Kimonot

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Omistatko kimonon?

Kyllä
69
14%
En, mutta haluaisin
356
70%
En, enkä haluakaan
75
15%
Mikä on kimono?
5
1%

Ääniä yhteensä: 505

Beijing Duck

Kimonot

Viesti Kirjoittaja Beijing Duck » To Heinä 28, 2005 13:47

Tarkoitus on keskustella kimonoista, noista kauniista vaatekappaleista.

Omistatko kimonon? Mistä ostit sen? Paljonko se maksoi? Teitkö sen itse? Millainen se on? (väri, malli yms.)

Jos et omista kimonoa, haluaisitko sellaisen? Kuinka paljon olisit valmis maksamaan sellaisesta?

Jos saisit valita minkälaisen kimonon tahansa ja saisit sen ilmaiseksi, millaisen ottaisit? Käytännöllisen vai hyvin kalliin ja juhlavan?

Jos et pidä kimonoista, miksi et pidä?

Kertokaa myös yleisiä mielipiteitänne kimonoista.

Minä en omista kimonoa, mutta haluaisin sellaisen kyllä (Omistan itsetehdyn vaaleanpunaisen yukatan, mutta sitä ei kai lasketa kimonoksi?). Haluaisin värikkään, mutta en liian juhlavan (kultaukset ovat vähän liikaa). Käsinmaalattu silkkinen geishakimono olisi kiva juhlissa. Kimonot ovat hyvin kauniita mielestäni ja katselen niitä oikein mielelläni.

Beijing Duck

Viesti Kirjoittaja Beijing Duck » To Heinä 28, 2005 17:51

Safiiru, vaatteesi vaikuttaa enemmän kiinalaiselta mekolta, jollaisia minullakin on iso läjä. Kimono on pitkähihainen kietaisuvaate ja tietääkseni hihattomia saati kiinalaisia kimonoita ei ole olemassakaan...

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » To Heinä 28, 2005 22:16

Kamikaze Sushi nimisestä ruoka/nettikaupasta (suomalainen) saa ostettua myös kimonoita sun muuta Japanilaista tavaraa.

http://www.kamikazesushi.com/ekauppa/pr ... ?g1=99b749

Olisihan tuollainen kimono, todella kaunis sisustuselementti. Ja vielä jos olisi tyttöystävä niin voisi pistää sellaisen hänenkin päälleen. Kawaii sanoisinko 8)

Casandara

Viesti Kirjoittaja Casandara » Ti Elo 09, 2005 00:54

Itselläni on kimono, ostin sen järkyttävään hintaan origami opettajaltani, joka muutti takaisin Japaniin, samalla ostin myös valmiiksi solmitun rusettiobin. Kimononi on avioituneen naisen tummempisävyinen, lyhyt hihaisempi versio. obi taasen on naimattoman naisen rusetti-malli, joten en useinkaan pidä niitä julkisesti paikoissa, jossa joku japanilainen pääsisi sanonaan "baka gaijin!" :)
lisäksi pidän näiden alla kiinalaistyyppistä valkoista silkkiaamutakkia, joka ehdottomasti aiheuttaisi sydänkohtauksen jokaiselle asian tietävälle.

Kiitos Code6:lle kimono tiedosta !Oli ainakin minulle täysin uutta tietoa, nöyrin kitokseni siis siitä! Lisäisin tähän myös Tokyokanin yukatat, jotka kaikki jo varmasti tietävät, niitähän on myyty jo vuosia siellä :)

Nyt saa getoja ja tabeja Tokyokanista sitten kimonoidenne seuraksi ! Käykää ostamassa omanne ja jättäkään minullekkin yksi pari, onegaishimasu!
"Saan olla niin omituinen, kuin ikinä haluan!" - Jean M. Untinen Auel

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ti Elo 09, 2005 05:42

Casandara kirjoitti:
Kiitos Code6:lle kimono tiedosta !Oli ainakin minulle täysin uutta tietoa, nöyrin kitokseni siis siitä! Lisäisin tähän myös Tokyokanin yukatat, jotka kaikki jo varmasti tietävät, niitähän on myyty jo vuosia siellä :)

Nyt saa getoja ja tabeja Tokyokanista sitten kimonoidenne seuraksi ! Käykää ostamassa omanne ja jättäkään minullekkin yksi pari, onegaishimasu!

Eipä kestä. Ajattelin kyllä että tuo Kamikazen tarjoama Princess kimono olisi kyllä upea ja kauniskin elementti seinälle pistettäväksi. Pitää kyllä vakavasti harkita tuon ostamista. :P

miyoko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko » Ti Elo 09, 2005 13:29

En omista, mutta haluaisin kyllä. Kimono olisi tosi ihana, tosin en varmaankaan käyttäisi sitä kovinkaan usein. Sen pukeminenkin on käsittääkseni aika vaikeaa.. Seinälle huoneen koristukseksi se varmaankin menisi.
Natural born trash human.

