Miten se kaikki oikein alkoi...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miksi, minusta tuli tällainen (o-ta-ku)

Ystävä/tuttu/kulta/serkku/kaima/naapuri/meganeko tutustutti minut mangaan/animeen
374
46%
Näin jossain mediassa mangaa/animea käsittelevän jutun
65
8%
Noh, ei ollut mitään tekemistä ja päätin vähän surffailla netissä..
77
9%
Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan
207
25%
Final Fantasy VII
47
6%
Menin uteliasuuttani X-coniin (Animecon, Sakuracon ym.)
3
0%
Tiesin näistä asioista jo ennen syntymääni (niin totta kuin nimeni on Osamu Tezuka!)
47
6%

Ääniä yhteensä: 820

Firia

Re: Miten se kaikki oikein alkoi...

Viesti Kirjoittaja Firia » To Touko 28, 2009 13:14

Muutama vuosi sitten tuli hurahdettua japsiropeihin, Final Fantasy X tais olla eka..siitä sit kaikki muut FF:t ja muita japsiropeja.. Animepuolella aloitin Bleachillä ja One Piecellä..Lopulta nuo kääntyi myös mangaksi ja eräänä aamuna heräsin otakuna :lol:

-Kairi-

Viesti Kirjoittaja -Kairi- » Ma Kesä 15, 2009 01:24

Serkku alkoi lukemaan joten hän antoi lainaan. :D Otin ne ja ... ... Ajattelin että "Kuka lukis mustavalkosia juttuja" -.- No mo minä tietty, rakastan mangaa<3 ;) Ja tässä sitä ollaan, olin tyhmä kun ajattelin eka tollasta ;o
Kagome: "Inuyasha, sit boy!"

NuttyNuti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NuttyNuti » Su Joulu 13, 2009 15:33

Minulla se alkoi samoin kuin luultavasti monilla ikäisilläni: Lapsena näin Muumit ja Pokémonin, ja kun alkoi kaverien lehtihyllyistä löytyä oudon tutun näköisiä asioita, aloin tutkia asiaa tarkemmin. Ensimmäinen tutkimani mangapokkari taisi olla erään tuttavaperheemme esikoisen hyllyssä napottanut Dragon Ball -pokkari. Minusta tuntui aluksi hassulta huomata, että kirjaa luettiin väärään suuntaan, mutta ei se vaikeaa lopulta ollut. Olin tuolloin muistaakseni yläasteikäinen.
"Maailmamme ei ole lahja vanhemmiltamme vaan lainassa lapsiltamme."
-- Intiaanien sananlasku

shii-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shii-chan » Ma Joulu 14, 2009 01:58

Joo no kyllähän me kaikki muumit ja pokemonit tiedetään, mutten silloin sentään ajatellut, että "Joo. Muumit on pseudo-animea ja Pokemonit animea." Se lähti siitä, kun olin vitos tai kutosluokalla ja kaveri piirsi sellaista neko-nyaata ranskantunnilla ja sitte satuin kysymään, että mikskä tommosii sanotaan ku noil on tommoset isot silmät ku eihän toi oo mikään aidon näkönen kissa. Sitte se sano, että se on semmonen mangavaikutteinen kissa ja siinä vaiheessa heräs päässä oikein valtava kysymysmerkki ja välkällä sitte se joutui selittämään mulle yhtä sun toista, kunnes vei mut sen kotiin, jossa oli hyllyt täynnä japaninkielistä mangaa. Tän kaverin vanhemmat oli hyvin kiinnostuneita japanin kulttuurista ja mä vaan sitte pällistelin siellä pitkään ympärilleni. Muistoksi sain sitten vielä kaverinlta 20 sekunnissa tehdyn mangatyttöpiirrustuksen. Koko vierailu teki muhun aika syvä vaikutuksen, ja sitte iski semmonen ihana "Mäki haluun!" Siit se lähti vähitellen rullautuu ,tosin hyvin hyvin hitaasti, ja lähinnä piirtämisen pohjalta ja altavista videohauista joista löysin mm. Sailor Moonin tärkeimmät muodonmuutosjaksot. Sitte yläasteella ku sain kuulla serkun kaverilta, että kirjastosta löytyy mangaa englanniks, aloin viettää monta tuntia kirjastossa ku piti lukee suunnilleen sanakirjan kanssa lukea Ranmoja, Inuyashoja, Maison Ikkokua, Urusei Yatsuroita, No need for Tenchejä ja mitä kaikkee sielt Tapiolan kirjastost nyt sillon sattukaa löytyy, ja homma räjähti (ja vanhemmat hermostu ja yritti rajottaa lukemistani ja piirtämistäni onnistumatta). Edelleenki mietityttää välillä miten paljon aikaa ja keskittymiskykyä se vei, mutta toisaalta se on muodostunut osaksi minua, eikä sitä enää minusta voi kitkeä pois, ja sen kaikki ovat joutuneet hyväksymään. Muutenkin elämäni menee nyt oikein mukavasti.

