Montako J-pop tai Rock levyä sinulla on ?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Montako J-pop levyä omistat ?

1-4
148
26%
5-8
43
8%
8-12
29
5%
enemmän *järkytys*
49
9%
en yhtään...*nyyh*
209
37%
en haluakkaan omistaa *hahaha*
85
15%

Ääniä yhteensä: 563

Goodman

Montako J-pop tai Rock levyä sinulla on ?

Viesti Kirjoittaja Goodman » To Heinä 28, 2005 09:40

Eli montako J-pop tai J-rock levyä omistat...
En nähnyt tälläistä topiccia...
Ja jos teillä on, Mistä ostitte... :D
Minkä yhtyeen levyjä omistatte ??
*poltettuja levyjä ei lasketa*
I like to move it

NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver » To Heinä 28, 2005 09:50

Itsellä on kuusi levyä, enemmän jos sinkut lasketaan. CD Japanista olen tilannut. Ostopäätökseen on tultu lähes poikkeuksetta animessä esiintyvien tunnereiden kautta. Mikäli artistin tai yhtyeen saundista diggaa, tulee usein ainakin yksi levy hommattua. Viimeisin hankinta on High And Mighty Colorin (mm. Gundam Seed Destinyn alkutunnari) kaikki tähän mennessä ilmestyneet sinkut, koska pitkäsoittoa ei heiltä vielä ole tullut.
" Only the past is impossible to change."
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?seller=ville2501

Ryo Hazuki

Viesti Kirjoittaja Ryo Hazuki » To Heinä 28, 2005 12:03

9 Ryuichi Sakamoton levyä(kaikki eivät ole poppia)
5 X Japanin levyä
8 Yellow Magic Orchestran levyä, joista kaksi kokoelmia
4 Sigh:n levyä
1 Loudnessin levy

Ja jos nämä vielä lasketaan: Kenji Kawai - Ghost in the Shell OST ja Megazone 23 III OST

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » To Heinä 28, 2005 13:30

Kaksi jaappanilaista kompakti diskiä on levyhyllyyn majoittunut, mutta kumpikaan ei ole j-poppia tahi sitä samaa, mutta rokkia.

CLAMP Character Profile 2: Seiichiro & Karen,
Miki Okada: Ilo (tämäkin on finjap-hybridi)

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » To Heinä 28, 2005 15:20

Taas ovat vastausvaihtoehdot aika pienissä lukemissa, 16 levyä olin hyllystä laskevinani eikä se minusta ole mitenkään järkyttävän paljon vaikken ole mikään japanilaisen tai muunkaan musiikin harrastaja. o__O

Levyt on ostettu uutena CD Japanista, Japanin Amazonista ja käytettynä jälkimmäisen market placelta. Osa on j-rockia ja osa soundtrackeja. Enemmän kerään joihinkin manga- ja kirjasarjoihin perustuvia drama CD-levyjä, joita on edellä mainittujen lisäksi kertynyt hyllyyn parikymmentä.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Heinä 28, 2005 16:30

Japanilaisia CD levyjä on jotain 50 yhteensä, suurin osa elektronista musiikkia, Hardcorea lähinnä (jota löytyy kans 12" vinyyli sinkkuina jotain 10). Mut kyl jotain soundtrackeja kans on tullu ostettua ja sit poppia niistä on jotain ehkä 15 levyä, Ai Otsukan ja Tamaki Nami'n (Heroine <3) levyt tuli vissiin viimeks ostettua. Niin ja kaikki JPop levyt on CDJapanista ostettu.
Your just jealous because the voices talk to me.

Muey

Viesti Kirjoittaja Muey » To Heinä 28, 2005 21:40

Itteltäni ei muita nippon-levyjä löydy kuin Soundtrackejä, eikä niitäkään kovin montaa (reilut kymmenkunta, ja pari vielä postissa matkalla tänne). Pääasiassa Yasunori Mitsudan tavaraa ja Sakura Taisenin eri musiikkilevyjä :P
片手で仲間を、もう片手で私を掴んでおけばいい

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Pe Heinä 29, 2005 11:42

Löytyyhän noita. Iloisesti toistakymmentä. Miyavia, Malice Mizeria, Dir en greyta. (Ja sitten armoton pino Weiß kreuz-soundtrackeja/draama CD:itä ja Angel Sanctuary soundtrackia [tai noh, Soundtruck tuossa kyllä lukee..] ja draamaa. )

CDJapan ja JpQueen ovat olleet varsin käytännöllisiä kyseisten levyjen hankinnan kannalta. Suosittelen lämpimästi.

