Miten se kaikki oikein alkoi...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miksi, minusta tuli tällainen (o-ta-ku)

Ystävä/tuttu/kulta/serkku/kaima/naapuri/meganeko tutustutti minut mangaan/animeen
374
46%
Näin jossain mediassa mangaa/animea käsittelevän jutun
65
8%
Noh, ei ollut mitään tekemistä ja päätin vähän surffailla netissä..
77
9%
Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan
207
25%
Final Fantasy VII
47
6%
Menin uteliasuuttani X-coniin (Animecon, Sakuracon ym.)
3
0%
Tiesin näistä asioista jo ennen syntymääni (niin totta kuin nimeni on Osamu Tezuka!)
47
6%

Ääniä yhteensä: 820

5ande

Re: Miten se kaikki oikein alkoi...

Viesti Kirjoittaja 5ande » Su Maalis 14, 2010 19:31

Taisi ihan olla noin 7-8 luokalla kun eräs ystäväni hekutti esimerkiksi Inuyashaa minulle ja näytti deviantartin. Sillon justiinsa en mitää ymmärtäny mut sitten vuos myöhemmin menin ja liityin dA:han ihan kiinnostuksen vuoks 8'D sitäkautta sitten löyty paljon samanhenkisiä ihmisiä ja siitä se sit lähti. Myös ehkä se auttoi asiaa että telkasta pukkas dbz ja full metal achemistia XD

Kara

Viesti Kirjoittaja Kara » Su Maalis 14, 2010 21:53

Sujuvasti ala-asteella sudellaratsastajista se lipsahti Caravan kiddiin.. Siitä se kaikki alkoi.
Toki hopeanuolet ja muut oli lapsuudessa, mutta kuinka moni niitä silloin oikeasti osasi kategorioida Japanilaiseen animaatioryhmään tai tiesi sen todellisuutta suuremman valikoiman. Myös kanjimerkkejä oli hauska piirrellä oppikirjoista paperille ja vertailla kaverin kanssa tai kuka voisi unohtaa kilonpoliisin japanin kielen alkeet. Oh. Ne kaikki on yhtä syyllisiä.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ma Touko 10, 2010 22:28

Enkö muka ole vastannut tähän? No, höh, korjataanpas asia, tulee vähän menneitäkin muisteltua. Niin, ja jätän kaikki ne Sakemannit pois, (=siis Pokemonit) eli siitä pelkästä mangasta vain..~

Kaikki alkoi siitä kun olin kesälomalla, olin menossa tulevana syksynä kutosluokalle. Olin jo itse asiassa ihaillut Sokkarin hyllyllä lojuvaa Salapoliisi Conan 21:stä ja eräänä kauniina ja aurinkoisena päivänä kysyin varovasti äitiltä, että voisiko ostaa sen kivan näköisen pokkarin minulle. Ja äitihän osti, muuten en olisi tässä, kaiketi. Tykästyin siihen aivan älyttömästi ja seuraavalla kauppareissulla pyysin saman sarjan 22:sta. Äiti osti. Tykästyin entisestään. Kun olin kysynyt vielä kolmatta pokkaria, äiti lupautui ostamaan minulle kaikki mangat, jotka halusin. Aika lellimiseltä kuulostaa, mutta sama jatkuu vielä tänäkin päivänä. Eli kesällä tästä tulee täyteen ööh... muutama vuosi. :lol:

Maustesusi

Re:

Viesti Kirjoittaja Maustesusi » Ma Kesä 07, 2010 17:07

Pluie kirjoitti:(niinhän sitä pahimmat riippuvaisuus tarinat alkaa "kaveri tarjosi" :) )
Kaverini läimäisi pokkarin kouraani ja seuraavana päivänä halusin lukea lisää... :mrgreen:
"Sinänsä ^w^"

Yotsu

Viesti Kirjoittaja Yotsu » Su Loka 24, 2010 13:16

satuin selailemaan kanavia ja Fullmetal alchemist pisti silmään ja siitä se sitten alko.... :lol:
ylpeänä tässä yritän käännyttää heppahullua pikkusiskoa tuloksetta, ainoa ilo tulee siitä että se katto tokyo mew mewin loppuun asti xD
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

Yenki-

Viesti Kirjoittaja Yenki- » La Loka 30, 2010 15:01

Satuin kirjastossa kerran palloilemaan joskus 10-vuotiaana ja käteeni sattui Ranma½ pokkari, kun kaksi tyttöä keskustelivat sarjan hahmoista ja juonesta kauhean innostuneina. Otin toki esimerkiksi pokkarin numero yksi ja nauroin kippurassa mitä pidemmälle luin. Ranma½ on mulle ensimmäinen sarja jota luin ja kiitos noiden ilmeisesti lukiolaisten tyttöjen, löysin mangan. Ranma½:sta siirryin kirjaston muuhun valikoimaan, kuten Kamikaze kaitou Jeanneen & Inuyashaan. Lopulta tajusin, että mangaa on myös kirjaston ulkopuolella.

mijummi

Viesti Kirjoittaja mijummi » Ma Marras 01, 2010 03:58

Hmm..... Tämä pistää miettimään...