Yukie

Viesti Kirjoittaja Yukie » Ti Elo 09, 2005 14:49

Ala- asteen roolivaatevarastosta löytyi yllättäen aito japanilainen lasten kimono. Varmaankin peruja viidne vuodne takaa, jolloin koulussa oli koluavustajana Kimyo- niminen japanilainen. Joka tapauksessa kimono päätyi koulunäytelmään. Sen pukeminen oli kyllä aikalailla kinkkistä, joten loppujen lopuksi vähän yksinkertaistettiin ja laitettiin jotenkuten. :P
Kuva

Chocola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chocola » Ti Elo 09, 2005 17:42

Mä haluaisin kimonon koska muutenkin pukeudun persoonallisesti.
Kimonot on tosi kauniita ja koristeellisia (Ainakin osa) ja sellasen mä just haluaisin.
Nujuu.. :?
~*~Itkeväthän enkelitkin~*~

Tetsumonkai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tetsumonkai » Ti Elo 09, 2005 17:44

Chocola kirjoitti:Mä haluaisin kimonon koska muutenkin pukeudun persoonallisesti.
Kimonot on tosi kauniita ja koristeellisia (Ainakin osa) ja sellasen mä just haluaisin.
Nujuu.. :?
No ei muutakuin ostamaan tai säästämään ja ostamaan. Tai sitten pyydät sellaisen lahjaksi. :P

Chocola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chocola » Ti Elo 09, 2005 18:19

Niin, vois pyytää vaikka joululahjaksi, vaikka oon ajatellut pyytää mangaa.. :D
~*~Itkeväthän enkelitkin~*~

Makabe

Viesti Kirjoittaja Makabe » La Elo 13, 2005 19:09

Totta totisesti haluaisin :o Kimonot ovat hianoja :D Oon nähnyt monta Akira Kurosawa-leffaa ja niissä kaikilla kovilla jätkillä on kimonot. 8)
Moni vaan mieltää ne naisten vaatteiksi vaikka niitähän on kaikille.
En kyllä ole walmis maxamaan siitä mitään koska sitä en varmaan sitä paljoo käyttäisi :oops: mutta ne on kyllä ihan sikamageita! :P

Hotsu

Viesti Kirjoittaja Hotsu » Ke Elo 17, 2005 19:00

"Ei, enkä haluaisikaan."

Yksinkertaisesti, koska en tee kyseisellä vaatekappaleella mitään. Ei kuulu tyyliini, enkä usko että jaksaisin sitä muutenkaan missään pitää, esim. jossain conissa. Hieman aiheen vierestä, sellaisen kiinalaisen mekon kyllä omistan, rippijuhlia varten ostettiin, muttei sekään mikään vapaa-ajan vaate ole(jo lyhyytensä takia -.-;;).

Hienojahan kimonot silti on.

Light-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Light-chan » To Elo 18, 2005 17:46

Kimonot ovat erittäin kauniita, mutta taidan tehdä silti mokin^_^ Minusta ne ovat vähän kauniimpia kuin kimonot ja uskon että nissä on helpompi liikkua(en tietysti ole asiantuntija, mutta uskon näin). Se olisi ehdottomasti suurilta osin pähkinän ruskea jossa olisi jonkin verran vaaleanpunaista ja pieniä yksityiskohtia valkoisella. Silti jos olisi mahdollista saada jotenkin kimono, hankkisin :D En missään vaiheessa sanonut etten nimittäin hankkisi kimonoa. En nimittäin usko että mokia olisi vaikeakaan saada. Ei, vaan erittäin vaikea.
If you are near to the dark...

NekoKimono

Viesti Kirjoittaja NekoKimono » La Syys 24, 2005 15:12

Heh. Min olen omistanut sinisen kimonon niin kauan kuin jaksan muistaa. Tajusin vasta vuosi sitten että kimonohan siellä kaapin pohjalla lojuu. Ja minä kun olin sitä ennen harkinnut lyhentäväni sen(*ei voi sietää enää ajatustakaan lyhentämisestä*) Mutta nyt se on kunniapaikalla parvisänkyni reunalla, se on pitkä ja kaiken lisäksi just sopivan kokoinen.
Juokse juokse, et pakoon päästä voi.
Sinutkin sinutkin, hän jo kohta nappaa.

armen

Viesti Kirjoittaja armen » La Syys 24, 2005 17:58

Kimonot ovat kauniita, mutta en haluisi kuvitella ittelläni kimonoa. Jätän sen japanilaisille, joille se kuuluukin ja on kaunis se päällä. Etenkin naiset.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”