Insesti

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä mieltä olet insestistä

Yay!
69
18%
Saastaista
96
26%
Ei ole minulle ongelma
163
43%
Mikäääh?
47
13%

Ääniä yhteensä: 375

Laurel
Viesti:

Insesti

Viesti Kirjoittaja Laurel » Pe Elo 12, 2005 22:56

Kaikilla meillä on synkät (ja sairaahkot) mieltymyksemme ja tällä kertaa Laura-sensei haluaa keskustella teidän muiden lasten kanssa insestistä (eli sukulaisten välisestä "rakkaussuhteesta"). Itseäni kiinnostaa eniten sisarustenvälinen romantiikka ja ennen kuin kenenkään illallinen päätyy koristamaan näppäimistöä, niin myönnän, että minulla itselläni ei ole sisaruksia (on olemassa, mutta ei samassa taloudessa). Eli minulle ei tule väistämättä sitä kirottua ajatusta mieleeni "jos kyse olisi minusta ja omasta veljestäni... *bluurgh*).

Kaori Yuki (joka ei esittelyjä kaipaa) sanoi itse asiassa Angel Sanctuaryn ensimmäisessä osassa: It's still "about forbidden love" but it's a theme that I like, so I want to do it right. I don't have a brother, so I can write about it. I doubt any famale manga-ka who had a brother could write this kind of story!

Niin, kielletyssä rakkaudessa on jotain salaperäisen kiehtovaa ja mikäs sen kielletympää kuin omaan lihaansa kajoaminen (vai miten Raamatussa asia olikaan ilmaistu..). Minkä ihminen luonnolleen mahtaa.. kun kerta sanotaan, että jotain ei saa tehdä, niin totta kai sitä on kokeiltava! (kaikkea on kokeiltava edes kerran, paitsi pitkävetoa ja mummoaan).

Olen keräillyt tähän muutaman "aihetta käsittelevän" sarjan ja otan itse katselu-/lukuvihjeitä mielelläni vastaan! (näistä sarjoista olen itse tutustunut yhdeksään)

Koi Kaze (27-vuotiaan isoveljen ja 15-vuotiaan pikkusiskon rakkaussuhde)
Angel Sanctuary (traaginen tarina jälleensyntyneestä enkelistä, joka rakastuu omaan siskoonsa)
Revolutionary Girl Utena (sisarusten välinen suhde tässä sarjassa on aika lailla taka-alalla)
Lament of the Lamb (tulkinnanvaraista vampyyriromantiikkaa)
Onegai Twins (kaksi tyttöä ilmestyy poloisen miehenalun oven taakse kumpikin väittäen olevansa tämän kadonnut kaksonen - mainitsinko että tytöt ovat kuumaa sakkolihaa)
Sister Princess (paljon kiistelty haaremianime)
.hack -sarjat (en osaa sanoa mitään..Shugon ja Renan suhde on kuulemma "epämääräinen")
Combustible Campus Guardress (sisko, veli ja kaupan päälle äiti)
I Love My Younger Sister (angstinen rakkaustarina kaksosten romanssista)
Love Hina Again (Keitaron pikkusisko hakee "vääränlaista" läheisyyttä)
Sakura Diaries (serkustenvälinen romanssi, eli ei varsinaista sukurutsaustakaan)
Doomed Megalopolis (hyvän ja pahan taistelu?)
Ceres, Celestial Legend (näiden kaksosten rakkaussuhde on liian kinkkinen selitettäväksi sulkuihin parilla sanalla)
Tsumi ni Nureta Futari (en tunne sarjaa, enkä tunnu löytävän tästä mitään tietoa.. etsink0 väärällä nimellä?)
Marmalade Boy ("sisarukset" eivät ole verisukua.. ennen kuin sarjan loppuvaiheilla tarinaan tulee yllättävä käänne)

Pieni varoituksen sana. Osa sarjoista saattaa sisältää häiritsevää ja kyseenalaista materiaalia! Tarkistathan ikäsuositukset ennen kuin pidät kokoperheen animemaratonin Angel Sanctuaryn parissa!

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Pe Elo 12, 2005 23:28

Ei kyllä tuota minulle mitään ongelmia tuo. Joskus on kiva seurata sarjoja jotka omalla tavallaan poikkeaa rajustikin valtavirrasta tarinan ja muun sisältönsä tähden. Nämä sarjat kuuluvat niihin.