Nyt en puhu mangasta. Kaikki alkoi joskus taisin olla 8-9 vuotias ja luonani oli muutaman vuoden vanhempi kaveri yötä. Hän kuunteli youtubesta Berryx kobo - Piriri to yokojotain ja siinäpä sitten kuuntelin ja pidin kovasti. Se oli kaiken japaniin liittyvän alku. Sitten kuuntelin myöhemmin lisää ja mietin mitäköhän kieltä tämä on. No kyllähän sen kaveri selitti ja esitteli minulle enkunkielistä mangaansa,. ei sillon sitä vielä ollut käännetty. Kaverin avustuksella näin tutustuin tähän aihealueeseen. Toki sitten alkoi aktiivisempi luku ranman alusta kun kaveri ilmoitti että mangaa on sillä kielellä jolla minäkin sitä tajuan, harvoinhan sitö mangaa tuli luettua kun kaverin piti oikeastaan suomentaa melkein koko manga pokkari. Ja samalla olinkin jo laajentanut japanilaisen musiikin kuuntelua pidemmälle ja kuuntelin muutakin aasialaista musiikkia. Ja tähän on päädytty.
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Phantomhive

Viesti Kirjoittaja Phantomhive » To Syys 27, 2012 01:04

Itselläni se alkoi, että nappasin lähimmältä Abc:lta kiinnostavan näköisen pokkarin, kun ei ollut mitää luettavaa ja siitä kaikki lähti. xD

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Loka 02, 2012 00:48

Väärässä paikassa oikeaan aikaan.
Kiitos vielä kerran kirjastontäti kun tiputit hyllyltä niitä manga kirjoja niskaani.
Se kolahti suoraan selkä ytimeen, eikä paluuta enää ole :).
En kyllä kadukaan vaikka pari mustelmaa tuli :P
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

jormungandr

Viesti Kirjoittaja jormungandr » Ti Loka 02, 2012 13:26

Luin ensimmäisen mangani (Ranma) noin 15-vuotiaana ja siitä se sitten lähti, sittemmin olen lukenut lähes satoja eri sarjoja, katsellut paljon animea (suosikkini on Elfen Lied) ja kuunnellut musiikkiakin niin paljon, että ei aina uskoisikaan...

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » Ti Loka 02, 2012 16:57

Seiskaluokalla kouluvuoden alussa eräs tyyppi kysyi kerran, että katsonko animea. Vastasin etten edes tiedä mitä se on, ja kuulemma hänen mielestään näytin vain kovasti sellaiselta japanimaanikolta : D En todellakaan muista mitä silloin oli päällä. Siinä hän sitten rupesi kertomaan asiasta enemmän ja ehdotti, että aloittaisin jonkun sarjan katselun. Siitä se lähti.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Shine

Viesti Kirjoittaja Shine » Ti Loka 02, 2012 21:54

7-8 vuotta sitten kun olin vitosluokalla, kaverini luki Ranma½ ruotsintunnilla. Pölläsin pokkarin ja selailin läpi. Silloin minua ei vielä kiinnostanut mangat, mutta kaverini jatkoivat Ranman lukemista ja joka kerta luin heidän kanssaan.
Hiljalleen heidän into loppui ja minun alkoi. Heidän innostus loppui vuosi Ranman löytämisen jälkeen ja minun on jatkunut siitä lähtien mukavasti.
Maagisen animemaailman löysi siskoni, jonka kautta itsekkin aloin seurata. Hänkään ei enään seuraa animea, mutta minussa into pysyy.

Gaichi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gaichi » To Loka 18, 2012 03:02

Noh, telkkarin edessä olin tölläämässä Dragonballia.
Joten "Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan" ^^
MyAnimeList | Blog | Yandere rakastaja <3

Fuugis

Viesti Kirjoittaja Fuugis » To Loka 18, 2012 12:52

Olin pienenä kyllä tuijottanut ties kuinka kauan Pokémonia ja Digimonia, mutta kyllä se kaikki lähti siitä kun nenäni eteen tyrkättiin mangan piirtämisen opas
--> Oli pakko netissä ottaa enemmän selvää tästä mielenkiintoisesta tavasta piirtää ;3
見せしめタブーをルールへ
"Show how to turn taboos into rules"

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Fuugis on deviantART

Seychellimochi

Viesti Kirjoittaja Seychellimochi » Pe Loka 19, 2012 19:04

Ensimmäisellä luokalla nappasin kirjastossa käteeni Inuyashan ja aloin selata. Pelästyin kuinka päitä revittiin irti, joten menin heti esittelemään sitä vuotta vanhemmalle veljelleni. Kysyin isältäni miksi kansi oli "väärällä puolella" ja kuulin että japanissa se on niin.

Uteliaisuus iski myöhemmin ja oli pakko päästä lukemaan.
Viimeksi muokannut Seychellimochi, La Maalis 16, 2013 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
「Watashi wa kyou mo korogarimasu」

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”