Uzi-99

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 » To Joulu 17, 2009 17:29

Pienenä tuli nähtyä tavaraa joka teki vaikutuksen, tosin japanilaisuutta ei silloin tiedostanut... Ensimmäinen varsinainen kontakti aiheeseen oli erään brittipelilehden Mangle-animemainokset (Dominion Tank Policen puumasiskokset Anna ja Uni kuvamateriaalina) joskus yläasteella, ja siitä lähti homma pyörimään.

Yamasukka

Viesti Kirjoittaja Yamasukka » To Joulu 17, 2009 20:32

Eräs ystäväni osti minulle 10-11 vuotis synttärilahjaksi Dragon Ball mangaa. En edes tiennyt mikä manga on silloin, aloin lukemaan sitä ja innostuin todella paljon. Siitä tämä anime/manga buumini lähti käyntiin. Ensimmäisestä manga kokemuksestani on nyt kulunut n. 6-7 vuotta ja nykyään luen ja katson animea ja mangaa melkein joka päivä.

sayah_

Viesti Kirjoittaja sayah_ » Pe Joulu 18, 2009 17:52

Mulla ainakin se anime ja manga on vallannu mielen hiljalleen :D

Ihan pikkusena kolmosluokkalaisena diabetekseen sairastuttuani kattelin tylsyyden tullessa silloista SubTv:tä ja sieltä tuli Sailor Moon. Sitten kotonakin aloin pikkuhiljaa katteleen niitä ja videollekki laitoin :D. Mutten sillon kuitenkaan tienny, että se oli animee. Sitten taas kun Neloselta tuli Digimoni, kattelin sitäkin kaikki jaksot. Sitten kanssa kattelin joskus muitakin animeja, jotka oli tullu telkusta :D

Mutta VIRALLISESTI kaikki alkoi, kun pelailin juurhankittua FFVII-peliä. Sitten kerran kirjastossa huomasin oudon näkösiä pikku-kirjoja. Ihan uteliaisuuttani menin hyllyn luo ja kattelin niitä paria pokkaria. Sitten kun avasin sen kannen ja käskettiin lukea toiselta puolelta, olin että O_O. Mutta kuitenkin uteliasuuttani lainasin Inuyashoja ja .hackit. Jaaa.. No sitten siihen jäi koukkuun! xD

Että sillee
キングダムハーツ <3
ファイナルファンタジーVII <3
レノ <3
アクセル <3
すばらしきこのせかい <33

Tracon V: Naminé - Kingdom Hearts

RecluseGAY

Viesti Kirjoittaja RecluseGAY » Su Joulu 20, 2009 15:12

Satuin kerran törmäämään netissä ihan randomisti. Katsoin kai youtubesta videoita? En muista sitä tarkkaan kyllä.. Ostin ensinmäisen mangani pari vuotta sitten, taisi olla se vartiat manga. Pidin siintä piirustus tavasta ja lukutyylistä niin paljon,että aloin ostaa useampia pokkareita. Siintä sitten pikkuhiljaa olen ollut riippuvainen mangaan/animeen,ja nykyään myös Jiiruihin.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

Neponen

Viesti Kirjoittaja Neponen » Ma Helmi 22, 2010 21:14

Serkkutyttöhän se oli joka informoi minua toisen serkkuni faniudesta, ja pyysi ottamaan tähän yhteyttä. Olin aluksi tosi peloissani siitä, mitä muut minusta tuumaisivat. Mutta tässähän se on mennyt hyvin, ei ole kuulunut vielä yhtään poikkisanaa :roll: .
Ennen tätä olin jo katsonut hieman animea ja lukenut mangaa. One Piece oli se anime, mitä tietoisesti animena aloitin katsoin. Sitä ennen Dragonball oli se, mutta en alussa tiennyt että mitä se oli. Jäin koukkuun jo kuukauden päästä, mutta taukojakin on väliin myös mahtunut. Eipä sen enempää :mrgreen:

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ti Helmi 23, 2010 19:03

Taisin olla väärässä paikassa oikeaan aikaan. Se hiipi salakavalasti kimppuun.