Nämähän ovat puhtaita makuasioita joten tämä on varmasti aihe josta voi olla montaa mieltä, ja mikäs siinä? Itselläni nämä makuasiat tuntuvat muuttuvan sen mukaan mitä jaksaa katsoa genrejä silmällä pitäen. Joskus menee "tavalliset" komediat, joskus taas aivan aivot nollaan häröilykomediat. Sitten taas myöhemmin ei mikään noista vaan jotain aivan muuta, jotain äärimmäisen synkkää ja väkivaltaista tai jotain draamaa.. Taas vaihdetaan vaikka johonkin kevyempään jne.. Kyse on minulle pelkästä tasapainoilusta genrien ja niiden miljoonien eri sävyjen välillä.

Ei aina jaksoa sitä samaa settiä päivästä toiseen, joten vaihtelu virkistää..

Mielenkiintoisesti taas selitetty tuokin mutta that´s just me.

whispering

Re: Insesti

Viesti Kirjoittaja whispering » Pe Elo 12, 2005 23:41

Laurel kirjoitti:Onegai Twins (kaksi tyttöä ilmestyy poloisen miehenalun oven taakse kumpikin väittäen olevansa tämän kadonnut kaksonen - mainitsinko että tytöt ovat kuumaa sakkolihaa)
Sivuhuomautus, suomen lain mukaan täysin "laillista" touhua tuossa sarjassa, sekä kaikki hahmot saman ikäisiä, mikä myös tekee siitä ns laillista. Eikä tossa nyt niin mitään ecchi touhua kyllä edes ole.

Sister Princess, mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kysessä ei ole haaremi anime, vaan sarjassa sisarsuhteet ovat aivan normaaleja.

Sakura Diaries sarjasta tykkäsin ite tosi paljon :) Koi Kaze tuli just tilattua, ja tulee varmaan katottua tässä viikonlopun aikana.

Ei tossa (aiheessa) nyt mikään sen erityisemmin kiinnosta, tietyt perversoituneet suhteet on tosin usein mielenkiintoisia.
Your just jealous because the voices talk to me.

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » La Elo 13, 2005 00:39

whispering kirjoitti:
Laurel kirjoitti:Onegai Twins (kaksi tyttöä ilmestyy poloisen miehenalun oven taakse kumpikin väittäen olevansa tämän kadonnut kaksonen - mainitsinko että tytöt ovat kuumaa sakkolihaa)
Sivuhuomautus, suomen lain mukaan täysin "laillista" touhua tuossa sarjassa, sekä kaikki hahmot saman ikäisiä, mikä myös tekee siitä ns laillista. Eikä tossa nyt niin mitään ecchi touhua kyllä edes ole.
Nojaah.. Raamattu kieltää sisarten lihallisen suhteen ja laki taas aviollisen, että on se oma sisko (noh, vaikka sitten vain minun mielestäni) "sakkolihaa". Tietämykseni tästä sarjasta on ikävä kyllä heikohko, kun en animea katsoessa päässyt ensimmäistä jaksoa pidemmälle.. Että en sitten tiedä, oliko loppupelissä kukaan sukua keskenään.
whispering kirjoitti:Sister Princess, mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kysessä ei ole haaremi anime, vaan sarjassa sisarsuhteet ovat aivan normaaleja.
Luin vuonna nakki arvostelun, jossa kuvailtiin Sister Princessiä haaremianimeksi. Itse en ole nähnyt ko. sarjaa, joten en voi vahvistaa väitteen todenmukaisuutta (mutta yksi poika ja 12 naista/tyttöä.. Sana 'haaremi' tulee lähes väkisin mieleen..)
whispering kirjoitti:Koi Kaze tuli just tilattua, ja tulee varmaan katottua tässä viikonlopun aikana.
Ihan kelpo sarja oli juu.. Vaikka itse sarjan piirrostyyli ei oikein vakuuttanut.. Ja animekin tehtiin ennen kuin manga saatiin loppuun, joten luonnollisesti näiden kahden loput eroavat toisistaan (en muuten ole ihan varma, että onko KK edes loppunut vielä Japanissa..) ja animessa sisarusten suhde oli intiimimpi kuin mangassa.
Viimeksi muokannut Laurel, La Elo 13, 2005 01:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » La Elo 13, 2005 01:03

Tuohon viimeiseen lauseeseen taitaa tulla "manga" toisen animen paikalle.