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Pe Heinä 29, 2005 15:54

Ei yhtään ellei paria soundtrackia sitten lasketa. Tähän mennessä ei ole tullut vastaan sellaisia levyjä jotka olisi aivan pakko saada, kun muutenkin ostan levyjä suunnilleen yhden parissa vuodessa.
SchützTaffel

Don Pixe

Viesti Kirjoittaja Don Pixe » Pe Heinä 29, 2005 16:52

Pyöreä nolla. Ei edes animelevyjä.
Kunhan tutustun lähemmin FLCL:ään, voisi joihinkin levyihin harkita sijoittavansa... The Pillows nyt kiinnostaa päällimmäisenä, sekä Shaman Kingin soundtrackit etc. Tuo CDJapan on itsekin tultu katseltua, ja hyvältähän siellä näyttää. En ole sieltä milloinkaan vielä kerennyt tilaamaan, ja nyt joudun toistamaan itseäni - raha on niin rajallista. Valitettavasti.

zenisu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zenisu » Pe Heinä 29, 2005 18:17

Eih yhtään. En ole täysikäinen, joten en voi tilata ulkomailta. Tosin en tiedä mikä olisi makuuni, tosin Shonen Knifesta olen pitänyt, kirjastosta kun löysin. Ei sielt muuta japanimusiikkia oo löytynykkään, Shonen Knifeakin vain kolme levyy, vaik julkaistu on lie kuinka monta. Mistä se kirjasto on noiki kolme löytänyt Suomesta kun ite en löydä sitte mistään?
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Beijing Duck

Viesti Kirjoittaja Beijing Duck » Pe Heinä 29, 2005 18:23

En omista yhtään, sillä en ole törmännyt vielä yhteenkään hyvään bändiin. Japanilaiset muusikot tuntuvat keskittyvän enemmän ulkonäköönsä kuin musiikkiinsa ja musiikissahan ei ulkonäkö auta, koska musiikki on tehty kuunneltavaksi. Olen myös huomannut, että japanilaiset honottavat aina nenäänsä tai kimittävät falsetissa ja koska olen tarkka oikeasta laulutavasta pistävät nuo korvaani todella pahasti. Kimittäminen ja nenään honottaminen kertovat taitamattomuudesta.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » Pe Heinä 29, 2005 18:43

Beijing Duck kirjoitti:Olen myös huomannut, että japanilaiset honottavat aina nenäänsä tai kimittävät falsetissa ja koska olen tarkka oikeasta laulutavasta pistävät nuo korvaani todella pahasti. Kimittäminen ja nenään honottaminen kertovat taitamattomuudesta.
Ei ole mitään oikeaa tapaa tehdä musiikkia. Mun isosisko tykkää tosi paljon teknisesti taitavista laulajista, mä en taas tykkää niistä yhtään. Ja annan paljon enemmän arvoa sille kimittävälle ja nenään honottavalle typsylle jolla on kiva ääni ;)
Your just jealous because the voices talk to me.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » La Heinä 30, 2005 09:51

whispering kirjoitti:
Beijing Duck kirjoitti:Olen myös huomannut, että japanilaiset honottavat aina nenäänsä tai kimittävät falsetissa ja koska olen tarkka oikeasta laulutavasta pistävät nuo korvaani todella pahasti. Kimittäminen ja nenään honottaminen kertovat taitamattomuudesta.
Ei ole mitään oikeaa tapaa tehdä musiikkia. Mun isosisko tykkää tosi paljon teknisesti taitavista laulajista, mä en taas tykkää niistä yhtään. Ja annan paljon enemmän arvoa sille kimittävälle ja nenään honottavalle typsylle jolla on kiva ääni ;)
Ja niin paljon kun Nylon Beatille aikanaan naurahdeltiin sen takia että ne honottivat niin runsaasti. :lol: Moon itte tuota honottamista huomannut räikeimmin etenkin Gacktin biiseissä. Omasta mielestäni pointti ei ole siinä onko a vai b oikea tapa, vaan kumpi sopii minkäkinlaiseen musiikkiin. Vähän niinkus et mene uimarannalle puvussa etkä uikkareissa hautajaisiin. (Tai joitain...)

Hitto, nyt kun rupesin kelailemaan satunnaisia kappaleita päässäni (aivoihin implementoitu mp3-soitin), tajusin noita honottajia löytyvän ihan mukavasti nousevan auringon maan hittilistoilta.

Beijing Duck

Viesti Kirjoittaja Beijing Duck » La Heinä 30, 2005 09:59

Minä arvostan osaamista ihan kaikissa asioissa. Laulaminenkin vaatii opettelua. Honottaminen on virhe, joka kertoo siitä, ettei henkilö ole opetellut laulamista kunnolla. Oletteko kuunnelleet Sonata Arctican Tony Kakkoa? Hän on itseoppinut laulaja (=ei käynyt mitään kouluja) ja hän laulaa varsinkin livenä hirveän korkealta, niin korkealta, ettei pysty kontrolloimaan ääntään enää. Sekin on virhe. Taitava, opiskellut laulaja osaa tekniikat ja hallita ääntään.

Tässä ei nyt ole kyse siitä, kenellä on kiva ääni ja kenellä ei tai mihin mikäkin sopii, vaan ihan siitä, että kuka on opiskellut ja kuka ei. Se pätee ihan kaikkeen, vaikkapa piirtämiseen tai miekkailuun. Joku voi tykätä jonkun taitamattomankin tyylistä, mutta taitamaton on aina taitamaton.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”