Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kauan kiinnostunut animesta/mangasta

Muutaman päivän
2
0%
viikkoja
8
1%
muutaman kuukauden
57
5%
vuoden
136
13%
2-5 vuotta
513
49%
6-9 vuotta
224
21%
10-20 vuotta
66
6%
enemmän.
7
1%
Koko elämän. (:O)
32
3%

Ääniä yhteensä: 1045

pontsi

Re: Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Viesti Kirjoittaja pontsi » Pe Kesä 10, 2011 22:27

Mitä oikein laskeskelin niin se on se 8 vuotta sitten ku ekan kerran mangaan kajosin ja siitä se sitten aika äkkiä lähti. Animen suurkuluttamista taas on kestäneen vain jotakin 4-5 vuotta. En tajua miten en ole vieläkään kyllästynyt : D Aina vaan tulee lisää ja lisää kivaa katottavaa ja hyvien sarjojen uudestaa kattomista.

Kyllähän anime kiinnostus lähti heti penskasta asti (eli jotakin... 10-15 vuotta sitten? ) jos laskee pokemonit, digimonit, muumit, randomit animet mitä telkkarista tuli mukaan, mutta silloin tuli ajateltua niitä vain piirrettyinä.
I laughed at myself.

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ke Kesä 29, 2011 23:48

Tunnen yhtäkkiä itseni kovin vanhaksi; oli pakko vastata 10-20 vuotta. Voiko yläasteajoistani muka oikeasti olla niin kauan?

Tätä nykyä harrastuneisuus on melko satunnaista, ja esimerkiksi suurin osa haalimastani anime- ja mangaroinasta on peräisin useamman vuoden takaa. Mitäs eivät enää käännä mielenkiintoisia sarjoja, nii! (Vaihtoehtoisesti: mitäs olen kehittänyt valikoivan maun, nii!)

jansan

Viesti Kirjoittaja jansan » La Heinä 02, 2011 23:31

Oon ollu kiinnostunu animesta ja mangasta jostaki 10 vuotiaasta asti, mut oon aloittanu tän harrastuksen noin 3 vuotta sitten.
す..す..すき大すき

bloody-wolf

Viesti Kirjoittaja bloody-wolf » Su Heinä 03, 2011 15:57

joskus 12 vee ipanana aloin kiinnostua ja siitä sitten viisastunut ja innostunut enemmän vuosien varrella : D

Rime
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rime » Ke Heinä 20, 2011 01:22

Taitaa muuten olla jo seitsemän tai kahdeksan vuotta kulunut, ellei jopa yhdeksän. Niin se aika lentää...
Luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksitykään.

Note

Viesti Kirjoittaja Note » Ke Heinä 20, 2011 23:08

Tosiaanko jo viisi vuotta? Lasketaampa viälä kerran.. Joo-o, Kyllä se näi o. Silloin minä ensimmäisen
kerran asetuin lukemaan "Oh! My Goddessin" ensimmäistä osaa.
No tosin, sitä ennenkin Digimon, Pokémon, Hamtaro ja kumppanit ovat olleet iso osa elämääni.
Mutta tosiaan, viisi vuotta, ja varmaan ennen kuin huomaankaan, olen viettänyt toiset viisi. : DD
Flai laik 'n äpl.

XxyumeganxX

Viesti Kirjoittaja XxyumeganxX » To Heinä 21, 2011 20:20

Aika kauan :D En laske mukaan Digimonia tai Pokemonia. Ensimmäinen ihan 'oikea' anime jonka katsoin oli subilla pyörivä 'Taikasoturit'. Olin silloin kolmannella (eli... 9w?). Silloin tietenkään en tajunnut sitä animeksi mutta rakastuin siihen heti (Ferio vei sydämeni XD) :D Vieläkin on pari jaksoa VHS:lä... Mutta kukaan luokallani (milläkään luokalla)ei ole ollut animangasta kiinnostunutta ihmistä :( Harmi...
Pari vuotta myöhemmin tuli Sailor Moon... Sekin pyöri silloin ruottinkielellä... Jossain kuudennen-seittemännen luokan keväällä huomasin kaverini omistavan Kamikaze kaitou jeannen 3 osan ja luin sen vaivihkaa. No, fanihan minusta tuli ja kaverin yllytin mukaan (nykyään en edes siedä koko sarjaa...). XD Sitten etsin kaiken mahd. tiedon ikimuistoisesta Taikasotureista ja törmäsin sen oikeaan nimeen (Magic knight rayearth). Sen jälkeen on tämä harrastus alkanut oikein todella :) Mutta kahdeksan vuotta olen ollut kiinnostunut... Wau O_o
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