Heh, Koi Kazen kolmas ja viimeinen levy tuli perille keskiviikkona (enkä ole vielä edes ehtinyt katsoa sitä loppuun!).

Vaikkakaan ei anime, mutta aihepiiriin kuuluu myös Kana - Little sister ero-peli (tai Bishoujo-peli, kumpaa nimitystä nyt haluaakaan käyttää), joka myös löytyy hyllystä. :wink: Ja väärinkäsitysten välttämiseksi sen ikärajahan on sitten K-18.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » La Elo 13, 2005 01:12

whispering kirjoitti: Sister Princess, mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kysessä ei ole haaremi anime, vaan sarjassa sisarsuhteet ovat aivan normaaleja.
No eipä tosta haaremimmaksi voi mennä, itselle riittää haaremianimen syyksi että on n+1 tyttöä ja yleensä joku luuseri poika. Se, että suhteet on normaaleja niin ei merkkaa mitään... melkein jokaisessahan sarjassa niin on etenkin kun noissa luetelluissa ei ollut yhtään hentai-sarjaa. Kuten olemme oppineet niin se on ihan normaalia Japanissa että jotain luuseripoikaa piirittää vähintään oma sisko, ainakin kaksi lapsuuden ystävää (toinen mielellään unohdettu), lapsuuden ystävän pikkusisko, koulun terveydenhoitaja ja ylä-, ala- ja rinnakkaisluokilta muutama tyttö. eix nii?

Mutta takaisin topicciin ja pistetään pervolasit päälle ja luetellaan "varmoja" tapauksia. (Näissä aina on tulkinnanvaraa, joillekkin riittää että pojalla/tytöllä on sisaruksia ja niitä näytetään ainakin kerran sarjan aikana --> varma suhde)

Ah My Goddess! (eräs taitaa olla rakastunut luuseriveljeen)
Card Captor Sakura (aijaijai)
Aishiteruze Baby (kutsukaa polliisi)
Battle Programmer Shirase (sama^2)
Kokoro Library (kirjasto maalla, kolme siskoa, ei miehiä...)
... eli kyllähän näitä löytyy kun alkaa miettimään.

Pelottavaa, eikö?
Viimeksi muokannut _Tata, La Elo 13, 2005 01:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » La Elo 13, 2005 01:12

aihe ei nyt varsinaisesti kiinnosta mutta kyllä sellasiakin sarjoja kattoo muun animen seassa..

EDIT// tosin ne "insestisuhteet" ei ehkä kuitenkaan saa ihan samanlaisia sydämen tykytyksiä aikaan kuten muut animet..
R.I.P Eddie Guerrero

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » La Elo 13, 2005 01:26

Kensuke kirjoitti:Tuohon viimeiseen lauseeseen taitaa tulla "manga" toisen animen paikalle.
Kiitos Ken-chan :D ei pitäisi kirjoittaa pervoja keskellä yötä.
NERV kirjoitti:tosin ne "insestisuhteet" ei ehkä kuitenkaan saa ihan samanlaisia sydämen tykytyksiä aikaan kuten muut animet..
Vain lieviä rytmihäiriöitä.
_Tata kirjoitti:noissa luetelluissa ei ollut yhtään hentai-sarjaa
*keskellä yötä tulee mitä typerimpiä vitsejä mieleen..*
Pointtini, jos alettaisiin luetella insestiä sisältäviä hentai-sarjoja, niin siihen menisi ikä ja terveys.. Ja myönnettävä on, että en (toistaiseksi) ole törmännyt insesti hentaihin, jossa olisi edes rahtu älyllistä juonta (hentaissa? mikä juoni? Ehein, ei hentaita juonen takia katsota :twisted:)
Viimeksi muokannut Laurel, La Elo 13, 2005 01:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » La Elo 13, 2005 01:27

Mikäpä siinä. Fiktiotahan se vain, tai samapa tuo on minulle mitä oikeankin elämän ns. suostuvaiset aikuiset keskenään tekevät (paitsi toivottavasti eivät lapsia). Ei ihan suosikkiteemani, mielenkiintoisella tarinalla varustettuna kiinnostaa, mutta ellei sarja kuulosta muuten(kin) hyvältä niin saattaa hyvin jäädä tutustumatta. Angel Sanctuary ja Marmalade Boy ovat tuosta luettelosta tuttuja, Koi Kaze ja Lament of the Lamb ovat puolestaan tutustumislistalla.

