujen kokoaja.
Itse olen jo kauan ajatellut aloittaa, ja taidan tässä kohta rohkaistua tilaamaan jonkin. Ei ole koskaan ennen tullut tuo E2046 ennen vastaan, TODELLA hyvä valikoima, ainut että juuri se yksi jonka olen itselleni vannonut hankkivan ei ole sieltäkään enää saatavilla.
Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta pienoismallien kokoamisesta, ja haluaisin kuulla arvion että kuinka pienet mahdollisuudet minulla on saada jokin resiini-kitti kusematta hommaa täydellisesti.
Onkos muuten jotain sivua, jolle olisi koottu ohjeita aloittelijoille?
Ja mitäs kaikkea sellaisten maalaamattomien figujen kokoamiseen tarvitsee?
Tuosta wonder festistä on muuten tullut meikäläisen mekka...
Ja pakko mainostaa vaikka ei millään tavalla aiheeseen liity... Voitin ebayssa juuri muutaman Tsukihime trading vol. 1(!) figun, joita olen metsästänyt kaaaaaaauuuuan... lisäksi vielä todella edulliseen hintaan, voiko päivä enää paremmin alkaa(/loppua, väsyttää niin helvetisti, silmät ei tarkenna enää...)

immolatus_dead

Viesti Kirjoittaja immolatus_dead » Ma Helmi 27, 2006 11:46

"Rakenteletko anime/manga -henkisiä" pienoismalleja en, ei ole vielä saanut sellaisia hankittua, mutta gw:n figupelien kyllä
Katsotut animet.
Menossa mukana:
KUMA the bear maker.

Sdf-1

Viesti Kirjoittaja Sdf-1 » Ma Helmi 27, 2006 12:32

Canti kirjoitti:Sdf-1 olet ilmeisesti melko kokenutkin resiini-figujen kokoaja.
En voi ihan niinkään vielä sanoa, tuttua juttua on toki, mutta valmiita malleja voisi enemmänkin olla. :P
Canti kirjoitti: Itse olen jo kauan ajatellut aloittaa, ja taidan tässä kohta rohkaistua tilaamaan jonkin. Ei ole koskaan ennen tullut tuo E2046 ennen vastaan, TODELLA hyvä valikoima, ainut että juuri se yksi jonka olen itselleni vannonut hankkivan ei ole sieltäkään enää saatavilla.
Itse en ole vielä tuolta tilannut, mutta periaatteessa Hobbyfania suositellaan ehkä mieluummin. E2046 toimitusajat ja asiakaspalvelu ei ole kuulemma aina parhainta. Toisaalta se on kuulemma kumminkin ihan ok paikka. Nuo kaksihan ne nyt aikalailla on ne paikat mistä porukka ulkomailla(kin) animeaiheista (recast) resiinimallia tilaa.
Canti kirjoitti: Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta pienoismallien kokoamisesta, ja haluaisin kuulla arvion että kuinka pienet mahdollisuudet minulla on saada jokin resiini-kitti kusematta hommaa täydellisesti.
Onkos muuten jotain sivua, jolle olisi koottu ohjeita aloittelijoille?
Ja mitäs kaikkea sellaisten maalaamattomien figujen kokoamiseen tarvitsee?
Saada tehtyä, meinasit? Tosi vaikea lähteä toisen puolesta tietty arvioimaan, mutta jos valitsee tarpeeksi helpon mallin niin ihan hyvät todennäköisyydet se on valmiiksi saada :) Helppoa hommaa se ei aina ole, mutta rohkeasti kannattaa lähteä kokeilemaan. Kiinnostusta jos vaan riittää niin silloin on sopiva harrastus.
Tuota, voisin näin aluksi heittää vaikka tuon Hobbyfanin foorumin: http://www.hobbyfanatics.com
Kannattaa tutkia ja ihan kyselläkin jos miettii jotain. Tässä vasta itekin heräillään... :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”