Weetu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 19:22

Miten kaikki alkoi?
Ööö ...kaihean vaikea vastata, kun mangasta ja animesta olen tiennyt pienestä asti ( muistaakseni ). En yhtään muista miten kaikki alkoi. Uskoisin kuitenkin, animen katsomisen muumien kautta ja mangan lukemisen netin kautta.

Tiesin mangasta aikaisemmin ennenkuin mm. Ranma½ tuli suomeksi. Ekan mangan ostin kumminkin vasta joulukuussa 2005, joka oli InuYasha 2. Muistan kuinka aina luin Ranmaa kaupassa :'D. Kukaan ei koskaan sanonut minulle mitään tuosta~

Nykyään luen vähemmän mangaa kuin alkuaikoina. Kaikki hyvät sarjat on tullut luettu tai jotain. Sano koskee animea. Mangan suhteen on tullut paljon kriittisemmäksi. Silloin alkuvaiheessa melkein mikä vain manga meni, mutta nykyään...ei. : )

Fuuka

Viesti Kirjoittaja Fuuka » Ke Maalis 10, 2010 10:56

Ystävän kauttahan se lähti. Hän oli suuren luokan animanga-fanaatikko jo sillon ku tutustuimme, ja alkoi sitten varsin ahkerasti käännyttämään muakin. Noin parin viikon päästä mä sitte lämpenin, kun olin kuunnellu joka päivä koulussa kahvitauoilla juttuja eri sarjoista (lähinnä FMA:sta).
Sitte yks päivä kävin kioskilla ja ostin randomilla yhen FMA:n.. siitä se sitten pikku hiljaa lähti. FMA oli siis se eka sarja, ja sen jälkeen on sitten tulleet kaikki Inuyashat, One Piecet, Tokyo Mew Mew't sun muut.
the truth is out there~

Bakanishi

Viesti Kirjoittaja Bakanishi » Ke Maalis 10, 2010 21:01

No Totoron olin jo nähnyt, mutta sitten kaverini tutustutti mut ElfQuestiin. (Hyllyssä olleista Inuyashoista en piitannut. :"DD) ElfQuest ei siis ole mangaa, mutta muistaakseni takakannessa, tai jossain muualla, luki "mangahtava", ja päätin sitten ottaa selvää mitä se ihmeellinen manga oli. Kaverilla taisin sitten silmät pyöreinä selata jotain mangoja. Luultavasti One Peacea. No, sitten isä osti mulle Tokyo Mew Mewiä, pyytämättä ja täysin yllätyksenä, ja siitä se sitten lähti.

Vau, siitähän taitaa muuten olla jo neljä vuotta kun alotin mangan lukemisen. Okei, ei se ole paljon, tai siis on mulle. Yleensä mun innostus kestää pari kuukautta. *heh*
流れ星を見たら
何を祈ろうかな...

Tengerseel

Viesti Kirjoittaja Tengerseel » La Maalis 13, 2010 22:05

Olin silloin käymässä läpi kaikenlaista Neil Gaimanin Sandman-sarjakuvaan liittyvää, ja siksi olin kirjastossa etsimässä Jill Thompsonin At Death's Door -sarjakuvaa. Se sattui olemaan paikalla mangahyllyssä, joka oli vielä silloin minulle "väärä paikka", koska olin lukenut vain länsimaisia sarjakuvia. Ihastuin piirrostyyliin, ja aloin lukemaan tuosta hyllystä myös niitä oikeasti japanilaisia sarjakuvia.

tulilintu

Viesti Kirjoittaja tulilintu » Su Maalis 14, 2010 19:07

Kaikki alkoi siitä kun lainasin kirjastosta Salapoliisi conanin. syy oli että ajattelin katsoa millaista tämä niin sanottu "manga" oikein on. ja sillä tiellä olen edelleen. se vain vei mukanaan :twisted:
"Loppujen lopuksi Hyvä pärjää, paha ei" Yoshihiro Takahashi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”