Lisäyksiä; Hot Gimmick -mangassa on siskoonsa rakastunut veli, mutta se taitaa jäädä ihan yksipuoliseksi, itsekin pidän peukkuja toiselle sulhasehdokkaalle. Yoru Made Matenai -sarjassa on käsittääkseni sisarpuolten välinen suhde, mutta sarjaa ei saa virallisesti englanniksi, eikä ole itse tullut siihen muutenkaan tutustuttua. Läheisiä serkuksia löytyy varmaan useammastakin sarjasta, muihin insestisiin sukulaissuhteisiin en nyt muista mangassa ja animessa juuri törmänneeni (muussa fiktiossa kyllä, ja eipä nekään mitään yök-reaktiota aiheuttaneet).

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » La Elo 13, 2005 01:29

Eipä tuollaisten aiheiden käsittely haittaa, muttei se kyllä erityisesti kiinnostakkaan. Jos se nousee tarinan pääasiaksi, saattaa kyllä jäädä tutustumatta teokseen ellei sitten ole muuta erityisen painavaa syytä siihen tutustumiseen. Toisaalta sama juttu on muidenkin "romanssisarjojen" kanssa, jos henkilösuhteet nousevat muita tapahtumia tärkeämmiksi, en oikein jaksa kiinnostua. "Normaalien" suhteiden osalla kynnys on kuitenkin ehkä matalampi kuin homo, insesti tai korkean ikäeron suhteiden kanssa. Yleisesti en piittaa juurikaan uskonnollisista tai laillisista arvoista vaan toimin oman arviointikykyni mukaan, joten siinä mielessä mielipiteeni ei ole kallellaan mihinkään suuntaan oletusarvoisesti.

Taustatietona sanottakoon kuitenkin että minulla on yksi puolitoista vuotta itseäni vanhempi sisko, se saattaa vaikuttaa suhtautumiseeni asiaan.
SchützTaffel

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » La Elo 13, 2005 06:41

Salainen perversioni! Onneksi netissä voin paljastaa itseni koko maailmalle turvallisen nimimerkin takaa! :twisted:

Vaikka tuollaista touhua tuntuukin näkevän vähintään joka toisella sisaruksella animessa, jaksavat ne kerta toisensa jälkeen herättää hihittelyä ja mielenkiintoa epäkorrektiudellaan. Tässä ketjussa mainittuja sarjoja tulee kyllä tarkastettua, zettai! Eikä kyseessä aina ole pikkusiskon kiintymys isoon veikkaan, älkää unohtako Mai-Himen Takumia! Mutta kukapa ei noin seksikkääseen isosiskoon kiintyisikään.. huh... täytyy vähän rauhoittua... katsonpa välillä sähköpostini...

*äkillinen kirjoitusvirhe sähköpostisivuille pyrittäessä!*

www.hotmai.com

Ack! Huh, lisätäänpä se ällä sinne... (sitä ennen painetaan varmuuden vuoksi refresh-nappia pari kertaa. Pettymys on yhtä katkera kuin ennenkin.)

Niin juu, minulla on kyllä kaksi vuotta vanhempi isosisko ja vuotta nuorempi pikkusisko ja seitsemän vuotta nuorempi pikkuveli, mutta eipä noihin onneksi mitään vetoa ole tullut tunnettua. Melko random väkeä ovat minulle, olen ihan onnellinen asuessani omillani nykyään. Eihän reaalimaailman ihmisiin edes pysty kiintymään, jos katsoo tarpeeksi animea. :)

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » La Elo 13, 2005 13:42

Laurel kirjoitti:Nojaah.. Raamattu kieltää sisarten lihallisen suhteen ja laki taas aviollisen, että on se oma sisko (noh, vaikka sitten vain minun mielestäni) "sakkolihaa". Tietämykseni tästä sarjasta on ikävä kyllä heikohko, kun en animea katsoessa päässyt ensimmäistä jaksoa pidemmälle.. Että en sitten tiedä, oliko loppupelissä kukaan sukua keskenään.
Mitä sarjan juoneen tulee, niin en spoilereita rupea postamaan. Mutta viestilläni tarkoitin, että sarjassa ei ole insestiä, ja suomen lain mukaan kyse ei olisi "sakkolihasta".
Your just jealous because the voices talk to me.