Mytho

Viesti Kirjoittaja Mytho » Pe Heinä 29, 2011 01:16

Laskelmieni mukaan noin kahdeksan vuotta sitten näin Henkien kätkemän, ja siitä se alamäki sitten alkoi.
Pokemonia yms tuli tietysti katsottua jo pienempänäkin, mutta kyllä tuo Miyazakin leffa oli se, joka varsinaisesti tutustutti mut animen pariin. Ja sitä kautta Japaniin yleisemminkin, rakastuin kieleen välittömästi.

Itse asiassa animeharrastus mulla jäi jo siinä yläasteaikoina, silloin enemmän kiinnosti manga ja japsimusiikki, sekä kieli ja kulttuuri.

Lukioikäisenä kiinnostuin cosplaystä ja kävin coneissa (mutten itse cossannut ja 07 vuodesta ei puhuta), mangaakin tuli jonkin verran luettua. Japsirokki oli kovassa kulutuksessa, lukion loppua kohden poppi vielä sitäkin enemmän. Sekä muoti. Ja kieli ja kulttuuri. Animea kului aika vähän, Fruits Basketit ja Miyazakin leffoja tuli kyllä katseltua.

Aivan tuossa viime keväänä, myönnetään että ensimmäisenä yliopistovuonna, ajauduin kaverini seurassa katsomaan Ouran High School Host Clubia. Siitä se alamäki sitten taas sai vauhtia, ja sen jälkeen kuvioihin astui Death Note. Seuraukset olivat hyvin vakavat.
Periaatteessa voisin siis sanoa animen olevan mulle uudelleen löydetty vanha harrastus, manga on vähän uskollisemmin kulkenut mukana vuosien varrella.

Arvatkaa muuten opiskelenko kieltä ja kulttuuria. Eheh. Tämän tarinan jälkeen voin kai oikeastaan syyttää uravalinnastani Miyazakia.

Iki

Viesti Kirjoittaja Iki » Su Elo 21, 2011 14:52

Hiukan reilut neljä vuotta nyt olen ollut innostunut. Teiniagentti Lunasta Tokyo Mew Mewin kautta englannin kielisiin pokkareihin saakka. Animeakin on matkan varrella mukaan tarttunut ja nyt on sitten eka cossauskin takana.
Tästä ei ole paluuta....
Tsii

Foxy

Viesti Kirjoittaja Foxy » La Tammi 21, 2012 01:54

Noin. 6-7 vuotta. Miten siitä onkin niin kauan?
Kun mut taaperona on istutettu telkkarin eteen, on varmasti tullut katsottua animeakin suurilta osin. Muumit, Hopeanuoli, CandyCandy.. Mutta lasken aikaa siitä, kun vartavasten aloin katsomaan animea, en mitä tahansa piirrettyjä. Jos en ihan väärin muista, Inuyasha taisi olla ensimmäinen anime jonka katsoin, voi niitä aikoja.. :)

Marlyer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marlyer » Ma Tammi 23, 2012 10:49

Kymmenvuotiaana aloin lukea tietoisesti mangaa, muumeja olen aina katsonut.
Ranmaa vähän vajaa kymppiveelle eteen, jee jee, sehän onkin hyvää luettavaa.

Eli kohta tulee 7 vuotta täyteen.

pilkkukatti

Viesti Kirjoittaja pilkkukatti » Su Helmi 19, 2012 23:12

Kiinnostus heräsi 10-vuotiaana Inuyashan kautta ja todella vasta pääsi kunnolla käyntiin Naruton myötä 12-vuotiaana. Eli kiinnostusta on ollut jo jotain 7 vuotta. : > Eikä loppua näy, päinvastoin!

Sacchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sacchan » Ti Touko 22, 2012 20:02

Jostain vuoden 2010 alkupuolesta saakka. Olin silloin 10-vuotias eli olen nyt harrastanut n. kaksi vuotta. (en kovin kauaa, mutta kyllä miä vielä ehdin :) )

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ke Touko 23, 2012 16:09

Heinä-elokuun taitteessa tulisi sellaiset kuusi vuotta, jos en ihan väärin muista.

ColdPebble

Viesti Kirjoittaja ColdPebble » Su Kesä 03, 2012 00:52

taisin joskus äänestää mutta unohdin kirjoittaa.

no vähän yli puolitoista vuotta nyt

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”