Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kauan kiinnostunut animesta/mangasta

Muutaman päivän
2
0%
viikkoja
8
1%
muutaman kuukauden
57
5%
vuoden
136
13%
2-5 vuotta
513
49%
6-9 vuotta
224
21%
10-20 vuotta
66
6%
enemmän.
7
1%
Koko elämän. (:O)
32
3%

Ääniä yhteensä: 1045

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » Ma Kesä 20, 2005 11:38

Tästähän on tainnut olla puhetta hieman eri muodossa ennenkin. Itsellä varsinainen harrastaminen alkoi vasta kaksi vuotta sitten, kun ostin ensimmäisen albumini (Battle Angel Alita) Fantasiapeleistä. Mitään nostalgiavuodatusta en siis ainakaan vielä pysty vetämään ;)

Yoshimi

jeesh

Viesti Kirjoittaja Yoshimi » Ma Kesä 20, 2005 14:55

No vähän yli vuosi tässä on ollut kiinnostunut :]
Tai no olen ennenkin ollut, mutta en silloin vielä tiennyt mikä on anime ja mikä manga o_o Sarjoja vain katsellut vierestä joskus kun veli on katsellut.

Cir
Paikkakunta: Helsinki (Ikaalisissakin näkee.. tosin aika harvakseltaan nykyään)

Viesti Kirjoittaja Cir » Ma Kesä 20, 2005 16:32

Hieman "ei-niin-aktiivisesti" olen fanittanut jo lähemmäksi kahta vuosikymmentä, mutta arvioisin aktiivisemman vaiheen alkaneen vasta noin kymmenen vuotta sitten. Joten laitetaan sitten 6-9 vuotta.
Sarjassamme "fansubien klassikoita":
"Are you aware of the frequent occurrences of the mass naked child events within the country?" (AnimeJunkies / GitS:SAC)

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Ma Kesä 20, 2005 16:54

Tietämättäni olen jo aivan pienestä pitäen ollut ihastunut animeen, eikä siinä kuusivuotiaana enään kelvanneet muut kuin Lady Lady ja Totoro. Tietoisesti olen vasta viime vuoden puolivälistä asti harrastanut. (teko?)Syynä voisin mainita nuoren ikäni..
Aivan alussa oli Final Fantasyt ja Kingdom Hearts, ja sitä kautta sitten edettiin hitaasti kohti mangaa ja animea. Viimeisen puolen vuoden aikana ko. aihetta on pursunnut joka puolelta, ja nyt anime ja manga ovat jo suuri osa ihan tavallista arkea. (tosin enemmällä glamourilla kun vaikka kolan juomisessa)
....まあいい。| MAL

Luopio

Juu 1 vuotta

Viesti Kirjoittaja Luopio » Ma Kesä 27, 2005 13:20

Plus miinus yks vuosi siitä on kun aloin kattomaan DBZ:taa muuta en ollu ees nähny mutta pidin siitä paljon nykyään en pidä koko sarjasta mutta vuosi siitä on nyt menny.....

(vastasin vahingossa 2-5 vuotta....hehee)
.....''Näin se vaan on''.....

Lohku

Viesti Kirjoittaja Lohku » Ti Heinä 05, 2005 22:59

Huum ensimmäiset elokuvat katsoin joskus lukion puolella. Sen jälkeen oli vuosi taukoa ennen kuin Tylor ja muut sarjat veivät mukanaan lopullisesti. Eli enpä siis kauhean pitkään.
Clamp is true art - Lohku

LikeNot

Viesti Kirjoittaja LikeNot » To Heinä 07, 2005 13:27

Varsinainen kiinnostus iski vasta viime keväänä Evangelionin myötä, mutta kyllähän sitä Dragonbalia tuli silloin kun se TV:stä tuli seurattua, vaikka en vielä silloin jäänytkään koukkuun... Elikkä pari kuukautta, vaikka se ei totta olekkaan.
I just watched dream that I never awaked. And of course it has to be nightmare...

Anime-elitisti

Viesti Kirjoittaja Anime-elitisti » La Heinä 09, 2005 15:11

Taitaa olla fanitus kestänyt jo 15-16 vuotta. Se tavallinen tarina: ensin Rai-luolapoikaa ja muita kasarijulkaisuja, kun läpimurto tuli yhdeksänkymmentäluvulla ostettiin kaikki mahdollinen aina Englannista asti.

Uchiha_Itachi

Viesti Kirjoittaja Uchiha_Itachi » La Heinä 09, 2005 22:33

Aboot 9 vuotta... Enkä enään muista mistä sain aloitteeni alkaa keräämään animea/mangaa...
Foolish brother. If you want to kill me, then blame me. Hate me. And live in shame. Run and run...Cling deperately to life...

Kiba

Viesti Kirjoittaja Kiba » La Heinä 09, 2005 23:52

5vuotiaasta asti eli 15vuotta tulee kohta plakkariin 8), kiitos äitini joka niitä osti minulle :o

jw

Viesti Kirjoittaja jw » Ti Heinä 12, 2005 21:06

Kiinnostus animen genrenä heräsi joskus 15-v. ja aktiivinen aika alkoi pari vuotta sitten. Moni pienempänä uudestaan ja uudestaan katsottu sarja Suomessa ja ulkomailla on kyllä sitten tullut iloisesti huomattua animeksi.

Sandalphon

Viesti Kirjoittaja Sandalphon » Ke Heinä 13, 2005 01:13

Meinasin ensin laittaa vähemmän, mutta sitten kun rupesin laskemaan: ei piru, on sitä tullut jo katsottua puolitoista vuotta, joskin se eka puolivuosi oli vasta "lämmittelyä". Tuohon laitoin vuoden, koska se on lähempänä totuutta, kuin 2. Tosin jos tähän lasketaan anime, jota katsoin, vaikken tiennyt sen olevan animea (japanilaiseksi kyllä tiesin), niin aika on paljon pidempi, mutta tuo on se aika, jolloin olen animeen rahaa pistänyt...
"Jos Helvetti on täynnä Saatana joutuu seisomaan..." -Yup

Willa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Willa » Su Heinä 17, 2005 12:54

Jo pienestä pitäen on tuota animea tullut katsottua, mutta aktiivisesti kohta 2 vuotta, mikäli oikein laskin. Ja monta vuotta häröämistä edessä päin.

Lazba

Viesti Kirjoittaja Lazba » Ma Heinä 18, 2005 21:56

Vuonna 1997 alkoi Sailor Moon tulla ruotsalaiselta TV-kanavalta, silloin alkoi varsinainen harrastukseni. Sitä ennen oli Super Power -lehti jo aivopessyt minua pari vuotta. Ja toki Miyazakin leffat Ylellä herättivät suuren kiinnostuksen.

Paitsi tietysti jos jotkut haluavat laskea "harrastukseksi" Hopeanuolten ym. katsomisen lapsuudessa, niin sitten harrastus on käytännössä kestänyt koko elämän. :P Minä en kyllä laskisi...

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Ti Heinä 19, 2005 02:36

Miten sen nyt ottaa, kiinnostus alkoi noin 5 vuotta sitten Princess Maker 2:n ja sitä kautta erääseen tunnetumpaan saman valmistajan tuotokseen tutustumalla, Animesta olen tiennyt jonkun verran jo pidempään. Akira ja Pokemon ja Ghost in the Shell tulivat tutuiksi aikaisemmin ja japanilaisia pelejä tuli pelattua niin konsol(e)illa kuin PC:lläkin enemmän tai vähemmän.

Varsinainen harrastus alkoi vasta 3 vuotta sitten lukiotuttujen avustuksella.
SchützTaffel

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”