_Tata

Viesti Kirjoittaja _Tata » La Elo 13, 2005 13:55

Laurel kirjoitti:
_Tata kirjoitti:noissa luetelluissa ei ollut yhtään hentai-sarjaa
*keskellä yötä tulee mitä typerimpiä vitsejä mieleen..*
Pointtini, jos alettaisiin luetella insestiä sisältäviä hentai-sarjoja, niin siihen menisi ikä ja terveys.. Ja myönnettävä on, että en (toistaiseksi) ole törmännyt insesti hentaihin, jossa olisi edes rahtu älyllistä juonta (hentaissa? mikä juoni? Ehein, ei hentaita juonen takia katsota :twisted:)
Niin, siksi piti mainitakkin ettei joilleikkin jää epämääräisiä mielikuvia. Vaikka noissa kaikissa luetelluissa sarjoissa voidaan vihjailla enemmän tai vähemmän niin niissä rankinta kuitenkin yleensä on se, että nähdään toisen pikkuhousut tai vahingossa mennään kylppäriin kun toinen on suihkussa. Eli maksimissaan normaalia pikkutuhmailua, ei mitään hc:ta. Eli sellaisia sarjoja, joita jenkitkin uskaltaa julkaista DVD:llä.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » La Elo 13, 2005 14:30

_Tata kirjoitti:Aishiteruze Baby (kutsukaa polliisi)
Nah. Allekirjoittanut ei kyllä tästä sarjasta löytänyt oikeastaan tippaakaan insestiä. Paitsi ehkä, jos todella ahdasmielisillä silmälaseilla katsoisi. Mutta ainakin itse luin tätä puhtaana sisarusten/serkusten välisenä "rakkaus"tarinana (siis ilman seksuaalisia sävytyksiä).

Allekirjoittaneelle nämä insestiä käsittelevät/sivuuttavat aiheet eivät pahemmin ole hermoille käyneet. Pikemminkin suhtaudun niihin varovaisen positiivisesti. En sen vuoksi, etteikö aihe sinällään olisi arka ja jopa tabu, vaan juuri sen vuoksi, että ainakin niitä käsitellään! Tabut pitääkin murtaa, muutoin jäämme ikuisiksi ajoiksi ennakkoluulojen hallitsemaan maailmaan.

Ja kuten joku tosiaan jo mainitsi, hentaihin (tai dojinsheihin) ei tosiaan kannata katsoa. Niitä löytyy päästä päähän, liiankin kanssa.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » La Elo 13, 2005 15:13

Lisäisin tähän lähinnä vain sen että muistetaan jakaa nämä sarjat ren-ai ja ei-niin-ren-ai sarjoihin. Edellä mainittu on erittäin ok ja tuettava asia.
Lisäksi tarkentaisin että Sister Princessin tapauksessa kyseessä on valtaosin ensin mainittuun kategoriaan osuva teos. Saastaisen materiaalin sijasta kyseessä on yksi lämminhenkisimmistä animeista mitä vastaani on tullut. Jos haaremianime määritellään yksinkertaisella 1poika/monta tyttöä-tavalla niin SisP sitä on, mutta siihen ne näkyvät yhtäläisyydet muihin haaremisarjoihin sitten loppuvatkin. Lisäksi RePure sotkee pois yhtälöstä luuseripoika-muuttujan sillä tuossa jatko-osassa on onnistuneesti muutettu "päähenkilö" siten että tämä täyttää "sekai no ichiban onii-chan"-saappaat. Päähenkilö on lainausmerkeissä koska poiketen muista "haaremianimeista" sarja ei kerro jätkästä jota tytöt piirittää vaan 12 pikkusiskosta jotka tykkäävät isoveljestään (tai pääosin tapauksista velipuolestaan).

En huomannut että kukaan olisi muuten maininnut Da Capoa. Ei-niin-ren-ai.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”